Monimoni Skrevet 23. april 2021 #40542 Skrevet 23. april 2021 CecilieX skrev (20 minutter siden): Hmmm. Jeg tenker at dette er over kanten for hva det er greit å kommentere på. Jeg skjønner at det er forsøkt satt inn i en kontekst av filterbruk og det å redigere seg til det ugjenkjennelige, men slike kommentarer kan like gjerne bekrefte deler av årsaken til at mange får et behov for å nettopp redigere seg. For meg som er opptatt av SoMe sin påvirkning på psykisk helse, så er det ubehagelig å lese slike kommentarer. Det er et åpenbart selvmål for de som er kritiske til negativ påvirkning fra influencere. Okei. Det at hun har søkk på nesa på den ene siden er ingen spekulasjon, men fakta. Det synes på bilder av henne. På lik linje som at hun har lyst hår, blå øyne etc. etc. Det er hverken negativt eller positivt, bare fakta. Beklager hvis det føles ubehagelig for deg å lese om det. 8
Nijole Skrevet 23. april 2021 #40543 Skrevet 23. april 2021 Monimoni skrev (4 minutter siden): Okei. Det at hun har søkk på nesa på den ene siden er ingen spekulasjon, men fakta. Det synes på bilder av henne. På lik linje som at hun har lyst hår, blå øyne etc. etc. Det er hverken negativt eller positivt, bare fakta. Beklager hvis det føles ubehagelig for deg å lese om det. Hva er poenget med å påpeke det? 20
Gjest CecilieX Skrevet 23. april 2021 #40544 Skrevet 23. april 2021 Monimoni skrev (4 minutter siden): Okei. Det at hun har søkk på nesa på den ene siden er ingen spekulasjon, men fakta. Det synes på bilder av henne. På lik linje som at hun har lyst hår, blå øyne etc. etc. Det er hverken negativt eller positivt, bare fakta. Beklager hvis det føles ubehagelig for deg å lese om det. Det er ubehagelig å lese om hvordan noen studerer utseendet til noen på detaljnivå. Det vil være en bekreftelse på et utseendefokus som ingen trenger mer av.
Monimoni Skrevet 23. april 2021 #40545 Skrevet 23. april 2021 Nijole skrev (14 minutter siden): Hva er poenget med å påpeke det? Poenget med det var jo at noen skrev at det så ut at hun hadde skjev nese på et bilde. Jeg ville bare påpeke at det er søkket det kom av. Forskjell på to sider av nesa. 4
Gjest CecilieX Skrevet 23. april 2021 #40546 Skrevet 23. april 2021 Det er i alle fall helt normalt å ha ulik størrelse på nesebor. Det fikk jeg beskjed om av en overlege på ØNH på Rikshospitalet, da han sjekke hvilket han best kunne føre kameraslangen gjennom for å komme ned i luftveiene. Beklager avsporing, men et forsøk på å unngå at dette nå blir noe folk skal få komplekser for.
Ikkenoledig Skrevet 23. april 2021 #40547 Skrevet 23. april 2021 På besøk skrev (2 timer siden): Nei, denne fant hun på helt selv! 🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤 *siklesmileblunkefjes* Yeah, right... 5
Jeezebel Skrevet 23. april 2021 #40548 Skrevet 23. april 2021 CecilieX skrev (16 minutter siden): Det er ubehagelig å lese om hvordan noen studerer utseendet til noen på detaljnivå. Det vil være en bekreftelse på et utseendefokus som ingen trenger mer av. Jeg beklager at det er ubehagelig å lese mitt innlegg. Det var ment som en mulig forklaring på hvorfor CBE nesten alltid vender den ene siden til kamera. Mange har kommentert akkurat det. Det er fakta at hun gjør det, og har vel ingenting med filterbruk som kan påvirke andre? Det er også ofte kommentert at CBE "rufser" håret frem og tilbake når hun snakker til kamera, samt gnir seg i det ene øye. Det er fakta, og har vel heller ikke noe med filterbruk å gjøre? Jeg kan ikke se at dette har noe med å studere utseendet til CBE på detaljnivå. 11
Minnie Mus Skrevet 23. april 2021 #40549 Skrevet 23. april 2021 1 hour ago, Salmonella said: Selv om vi ikke ser det samme og at enkelte ikke er enige så er det ingen grunn til å bli ufin 😉 Hvordan mener du jeg er ufin? Jeg bare skriver at jeg forstår ikke at noen kan tro at hun ikke bruker filter eller fillers eller hva det nå måtte være for å forbedre utseendet sitt. Jeg skjønner ikke at enkelte tror at CBE ser sånn ut irl, ingenting ufint med det vel? For det er jo sannheten, hun bruker filter for å reklamere for hudpleie og sminke, og det blir jo helt feil, det er villedende reklame. 10
Monimoni Skrevet 23. april 2021 #40550 Skrevet 23. april 2021 Jeezebel skrev (2 minutter siden): Jeg beklager at det er ubehagelig å lese mitt innlegg. Det var ment som en mulig forklaring på hvorfor CBE nesten alltid vender den ene siden til kamera. Mange har kommentert akkurat det. Det er fakta at hun gjør det, og har vel ingenting med filterbruk som kan påvirke andre? Det er også ofte kommentert at CBE "rufser" håret frem og tilbake når hun snakker til kamera, samt gnir seg i det ene øye. Det er fakta, og har vel heller ikke noe med filterbruk å gjøre? Jeg kan ikke se at dette har noe med å studere utseendet til CBE på detaljnivå. Enig. 2
Villroses hage Skrevet 23. april 2021 #40551 Skrevet 23. april 2021 Ærlig talt synes jeg studering av modellens ansikt ned til lupenivå ikke bringer denne debatten noe videre. Det er jo et av de største problemene til rosabloggerne, at de studerer seg selv til minste detalj, og alltid finner noe som må justeres på. Greit å påpeke at modellen bruker filter, men ugreit å bruke samme metoder til å påpeke uperfektheter, som man bekymrer seg for at påvirkerne påvirker til! 28
LisenL Skrevet 23. april 2021 #40552 Skrevet 23. april 2021 Ser av bilde over at CBE skriver hun har tights fra I Can I Will. Er samarbeidet med BALion avsluttet? 17
123Frustrert Skrevet 23. april 2021 #40553 Skrevet 23. april 2021 NewStart87 skrev (1 time siden): Caroline er morsom! 😅😅ja, man må jo har riktig merke på capsen. Holder ikke at man har en hvit.. hun er jo ikke materialistisk, tross alt. 38
Gjest CecilieX Skrevet 23. april 2021 #40554 Skrevet 23. april 2021 Jeezebel skrev (7 minutter siden): Jeg beklager at det er ubehagelig å lese mitt innlegg. Det var ment som en mulig forklaring på hvorfor CBE nesten alltid vender den ene siden til kamera. Mange har kommentert akkurat det. Det er fakta at hun gjør det, og har vel ingenting med filterbruk som kan påvirke andre? Det er også ofte kommentert at CBE "rufser" håret frem og tilbake når hun snakker til kamera, samt gnir seg i det ene øye. Det er fakta, og har vel heller ikke noe med filterbruk å gjøre? Jeg kan ikke se at dette har noe med å studere utseendet til CBE på detaljnivå. Du skriver at hun har «lazy eye». Når du har oppdaget det må du ha studert utseendet hennes. På generelt grunnlag: Når man ytrer seg på nett så vil det man skriver leses av mange. Det gjelder influencere og det gjelder oss på KG. Et av hovedtemaene i denne tråden er hvordan CBE påvirker lesere negativt med et voldsomt fokus på utseende og kropp. Å kommentere på utseendet til privatpersonen vil bidra til akkurat det som flere her inne kritiserer CBE for. En parallell er kritikken SE fikk da hun skulle tatovere hår og hun dermed laget enda et kompleks som følgere skulle bli oppmerksom på. I tillegg vil det gi vann på mølla til de som vil diskreditere KG og de som skriver her, noe som undergraver alle som ytrer seg.
Isild Skrevet 23. april 2021 #40555 Skrevet 23. april 2021 Ser CBE. no skryter veldig av Hoka om dagen. Som flittig bruker av Hoka må jeg ærlig innrømme at jeg ikke håper de faller for dette "avtale om spons please". Hoka trenger ikke det. Er dette bare genuine råd om godt fottøy for trening - uten agenader for forhåpentligvise samarbeid... Good. 34
Aquarius04 Skrevet 23. april 2021 #40556 Skrevet 23. april 2021 Rubella skrev (4 timer siden): Hvis noen trenger påminnelse om hvordan C så ut da hun ble fotografert av andre enn mannen eller seg selv gjennom filter: https://imgur.com/Ufw8xIA I bildet øverst i midten er hun rett og slett veldig sjarmerende. Forferdelig trist at hun ikke forstår det selv og har behov for å endre seg selv så ekstremt. 26
MoKath Skrevet 23. april 2021 #40557 Skrevet 23. april 2021 (endret) 9 hours ago, 123Frustrert said: 😅😅ja, man må jo har riktig merke på capsen. Holder ikke at man har en hvit.. hun er jo ikke materialistisk, tross alt. Er ikke "caps er caps" korrekt? Endret 24. april 2021 av MoKath 1
Elina123 Skrevet 23. april 2021 #40558 Skrevet 23. april 2021 Isild skrev (20 minutter siden): Ser CBE. no skryter veldig av Hoka om dagen. Som flittig bruker av Hoka må jeg ærlig innrømme at jeg ikke håper de faller for dette "avtale om spons please". Hoka trenger ikke det. Er dette bare genuine råd om godt fottøy for trening - uten agenader for forhåpentligvise samarbeid... Good. Enig med deg! Har Hoka og håper de ikke vil sponse CBE. 17
Jeezebel Skrevet 23. april 2021 #40559 Skrevet 23. april 2021 CecilieX skrev (28 minutter siden): Du skriver at hun har «lazy eye». Når du har oppdaget det må du ha studert utseendet hennes. På generelt grunnlag: Når man ytrer seg på nett så vil det man skriver leses av mange. Det gjelder influencere og det gjelder oss på KG. Et av hovedtemaene i denne tråden er hvordan CBE påvirker lesere negativt med et voldsomt fokus på utseende og kropp. Å kommentere på utseendet til privatpersonen vil bidra til akkurat det som flere her inne kritiserer CBE for. En parallell er kritikken SE fikk da hun skulle tatovere hår og hun dermed laget enda et kompleks som følgere skulle bli oppmerksom på. I tillegg vil det gi vann på mølla til de som vil diskreditere KG og de som skriver her, noe som undergraver alle som ytrer seg. Ok. Jeg leste en kommentar publisert på CBE sin blogg om "lazy eye" for mange år siden, lenge før jeg begynte å lese her på KG. At jeg senere har registrert det på bilder tatt av andre, er ikke det samme som at jeg har studert utseendet hennes. En legger jo merke til hva en ser på bilder, både hvitere tenner, ny frisyre osv. Jeg kommenterer ikke ofte her, så jeg håper jeg ikke har "gitt vann på mølla" hver gang, men skal selvfølgelig passe meg for å ikke gjøre det heretter. Håper jeg..... 20
LilleSnupp Skrevet 23. april 2021 #40560 Skrevet 23. april 2021 Hennes lazy eye var godt synlig på bloggen før filterbruken gikk bananas, så det er gammelt nytt og ikke noe man har nistudert for å se. Nevnt i kommentarfeltet hennes tilbake i 2016 allerede (jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2015/01/15/sally/comment-page-1/#comment-237936). 31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå