Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet
Hut skrev (4 minutter siden):

Wow er du en hundehvisker😱Hvordan kan du vite dette ellers? Hvilken dokumentasjon har du for dette? 

Er mye man kan lese ut i fra en hunds uttrykk, men selvfølgelig, det er jo CBE sin hund, så den har sikkert ikke de samme uttrykkene som andre hunder. Og de som har erfaring med den type hund kan fort tolke en hunds adferd, også bare ved å se på bilder. 

Du forsvarer jo CBE & Co uansett og det å diskreditere andre sine meninger og synspunkter kommer ikke som noen bombe 

• Liker 32
Skrevet

Har det blitt sånn at hver gang hun ser et speil, er det opp med telefonen for å ta selfier ? Noe så trist …..

• Liker 13
Gjest Xstrella
Skrevet
Surikatt skrev (8 minutter siden):

Har det blitt sånn at hver gang hun ser et speil, er det opp med telefonen for å ta selfier ? Noe så trist …..

Gift med mobilen.

Skrevet

Den sykkelshorts-moten burde bare dø ut. Fort. 

• Liker 32
Skrevet
Aquarius04 skrev (11 timer siden):

Synes aldri det har vært synligere at hun heiser opp skuldrene for å kunne suge inn magen. Står også foroverlent og slipper ut stussen så den skal se større ut. Ser helt på trynet ut! Kjøper folk dette?!

kilde: Instagram story, kan ikke linkes til.

CE0743A3-8088-4976-8ECB-FCBFDB0D7C5C.jpeg

Tragisk - burde ikke ha noe med fjellturer og sunt friluftsliv. Dessverre sikkert et forbilde for noen men bare patetisk for mange (håper jeg)

• Liker 13
Skrevet
Hanne357 skrev (5 timer siden):

Jeg ser poenget ditt, og er langt på vei enig. Men selv om bedriftens budskap er svært repetitivt, mener jeg det nettopp ikke er konsekvent. Budskapet består av det som vises og det som sies, men ofte samsvarer  ikke de to, og jeg tror at det er denne dissonansen som gjør at bedriften er så innmari utsatt for kritikk.

Det som sies: CBE elsker å løpe ute.
Det som vises mest: løping inne på mølle. 

Det som sies: CBE har alltid vært naturlig slank/ trekker ikke alltid inn magen/ har et avslappet forhold til kropp
Det som vises mest: CBE som poserer på måter som er kjent for at man fremstår tynnere enn man er/ viser frem tydelig innsugd mage i situasjoner der det ellers ikke ville være naturlig å vise kropp (f.eks bilder av mat eller drikke plassert nære hoften) 

Det som sies: CBE har så travel hverdag. 
Det som vises mest: CBE gjør aktiviteter de fleste regner som fritid, i jobbtiden. 

Det som sies: CBE følger alle regler.
Det som vises: CBE tøyer regler/ følger ikke anbefalinger fordi det ikke er påbudt. (Eksempel smittevern, besøk hos frisør og negl-salong, turer til Oslo) 

Det som sies: netfit.no er rett rundt hjørnet og er en app utviklet av fagfolk som alle kan bruke
Det som vises: en instagramkonto og en nettside uten særlig innhold eller tydelig målgruppe: med en modell som viser øvelser på en måte som ikke anbefales av andre fagfolk (på grunn av naturlig svai rygg) og et fagspråk som tidvis er svært avansert, treffer de hverken de som har trent lenge. 

Og sånn kunne jeg fortsatt. Det er ikke sånn at jeg mener at alt hun sier eller viser er galt, blant annet det at hun alltid har vært slank stemmer nok, basert på barnebilder. Det er bare det at det i mine øyne  litt for ofte dobbeltkommuniseres. Er dette problematisk? Ikke i alle tilfeller. Det er revnende likegyldig om hun egentlig liker best å løpe på mølle eller ute. Jeg forventer til og med av en bedrift at de iscenesetter noe som privatpersonene ikke ellers ville gjort, i embets medfør. (I hvilken grad dette påvirker privatpersonene rundt bedriftens frontfigur, skal jeg ikke spekulere videre i.)

Men hvis noen unge følgere tror det er normalt å være så smal rundt midjen uten å trekke magen inn, begynner det å bli mer problematisk at det som vises ikke henger sammen med det som sies. Svært mange bilder av en svært slank midje i kombinasjon med bilder av små porsjoner mat eller daglige treningsøkter med detaljer om tid og fart etc., er direkte farlig og frarådes av fagfolk. Hvis de har den treningsfaglige ekspertisen som de påberoper seg, hvordan kan de forsvare å vise så mye som man vet trigger? Hvis det stemmer at hun bruker innlegg i thigtsen (jeg synes det ser sånn ut, men kan ikke bevise) når hun reklamerer for rumpeøvelser kan man jo forledes til å tro at netfit-øvelsene har større effekt enn de har. 

Denne dobbeltkommunikasjonen er også problematisk når det gjelder reklame og annonserte produkter de ikke utvikler selv, blant annet om hun anbefaler produkter som ikke holder det de lover. Får man gnagsår eller ikke av B A Lion? Er det perfekt passform på klærne når bildene viser de er for små? Liker hun egentlig plakatene dersom de ikke er hengt opp på veggen?

Hele influenser-industrien er bygget opp rundt at forbrukeren skal stole på influenserens anbefalinger. At CBE systematisk bygger ned egen troverdighet - også rundt intetsigende detaljer- er derfor en slags måte å skyte seg selv langsomt i leggen på. 

Så BRA oppsummert 

• Liker 11
Skrevet

Jeg har gjort en interessant observasjon. Har dere tenkt over at CBE omtrent er den eneste influenceren som ikke er sponset av treningsmerket "we are fit". Jeg tenker at de ikke har glemt henne, men at de velger å ikke sponse fordi hun er et dårlig forbilde. f.eks fitfocuse har masse klær fra dem. Hva tror dere?

• Liker 16
Skrevet (endret)
Katten89 skrev (2 timer siden):

Jeg har gjort en interessant observasjon. Har dere tenkt over at CBE omtrent er den eneste influenceren som ikke er sponset av treningsmerket "we are fit". Jeg tenker at de ikke har glemt henne, men at de velger å ikke sponse fordi hun er et dårlig forbilde. f.eks fitfocuse har masse klær fra dem. Hva tror dere?

Hun er jo annonsør  fra "konkurrenter", BAlion og icaniwil, eller har jeg misforstått? Man velger jo sine sponsorer ut i fra hvilke avtaler som er mest gunstig. Siden "alle" sponses av dem, kanskje hun har takket nei om hun har fått tilbud, eller så er hun ikke i målgruppen dems da hun ikke har en treningsblogg? Vet ikke hvem andre som er sponset av dem da, men siden du nevnte fitfocus er det min første tanke..  

Endret av MacBeth
Endret ordet annonsør til sponsor
  • Liker 9
Skrevet

Jeg kjenner at jeg mer og mer unngår produkter og kjeder som bruker CBE i markedsføringen. Har tenkt endel på dette etter at noen nevnte det i et innlegg tidligere i uken. Hvis flere er som oss, kan det være slutten på innteksgrunnlaget for endel influencere. 

• Liker 36
Skrevet
Elina123 skrev (1 time siden):

Jeg kjenner at jeg mer og mer unngår produkter og kjeder som bruker CBE i markedsføringen. Har tenkt endel på dette etter at noen nevnte det i et innlegg tidligere i uken. Hvis flere er som oss, kan det være slutten på innteksgrunnlaget for endel influencere. 

Jeg unngår også produkter som markedsføres av påvirkere, fordi metoden er uredelig og fordi mange påvirkere opptrer uetiske. 

• Liker 40
Skrevet
Pust skrev (1 time siden):

Jeg unngår også produkter som markedsføres av påvirkere, fordi metoden er uredelig og fordi mange påvirkere opptrer uetiske. 

Dette gjør jeg også. Forbrukermakt!

• Liker 23
Skrevet

Har aldri skjønt de som lar hunden slikke på munnen, ugh🤮

• Liker 30
Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på denne ferien og hverdagen? endring av lokasjon? Jeg er så overraska over at de ikke satte seg på første fly til Hellas. 

Håper hvert fall at besteforeldrene tar med ungene i noen parker ol under ferien deres, og at de er på skikkelig ferie. Ønsker ikke se bilde eller tekst som bekrefter det. Bare håper de har en kjekk ferie uten foreldrene. :)

Endret av Klementine
  • Liker 24
Skrevet
Klementine skrev (1 time siden):

Håper hvert fall at besteforeldrene tar med ungene i noen parker ol under ferien deres, og at de er på skikkelig ferie.

Unger trenger ikke ferie. Dette er uansett barn som vokser opp på hytte ved sjøen og på fjellet og som sikkert opplever mer enn de fleste. 
Jeg synes det er bra at de ikke kastet seg på første fly mtp deltavariant osv. 

• Liker 11
Skrevet
cerruti skrev (Akkurat nå):

Unger trenger ikke ferie. Dette er uansett barn som vokser opp på hytte ved sjøen og på fjellet og som sikkert opplever mer enn de fleste. 
Jeg synes det er bra at de ikke kastet seg på første fly mtp deltavariant osv. 

Nja, synes nå det fremstår mest som opplevelser på instagram sine premisser. 

God sommer videre til deg og dine. :) 

• Liker 10
Gjest Villa Gjennomtrekk
Skrevet
Klementine skrev (1 time siden):

Hva er forskjellen på denne ferien og hverdagen? endring av lokasjon? Jeg er så overraska over at de ikke satte seg på første fly til Hellas. 

Håper hvert fall at besteforeldrene tar med ungene i noen parker ol under ferien deres, og at de er på skikkelig ferie. Ønsker ikke se bilde eller tekst som bekrefter det. Bare håper de har en kjekk ferie uten foreldrene. :)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor parker ol er tegn på en vellykket ferie. Vi voksne legger opp til stress i fornøyelsesparker og dyrehager, men det er ikke sikkert at barn har behov for det.

Og sånn ellers, stueforandring er gjerne ferie - i min verden. Det sagt, jeg skulle ønske at CBE delte noe annet enn kaffekopp og mage 

Skrevet (endret)
Villa Gjennomtrekk skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor parker ol er tegn på en vellykket ferie. Vi voksne legger opp til stress i fornøyelsesparker og dyrehager, men det er ikke sikkert at barn har behov for det.

Og sånn ellers, stueforandring er gjerne ferie - i min verden. Det sagt, jeg skulle ønske at CBE delte noe annet enn kaffekopp og mage 

Barn har hvert fall godt av noe annet enn å måtte vente på at mor/far skal posere seg ferdige eller kun få lov til å ha øyeblikk uten denne hersens mobilen tilstede. 

Den mobilen tar enormt mye tid! Og når den omtrent er klistret til hånda som den er hos flere og flere på SOME kan en spørre seg hvor mye de egentlig går glipp av ved å ikke klare å være tilstede i øyeblikket uten å tenke på lys, vinkel og filter på skjermen. De er jo ikke på stranda en gang uten at det er i anledning et reklamesamarbeid som skal spilles inn. Alt er kalkulert og planlagt. Ingenting er på barna eller privatlivets premisser, alt er show og kulisser ment for deling.  J

Jeg har dessverre sett fint lite av barnevennlige ferier hos familien Eriksen, så jeg håper at andre legger til rette for det når foreldrene er på jobb på egenhånd. 

Endret av Klementine
  • Liker 27
Skrevet
Klementine skrev (32 minutter siden):

Nja, synes nå det fremstår mest som opplevelser på instagram sine premisser. 

God sommer videre til deg og dine. :) 

Takk d samme!

Ja, det er jeg også imot.

Ser ingen grunn til å følge henne mer. Kun hender i været, løping osv osv. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...