Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Piemonte skrev:

Det er ikke min opplevelse. 

Men så har du heller ikke vært medlem her side fredag. Det er mye historikk i forumet, diverse dialoger med forumsledelse der brukere selv ber om strengere moderering, opprettelse av egen tråd for å diskutere bloggerbarn på generelt grunnlag osv. 

Det er grenseganger, som ikke alltid er så lette å balansere på, hvor en kan komme generelle uttalelser som ikke går direkte på barns livsførsel. Men generelt sett, så pleier brukere her i tråden å passe på hverandre litt, og minne på om samtalen begynner å snuble farlig nært grensa - og mange her er både opptatt av og flinke til å rapportere innlegg som kanskje ikke bør få stå. 

Men en unngår å snakke om det for mye i tråden, fordi en selv risikerer å få slettet innlegget som regelbrudd, som kan gi anmerkning. Dette er likevel en etablert kultur og forståelse her, selv om det kanskje ikke er umiddelbart synlig :)

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, Piemonte skrev:

Hva mener du med det jeg har uthevet her?

En ting er hva bloggeren gjør. Noe annet er hva som skjer i denne tråden. 

Innlegget må selvfølgelig leses og forståes samlet sett, ikke dra ut en enkelt del for å endre meningsbetydningen. 

• Liker 14
Skrevet
7 minutter siden, Eveliina skrev:

Men så har du heller ikke vært medlem her side fredag. Det er mye historikk i forumet, diverse dialoger med forumsledelse der brukere selv ber om strengere moderering, opprettelse av egen tråd for å diskutere bloggerbarn på generelt grunnlag osv. 

Det er grenseganger, som ikke alltid er så lette å balansere på, hvor en kan komme generelle uttalelser som ikke går direkte på barns livsførsel. Men generelt sett, så pleier brukere her i tråden å passe på hverandre litt, og minne på om samtalen begynner å snuble farlig nært grensa - og mange her er både opptatt av og flinke til å rapportere innlegg som kanskje ikke bør få stå. 

Men en unngår å snakke om det for mye i tråden, fordi en selv risikerer å få slettet innlegget som regelbrudd, som kan gi anmerkning. Dette er likevel en etablert kultur og forståelse her, selv om det kanskje ikke er umiddelbart synlig :)

3 minutter siden, Eveliina skrev:

Innlegget må selvfølgelig leses og forståes samlet sett, ikke dra ut en enkelt del for å endre meningsbetydningen. 

Meget bra svart👌👏

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Eveliina skrev:

Historikk, dialoger osv spiller faktisk ingen rolle når det gjelder å overskride grenser mtp barn.I går gikk det langt over streken.

• Liker 2
Skrevet

reagerer på hennes innlegg om utetrening med bilder.. Hvorfor dette fokuset på kropp.Ble direkte ukomfortabel av rumpebildet der.

• Liker 24
Skrevet

2 mnd siden hun i "miljørus" tok toget til Oslo og proklamerte på bloggen at de skulle la bilen stå så mye som mulig fremover. Hvor mange flere togturer har det blitt på disse 2 mnd? Mange Osloturer i hvert fall, men lite tog...

• Liker 38
Skrevet
4 timer siden, Anonym90059005 skrev:

2 mnd siden hun i "miljørus" tok toget til Oslo og proklamerte på bloggen at de skulle la bilen stå så mye som mulig fremover. Hvor mange flere togturer har det blitt på disse 2 mnd? Mange Osloturer i hvert fall, men lite tog...

Denne uken har det vært buss for tog og når det holder på har jeg stor forståelse for at noen velger bilen.

Men det startet for bare en ukes tid siden så før det bør hun vel ha brukt toget. Om miljøengasjementet er genuint og ikke bare fasadebygging da. 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

Denne uken har det vært buss for tog og når det holder på har jeg stor forståelse for at noen velger bilen.

Men det startet for bare en ukes tid siden så før det bør hun vel ha brukt toget. Om miljøengasjementet er genuint og ikke bare fasadebygging da. 

Miljøengasjementet var kjøpt og betalt. Ergo stakk det nok ikke så dypt for frua og mannen. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hjelpe oss, for en sutring i den artikkelen. Stakkars lille rike pike. 

Sitatet som starter artikkelen er forferdelig grovt. Det er veldig ille dersom CBE eller andre bloggere faktisk opplever dette. I mine 5 1/2 år som aktiv bruker på Kvinneguiden så har jeg heldigvis aldri sett noe slikt her inne, og jeg lurer på hvor bloggerne får disse hatske ukvemsordene tilsendt. Når jeg titter innom på blogg og instagram så er det tross alt heller ikke mulig å se noen slike hatkommentarer,  heldigvis.

Anne Brith Davidsen hadde også med flere slike grusomme utsagn i hat-boken sin, uten at jeg noensinne har sett noe slikt bli skrevet hverken her inne eller på Instagram. I forbindelse med ovenstående artikkel, hvor CBE hadde blitt tatt i systematisk løgn og juksing ovenfor leserne sine over en fem års periode, så gjør man seg jo opp tanker over hvem som faktisk har produsert disse hatkommentarer som ingen andre har sett. Det samme med Anne Brith Davidsen, som nylig ble felt for å komme med løgner i hat-boken sin:

"Advokatene skriver også at kvinnen «ikke har foretatt seg noe som skulle tilsi at hun skulle bli en del av temaet i Davidsen sin bok, som omfatter nettrolling og nettmobbing.»

«Forlaget og Davidsen beklager dette», skriver advokatene i pressemeldingen."

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale

Endret av Ultiva
  • Liker 30
Skrevet

Jeg lurer på hva de kommer til å gjøre dersom Instagram fjerner muligheten til at leserne kan se antall likes? 

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, Aquarius04 skrev:

Miljøengasjementet var kjøpt og betalt. Ergo stakk det nok ikke så dypt for frua og mannen. 

Enig. Jeg trodde ikke et sekund på at de skulle begynne å ta toget. Akkurat som at jeg ikke tror de kommer til å reise mindre på ferier. Hun er utdatert som blogger men prøver krampaktig å følge med i tiden. Og hvem tror at sykkelturen ikke er for å ha innhold til bloggerne? 

• Liker 24
Skrevet (endret)
1 time siden, Surikatt skrev:

Jeg lurer på hva de kommer til å gjøre dersom Instagram fjerner muligheten til at leserne kan se antall likes? 

Det blir nok i så fall en enorm lettelse for CBE, som har en latterlig lav engasjementsrate på 1,20 % på Instagram:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/18/engasjementrate-pa-ig-den-18-06-19/

IG ser ut til å bli pliktskyldigst oppdatert innimellom; med de samme velretusjerte bildene som brukes på bloggen. På instastory har de utlevert mindreårige over en lav sko; flere filmer og bilder hver eneste dag. Men de fikk nok en støkk i seg ved siste runde fra forbrukertilsynet; hvor det har blitt lagt svært mye vekt på Instastories:

https://www.forbrukertilsynet.no/fortsatt-mye-skjult-reklame-sosiale-medier

For det er tydelig at de fleste influencere har trodd at det har vært fritt for barnevakter der.

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Skrevet
3 timer siden, Surikatt skrev:

Enig. Jeg trodde ikke et sekund på at de skulle begynne å ta toget. Akkurat som at jeg ikke tror de kommer til å reise mindre på ferier. Hun er utdatert som blogger men prøver krampaktig å følge med i tiden. Og hvem tror at sykkelturen ikke er for å ha innhold til bloggerne? 

Hvordan definerer en at en er utdatert som blogger? Ikke at jeg er uenig, bare spør

Gjest tranedatter
Skrevet
27 minutter siden, Littlewoman skrev:

Hvordan definerer en at en er utdatert som blogger? Ikke at jeg er uenig, bare spør

Ett eksempel kan være hvordan innhold går på repeat. Tema på innhold er lite variert og inneholder sjeldent noe som er aktuelt akkurat nå. Når det forsøkes, så er det svært lite troverdig. Som togturen for et par mnd siden.

Innen mote og interiør er cbe.no som regel (alltid) akterutseilt. De er gjerne litt for sent ute med det meste, aldri i forkant, skape trender.

Innen påvirkerbransjen er det microinfluencers som er greia nå. Små påvirkere, men med stort engasjement innen for sitt felt, om det er mote, miljø, inredning, politikk eller hva som helst. De store generelle "rosa blogger" er på vei ut. Klart mange leser de fortsatt, men leserne er lite engasjert, det er som se&hør, mest lest, men ingen som bryr seg.

Google for eksempel "hvorfor er micro influencers det nye", kommer opp ørten lenker til skandinavske og engelske artikler.

https://www.meltwater.com/no/blog/derfor-bør-bedrifter-benytte-micro-influencer-marketing/

Skrevet (endret)

Så mange produkter på huden for å få «sommergløden». Ikke rart det blir hektisk, når alt det der skal på hver eneste dag, til og med før trening. Veldig oversminket look.

Endret av Lopploella
  • Liker 18
Gjest Emmy_H
Skrevet
5 timer siden, Ultiva skrev:

Det blir nok i så fall en enorm lettelse for CBE, som har en latterlig lav engasjementsrate på 1,20 % på Instagram:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/18/engasjementrate-pa-ig-den-18-06-19/

IG ser ut til å bli pliktskyldigst oppdatert innimellom; med de samme velretusjerte bildene som brukes på bloggen. På instastory har de utlevert mindreårige over en lav sko; flere filmer og bilder hver eneste dag. Men de fikk nok en støkk i seg ved siste runde fra forbrukertilsynet; hvor det har blitt lagt svært mye vekt på Instastories:

https://www.forbrukertilsynet.no/fortsatt-mye-skjult-reklame-sosiale-medier

For det er tydelig at de fleste influencere har trodd at det har vært fritt for barnevakter der.

Knapt 2000 likes på et bilde med 322k følgere? Og det er ikke et reklame innlegg engang.. 

Skrevet
På 26.6.2019 den 17.42, Emmy_H skrev:

https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Med 1,4 i lønn og ikke noe utbytte kan man vel ikke strengt tatt pensjonere seg snart? Slik utviklingen er innenfor bloggerbransjen, så tenker jeg at det vil være de bloggerne som tenker annerledes innfor konsument, etikk og moral som vil klare seg. De bloggerne som også har spesialisert seg innenfor et felt vil vel også være vinnere? En blogger lik KG og Trines matblogg. Ser at Funky er den eneste blant de voksne bloggerne som har økt inntjeningen, det hjelper på å være jordnær og jovial skjønner jeg. 

Da må det være hentet penger ett annet sted fra tenker jeg.

1,4 er lite lønn for 2 voksne og 2 barn med denne livsstilen.

Også, på det innlegget i dag om presse og møter...jeg ser TO hæler om jeg ser lenge, men hvor er det andre beinet hennes? Jeg mistet helt tråden i innlegget da jeg ble så fascinert over bildet.

• Liker 9
Skrevet
39 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Da må det være hentet penger ett annet sted fra tenker jeg.

1,4 er lite lønn for 2 voksne og 2 barn med denne livsstilen.

Også, på det innlegget i dag om presse og møter...jeg ser TO hæler om jeg ser lenge, men hvor er det andre beinet hennes? Jeg mistet helt tråden i innlegget da jeg ble så fascinert over bildet.

Nå skriver de jo av enorme deler av sitt forbruk i hverdagen som kostnader. Så den faktiske inntekten er nok laaaaangt høyere. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...