Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lille_Krokodille skrev (15 minutter siden):

Fordi det var snakk om eksponering av nettopp disse barna, og belyse at det er ikke bare i foreldrenes bedriftskanaler de blir eksponert, men også i andres. Og denne personen linker jo direkte til CBE’s offisielle bedriftskanal under bilder av barna. Og den sinnsyke ironien i å bruke hashtaggen #childrensrights under et bilde av dem. 

Ser ikke at denne privat personen linker til bedriftens konto på aktuelle bilde.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Lille_Krokodille skrev (9 timer siden):
Endret av happygilmore
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

For å ha sagt det - jeg sender IKKE bilde av barn på PM - jeg sender lenke. 

Lille_Krokodille skrev (49 minutter siden):

Fordi det var snakk om eksponering av nettopp disse barna, og belyse at det er ikke bare i foreldrenes bedriftskanaler de blir eksponert, men også i andres. Og denne personen linker jo direkte til CBE’s offisielle bedriftskanal under bilder av barna. Og den sinnsyke ironien i å bruke hashtaggen #childrensrights under et bilde av dem. 

Det er også rimelig ironisk å kritisere CBE for eksponering av barna sine, for så selv å bidra ved å spre linker til andres bilder av barna. Ser dere virkelig ikke det selv? 

• Liker 18
Skrevet
Tulipanpiken skrev (2 minutter siden):

Det er også rimelig ironisk å kritisere CBE for eksponering av barna sine, for så selv å bidra ved å spre linker til andres bilder av barna. Ser dere virkelig ikke det selv? 

Jo, det gjør vi jo, begge to. Vi har skrevet det her også.  

• Liker 20
Skrevet (endret)
FromRussiaWithLove skrev (24 minutter siden):

Sjekket ut hva annet som ligger under emneknaggen childrensrights, og tenker at innleggene her dreier som helt andre ting enn slik den nære krets til Berg Eriksen tolker emneknaggen. Her er innlegg om barns rettigheter, ikke foreldres rett til å utleve barn på SOME. Det er rett og slett sjokkerende at de misbruker en så viktig emneknagg!!

Nettopp!

Endret av Lin11
Skrevet
Lin11 skrev (3 minutter siden):

Nettopp! Og @LilleSnupp dette er ikke en privatperson som har delt, men et firma som har brukt disse bildene for å ønske nåværende og potensielle kunder en «god helg». Poenget er at det åpenbart er en praksis på Berg Eriksen sin side av nettverket å bruke mindreårige i kommersielle sammenhenger. Det er forkastelig! 

Et firma?!? Det er IG-kontoen til et familiemedlem, ikke et firma.

Vil gjerne se dokumentasjon at det er et firma som har postet aktuelle bilde (pm er foretrukket for å ikke eksponere mer).

• Liker 6
Skrevet
LilleSnupp skrev (4 minutter siden):

Et firma?!? Det er IG-kontoen til et familiemedlem, ikke et firma.

Vil gjerne se dokumentasjon at det er et firma som har postet aktuelle bilde (pm er foretrukket for å ikke eksponere mer).

Ser at du har rett. Navnet på kontoen er lik en annen firmakonto. Det er en privatperson som viser frem interiør. 

Skrevet

Denne privatpersonens (?) konto med bilde av barnet/barna er tross alt nettopp det, en privatpersons konto, og hva hen deler er vel ikke noe vi bør diskutere gjennom side på side her.

Nei, ingen bør dele bilder av barn, det er de fleste av oss helt enige om, og når et menneske som har en relasjon til CBE deler bilder av CBEs allerede altfor eksponerte barn, så forstår vi at det kan legge stein til byrden.

Likevel, er det ikke nok nå? Jeg håper vi kan gå tilbake til å diskutere «influenceren» snart 🙏

• Liker 27
Skrevet (endret)
Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden):

Denne privatpersonens (?) konto med bilde av barnet/barna er tross alt nettopp det, en privatpersons konto, og hva hen deler er vel ikke noe vi bør diskutere gjennom side på side her.

Nei, ingen bør dele bilder av barn, det er de fleste av oss helt enige om, og når et menneske som har en relasjon til CBE deler bilder av CBEs allerede altfor eksponerte barn, så forstår vi at det kan legge stein til byrden.

Likevel, er det ikke nok nå? Jeg håper vi kan gå tilbake til å diskutere «influenceren» snart 🙏

Jeg ser den. 

Endret av Lin11
Skrevet

Ja, helt enig. 

• Liker 6
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
LilleSnupp skrev (1 time siden):

Ser ikke at denne privat personen linker til bedriftens konto på aktuelle bilde.

Det er flere bilder, og i et av dem er kontoen til cBE tagget.

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Tulipanpiken skrev (1 time siden):

Jo, men det var også for å belyse omfanget, fordi flere i tråden spurte hva det dreide seg om. 

Skrevet (endret)
Lille_Krokodille skrev (9 minutter siden):

Det er flere bilder, og i et av dem er kontoen til cBE tagget.

Ok, så i ett av de 216 postene så har familiemedlemmet tagget IG-kontoen til firmakontoen til CBE.

Endret av LilleSnupp
fikset på utrolig krøkete setning
  • Liker 8
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
LilleSnupp skrev (6 minutter siden):

Ok, så i ett av de 216 postene så har familiemedlemmet tagget IG-kontoen til firmakontoen til CBE.

Så da gjør det saken helt grei, liksom? Prøv å google personen du, og se hvilke bilder du får opp og se om du kjenner igjen noen. 

Skrevet (endret)
Lille_Krokodille skrev (2 minutter siden):

Så da gjør det saken helt grei, liksom? Prøv å google personen du, og se hvilke bilder du får opp og se om du kjenner igjen noen. 

Svosj..

Endret av LilleSnupp
autocorrect
Skrevet
Lille_Krokodille skrev (11 timer siden):

Jepp. 

Meg også? 🙂

Skrevet
Hut skrev (1 time siden):

Jeg blir litt målløs nå. Trodde du påberopte deg å være en av de saklige i denne tråden. Kritisere CBE og gjøre det samme selv er sjokkerende og veldig uproft. 

Jeg gjør ikke det samme som CBE. 

Jeg har ikke offentliggjort noen ting, og ikke har jeg gjort det av kommersielle hensyn, heller. Dessuten har jeg altså sagt at det var en dum ting å dele lenken, og jeg har fjernet lenken fra de pm-ene jeg sendte, og jeg har gått tilbake på det her - og jeg har bedt moderator om å fjerne hele diskusjonen.

Så riktig så ille er jeg nok ikke, selv om jeg ser at dette ble feil - det innrømmer jeg gjerne.

• Liker 35
Skrevet

Jeg har ikke sett - og vil ikke se - andre familiemedlemmer eksponere disse barna eller bruke emneknagger som burde være forbeholdt mer seriøse saker. Selv om jeg er uenig i at dette burde være et diskusjonstema her, så er eksempelets makt tydelig: se hvor fort du mister kontroll på bilder du eller familien din deler. Selv i en tråd der mange er oppriktig engasjert i barnas ve og vel! 

Over til dagens story med den voksne samtykkekompetente bedriftseieren: kult at CBE har fått tilbakemelding om at det er inspirerende å høre at hun også kan mangle motivasjon til å trene. Et signal om at hun ikke trenger å være «perfekt» for å inspirere? (Selv om hun vrir det til å handle om at hun selvfølgelig tar seg sammen og løper likevel, da)

• Liker 26
Skrevet
SoWhat? skrev (På 19.4.2021 den 14.38):

Nettopp. Det er det DU henger deg opp i. Eller er opptatt av da 

Jeg ser et foreldrepar som har to barn som får det de trenger. Pluss at de har sunt kosthold hvor de kan skeie ut iblant. De er mye utendørs, er på turer og har med mat og drikke ❤️ DET er koselig for de aller fleste barn. Med venner og familie, eller bare de fire. De er veldig glad i tradisjoner og elsker å markere høytider. Barn elsker tradisjoner og det som blir gjentatt. De baker. Lager mat. Går ut på eventer som skjer i miljøet rundt. De har nær familie som åpenbart er fine folk. 

Ungene sykler, går på ski og har selskap hvor de tydeligvis tar vare på alle og inkluderer! De har omvendt nisse. Og en hund som sikkert blir mer bortskjemt enn hva godt er, men! 

Alt i alt. Hallo

Burde du eller jeg eller tusenvis av andre vite om dette? Det er det som diskuteres i denne tråden. Barndom til salgs. Snikfotografering av barn som spres på Internett for å tjene penger. Det er det de lever av. Om jeg hadde oppdaget at noen gjorde dette mot meg da kunne jeg politianmeldt dem. Så alvorlig er det. Man gjør ikke slikt mot sine egne barn fordi man selv er så oppmerksomhetsyk. Jeg kan ikke komme på noen andre yrkesgrupper som bruker barna sine på å tjene penger. 

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...