Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bellaaa skrev (56 minutter siden):

At folk blir provosert er jo dems egen feil. Hvorfor gidde å bli provosert av dette?😂

Akkurat dette er ikke noe som provoserer tror jeg. Ut fra bildet ser det ut som om de har kommet frem til svigerforeldrene, det er ikke merket som reklame og ingen barn i bildet. Det er alt det andre man ler av.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for presiseringen av forskjellen mellom å synes det er gøy å bli fotografert og filmet - og å forstå og samtykke til at det som filmes og fotograferes, deles med potensielt 53 % av verdens befolkning.

• Liker 35
Skrevet
neon_sun skrev (16 minutter siden):

La oss nå endelig håpe det stemmer. 

Ikke enig i det. De hadde hatt svært godt av å fokusere på noe annet enn hvordan fruen ser ut til enhver tid - gitt at appen altså blir det de forespeiler og ikke en ny arena for fruen å vise seg frem med magetopp og rumpepute. 

• Liker 13
Skrevet
Fibonacci skrev (1 time siden):

Tja, si det.

I april 2020 kunne man lese «Netfit News» på bloggen: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/02/netfit-news/comment-page-2/

Der sto det at målet deres er å lansere Netfit-appen i august 2020. 

3. september 2020 skrev CBE: «Endelig er test-versjonen klar». https://www.carolinebergeriksen.no/2020/09/03/netfit-endelig-er-testversjonen-klar/

Siden har det vært veldig tyst rundt appen, og på Netfit-kontoen på Instagram har det ikke blitt postet noe siden 28. juni i år.

Det virker ikke som det blir noe av.

Tror hun skrev at de hadde sommerferie.Noe merkelig å ta ut sommerferie fra en app som ikke har kommet i gang enda.Mulig enda en unnskyldning,hvem vet? 

• Liker 10
Skrevet
Hallepalle2 skrev (Akkurat nå):

Ikke enig i det. De hadde hatt svært godt av å fokusere på noe annet enn hvordan fruen ser ut til enhver tid - gitt at appen altså blir det de forespeiler og ikke en ny arena for fruen å vise seg frem med magetopp og rumpepute. 

Enig med deg. De trenger jo noen andre ben å stå på. Jeg er kritisk til mye av det de holder på med, men skjønner ikke hvorfor det ville være en bra ting hvis Netfit ikke blir ferdig og lansert?

• Liker 10
Skrevet
pøbelsara skrev (37 minutter siden):

Enig med deg. De trenger jo noen andre ben å stå på. Jeg er kritisk til mye av det de holder på med, men skjønner ikke hvorfor det ville være en bra ting hvis Netfit ikke blir ferdig og lansert?

Er det realistisk å tro at det vil bli en sunn portal da? Ut i fra alt som har kommet frem til nå, både via bedriften, aktørene og netfit, så sender det signaler om en usunn retning. Tenker de må en reel holdningsendring til for å få noe som fungerer for folk flest. Og igjen: er det realistisk? 

• Liker 35
Skrevet
Hallepalle2 skrev (På 6.8.2021 den 23.34):

Ikke så mye å vise frem? Det var da en spesiell holdning til et reklameoppdrag. 

Jeg har ikke sett hvor god plass det er i sengene, jeg ville heller trodd at de voksne lå nede og de små oppe. Dette er jo noe som burde kommet frem i et reklameinnlegg. Om man må begynne å Google selv forsvinner jo mye av hensikten med å betale andre for å reklamere? Når det gjelder kjøkkenet har jeg mange spørsmål, kjenner jeg. Er det kjøleskap der? Fryser? Vanntank? Lagrer man kjøkkenutstyret der? Er det ett bluss, eller flere? I sovedelen - kan man oppbevare klær der? Det eneste jeg vet etter x antall reklamemerkede storyer er at det er en slags benk som kan brukes til å sminke seg og skjenke vin, det er en slags kokemulighet så man kan koke vann og det er plass til minst fire personer. Dette syns du er et godt utført oppdrag helt på tampen av sommerferien når de fleste har ferien i boks? 

Det sminkespeilet var morsomt, det skal de ha. De fleste av oss klarer å ivareta en helt adekvat hudpleie på ferie uten speil med lys😂

Kan jo være at reklamen kommer etter ferien i et eget blogginnlegg? Med mange bilder og fordeler/ulemper med denne campingformen?

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (14 timer siden):

Vi kan ikke utelukke at de har innhentet tillatelse. Men vi vet jo fra tidligere at de har litt sviktende kunnskaper om hva som er lov og ikke på tur (noen eksempler: Båndtvang, droner i nasjonalpark, bålregler, hvem som eier blomstene i parken), så det er jo et betimelig spørsmål. Hvor man har lov å campe hadde jo vært et nyttig og interessant tema å utforske når de først driver med content marketing om camping, men slike muligheter pleier de ikke å benytte seg av.

jeg tenker også at det hadde vært interresant å se mye mer natur og omgivelser. Ikke de samme gjentatte kaffekoppene, vinglassene, Caroline lettkledd i ulike positurer og ikke minst barna - lite nytt. De reiser jo rundt i et praktfullt område, har fint vær og må da gjøre annet og ikke minst se mye mer enn det følgerne får se. DET hadde vært mye mer interresant og jeg vil også tro mye bedre reklame. De er så utrolig lite kreative og gir gjennom det de deler ikke noe inntrykk av å være sporty friluftsmennesket. Har mange venner som har vært på tur med telt etc både sist sommer og i år og det de deler er 1000 ganger mer givende å se. 

• Liker 30
Skrevet

Enig. Jeg er interessert i å se mye mer natur, og ikke minst hvordan campingvogna ser ut inni, hvilke fasiliteter den har, og hvordan det er å bo i den, sånn i praksis.

I tillegg er jeg interessert i å få vite hvordan det er å kjøre med den hengende bakpå, hva fordelene med den er i forhold til en vanlig, stor og tung campingvogn, og litt om regler for hvor man kan campe med den.

Forbrukerinformasjon er omtrent fraværende, og det er veldig frustrerende, i det som jo er et reklameinnlegg/innholdsmarkedsføring.

• Liker 39
Skrevet

Hvis de bare har «lånt vogna» som CBE skrev tidligere, kan det hende det ikke følger penger med på kjøpet, mulig det da ikke er nødvendig for dem å bruke mer tid på innlegg om vogna. 

• Liker 11
Gjest Solaire
Skrevet
Lafamiglia skrev (25 minutter siden):

Jeg vil bare legge til at den forrige jobben min var i et byrå som produserte innhold til innholdsmarkedsføring, og at mine arbeidsoppgaver i stor grad gikk ut på å skrive tekster til slike annonser.

Og i slike annonser er det viktig å definere hvem som er i målgruppen, og hva det er de ville likt eller lagt vekt på når det gjelder det aktuelle produktet. Og man bør mate mottakerne med teskje, og selvfølgelig ikke forvente at de skal søke opp informasjon selv, for det skal DU gi dem, sånn at selv de som ikke visste at de de trengte informasjonen, får alt forklart.

Her er det imidlertid nesten ingen informasjon om produktet de er blitt betalt for å selge. Det er omtrent bare kaffekopper, kropp og vin. Helt elendig markedsføring i mine øyne.

Husk at de bare er 2 voksne, friske personer som har intet mindre enn 80 arbeidstimer på seg hver uke til å holde på med hobbies, poste et lite blogginnlegg og å poste et par hyperredigerte bilder på instagram. Kan godt hende at disse overmenneskene til og med rekker å få med seg et møte på Teams. Syns ikke du kan kreve at de i tillegg skal ta et bilde inni vogna liksom, da snakker vi minst 5 timer overtid med tanke på rydding i forkant og redigering i etterkant.

.. Nei da. Jeg vet jo at de nå har ferie fra sine sjukt travle arbeidsdager bestående av mosjon og selfies på f eks venninners toalett. Men hvorfor ta på seg reklameoppdrag i ferien når til og med Villa Paprika går dem en høy gang når det gjelder produktbeskrivelser. 

Gjest Solaire
Skrevet (endret)

De er jo sine egne arbeidsherrer og er garantert superfornøyde med å ha vist frem CBEs sminkestasjon og vindrikking på bordet på baksiden av vogna. Som forbruker så trenger man vel ikke å få vite mer om vogna enn det? 

Endret av Solaire
Skrevet

Skjønner ikke helt hvor den interessen noen har for at cbe skal vise ditt og datt... hvis jeg er på insta og tenker "nå vil jeg se litt natur" så søker jeg på natur i søkefeltet. Jeg sitter ikke å håper på at CBE skal vise meg det. Og hvis jeg hadde blitt provosert av kaffekopper, løpeturer og vinglass hadde jeg trykket unfollow. Føler det blir litt som å klage på at kiwibutikken ikke selger klær. Er du på cbe sin "butikk" får du det cbe har å tilby. Og hvis ingen har interesse av det hun tilbyr lengre så blir den faktisk nedlagt etterhvert!

• Liker 12
Skrevet
Nijole skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvor den interessen noen har for at cbe skal vise ditt og datt... hvis jeg er på insta og tenker "nå vil jeg se litt natur" så søker jeg på natur i søkefeltet. Jeg sitter ikke å håper på at CBE skal vise meg det. Og hvis jeg hadde blitt provosert av kaffekopper, løpeturer og vinglass hadde jeg trykket unfollow. Føler det blir litt som å klage på at kiwibutikken ikke selger klær. Er du på cbe sin "butikk" får du det cbe har å tilby. Og hvis ingen har interesse av det hun tilbyr lengre så blir den faktisk nedlagt etterhvert!

Men hvis du hadde vært interessert i campingvogna som de er betalt for å markedsføre, ville du ikke da ønsket å få informasjon om den?

• Liker 25
Skrevet (endret)
Lafamiglia skrev (9 minutter siden):

Men hvis du hadde vært interessert i campingvogna som de er betalt for å markedsføre, ville du ikke da ønsket å få informasjon om den?

Da hadde jeg faktisk brukt Google og funnet det ut selv. Cbe er ikke min førstehåndskilde til noe som helst.

Antar de får reaksjoner fra de som betaler dem for markedsføringenen om den ikke er i tråd med hva de har avtalt. 

Endret av Nijole
Skrivefeil
  • Liker 6
Gjest Solaire
Skrevet (endret)
Nijole skrev (29 minutter siden):

Sånne som meg bruker vel 20-30 sek på å svinge innom feeden hennes og klikke meg gjennom stories to-tre ganger i måneden (jeg følger ikke) for å se hvordan de påberoper seg å være kjernesunne og supereffektive, mens alt jeg ser er selfies og hobbies absolutt hele dagen lang. Ja, av og til kjeder jeg meg og trenger tidtrøyte og da er av og til Caroline en av de 7-8 stykkene som jeg kan finne på å svinge innom av gammel vane. Hun er jo en av de "gamle" som alltid har vært der. Hadde jeg savnet kanalene hennes på noen som helt måte om hun gav seg? Overhodet ikke. På sosiale medier så går det tjue på dusinet av det aller meste som er middelmådig.

Endret av Solaire
Skrevet
Bettys skrev (På 5.8.2021 den 16.45):

Hele denne saken med vinglass, øl og «nå kjører vi videre,» er selvsagt gjort med overlegg. Enten for å få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet eller for å få fokuset vekk fra det som kom fram for et par dager siden, nemlig at de redigerer utseendet til barna.

Hva, redigerer de utseendet til barna? Hvor/når? Link?  Det er jo bare trist hvis det stemmer…

• Liker 2
Gjest tarantulla
Skrevet
Nijole skrev (1 time siden):

Cbe er ikke min førstehåndskilde til noe som helst.

Akkurat dette burde CBE være veldig stresset over. Etter å ha vært ledende på feltet, er hun nå bare noe vi klikker inn på for når vi kjeder oss. Ikke for informasjon eller inspirasjon, bare for fesjået. Hun hadde jo tidligere ganske solide samarbeid, nå virker det som de tar hva søren de får slengt etter seg.

Jeg innrømmer at jeg fremdeles henger her i tråden og er innom insta (sjelden bloggen) av gammel vane. Hun var litt søt før i tiden, da virket hun menneskelig og innimellom ganske likanes. Nå blir jeg flau på parets vegne når jeg kikker innom. Og trist på vegne av de to små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...