MaleficentAurora Skrevet 2. juli 2019 #4501 Skrevet 2. juli 2019 34 minutter siden, Ispahan skrev: Bloggen går på repeat, derfor går kritikken på repeat. Og jammen går de som kritiserer kritikerne på repeat også. At man, etter flere år, fremdeles diskuterer eksponering av barn, bilderedigering, brudd på markedsføringsloven og usunt kroppsfokus, er fordi bedriften fremdeles driver med dette, år etter år. For eksempel fikk CBE mye kritikk for usunt kroppsfokus etter fødselen. Betyr det at temaet er ferdig kritisert? Eller er det innafor å ta det opp igjen, når CBE fremdeles poserer på en måte som fremhever "tynn" framfor "sunn"? ☝️☝️☝️ 5
Gjest Emmy_H Skrevet 2. juli 2019 #4502 Skrevet 2. juli 2019 36 minutter siden, Ispahan skrev: Bloggen går på repeat, derfor går kritikken på repeat. Og jammen går de som kritiserer kritikerne på repeat også. At man, etter flere år, fremdeles diskuterer eksponering av barn, bilderedigering, brudd på markedsføringsloven og usunt kroppsfokus, er fordi bedriften fremdeles driver med dette, år etter år. For eksempel fikk CBE mye kritikk for usunt kroppsfokus etter fødselen. Betyr det at temaet er ferdig kritisert? Eller er det innafor å ta det opp igjen, når CBE fremdeles poserer på en måte som fremhever "tynn" framfor "sunn"? Tydelig at folk ikke gidder å klikke likes på bilder av mor, siste bilde i bikini i overkant av 1800 likes av 321.000 følgere. Reklameinnlegg om spareapp har i overkant av 1400. Og dette gidder annonsører å betale for?
Skrottefar Skrevet 2. juli 2019 #4503 Skrevet 2. juli 2019 2 minutter siden, Emmy_H skrev: Tydelig at folk ikke gidder å klikke likes på bilder av mor, siste bilde i bikini i overkant av 1800 likes av 321.000 følgere. Reklameinnlegg om spareapp har i overkant av 1400. Og dette gidder annonsører å betale for? Ja, dersom annonsørene er like blinde som Kremmerhuset, ja, da gidder de, for de gjør jo ikke annet enn å oppheve, rose og forgude CBE & Co, det så man jo på måten de håndterte Instagram-saken på......og den saken kan de som ikke har lest om den, finne her:https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/ 17
Gjest Emmy_H Skrevet 2. juli 2019 #4504 Skrevet 2. juli 2019 1 minutt siden, Skrottefar skrev: Ja, dersom annonsørene er like blinde som Kremmerhuset, ja, da gidder de, for de gjør jo ikke annet enn å oppheve, rose og forgude CBE & Co, det så man jo på måten de håndterte Instagram-saken på......og den saken kan de som ikke har lest om den, finne her:https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/ Den saken var jo helt ekstrem, hvordan de behandlet kundene sine var helt skammelig. Og det for å vise frem et par puter og potteskjulere som CBE hadde «stylet». Utfordringene ligger i like stor grad hos annonsørene som hos influencere.
Skrottefar Skrevet 2. juli 2019 #4505 Skrevet 2. juli 2019 (endret) 1 time siden, Emmy_H skrev: Den saken var jo helt ekstrem, hvordan de behandlet kundene sine var helt skammelig. Og det for å vise frem et par puter og potteskjulere som CBE hadde «stylet». Utfordringene ligger i like stor grad hos annonsørene som hos influencere. Nå blir jo CBE og en drøss andre bloggere sett på som influencere og dermed får de annonsører og sponsorer og you name it, men jeg kan inn i villeste granskauen skjønne at noen lar seg inspirere og bli påvirket av disse bloggerne og dermed legge igjen x antall kroner hos annonsørene, jeg bare skjønner ikke greia, men mulig fordi jeg er en tilårskommen mann som vet bedre og ikke blindt er en i den store saueflokken......der er jeg vel mer det sorte får som står utenfor, men det skal sies, foretrekker å stå utenfor og ikke være en del av den lettpåvirkelige (og dumme?), massen Endret 2. juli 2019 av Skrottefar 10
Surikatt Skrevet 2. juli 2019 #4506 Skrevet 2. juli 2019 1 time siden, Emmy_H skrev: Den saken var jo helt ekstrem, hvordan de behandlet kundene sine var helt skammelig. Og det for å vise frem et par puter og potteskjulere som CBE hadde «stylet». Utfordringene ligger i like stor grad hos annonsørene som hos influencere. Hun har jo ikke peiling på interiør i det hele tatt. Det rotet hun hadde satt opp på uteplassen var ikke bra. Hun skal bare ha og ha og er selvutnevnt designer. 25
Gjest Mozzarella Skrevet 2. juli 2019 #4507 Skrevet 2. juli 2019 3 minutter siden, Frøken Scott skrev: Du har ikke lyst til å diskutere sak da? Mene noe om trådens faktiske tema? I stedet for din evig repeterende kritikk av kritikerne? (Som til din opplysning består av individer, ikke en homogen masse) Hva er det som er sak på de siste sidene her?
Gjest Emmy_H Skrevet 2. juli 2019 #4508 Skrevet 2. juli 2019 7 minutter siden, Frøken Scott skrev: Du har ikke lyst til å diskutere sak da? Mene noe om trådens faktiske tema? I stedet for din evig repeterende kritikk av kritikerne? (Som til din opplysning består av individer, ikke en homogen masse) Spot on!
Gjest Emmy_H Skrevet 2. juli 2019 #4509 Skrevet 2. juli 2019 (endret) 1 time siden, Skrottefar skrev: Nå blir jo CBE og en drøss andre bloggere sett på som influencere og dermed får de annonsører og sponsorer og you name it, men jeg kan inn i villeste granskauen skjønne at noen lar seg inspirere og bli påvirket av disse bloggerne og dermed legge igjen x antall kroner hos annonsørene, jeg bare skjønner ikke greia, men mulig fordi jeg er en tilårskommen mann som vet bedre og ikke blindt er en i den store saueflokken......der er jeg vel mer det sorte får som står utenfor, men det skal sies, foretrekker å stå utenfor og ikke være en del av den lettpåvirkelige (og dumme?), massen Jeg tror ikke det er kjønnsbetinget, men handler nok om det du skriver i forhold til lettpåvirkelighet og masse. Dog tror jeg følgermassen til de «voksne» bloggerne ikke følger de like blindt som unge voksne, og at mye av engasjement nok daler Pga det 😊 jeg kan ikke se for meg at de unge har så stor kjøpekraft og at annonsørene får så mye ut av de heller. Hyggelig at en mann engasjerer seg, har lagt merke til at mange menn gjør det i kommentarfeltene i forhold til barn og eksponering på SoMe. Veldig positivt 😊 Endret 2. juli 2019 av Emmy_H
Gjest Mozzarella Skrevet 2. juli 2019 #4510 Skrevet 2. juli 2019 3 timer siden, Emmy_H skrev: Den saken var jo helt ekstrem, hvordan de behandlet kundene sine var helt skammelig. Og det for å vise frem et par puter og potteskjulere som CBE hadde «stylet». Utfordringene ligger i like stor grad hos annonsørene som hos influencere. Herlighet, nå igjen?? For det er vel ikke den saken som var i slutten av april?
Aquarius04 Skrevet 2. juli 2019 #4511 Skrevet 2. juli 2019 18 minutter siden, Mozzarella skrev: Herlighet, nå igjen?? For det er vel ikke den saken som var i slutten av april? Men bedriftseier behandler jo leserne (kundene) sine like dårlig i eget kommentarfelt enda. Og viser med det at dårlig oppførsel tydeligvis er ok for dem. Da dukker den saken opp igjen. Skulle likt å se en hvilken som helst annen bedrift være så bedriten og nebbete mot kundene sine som det eierne av Treasures AS er! 26
Gjest Mozzarella Skrevet 2. juli 2019 #4512 Skrevet 2. juli 2019 8 minutter siden, Aquarius04 skrev: Men bedriftseier behandler jo leserne (kundene) sine like dårlig i eget kommentarfelt enda. Og viser med det at dårlig oppførsel tydeligvis er ok for dem. Da dukker den saken opp igjen. Skulle likt å se en hvilken som helst annen bedrift være så bedriten og nebbete mot kundene sine som det eierne av Treasures AS er! Det skjønner jeg. Men er dette å omtale en bedrift saklig? Å repetere noe som egentlig er gammelt?
Gjest CecilieX Skrevet 3. juli 2019 #4513 Skrevet 3. juli 2019 På 1.7.2019 den 18.19, Emmy_H skrev: Ikke ifølge denne bloggeren, hele konseptet deres er bygget opp rundt «fake» og selge inn «perfeksjon», jeg hadde reklamert tvert på siste oppgradering hos bloggeier, hvis det hadde vært meg. Det jeg opplever som merkverdig er at annonsører gidder å bruke denne reklamebloggen, når det er så mange andre de kan velge. Der mener jeg at Kremmerhuset virkelig synliggjorde dette, hvorfor velge en blogger med ingen estetisk bakgrunn for promotere interiør? På 1.7.2019 den 20.18, Kleenex skrev: Nå må vi ikke glemme at denne appen var og er et reklameinnlegg på bloggen. Jeg vil driste meg til å tro at dette er en historiefortelling. Vi har vel hørt om noe liknende tidligere. Er det noen som virkelig tror på dette? På 1.7.2019 den 20.52, Halle-Palle skrev: Eksponeringen av de små er da virkelig verre enn noen gang? Det er daglige bilder, og svært ofte av ansiktet til den eldste (?) På 1.7.2019 den 22.04, Uglesjel skrev: Jupp.. Bedre blir det heller ikke. I det man tror at dem blir "skjermet" , så popper det opp et nytt bilder av dem begge med ansiktet til. Må være rimelig kjedelig og spise sine ord som at det skulle være sitroner som har gått ut på dato. På 1.7.2019 den 22.19, Uglesjel skrev: Livsstilen er jo ikke ekte. Er nå da ingen som lever slik. Det et en ting og legge ut bilder på instagram som er et galleri som. Men å blogge om at et liv til småbarnsfamilie så til de grader "perfekt" blir veldig langt unna virkelighetens grenser og verden. Når man ser hvor mye som lyves om ift redigering av bildene av fruen, så kan man ikke akkurat si at det er real det man får servert. For bildene selv avslører jo det fruens mann mener han har kontroll på. Noe som kommer tydlig fram at han ikke har. Anses også som lite gjennomtenkt når de 2 små trå til for at bloggen sin helhet. For at den skal beholde sin usedvanlige stil av slaget som fører til falskheten blir bare mye større og enda mer framhevet. Bedre er det jo heller ikke toppen av isfjellet at det reklameres for alkoholi bloggen. Fruen har fått flere ganger advarsler, men kjører sin egen bane som at folk skulle ha vært blinde for det hun legger ut. Og det blir jo igrunn veldig feil. På 1.7.2019 den 22.32, Oline12 skrev: Jeg syns de skal ha litt kred for at de satser såpass mye på blogg i disse tider. Er det noen som leser blogg mer? Mange innlegg iløpet av uka og det brukes mye tid på å ta og redigere bilder. Bortkasta tid syns jeg. At de orker. Hvorfor satser ikke de mer på instagram? Eller finner på noe annet? Kan umulig generere penger slik det gjorde før med blogg. Netfitopplegget er en fadese før det har blitt lansert engang. På 1.7.2019 den 22.35, 2ney skrev: Dra inn MAGEN når man gjør knebøy...? Merkelig!! Dette bildet er nok ikke tatt mens hun trener? Heller at hun står i bunnposisjon og trekker inn magen, mens LK tar bilder. Mye er ikke slik som det fremstår på SoMe. Buktrykk som er viktig ved knebøy oppnås ikke ved å trekke inn magen... 🤔 På 1.7.2019 den 22.37, Uglesjel skrev: Tror nok at dem hadde klart seg bedre ift instagram. Og dette er netfitopplegget har jeg ikke skjønt noe særlig av. Er det et pågående prosjekt eller et fullstendig tapt prosjekt som dem avventer med? 21 timer siden, Uglesjel skrev: Skjønner ikke hva hun skal i serien bloggerne.. Det er jo ingenting ekte med henne. vi får jo ikke se noe som helst bak fasaden på dette "pompøse" og "glam" livet dem lever. Heller harry rånebabes enn og eksponere barnan for å fete opp kontoen. 20 timer siden, pøbelsara skrev: Enig, @Uglesjel. Hun har jo valgt å kalle bloggen sin sitt eget folkeregistrerte navn - og instakontoen har adressen til bloggen som sitt navn. SÅ hun ER bedriften. Hun blander jo sitt eget privatliv helt med vitende og vilje med sin forretningsvirksomhet. Så jeg mener også at redigeringen av bildene HUN velger å poste, er innafor å snakke om. Jeg synes det er innafor å kommentere alt hun gjør i kommersielt øyemed - så treningen, sminken, neglene, sveisen, de aller fleste antrekkene og aktivitetene hun gjør, (som feks cruise og opphold og aktiviteter i Hemsedal) kan kommenteres. Mener jeg. Hvis man har noe å utsette på noen av disse tingene - eller hvis man rett og slett mener det er litt sykt at man i 2019 kan livnære seg ved å selge sitt eget liv og sin egen kropp i kommersielt øyemed. Så det er hårfine balanser her. Jeg mener det er utafor å si kommentere utseende på feks føttene hennes, men innafor å kommentere hvordan skoene hun reklamerer for, sitter på foten hennes. Og at det er innafor å kommentere HVA hun sier - men ikke hvordan hun sier det. 18 timer siden, Emmy_H skrev: Bedriften bruker daglig leder sitt navn som varemerke, så skillet er hårfint for å si det sånn..Og bedriften lever av at folk skal synse noe om det som blir presentert, det er bare enkelte som ikke forstår det. 16 timer siden, Aquarius04 skrev: Grunnen til at barna dras fram til stadighet, som du sier det, så er det fordi den evinnelige eksponeringen aldri tar slutt! De eksponeres så mamma og pappa skal tjene penger inn på konto. At hun er registrert med firma på eget navn er slik @pøbelsara sier, gjør det hele mer problematisk. 13 timer siden, 123Frustrert skrev: Den herre treninga som skal være så inspirerende.. jeg trener en del, men har aldri hatt behov for å trene bare i Trenings Bh. Rare greier det der, til tross for at det ikke er noe kroppsfokus på bloggen.. bare pur treningsglede. Jeg ser faktisk bare kropp og ikke et glimt av treningsglede. Er det jeg som er rar eller er det bloggeren som bommer med budskapet? 12 timer siden, Uglesjel skrev: Ser akkurat det samme som deg. Har du lagt merke til at treningsbildene alltids taes i samme vinkel uansett hva slags "øvelser" hun holder på med? Har sett meg gjennom noen av disse store treningsbloggerere. Og det jeg finner hos dem er andre variasjoner å har ikke den samme type fokus på m kroppen som CBE har. 11 timer siden, Ispahan skrev: Bloggen går på repeat, derfor går kritikken på repeat. Og jammen går de som kritiserer kritikerne på repeat også. At man, etter flere år, fremdeles diskuterer eksponering av barn, bilderedigering, brudd på markedsføringsloven og usunt kroppsfokus, er fordi bedriften fremdeles driver med dette, år etter år. For eksempel fikk CBE mye kritikk for usunt kroppsfokus etter fødselen. Betyr det at temaet er ferdig kritisert? Eller er det innafor å ta det opp igjen, når CBE fremdeles poserer på en måte som fremhever "tynn" framfor "sunn"? 10 timer siden, Emmy_H skrev: Tydelig at folk ikke gidder å klikke likes på bilder av mor, siste bilde i bikini i overkant av 1800 likes av 321.000 følgere. Reklameinnlegg om spareapp har i overkant av 1400. Og dette gidder annonsører å betale for? 10 timer siden, Emmy_H skrev: Den saken var jo helt ekstrem, hvordan de behandlet kundene sine var helt skammelig. Og det for å vise frem et par puter og potteskjulere som CBE hadde «stylet». Utfordringene ligger i like stor grad hos annonsørene som hos influencere. 9 timer siden, Skrottefar skrev: Nå blir jo CBE og en drøss andre bloggere sett på som influencere og dermed får de annonsører og sponsorer og you name it, men jeg kan inn i villeste granskauen skjønne at noen lar seg inspirere og bli påvirket av disse bloggerne og dermed legge igjen x antall kroner hos annonsørene, jeg bare skjønner ikke greia, men mulig fordi jeg er en tilårskommen mann som vet bedre og ikke blindt er en i den store saueflokken......der er jeg vel mer det sorte får som står utenfor, men det skal sies, foretrekker å stå utenfor og ikke være en del av den lettpåvirkelige (og dumme?), massen 7 timer siden, Emmy_H skrev: Jeg tror ikke det er kjønnsbetinget, men handler nok om det du skriver i forhold til lettpåvirkelighet og masse. Dog tror jeg følgermassen til de «voksne» bloggerne ikke følger de like blindt som unge voksne, og at mye av engasjement nok daler Pga det 😊 jeg kan ikke se for meg at de unge har så stor kjøpekraft og at annonsørene får så mye ut av de heller. Hyggelig at en mann engasjerer seg, har lagt merke til at mange menn gjør det i kommentarfeltene i forhold til barn og eksponering på SoMe. Veldig positivt 😊 7 timer siden, Aquarius04 skrev: Men bedriftseier behandler jo leserne (kundene) sine like dårlig i eget kommentarfelt enda. Og viser med det at dårlig oppførsel tydeligvis er ok for dem. Da dukker den saken opp igjen. Skulle likt å se en hvilken som helst annen bedrift være så bedriten og nebbete mot kundene sine som det eierne av Treasures AS er! @Mozzarella, jeg siterer et utvalg av «hva som er diskutert de siste sidene». Man har da diskutert - den fortsatte eksponeringen - satt spørsmålstegn ved om annonsører får valuta for pengene sine - engasjementsrate - trening som har fokus på tynn vs sunn og som er lite variert og inspirerende - kroppsfokus - bloggerens valg om å blogge under eget navn vil grumse til skillet mellom person og bedrift - måten å svare på i kommentarfeltet - manglende evne til fornying - manglende evne til å endre kritikkverdige ting - perfeksjonsfokus og virkelighet vs historiefortelling Alt dette er definitivt legitim kritikk knyttet til hvordan bloggeren forvalter sin bloggbedrift. Joda, det kom noen innspill på stemmen til bloggeren, men det er ikke det som har vært hovedfokuset slik du ønsker å fremstille det.
Aquarius04 Skrevet 3. juli 2019 #4514 Skrevet 3. juli 2019 (endret) Nå kan vel ikke CBE og Kylie Jenner sammenlignes hva angår følgermasse, men budskapet til Willy Tore Mørch er absolutt det samme: «Det er mange eksempler på at barn av kjendiser som har vært eksponert mye offentlig, sliter med ettervirkninger. Det kan være i form av sosial tilbaketrekning, eller dårlig selvbilde. Mange har opplevd å bli mobbet. Det er nok av eksempler på kjendisbarn som har gått i depresjon som følge av foreldrenes eksponering, så de skadelige effektene av dette er et kjent fenomen for oss psykologer, sier Mørch.» https://www.seher.no/kjendis/debuterer-med-datteren-pa-magasinforside---skadelig/71362914 Og dette gir CBE fullstendig blaffen i. Endret 3. juli 2019 av Aquarius04 32
Surikatt Skrevet 3. juli 2019 #4515 Skrevet 3. juli 2019 Så måtte det handles inn klær til sykkelturen. Klarte hun ikle å finne noe som kunne brukes i deres overfylte garderobe? 32
Aquarius04 Skrevet 3. juli 2019 #4516 Skrevet 3. juli 2019 Akkurat nå, Surikatt skrev: Så måtte det handles inn klær til sykkelturen. Klarte hun ikle å finne noe som kunne brukes i deres overfylte garderobe? Tenkte det samme... Miljøet lenge leve...🎉 19
Inocybe Skrevet 3. juli 2019 #4517 Skrevet 3. juli 2019 50 minutter siden, Aquarius04 skrev: Nå kan vel ikke CBE og Kylie Jenner sammenlignes hva angår følgermasse, men budskapet til Willy Tore Mørch er absolutt det samme: «Det er mange eksempler på at barn av kjendiser som har vært eksponert mye offentlig, sliter med ettervirkninger. Det kan være i form av sosial tilbaketrekning, eller dårlig selvbilde. Mange har opplevd å bli mobbet. Det er nok av eksempler på kjendisbarn som har gått i depresjon som følge av foreldrenes eksponering, så de skadelige effektene av dette er et kjent fenomen for oss psykologer, sier Mørch.» https://www.seher.no/kjendis/debuterer-med-datteren-pa-magasinforside---skadelig/71362914 Og dette gir CBE fullstendig blaffen i. Jeg fatter ikke at folk som CBE kan neglisjere fagfolk som Willy Tore Mørcks uttalelser. Mørch er helt klar på at vi allerede vet at eksponering potensielt er veldig skadelig og han er ekstra skeptisk til det som ligger på nett for det vil være tilgjengelig for alltid. Likevel turer influencere som CBE på med eksponeringen. Jeg vet hva jeg mener om slike eksponerende influenceres evne til refleksjon og godt foreldreskap... 23
Aquarius04 Skrevet 3. juli 2019 #4518 Skrevet 3. juli 2019 Eksponering av barn gir penger i lommeboken og mange likerklikk. Og siden senvirkningene kommer nettopp sent, så tror jeg ikke de ser på det som noe problem. Dessuten har jo CBE alltid visst best. Alle andre er jo dumme og tar feil, selv profilerte psykiatere som Mørch. 22
Anonym90059005 Skrevet 3. juli 2019 #4519 Skrevet 3. juli 2019 53 minutter siden, Surikatt skrev: Så måtte det handles inn klær til sykkelturen. Klarte hun ikle å finne noe som kunne brukes i deres overfylte garderobe? Miljøet må vike for at alle skal matche. Ikke mye arveklær, ødelegger matchingen. Redd forventningene og romantiseringen av denne turen er satt noget høyt. Men fotoshoots og blogg content blir det nok allikevel. 19
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 3. juli 2019 #4520 Skrevet 3. juli 2019 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg fatter ikke at folk som CBE kan neglisjere fagfolk som Willy Tore Mørcks uttalelser. Mørch er helt klar på at vi allerede vet at eksponering potensielt er veldig skadelig og han er ekstra skeptisk til det som ligger på nett for det vil være tilgjengelig for alltid. Likevel turer influencere som CBE på med eksponeringen. Jeg vet hva jeg mener om slike eksponerende influenceres evne til refleksjon og godt foreldreskap... Dette er standard for CBE. Hun evner ikke å ta inn over seg at hennes handlinger kan skape dårlig selvbilde hos andre. Hun presterte å spørre «hva f.... som var galt» med en av norges fremste spesialister på spiseforstyrrelser, som hadde mange pasienter som selv sa at bloggen var en trigger. Stakkars CBE som ikke hadde gjort noe annet enn å legge ut bikinibilder av en mager kropp, skrive ting som at «hun kunne unne seg en god morgen yoghurt etter å h løpt en mil», fatshame Blondinbella og Adele... Så psykologer og profesjonelle er antageligvis bare teite, feite og misunnelige.For hun er BARE til positiv inspirasjon, tenk!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå