Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Levina skrev (50 minutter siden):

Alle mennesker kan gjøre feil i jobben sin, det vet nok helt sikkert du også. Uansett hvor erfaren og profesjonell man er. Heldigvis går ikke en slik feil utover liv og helse. Vi er alle mennesker. Derfor no problema! ✌️De vet helt sikkert reglene..hvis du nesten ikke tror det er sant, så er du vel litt dramatisk. Men enig i Alkoholloven selvfølgelig ska følges.

Ja, heldigvis gjør alle feil. Ingen er feilfrie. Men for de aller, aller fleste så lærer man av feilene sine. Man gjentar de ikke, opptil flere ganger, fordi det har gått fint  hver gang. Spesielt ikke regelrette lovbrudd! 
Jeg forstår ikke hvordan man på død og liv kan forsvare disse gang på gang. Uansett hva de gjør, så er det heeelt innafor. Selv lovbrudd, selv om det ikke går utover liv og helse. Annet enn å subtilt oppfordre følgerne til å drikke vin ved enhver anledning. Og drite i barnekonvensjonen. Blant annet 🙂

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fizzypo skrev (24 minutter siden):

Si det. Jeg vet ikke hvor store Xcamp er eller hvor mye research de gjør rundt en bedrift og deres virksomhet før de inngår et samarbeid. Hvis de kun blar nedover feeden og ser på følgertallet, da tror jeg faktisk enhver i samme sko kan få inntrykk av at dette er friluftsvante folk. Eller kanskje strategien rett og slett var å finne en turglad og profilert familie som kan selge dette videre til andre familier? 
 

Og en kommentar til @Levina

Jeg stusser på at du på en veldig nonchalant måte avfeier deres feil med at de er mennesker og antyder at det ikke er så farlig fordi det ikke går utover liv og helse. Husk at dette er mennesker som livnærer seg på at folk som du og jeg skal synes at de er interessante og troverdige og dermed får lyst til å kjøpe det de reklamere for. De betaler skatt. På samme måte som vi gir anmeldelser og av og til klager til restauranter, butikker og ulike forretninger så er det vel så viktig å si ifra når en bedrift som CBE.no begår samme feil en rekke ganger. Det hjelper åpenbart ikke å si ifra direkte til dem det gjelder. Hadde du synes det var greit om samme spisested gang på gang la til ekstra på regningen som du ikke hadde bestilt og trøstet deg med at det ikke går utover liv og helse?

Da hadde man ikke dratt på det spisestedet flere ganger. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (2 timer siden):

Kan det passe med et illustrasjonsfoto nå? Her ser vi markedsføring av Lifestyle Camper. Aftenstemning med hvitvinskjenkende blondine. LKE er medeier i Treasures AS og må derfor sees på som påvirker på linje med CBE.

9D034459-66AF-42D4-B7ED-1457BBE92B66.jpeg

Men på LKE sin profil er det ikke merket som reklame, hva er grunnen til det? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stupedrama skrev (11 minutter siden):

Men på LKE sin profil er det ikke merket som reklame, hva er grunnen til det? 

Det skal definitivt også merkes med reklame i hans kanaler, siden dette er en tjeneste han har fått sponset eller får en fordel av (låne gratis vogn er en slik fordel, men de har vel fakturert for jobben for å leke med skattelistene). 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stupedrama skrev (13 minutter siden):

Men på LKE sin profil er det ikke merket som reklame, hva er grunnen til det? 

Det er et interessant spørsmål. Dersom kontrakten er inngått med Treasures burde selvsagt begge eierne merke annonsene. Men dette vet vi jo ikke, jeg bare «tenkte litt høyt» rundt problemstillingen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torden skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor forsvarer du dette fesjået her?

Jeg legger igjen både kritikk mot cbe og er kritisk til en del av kritikken i denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Eller så kan jeg mene det jeg vil. 

Det framstår bare litt lite troverdig eller hensiktsmessig å uttrykke frustrasjon over at kritikk av CBE.no ikke fører til endring, samtidig som man bruker alle egne innlegg til å sabotere den samme kritikken med alle midler.

Da undergraver man liksom sine egne ord, og må regne med at alle som kan lese faktisk rett og slett får det med seg, og evt påpeker det som skriker alle i øynene.

Endret av Aricia
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger ingen steder og har aldri gjort det. Jeg skriver for lesere her, ikke Treasures AS, men jeg boikotter firmaer de har avtaler med. Av og til har jeg opplyst firmaer om barne-eksponering og hvorfor jeg ikke handler hos dem pga Treasures’ praksis med mindreårige i alle kanaler. Noen hundre mennesker leser tråden her, noen av disse er potensielle kunder/lesere/tilhengere av firmaet, jeg håper noen av disse endrer mening om influencernes forretningsdrift etter å ha lest her. Andre er her bare for å spamme, dessverre. 
 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Å få motargumenter er ikke det samme som å bli angrepet. Hvis du ikke tåler å diskutere, er kanskje ikke  diskusjonsforum noe for deg? 

Jeg tåler argumenter. Og argumenterer da i mot om jeg er uenig.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Følger ingen steder og har aldri gjort det. Jeg skriver for lesere her, ikke Treasures AS, men jeg boikotter firmaer de har avtaler med. Av og til har jeg opplyst firmaer om barne-eksponering og hvorfor jeg ikke handler hos dem pga Treasures’ praksis med mindreårige i alle kanaler. Noen hundre mennesker leser tråden her, noen av disse er potensielle kunder/lesere/tilhengere av firmaet, jeg håper noen av disse endrer mening om influencernes forretningsdrift etter å ha lest her. Andre er her bare for å spamme, dessverre. 

Jeg følger samme mønster og håper at jeg kan bevisstgjøre flere ved å forklare, begrunne og dokumentere synspunktene jeg har. Påvirkerbransjen er verre enn hva folk flest forstår, og det er flott at det finnes et forum som dette, hvor det er mulig å diskutere og å få svar på ting man undrer seg over.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lavande
Levina skrev (4 timer siden):

Ser nå at Lk har lagt på instastory samme flaske. Kan se ut som vin der, og da har det helt sikkert blitt lagt ut feil på CBE kanal. Menneskelig feil. De vet mer enn noen andre at alkohol og reklame ikke skal være sammen. Men tipper at Helsedirektoratet ikke går noe videre med det, hvis det var en glipp.  No problema! Er jo borte fra hennes instastory nå. 

 

Levina skrev (4 timer siden):

Alle mennesker kan gjøre feil i jobben sin, det vet nok helt sikkert du også. Uansett hvor erfaren og profesjonell man er. Heldigvis går ikke en slik feil utover liv og helse. Vi er alle mennesker. Derfor no problema! ✌️De vet helt sikkert reglene..hvis du nesten ikke tror det er sant, så er du vel litt dramatisk. Men enig i Alkoholloven selvfølgelig ska følges.

Jeg lurer på hva xcamp mener om at Treasures AS/Carolinebergeriksenno blander alkohol inn i reklamen for deres produkter? Er det "No problema"?

Og så lurer jeg på hvor mange annonsører som har angret seg på samarbeidet med Treasures AS/carolinebergeriksenno (pga uprofesjonell gjennomføring)?

Jeg håper at fremtidige annonsører får øynene opp for denne tråden, for sin egen skyld.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fulgt henne på IG, kun blogg frem til for noen år siden. All informasjonen fra innholdet i stories får jeg herfra. 

I dette tilfellet er det vel så viktig at sponsorene ikke går i fella og inngår samarbeid med bedriften som at følgerne og de hun påvirker avfølger og ikke gir oppmerksomhet i form av klikk og views. Også er jeg fortsatt evig tilhenger av at temaer som alkohol i reklame, retusjering av barnebilder o.l fører til engasjement og debatter fordi det er viktig fremfor trivielle ting som jeg mistenker bare gjør folk nysgjerrige og gir henne gratis publisitet og klikk.

 

Innlegget er ryddet fir sitering av slettet innhold. 

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (17 minutter siden):

 

Jeg lurer på hva xcamp mener om at Treasures AS/Carolinebergeriksenno blander alkohol inn i reklamen for deres produkter? 

Og så lurer jeg på hvor mange annonsører som har angret seg på samarbeidet med Treasures AS/carolinebergeriksenno (pga uprofesjonell gjennomføring)?

Jeg håper at fremtidige annonsører får øynene opp for denne tråden, slik at de kan styre unna.

Hvis det var en glipp, noe det tyder på, så vil jeg tro at de ikke bryr seg om det. Det eksisterer ikke lenger. Hvor mange som har angrer på samarbeid med CBE får du nok aldri vite, men det man vet er at CBE drar inn reklameoppdrag på reklameoppdrag. Spesielt den siste tiden ser jeg at hun har fått inn mer reklame. Kan se ut som bedrifter har vært litt mer avventende i denne Koronatiden, men nå som verden åpner mer opp, så går det mer tilbake til normalen. Jeg vet ikke om fremtidige annonsører vet om denne tråden, men det de nok blir opplyst om og kjemt med, er at en gruppe mennesker gjerne henvender seg til CBE annonsører for å fortelle de hvor uredelige denne influenceren er, og at de skal boikotte produkter CBE fronter. Da er det ikke noe annet å gjøre enn å svare høflig på slike henvendelse og kaste de deretter i søpla. Det er mye penger i bransjen og influencere må  vise til salgsstatistikk når de forhandler nye avtaler. CBE kan vise hva hun er god for og det er det som gjelder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Levina skrev (16 minutter siden):

Hvis det var en glipp, noe det tyder på, så vil jeg tro at de ikke bryr seg om det. Det eksisterer ikke lenger. Hvor mange som har angrer på samarbeid med CBE får du nok aldri vite, men det man vet er at CBE drar inn reklameoppdrag på reklameoppdrag. Spesielt den siste tiden ser jeg at hun har fått inn mer reklame. Kan se ut som bedrifter har vært litt mer avventende i denne Koronatiden, men nå som verden åpner mer opp, så går det mer tilbake til normalen. Jeg vet ikke om fremtidige annonsører vet om denne tråden, men det de nok blir opplyst om og kjemt med, er at en gruppe mennesker gjerne henvender seg til CBE annonsører for å fortelle de hvor uredelige denne influenceren er, og at de skal boikotte produkter CBE fronter. Da er det ikke noe annet å gjøre enn å svare høflig på slike henvendelse og kaste de deretter i søpla. Det er mye penger i bransjen og influencere må  vise til salgsstatistikk når de forhandler nye avtaler. CBE kan vise hva hun er god for og det er det som gjelder. 

Glipp? Fra https://ordbok.uib.no/GLIPP

"det å glippe en enkelt gang"

Treasures AS har fått refs fra Helsedirektoratet i 

2017: https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen

2014: https://www.vg.no/rampelys/i/GkP4V/fotballfrue-fikk-alkorefs-fra-helsedirektoratet

2010: https://www.nrk.no/kultur/motebloggere-far-alkorefs-1.7271739

Bedrifter vil normalt sett ta det alvorlig hvis deres navn blir dratt inn i lovbrudd,  så det er nærliggende å tro at xcamp (hvis de er seriøse?) ikke ser lett på det som har skjedd. 

Det har blitt dokumentert at flere andre influencere gjorde det godt i 2020, men Treasures AS samtidig hadde et kraftig fall ifølge https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor.

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...