Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt komisk å se bildet av moren, søsteren og CBE. Mor og søster helt naturlig i samtale om noe, CBE i sin vante posering fra venstre side, hælen kokett løftet og smilende fordi det er photoshoot igjen. Og vi kommer til å høre mye om sykkel og teltturen. La nå dette være noe barna kan få ha i fred og ikke en photoshoot tur, please. Men det gir vel ingen mening, ellers. Når man lever livet sitt i sosiale medier og ikke på ordentlig. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næææ Gud av meg. Hun la ut et uperfekt bildet der hun verken posere eller smiler etc. Når det er sagt så er det bildet med den stang-greia jeg mener😂 Der hun står med de andre og skal ha stangen ned i jorden, eller hva enn de nå gjør.

Skrevet
47 minutter siden, Surikatt said:

Det er litt komisk å se bildet av moren, søsteren og CBE. Mor og søster helt naturlig i samtale om noe, CBE i sin vante posering fra venstre side, hælen kokett løftet og smilende fordi det er photoshoot igjen. Og vi kommer til å høre mye om sykkel og teltturen. La nå dette være noe barna kan få ha i fred og ikke en photoshoot tur, please. Men det gir vel ingen mening, ellers. Når man lever livet sitt i sosiale medier og ikke på ordentlig. 

9 minutter siden, Uglesjel said:

Næææ Gud av meg. Hun la ut et uperfekt bildet der hun verken posere eller smiler etc. Når det er sagt så er det bildet med den stang-greia jeg mener😂 Der hun står med de andre og skal ha stangen ned i jorden, eller hva enn de nå gjør.

Damned if you do, damned if you don't...

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Tabris skrev:

Hadde du ikke noe bedre og komme med?😜

Og ja. Det er hysterisk morsomt når hun hele tiden har framstilt seg perfekt og plutselig kommer det et bildet der hun ikke er perfekt på😉

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Tabris skrev:

Tror du har misforstått totalt her. 

• Liker 13
Gjest CecilieX
Skrevet
8 timer siden, Tabris skrev:

Du ser at det er to ulike brukere du siterer?

Litt tynn argumentasjon på dobbeltmoral å måtte ty til innlegg fra ulike brukere. 

Skrevet
2 timer siden, CecilieX skrev:

Du ser at det er to ulike brukere du siterer?

Litt tynn argumentasjon på dobbeltmoral å måtte ty til innlegg fra ulike brukere. 

Poenget til brukeren du siterte var vel at i denne tråden får bloggen kritikk uansett hva hun gjør. Uansett. Jeg er ofte innom og leser litt i tråden og synes de siste sidene er ganske håpløse.

• Liker 10
Skrevet

Måtte vel ta av genserne før hun spiste rekene da? Ellers hadde hun fått lo i munnen mener jeg. 

• Liker 13
Gjest CecilieX
Skrevet
2 timer siden, Tulipanpiken skrev:

Poenget til brukeren du siterte var vel at i denne tråden får bloggen kritikk uansett hva hun gjør. Uansett. Jeg er ofte innom og leser litt i tråden og synes de siste sidene er ganske håpløse.

Det er ikke et gyldig argument. I denne tråden er det x antall ulike brukere som er opptatt av forskjellige emner. Noen finner det kritikkverdig å ha elendig språk, noen er opptatt av eksponering, noen av om femåringer kan sykle, noen av kroppspress og noen av reklamemerking. 

Det er jo ikke akkurat uventet eller kritikkverdig at to ulike brukere er diamentralt uenige om bildebruk og hva hun fronter. 

Jeg synes det er en uting at brukere prøver å dra alle over en kam i et forsøk på å ugyldiggjøre all kritikk. 

Skrevet

Pøh! Den dama er bare kreativ med språket! De som kritiserer språket leter bare etter feil med lupe! Sånn er den saken!

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, LilleSnupp said:

Pøh! Den dama er bare kreativ med språket! De som kritiserer språket leter bare etter feil med lupe! Sånn er den saken!

"Ordelings feil" og skrive feil er sikkert bare kraetivitet og. Flot at vi har så mange kreative bloggere da.

• Liker 12
Skrevet
På 22.6.2019 den 9.10, Piemonte skrev:

Takk for tips! Ikke meningen å være frekk, men synes nok ikke at dette er et diskusjonsforum. 

Takk for meg!

Ha det godt :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det som plager meg mest er den arrogante holdningen der paret hever seg over alt av normer og regler, samt naturlover. De tror de er hevet over trafikkulykker (hjelm er ikke så nøye) og drukningsulykker (padle kajakk uten vest). Har ikke noe å si hvor nært land man padler. Faller man uti og får sjokk av kaldt vann eller slår hodet så er det livsfarlig.

Det provoserer meg veldig at de fortsetter å poste slike bilder når de vet at det blir kommentarer på det, for ikke å snakke om at de når ut til mange lesere. Men: kanskje nettopp er det derfor de gjør det. Fordi de vet det genererer reaksjoner både her og i eget kommentarfelt. 

Endret av Aquarius04
  • Liker 28
Skrevet
14 minutter siden, CecilieX skrev:

Det er ikke et gyldig argument. I denne tråden er det x antall ulike brukere som er opptatt av forskjellige emner. Noen finner det kritikkverdig å ha elendig språk, noen er opptatt av eksponering, noen av om femåringer kan sykle, noen av kroppspress og noen av reklamemerking. 

Det er jo ikke akkurat uventet eller kritikkverdig at to ulike brukere er diamentralt uenige om bildebruk og hva hun fronter. 

Jeg synes det er en uting at brukere prøver å dra alle over en kam i et forsøk på å ugyldiggjøre all kritikk. 

Selvsagt er det x antall brukere som er opptatt av ulike emner i denne tråden. Men å påstå at hun prøver å ugyldiggjøre all kritikk fordi hun påpeker at noen kritiserer CBE for å posere, mens andre kritiserer henne for ikke å gjøre det, det blir for dumt. 

Og nei, jeg er ikke akkurat CBEs største fan, har akkurat nevnt i en annen tråd at jeg synes bloggen hennes er ganske kjedelig. Jeg er enig i mye i denne tråden, men også uenig i ting. Jeg synes det er forferdelig synd at det ikke er mulig å ha noen konstruktive og nøytrale diskusjoner om bloggere. Det virker som det kun er ensporet kritikk som blir godtatt, og alt som kan oppfattes som å nyansere, eller bare variere, diskusjonen bittelitt, blir  altså betraktet som at man er "blodfans" av den det handler om eller prøver å "ugyldiggjøre all kritikk". 

Tror diskusjonen hadde blitt mye mer fruktbar dersom det hadde vært rom for annet enn bare negativ kritikk i disse trådene.

Skrevet
9 minutter siden, ti10 said:

Selvsagt er det x antall brukere som er opptatt av ulike emner i denne tråden. Men å påstå at hun prøver å ugyldiggjøre all kritikk fordi hun påpeker at noen kritiserer CBE for å posere, mens andre kritiserer henne for ikke å gjøre det, det blir for dumt. 

Og nei, jeg er ikke akkurat CBEs største fan, har akkurat nevnt i en annen tråd at jeg synes bloggen hennes er ganske kjedelig. Jeg er enig i mye i denne tråden, men også uenig i ting. Jeg synes det er forferdelig synd at det ikke er mulig å ha noen konstruktive og nøytrale diskusjoner om bloggere. Det virker som det kun er ensporet kritikk som blir godtatt, og alt som kan oppfattes som å nyansere, eller bare variere, diskusjonen bittelitt, blir  altså betraktet som at man er "blodfans" av den det handler om eller prøver å "ugyldiggjøre all kritikk". 

Tror diskusjonen hadde blitt mye mer fruktbar dersom det hadde vært rom for annet enn bare negativ kritikk i disse trådene.

Selvsagt er det rom for å komme med annet enn negativ kritikk. Men det forutsetter at man diskuterer på samme nivå som meningsmotstanderne, dvs. utstrakt bruk av dokumentasjon og ikke bedriver generaliserende brukerdebatt. 

Hvis man har fulgt med på de siste års ulike Fotballfrue/CBE-tråder, så kan man konkludere med to ting:

1) "CBE-positive"* presenterer ikke dokumentasjon som underbygger argumentene, selv etter gjentatte oppfordringer. 

2) "CBE-positive" gir mer enn gjerne sitt besyv når det kommer til brukerdebatt. Videre ansvarliggjøres samtlige "CBE-negative"-debattanter for hva én debattant har skrevet. 

Den dagen en CBE-positivst kan underbygge sine argumenter med dokumentasjon og klarer å skrive et innlegg uten å komme med hoverende og nedsettende betegnelser av sine motdebattanter, vil vi få den diskursen du etterlyser. 

*CBE-positiv/-negativ: For enkelthetens skyld har jeg delt kritikerne/metakritikerne i to grupper, velvitende om at de fleste befinner seg et eller annet sted mellom disse to ytterpunktene. 

• Liker 22
Skrevet (endret)
32 minutter siden, ti10 skrev:

Men det er da rom for blogger-positive kommentarer her. Det jeg legger merke til er at de som kommer med de positive kommentarene ofte mener seg mobbet/utestengt/kritisert/kneblet om de får spørsmål til hvorfor de mener som de gjør. Et spørsmål om hvorfor en person mener CBE er et godt forbilde for eksempel er ikke å kneble debatten, men blir ofte oppfattet slikt. Deltar man i en debatt må man forvente motspørsmål og dokumentasjon (der det er relevant) på meningene sine. Nå skriver jeg veldig generelt her men jeg observerer ofte at de som er positive til toppbloggere er lite flinke til å argumentere for synspunktene sine og ofte blir aggressive når de får motspørsmål. Og slikt forsvinner den gode debatten ned i skyttergravene. 

Edit: Vi skrev vist samtidig @Pjolterbeist :) 

Endret av Inocybe
  • Liker 16
Gjest SelinaKyle
Skrevet (endret)
8 timer siden, ti10 skrev:

Det er da rom for annet enn negativ kritikk? Er enig i at det er mye unødvendig kritikk og spydigheter mot CBE, som man burde holde seg for god for. Men på andre siden, så er det vel ikke så mye positivt å si om bloggen? Bloggen ser bra ut, og de tar fine bilder. Matoppskriftene kan være interessante å prøve. Ellers kommer jeg ikke på noe mer i farten som jeg mener er positivt. Kjedelige innlegg (dette er jo subjektivt, men med det mener jeg at det er mye gjentagelse, fokus på at alt er travelt/perfekt osv, til og med innlegg om ferie er intetsigende og gir meg ingen reiselyst), til tider dårlig språk, dårlig evne til å ta til seg konstruktiv kritikk, eksponering av barn, produktpushing, oppfordring til stort materiell forbruk, manglende reklamemerking, håndtering av tilbakemeldinger i kommentarfelt, liten evne til å ta ansvar for egne handlinger (F.eks bilderedigeringssaken).

Kort sagt - tror de fleste finner flere negative enn positive ting med bloggen. Og det er mye å si om det negative, mens har man konstatert at bildene er fine, så er liksom det meste sagt om akkurat det.

Endret av SelinaKyle
Skriveleif
Skrevet

Folk flest vil se begge deler i en blogg.  I bloggen til CBE kunn perfeksjoner og glam. Møt en hun framstiller livet demmes på er det ingen i norske hjem som kjenner seg igjen. At hun til stadighet får kritikk er ikke så rart. Hadde hun i det minste bilder bak fasaden og vist noe som ville fått folk til og snu, så ville hun hatt flere og nyere lesere. Men. Men. Det er eieren sin jobb og holde bloggen interessant og ikke lesernene.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Det er da rom for annet enn negativ kritikk? Er enig i at det er mye unødvendig kritikk og spydigheter mot CBE, som man burde holde seg for god for. Men på andre siden, så er det vel ikke så mye positivt å si om bloggen? Bloggen ser bra ut, og de tar fine bilder. Matoppskriftene kan være interessante å prøve. Ellers kommer jeg ikke på noe mer i farten som jeg mener er positivt. Kjedelige innlegg (dette er jo subjektivt, men med det mener jeg at det er mye gjentagelse, fokus på at alt er travelt/perfekt osv, til og med innlegg om ferie er intetsigende og gir meg ingen reiselyst), til tider dårlig språk, dårlig evne til å ta til seg konstruktiv kritikk, eksponering av barn, produktpushing, oppfordring til stort materiell forbruk, manglende reklamemerking, håndtering av tilbakemeldinger i kommentarfelt, liten evne til å ta ansvar for egne handlinger (F.eks bilderedigeringsprogram).

Kort sagt - tror de fleste finner flere negative enn positive ting med bloggen. Og det er mye å si om det negative, mens har man konstatert at bildene er fine, så er liksom det meste sagt om akkurat det.

Tror du har et poeng. Hos hovedparten av topp-rosabloggerne er det rett og slett veldig mye negativt å ta tak i. Ros til et fint bilde eller en sykkelferie er fort overstått mens det blir mer diskusjon rundt barneeksponering, bilderedigering, gråsone-reklamemerking, kroppress, blanding av sex og barn og så videre. Jeg er ikke typen som skriver "åh vakre du ❤️❤️❤️" til noen jeg ikke kjenner så da føles det unaturlig å gjøre det til en toppblogger jeg aldri har møtt. 

I tillegg har det blitt slik at den kritiske debatten i lang tid har holdt seg til fora som KG og nå også blogger som https://influencere.wordpress.com/ og https://bloggomtoppbloggere.com/. Ikke mye vits i å kommentere direkte hos bloggerne i alle fall. Mest sannsynlig blir kommentaren ikke godkjent eller enda verre blir du blokkert etter noen innlegg så det ser ut som om bloggeren/bloggertilhengerne vant diskusjonen eller kommentaren din blir redigert av bloggeren. At diskusjonsmiljøet rundt de kritiske aspektene av rosablogging har blitt slik den er skyldes i høy grad bloggerne selv. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...