Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
På ‎28‎.‎06‎.‎2019 den 22.59, 123Frustrert skrev:

Altså når bursdagen til far skal være så delikat at mor, barn og sofaputer harmonerer på bilder kan man bli oppriktig lei seg over hvor vanvittig konstruert livet deres er. Det er forferdelig hvordan de også konstruerer livet til barna.

Jaja , CBE sitt innlegg om ektemann og bursdag 5704 likes,  Funky sitt innlegg når mannen har bursdag 61910 likes. Og ned fra 322K følgere til 311k på et døgn. 

Endret av Emmy_H
Skrevet

Det siste innlegget gjorde meg uendelig trist. 

• Liker 21
Skrevet

Så glad jeg ikke følger dette falske og oppkonstruerte livet. Anbefaler alle til å la være å klikke seg inn på instagram, snap, facebook og blogg. 

• Liker 27
Skrevet
18 hours ago, CabinCruiser said:

Da må det være hentet penger ett annet sted fra tenker jeg.

1,4 er lite lønn for 2 voksne og 2 barn med denne livsstilen.

Også, på det innlegget i dag om presse og møter...jeg ser TO hæler om jeg ser lenge, men hvor er det andre beinet hennes? Jeg mistet helt tråden i innlegget da jeg ble så fascinert over bildet.

De velger vel selv hvor mye de tar ut i lønn. De hadde fortsatt et driftsresultat på 1 mill, så jeg vil påstå at de er relativt godt stilt fortsatt.

Siden de viser frem denne livsstilen på bloggen, så finansieres vel den i stor grad av selskapet, og ikke av lønna deres alene.

• Liker 2
Gjest Emmy_H
Skrevet
2 minutter siden, Tørst skrev:

Det er i tillegg noe snodig ved at når HAN har bursdag, er HUN pluss rekvisittene hovedperson på bildet. 

Jeg har en i inngiftet familie som hver gang når noen i vedkommendes familie har bursdag skriver lange og kjærlige hilsner akkompagnert med bilde av bursdagsbarnet og h*n selv, særlig hvis det er (de voksne) barna som har bursdag. Gjerne om fødselen og hvordan den var for herrens mange år siden. På sin vegg. Bursdagsbarnet tagget, men igjen, på sin vegg, til sine venner, for å få flest mulig likes og oppmerksomhet. På noen andres bursdag! 

Det er nok naturlig fordi hele innlegget er et reklameinnlegg? Kaken er fra annonsør A, putene fra kremmerhuset, kjolen fra annonsør C, sminke fra annonsør D osv..LKE sin rolle i firma er å være vaktbikkje (ved å gå løs på alle som er kritiske) og fotograf så fokuset kan ikke være på han. Det er de tre andre som nok trekker annonsører. Bursdager er i stor grad annonsørene sine dag, mtp alle feiringene siste 10 årene som har blitt sponset. 

Skrevet
6 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det er nok naturlig fordi hele innlegget er et reklameinnlegg? Kaken er fra annonsør A, putene fra kremmerhuset, kjolen fra annonsør C, sminke fra annonsør D osv..LKE sin rolle i firma er å være vaktbikkje (ved å gå løs på alle som er kritiske) og fotograf så fokuset kan ikke være på han. Det er de tre andre som nok trekker annonsører. Bursdager er i stor grad annonsørene sine dag, mtp alle feiringene siste 10 årene som har blitt sponset.

🙈

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har ikke sett det dere beskriver i de siste innleggene selv, heldigvis ad nær sagt, men det er bare trist det hele... Og litt skummelt hva som fremheves og fokuseres på! Når man har levd en stund vet man hva som er viktig i livet, og det som tydeligvis fremstilles her er skremmende langt unna..

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/qLVJxm/kan-vi-ikke-bare-vaere-hverdagsmennesker

Endret av Jobbermedbarn
La til link
  • Liker 16
Skrevet
16 timer siden, MissLily skrev:

Jeg observerte alle de ansatte i The Eriksens på jobb for noen uker siden. LK gikk rundt med en stor sekk på ryggen og kamera i hendene, mens C var opptatt med å dandere rekvisittene. Rekvisittene sto ofte lenge og ventet mens LK og C hadde fotosession. Dette var et barnearrangement, men det var kun C som var i fokus det jeg kunne se. At alle ansatte i bedriften vet hva som forventes av dem var veldig tydelig. 

4 timer siden, Tørst skrev:

Det er i tillegg noe snodig ved at når HAN har bursdag, er HUN pluss rekvisittene hovedperson på bildet. 

Jeg har en i inngiftet familie som hver gang når noen i vedkommendes familie har bursdag skriver lange og kjærlige hilsner akkompagnert med bilde av bursdagsbarnet og h*n selv, særlig hvis det er (de voksne) barna som har bursdag. Gjerne om fødselen og hvordan den var for herrens mange år siden. På sin vegg. Bursdagsbarnet tagget, men igjen, på sin vegg, til sine venner, for å få flest mulig likes og oppmerksomhet. På noen andres bursdag! 

Uansett hva man mener om bloggen og dens arbeidsmetoder er det faktisk skikkelig creepy å omtale to små barn som "rekvisittene". Andre kvalme kallenavn som går igjen i denne tråden er "minifotballene" og "de unvevnelige" - ærlig talt, skam dere. Og spar meg for unnskyldninger om at den og den er såååå mye verre. Det er du skriver i det offentlige rom er du hundre prosent ansvarlig for sjøl, husk det! 

• Liker 7
Skrevet

Lurer på hvordan hun regner timer....for de hadde en 12 timers dag i Oslo skriver hun på bloggen.Men var på hytta igjen kl 22....etter å ha vært hjemom etter Osloturen og pakket.  Og de hadde minst 2 t fri mellom et event/et møte(ref instagram)....og kjøring hver vei på minst en time.  Tja, ble det mye jobbing sånn egentlig? 😅

• Liker 33
Skrevet
På 28.6.2019 den 16.03, CabinCruiser skrev:

Da må det være hentet penger ett annet sted fra tenker jeg.

1,4 er lite lønn for 2 voksne og 2 barn med denne livsstilen.

Også, på det innlegget i dag om presse og møter...jeg ser TO hæler om jeg ser lenge, men hvor er det andre beinet hennes? Jeg mistet helt tråden i innlegget da jeg ble så fascinert over bildet.

Når du setter følgende på firmakontoen din: 
Ferier, bilkjøring, iskrem, middager, klær, sminke, hårprodukter, tannkrem (og tannkost), ting til barna, treningsutstyr and the list goes on... Hvor mye sitter du da igjen med av utgifter? Ikke mye. 1,4 er altså da mer enn nok til å dekke det du faktisk betaler av egen, private lomme; boliglånet og eventuelle billån, strøm og forsikringer - satt på spissen 😉

• Liker 19
Gjest floppiflipp
Skrevet (endret)

...

Endret av floppiflipp
Gjest Emmy_H
Skrevet
3 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Uansett hva man mener om bloggen og dens arbeidsmetoder er det faktisk skikkelig creepy å omtale to små barn som "rekvisittene". Andre kvalme kallenavn som går igjen i denne tråden er "minifotballene" og "de unvevnelige" - ærlig talt, skam dere. Og spar meg for unnskyldninger om at den og den er såååå mye verre. Det er du skriver i det offentlige rom er du hundre prosent ansvarlig for sjøl, husk det! 

Har aldri sett noen skrive «minifotballer» og diverse. Det er jo flere måneder siden det ble «forbudt» på KG med slike referanser. Fint hvis du kan minne CBE om det samme, når det kommer til ansvar på nett og eksponering av mindreårige. At hun bruker de i et bursdagsinnlegg for å please annonsører er skammelig, så greit å legge både skyld og skam der den hører hjemme. 

Skrevet
13 minutter siden, Emmy_H skrev:

Har aldri sett noen skrive «minifotballer» og diverse. Det er jo flere måneder siden det ble «forbudt» på KG med slike referanser. Fint hvis du kan minne CBE om det samme, når det kommer til ansvar på nett og eksponering av mindreårige. At hun bruker de i et bursdagsinnlegg for å please annonsører er skammelig, så greit å legge både skyld og skam der den hører hjemme. 

Gjør hun? Hvilke annonsører da? https://www.carolinebergeriksen.no/2019/06/28/36-ganger-hurra/#comments

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

ALT på bloggen er jo direkte eller indirekte reklame. Det er ingen privat dagbok skjønner du. Alt som ikke er merket reklame bygget merkevaren som grunnlag for å selge mere reklame. Alt som vises på bloggen vises for å tjene mere penger, bør man snart skjønner. 

• Liker 30
Skrevet
På 25.6.2019 den 17.17, Jordbærogfløte skrev:

Hva er greia med at Peter Peters (bedriftens manager?) skriver til henne på engelsk under det siste netfitinnlegget? Skal han virke så smart og internasjonal? 😂 

Han skrev bursdagshilsen til Camilla Pihl på engelsk på facebook også. 🤣

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, Emmy_H skrev:

Helt enig. Bursdagsinnlegget er egentlig noe av det verste jeg har sett. Har det totalt bikket over i mstching? Her er bursdagen blitt til en nøye planlagt photoshoot hvor ALT matcher. Hun får kommentar på det, ser jeg, og svarer at hun ofte matcher jentene med klær. Hvorfor, tenker jeg. Må hun presse klær og utseendefokuset sitt på dem? Jeg synes det er skremmende når en bursdag blir til photoshoot for å vise hvor vellykkede de er. Min tanke er det motsatte. Ser kjip ut hele bursdagen. 

• Liker 39
Skrevet

Nytt brudd på alkoholloven i kveld på Instagram-story: https://imgur.com/PffbolC 

Det begynner å bli mange tilfeller av dette nå. Loven er klokkeklar på at det er forbudt å la alkoholholdig drikke, eller drikke med samme kjennetegn som alkoholholdig drikke, inngå i reklame for andre varer og tjenester. Det spiller ingen rolle om drikken i vinglasset er juice/brus/alkoholfri vin, og det spiller heller ingen rolle om reklameinnlegget er for klær/møbler/reiser/opplevelser eller andre varer og tjenester. Hver gang et vinglass med innhold avbildes i et blogg-/insta/snap-innlegg med reklamelenker, er det brudd på alkoholloven. Mer info her: https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame

Denne bedriften har fått refs fra Helsedirektoratet som et resultat av tilsvarende lovbrudd flere ganger tidligere: https://www.vg.no/rampelys/i/bV7Gq/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen. Jeg anbefaler at så mange som mulig varsler Helsedirektoratet om kveldens Instagram-story og de kommende tilfellene av alkoholreklame, slik at bedriften bøtelegges og lærer. Det er en skam at bedriftseierne ikke har mer yrkesstolthet etter ti år i bransjen. 

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...