Consita Skrevet 26. juni 2019 #4341 Skrevet 26. juni 2019 https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 11
pøbelsara Skrevet 26. juni 2019 #4342 Skrevet 26. juni 2019 5 minutter siden, Consita skrev: https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Det er andre tider i bransjen, ja. Samme skjer jo med SE og ikke minst AR. 23
Aricia Skrevet 26. juni 2019 #4343 Skrevet 26. juni 2019 (endret) @Luvinesta : Mitt poeng var at CBE.no selv har lagt listen når det gjelder fokus på bloggkarakterens kropp i sine SoMe-kanaler, samt når det gjelder frontene i diskusjonen mellom bloggeren og KG. Hun kan ikke forvente at leserne ikke skal legge merke til det, eller styre på hvilken måte de leser dette fokuset. Jeg lenket til akkurat innlegget i Det Nye for å vise at noen av oss ikke glemmer så lett, og internett glemmer aldri. Men at visuelt fokus på utvalgte kroppsdeler er en hovedkomponent i bloggerens selvframstilling er jo ikke akkurat noe man må lete etter med lupe - det er tvert imot et fokus som er gjennomgående og påtrengende. Og ja, selvsagt er det hennes valg. Endret 26. juni 2019 av Aricia 23
Gjest Emmy_H Skrevet 26. juni 2019 #4344 Skrevet 26. juni 2019 37 minutter siden, Consita skrev: https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Det er vel et forventet resultat? Hva resultatet ville blitt uten å være en del av bloggerne kan man tenke seg til, så nå er det blitt kvantitet fremfor kvalitet der altså..
Gjest CecilieX Skrevet 26. juni 2019 #4345 Skrevet 26. juni 2019 https://www.proff.no/selskap/dubai-real-development-holding-as/oslo/finans/IGDTKU50RSY/ i dn.no sin artikkel skrives det at de har investert i aksjer i eiendomsselskapet Dubai Development Real Holding. Med alt som har vært skrevet om Dubai så er det kanskje det siste landet jeg ville investert i, i alle fall hvis jeg ville være sikker på etikken i investeringen.
Klink Skrevet 26. juni 2019 #4346 Skrevet 26. juni 2019 Voldsomt så etiske og moralske alle her inne er. 7
loffen Skrevet 26. juni 2019 #4347 Skrevet 26. juni 2019 Vil i alle fall holde meg langt unna alt som har med Dubai å gjøre. Trenger ikke være så voldsomt moralistisk for det. 29
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #4348 Skrevet 26. juni 2019 7 minutter siden, Klink skrev: Voldsomt så etiske og moralske alle her inne er. Tilsynelatende. Mens barn og kropp diskuteres over en lav sko. 8
Gjest Emmy_H Skrevet 26. juni 2019 #4349 Skrevet 26. juni 2019 Investering i Dubai er jo helt i tråd med CBE sin bedriftslinje, hvis man snakket etikk og moral og sånt..
Eveliina Skrevet 26. juni 2019 #4350 Skrevet 26. juni 2019 En nedgang i inntjening på 1,5 millioner er betydelig. En nedgang i inntjeningen var vel forventet, etter hva en har sett hos andre i dette segmentet. Men dette var likevel et større fall enn jeg ville trodd hos Treasures AS. Virker som om annonsører begynner å bli mer bevisst på hva de får igjen for pengene sine, når vi vet at f.eks Anna Rasmussen blir spurt om lav engasjementsrate. (kilde, VG). Det har vært noen gode år, med nærmest kunstig høy inntjening, hvor ordet 'content marketing' fikk kasta penger etter seg ukritisk - men har annonsørene fått effekt? Sitat Resultatet før skatt endte på én million kroner – mot 3,2 millioner kroner året før. Mens ekteparet tok et utbytte på 2,7 millioner kroner i 2017, var utbyttet null i 2018. https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Den største overraskelsen var likevel eierandeler i eiendomsselskap i Dubai - andre 'influencere' har fått hard kritikk for å reise dit. (kilde, VG). Dette paret har investert i eiendom i et land som er kjent for å bryte menneskerettighetene (kilde, Amnesty). Som ex-fotballspiller burde styreleder i Treasures AS, Lars Kristian Eriksen, i minste fall fått med seg at Rosenborg i 2017 endret planer og droppet treningsleir i Dubai, bl.a etter sterk kritikk fra egen supporterklubb. (kilde, NRK). Sitat Paret eier aksjer i eiendomsselskapet Dubai Real Development Holding as med en anskaffelseskost på 60.000 kroner. Markedsverdien på disse hadde i 2018 nesten blitt halvert til 32.000 kroner https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850. 19
Gjest CecilieX Skrevet 26. juni 2019 #4351 Skrevet 26. juni 2019 13 minutter siden, Klink skrev: Voldsomt så etiske og moralske alle her inne er. 5 minutter siden, Piemonte skrev: Tilsynelatende. Mens barn og kropp diskuteres over en lav sko. Generalisert brukerdebatt er ikke egentlig så interessant.
Surikatt Skrevet 26. juni 2019 #4352 Skrevet 26. juni 2019 (endret) 2 timer siden, Luvinesta skrev: Diskutere rumpa hennes og lete etter bilde av den i arkivet og på nett etter oppfordring fra andre brukere. Ny milepæl der altså. Stumpen til bedriften. Særdeles viktig jobb og samfunnsnyttig. Endelig noen som setter fokus på dette. Stille på bloggen om dagen? Tja, mulig stussen går litt ut og inn med tanke på humøret, @Kleenex. Hva tror du selv? Det er bedriften som har fokus på rumpe for de har så lite annet å skrive om. Endret 26. juni 2019 av Surikatt 11
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #4353 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, CecilieX skrev: Generalisert brukerdebatt er ikke egentlig så interessant. Helt enig. Det som er interessant er at bloggeren blir kritisert for manglende skjerming av barn, samtidig som barna blir behørig diskutert her. 4
Gjest Emmy_H Skrevet 26. juni 2019 #4354 Skrevet 26. juni 2019 6 minutter siden, Eveliina skrev: En nedgang i inntjening på 1,5 millioner er betydelig. En nedgang i inntjeningen var vel forventet, etter hva en har sett hos andre i dette segmentet. Men dette var likevel et større fall enn jeg ville trodd hos Treasures AS. Virker som om annonsører begynner å bli mer bevisst på hva de får igjen for pengene sine, når vi vet at f.eks Anna Rasmussen blir spurt om lav engasjementsrate. (kilde, VG). Det har vært noen gode år, med nærmest kunstig høy inntjening, hvor ordet 'content marketing' fikk kasta penger etter seg ukritisk - men har annonsørene fått effekt? https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Den største overraskelsen var likevel eierandeler i eiendomsselskap i Dubai - andre 'influencere' har fått hard kritikk for å reise dit. (kilde, VG). Dette paret har investert i eiendom i et land som er kjent for å bryte menneskerettighetene (kilde, Amnesty). Som ex-fotballspiller burde styreleder i Treasures AS, Lars Kristian Eriksen, i minste fall fått med seg at Rosenborg i 2017 endret planer og droppet treningsleir i Dubai, bl.a etter sterk kritikk fra egen supporterklubb. (kilde, NRK). https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850. Og når man da sammenligner med både SE og andre bloggere som alene tjener inn mer enn ekteparet Berg-Eriksen så ser man at det muligens er dårligere stilt ja.
pøbelsara Skrevet 26. juni 2019 #4355 Skrevet 26. juni 2019 9 minutter siden, Piemonte skrev: Helt enig. Det som er interessant er at bloggeren blir kritisert for manglende skjerming av barn, samtidig som barna blir behørig diskutert her. Barna blir ikke diskutert. Det er ikke lov. Jeg rapporterte all diskusjonen rundt barnas eventuelle ferdigheter Jeg håper det nye modde-teamet fjernet den diskusjonen. Eksponeringen av barna blir diskutert. Jeg mener det er viktig å holde det trykket oppe - slik at man ikke blir helt avstumpet og tenker at det er helt greit. Forøvrig er det påfallende hvordan man gang på gang skjærer alle over en kam her inne. Jeg er opptatt av etikk og jeg jobber med etikk. Det finnes folk som er genuint opptatt av etikk, skjønner du. Og det er ikke de samme som skriver alle innleggene her inne. Forøvrig uendelig ironisk at man ikke kan diskutere den evindelige poseringen med fokus på kropp. Det er det hun gjør. Det er sånn hun tjener til livets opphold. Hun gjør dette i sin kommersielle blogg, som er helt avhengig av folks interesse og engasjement. Det er ikke hennes private fotoalbum. Det viser jo dobbeltheten i denne virksomheten med all mulig styrke, at man ikke kan kritisere verken barnas opptreden i bloggen eller kroppen hennes - når det nettopp er dette hun lever av. 36
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #4356 Skrevet 26. juni 2019 8 minutter siden, CecilieX skrev: Du hadde hatt et kjempeargument og kunne gruset meningsmotstander dersom du kunne dokumentere at samme bruker hadde utvist den typen dobbeltmoral. Eller dersom du kunne dokumentere «behørig» ved å multisitere innlegg der barna blir diskutert. Evt kan du bevise dette ved å prosentvis vise at en stor andel innlegg diskuterer barna. Da må du huske å skille mellom diskusjon av barneeksponering og barna selv. Lykke til! #diskusjonsteknikkfordummies Ryddingen taler for seg selv. Bruk av hersketeknikker er destruktivt og lite sjarmerende 6
Gjest CecilieX Skrevet 26. juni 2019 #4357 Skrevet 26. juni 2019 17 minutter siden, Piemonte skrev: Ryddingen taler for seg selv. Bruk av hersketeknikker er destruktivt og lite sjarmerende Uten ryddemelding har du ingen dokumentasjon.
Gjest Emmy_H Skrevet 26. juni 2019 #4358 Skrevet 26. juni 2019 (endret) https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Med 1,4 i lønn og ikke noe utbytte kan man vel ikke strengt tatt pensjonere seg snart? Slik utviklingen er innenfor bloggerbransjen, så tenker jeg at det vil være de bloggerne som tenker annerledes innfor konsument, etikk og moral som vil klare seg. De bloggerne som også har spesialisert seg innenfor et felt vil vel også være vinnere? En blogger lik KG og Trines matblogg. Ser at Funky er den eneste blant de voksne bloggerne som har økt inntjeningen, det hjelper på å være jordnær og jovial skjønner jeg. Endret 26. juni 2019 av Emmy_H
MaleficentAurora Skrevet 26. juni 2019 #4359 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, Piemonte skrev: Teori og praksis. Nå ble de ryddet en del meldinger i går. Antar at det var pga omtale av barns livsførsel. F eks ble en park navngitt som de er/har vært i. Ja det ble ryddet igår imens både jeg og flere debatterte her. Men jeg så ingen som hadde navngitt noe parker eller ekstra med barnan. Det var ryddige og saklige svar å argumenter som ble lagt fram. Men så dessverre ble slettet uten grunn. Om du leser deg gjennom de 3 siste sidene av denne tråden, så vil du se selv at det ikke er noen sammenheng, pga mange svar har blitt slettet. 4
Jobbermedbarn Skrevet 26. juni 2019 #4360 Skrevet 26. juni 2019 32 minutter siden, Emmy_H skrev: https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850 Med 1,4 i lønn og ikke noe utbytte kan man vel ikke strengt tatt pensjonere seg snart? Slik utviklingen er innenfor bloggerbransjen, så tenker jeg at det vil være de bloggerne som tenker annerledes innfor konsument, etikk og moral som vil klare seg. De bloggerne som også har spesialisert seg innenfor et felt vil vel også være vinnere? En blogger lik KG og Trines matblogg. Ser at Funky er den eneste blant de voksne bloggerne som har økt inntjeningen, det hjelper på å være jordnær og jovial skjønner jeg. Jordnær, jovial, utstråling og naturlig! Funky er jo i en annen liga enn mange av de andre bloggerne på dette. Blir fantastisk godt humør av å se henne! Fortjent at hun øker inntjeningen hvis man ser bort fra utleveringen! Så får vi håpe at de andre ikke øker utleveringen for å kompensere for lavere inntjening. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå