Minnie Mus Skrevet 23. april 2021 #40521 Skrevet 23. april 2021 Blir egentlig litt satt ut over at enkelte ikke tror at CBE bruker filter 😳 Hvor hjernevasket og sveiseblinde går det an å bli..... 34
Rubella Skrevet 23. april 2021 #40522 Skrevet 23. april 2021 Hvis noen trenger påminnelse om hvordan C så ut da hun ble fotografert av andre enn mannen eller seg selv gjennom filter: https://imgur.com/Ufw8xIA 33
Cissacissa Skrevet 23. april 2021 #40523 Skrevet 23. april 2021 (endret) Når det gjelder nesen hennes så ser den litt skjev ut. Altså at det er noe merkelig med størrelsen på neseborene eller noe. Vanskelig å forklare, men den er hvertfall ikke lek på begge sider. Om dette er etcresultat av filter, operasjoner, eller om den er sånn vet jeg ikke. Kanskje det er derfor hun aldri viser seg rett forfra eller fra den ene siden...? Når jeg først la merke til det er det umulig å unsee det 🙈 Endret 23. april 2021 av Cissacissa 12
Gjest CecilieX Skrevet 23. april 2021 #40524 Skrevet 23. april 2021 (endret) Kollontaj skrev (14 timer siden): Slik CBE nå fremstår virker hun å være på ville veier med filterbruken og thinspoen. Synes det er skremmende å se utviklingen. «That may be dangerous: “A widening gap between one’s digitally enhanced ideal self and one’s actual self creates a dysphoria,” says Dr. Amadi. “The chances of developing mental concerns and disorders like depression, anxiety, eating disorders, and OCD-related problems, including body dysmorphic disorder, also increase. It’s a slippery slope.” https://www.womenshealthmag.com/beauty/a33264141/face-filters-mental-health-effect/ Her @PallePalleDet har allerede kommet en diagnose. Endret 23. april 2021 av CecilieX
Rubella Skrevet 23. april 2021 #40525 Skrevet 23. april 2021 (endret) Cissacissa skrev (17 minutter siden): Når det gjelder nesen hennes så ser den litt skjev ut. Altså at det er noe merkelig med størrelsen på neseborene eller noe. Vanskelig å forklare, men den er hvertfall ikke lek på begge sider. Om dette er etcresultat av filter, operasjoner, eller om den er sånn vet jeg ikke. Kanskje det er derfor hun aldri viser seg rett forfra eller fra den ene siden...? Når jeg først la merke til det er det umulig å unsee det 🙈 Hun har alltid hatt litt skjev nese. Jeg har også litt skjev nese (medfødt). Ikke noe galt i dét! Edit: apropos med vs uten filter: ta en titt på bildene i denne artikkelen! https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder Endret 23. april 2021 av Rubella 20
Cissacissa Skrevet 23. april 2021 #40526 Skrevet 23. april 2021 Rubella skrev (8 minutter siden): Hun har alltid hatt litt skjev nese. Jeg har også litt skjev nese (medfødt). Ikke noe galt i dét! Edit: apropos med vs uten filter: ta en titt på bildene i denne artikkelen! https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder Jeg mente ikke at det var noe galt i å ha skjev nese, men at det muligens var årsaken til at vi sjelden får se hun forfra eller fra den ene siden. Eller om det eventuelt var filter gone wrong 20
Rubella Skrevet 23. april 2021 #40527 Skrevet 23. april 2021 Cissacissa skrev (2 minutter siden): Jeg mente ikke at det var noe galt i å ha skjev nese, men at det muligens var årsaken til at vi sjelden får se hun forfra eller fra den ene siden. Eller om det eventuelt var filter gone wrong Er nok derfor hun helst avbildes fra siden(e), ja. Kjenner igjen problemstillinga! 😅 Men slutta å bry meg om sånt for flere år siden. Folk ser jo hvordan en ser ut i virkeligheten uansett, og alle har ting de er mindre fornøyd med! (Er yngre enn CBE) 21
Gjest Lin11 Skrevet 23. april 2021 #40528 Skrevet 23. april 2021 (endret) Cissacissa skrev (1 time siden): Når det gjelder nesen hennes så ser den litt skjev ut. Altså at det er noe merkelig med størrelsen på neseborene eller noe. Vanskelig å forklare, men den er hvertfall ikke lek på begge sider. Om dette er etcresultat av filter, operasjoner, eller om den er sånn vet jeg ikke. Kanskje det er derfor hun aldri viser seg rett forfra eller fra den ene siden...? Når jeg først la merke til det er det umulig å unsee det 🙈 Er det ikke en barnehånd på siste bildet? Spiller hun inn disse filmene mens mindreårige er til stede?Blander inn mindreårige i reklamefilm for makeupmekka? Åpenbart at det ikke er noe skille mellom privatliv og jobb i denne bedriften. Endret 23. april 2021 av Lin11
På besøk Skrevet 23. april 2021 #40529 Skrevet 23. april 2021 Ikkenoledig skrev (På 21.4.2021 den 19.17): En av mine favoritt matbloggere, og ganske kjent på sosiale medier, la i dag ut oppskrift på: spinach and artichoke pizza with cheesy bread crust. Hva lager CBE i dag til «oppskriftsonsdag» jo👆🏻 Klarer hun ikke å finne på noe selv?! Spent på om hun krediterer... Nei, denne fant hun på helt selv! 🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤 *siklesmileblunkefjes* 22
Minnie Mus Skrevet 23. april 2021 #40530 Skrevet 23. april 2021 1 minutt siden, Lin11 said: Er det ikke en barnehånd på siste bildet? Spiller hun inn disse filmene mens mindreårige er til stede?? Jo, det er nok hånden til en av jentene på bildet ja. De er nok rundt frua når hun lager reklame, tidlig krøkes som "god" krok skal bli, vet du 😳 18
PallePalle Skrevet 23. april 2021 #40531 Skrevet 23. april 2021 CecilieX skrev (36 minutter siden): Her @PallePalleDet har allerede kommet en diagnose. Interessant. Det visste jeg ikke, men dette skal jeg lese mer om. Thank you 7
Minnie Mus Skrevet 23. april 2021 #40532 Skrevet 23. april 2021 Helt vanvittig at sånne mennesker har status som influencere, altså at de skal leve av å påvirke andre 😳 Farlig forbilde som bruker barn, filter, thinspo og injeksjoner i reklamen sin. Fatter ikke at feks Makeup mekka og twentyfour vil forbindes med sånne som CBE 😕 27
Jeezebel Skrevet 23. april 2021 #40533 Skrevet 23. april 2021 Rubella skrev (34 minutter siden): Er nok derfor hun helst avbildes fra siden(e), ja. Kjenner igjen problemstillinga! 😅 Men slutta å bry meg om sånt for flere år siden. Folk ser jo hvordan en ser ut i virkeligheten uansett, og alle har ting de er mindre fornøyd med! (Er yngre enn CBE) Det har vært min oppfatning at grunnen til at hun oftest tar bilder fra bare en side, er at hun har (eller hadde tidligere?) et "lazy eye", eller hva det nå heter. Det ene øyet detter litt ned av og til. Det sees på det øverste bildet til venstre i den rekken med 6 bilder du la ut over her. Ikke mye å bry seg med, men for en som vil fremstå som perfekt, også i utseendet, betyr det kanskje alt. Flere har kommentert (irritert seg over?) at hun på insta av og til når hun filmet, ofte gnidde seg over det ene øyet. Det var kanskje en måte å kamuflere dette problemet. Det er dog en stund siden jeg la merke til det, så det var kanskje bare fordi hun hadde fått noe i øyet.... 18
Monimoni Skrevet 23. april 2021 #40534 Skrevet 23. april 2021 Cissacissa skrev (1 time siden): Når det gjelder nesen hennes så ser den litt skjev ut. Altså at det er noe merkelig med størrelsen på neseborene eller noe. Vanskelig å forklare, men den er hvertfall ikke lek på begge sider. Om dette er etcresultat av filter, operasjoner, eller om den er sånn vet jeg ikke. Kanskje det er derfor hun aldri viser seg rett forfra eller fra den ene siden...? Når jeg først la merke til det er det umulig å unsee det 🙈 På alle bilder som er tatt av henne fra siden, så ser det ut at hun har en liten søkk på v. sida på nesa. 2
MoKath Skrevet 23. april 2021 #40535 Skrevet 23. april 2021 1 hour ago, Rubella said: Hvis noen trenger påminnelse om hvordan C så ut da hun ble fotografert av andre enn mannen eller seg selv gjennom filter: https://imgur.com/Ufw8xIA Pen dame. 9
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 23. april 2021 #40536 Skrevet 23. april 2021 Rubella skrev (1 time siden): Hun har alltid hatt litt skjev nese. Jeg har også litt skjev nese (medfødt). Ikke noe galt i dét! Edit: apropos med vs uten filter: ta en titt på bildene i denne artikkelen! https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder Så pen hun var her!
Salmonella Skrevet 23. april 2021 #40537 Skrevet 23. april 2021 Minnie Mus skrev (2 timer siden): Blir egentlig litt satt ut over at enkelte ikke tror at CBE bruker filter 😳 Hvor hjernevasket og sveiseblinde går det an å bli..... Selv om vi ikke ser det samme og at enkelte ikke er enige så er det ingen grunn til å bli ufin 😉 8
Rubella Skrevet 23. april 2021 #40538 Skrevet 23. april 2021 Lille_Krokodille skrev (6 minutter siden): Så pen hun var her! Helt enig! ❤️ Forstår ikke det behovet for å redigere seg til det ugjenkjennelige... kanskje det er for å slippe å bli gjenkjent på gata? 😛 29
Surikatt Skrevet 23. april 2021 #40539 Skrevet 23. april 2021 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det alltid skal kommenteres på hvor pen Caroline Berg Eriksen er, om det er med eller uten filter. Hun ser helt vanlig ut, er ikke noen fotomodell og har lite å komme med annet enn utseendefokus. Jeg har sluttet å lese bloggen fordi den er gørr kjedelig, ser litt på insta uten å følge henne men det er mest for å se hvor selvopptatt det er mulig å bli. 45
Gjest CecilieX Skrevet 23. april 2021 #40540 Skrevet 23. april 2021 Cissacissa skrev (2 timer siden): Når det gjelder nesen hennes så ser den litt skjev ut. Altså at det er noe merkelig med størrelsen på neseborene eller noe. Vanskelig å forklare, men den er hvertfall ikke lek på begge sider. Om dette er etcresultat av filter, operasjoner, eller om den er sånn vet jeg ikke. Kanskje det er derfor hun aldri viser seg rett forfra eller fra den ene siden...? Når jeg først la merke til det er det umulig å unsee det 🙈 Jeezebel skrev (49 minutter siden): Det har vært min oppfatning at grunnen til at hun oftest tar bilder fra bare en side, er at hun har (eller hadde tidligere?) et "lazy eye", eller hva det nå heter. Det ene øyet detter litt ned av og til. Det sees på det øverste bildet til venstre i den rekken med 6 bilder du la ut over her. Ikke mye å bry seg med, men for en som vil fremstå som perfekt, også i utseendet, betyr det kanskje alt. Flere har kommentert (irritert seg over?) at hun på insta av og til når hun filmet, ofte gnidde seg over det ene øyet. Det var kanskje en måte å kamuflere dette problemet. Det er dog en stund siden jeg la merke til det, så det var kanskje bare fordi hun hadde fått noe i øyet.... Monimoni skrev (44 minutter siden): På alle bilder som er tatt av henne fra siden, så ser det ut at hun har en liten søkk på v. sida på nesa. Hmmm. Jeg tenker at dette er over kanten for hva det er greit å kommentere på. Jeg skjønner at det er forsøkt satt inn i en kontekst av filterbruk og det å redigere seg til det ugjenkjennelige, men slike kommentarer kan like gjerne bekrefte deler av årsaken til at mange får et behov for å nettopp redigere seg. For meg som er opptatt av SoMe sin påvirkning på psykisk helse, så er det ubehagelig å lese slike kommentarer. Det er et åpenbart selvmål for de som er kritiske til negativ påvirkning fra influencere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå