Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nijole skrev (3 minutter siden):

Igjen så har jeg ikke sagt at det er slemt. Men jeg kan ikke se at å ytre at man synes klea hun viser frem er fine eller stygge er innenfor rammene for hva man skal diskutere i denne tråden. Et det kritikkverdigforhold at hun ikke har lik smak som en bruker her inne?

Men skjønner du ikke at det ikke er hennes personlige smak hun viser når det er betalt samarbeid mellom bloggeren og forhandler? 

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke kritikkverdig at hun har ulik smak. Men det er lov å mene noe om det hun selger. Hvorfor skulle det ikke være innafor? 

Det er lov å mene noe om alt her i verden, men det hører ikke nødvendigvis hjemme i denne tråden for det.

• Liker 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (Akkurat nå):

Men skjønner du ikke at det ikke er hennes personlige smak hun viser når det er betalt samarbeid mellom bloggeren og forhandler? 

Det har jeg ikke ment noe om. Og dette var ikke et betalt samarbeid (som vi vet). Uansett så mener jeg det ikke er kritikkverdig å reklamere for klær som ikke faller i smak hos alle. Noen synes de er fine, noen synes det ikke. Å kritisere hvordan det reklameres, om etikken til bedriften som produsere varen osv er noe annet.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Nijole skrev (11 minutter siden):

Det har jeg ikke ment noe om. Og dette var ikke et betalt samarbeid (som vi vet). Uansett så mener jeg det ikke er kritikkverdig å reklamere for klær som ikke faller i smak hos alle. Noen synes de er fine, noen synes det ikke. Å kritisere hvordan det reklameres, om etikken til bedriften som produsere varen osv er noe annet.

Jeg er kynisk og tror ikke et øyeblikk at CBE promoterer noe som helst hun ikke har fordel av. Hun har tidligere hatt kommersielle samarbeid med Gina og NA-KD.  Jeg er enig i at det ikke er kritikkverdig å reklamere for klær folk ikke liker, men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at man ikke kan mene noe om ting hun viser frem. 

Forøvrig oppfordrer jeg til å rapportere til moderatorene hvis du mener at noe som er skrevet i tråden, er brudd på reglene. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 33
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 2
Skrevet
Nijole skrev (17 minutter siden):

Det er lov å mene noe om alt her i verden, men det hører ikke nødvendigvis hjemme i denne tråden for det.

Det må du gjerne mene, men din personlige definisjon på hva som hører hjemme her er helt irrelevant.

Personlig mener jeg at kritikk av kritikken er anmasende irrelevant metadebatt, og hører hjemme i en egen tråd. Men jeg styrer ikke forumet, så den støyen må man dessverre leve med, om man vil være her.

CBE er en bedrift for reklamesalg. Jeg går derfor ut i fra at ALT er reklame. Også det latterlige fjortisantrekket vi snakker om her.

Forumet er ikke lagt opp til å tilfredsstille metakritikeres, eller fangirls', personlige preferanser.

• Liker 41
Skrevet
Klokkereim skrev (1 time siden):

Hei og gratulerer med ditt første innlegg på kvinneguiden! Du går rett på kritikk av kritikken og hopper glatt over trådens tema. Kanskje du kan si litt om hvorfor du mener at en som ikke gjør øvelser riktig skal tjene på å vise frem øvelsene? Hvorfor mener du at fordi noen som har hatt en liten hund tidligere er ekspert på hund og vet mye bedre enn ordentlige eksperter når det gjelder aktivitetsnivå til en liten valp og å bruke ski med stålkanter i kombinasjon med hund? 

Hei.

Takk for det 😊

Nå har vel ikke jeg sagt at jeg mener at "fordi noen som har hatt en liten hund tidligere er ekspert på hund og vet mye bedre enn ordentlige eksperter når det gjelder aktivitetsnivå til en liten valp og å bruke ski med stålkanter i kombinasjon med hund". Jeg kan heller ikke se at Caroline Berg Eriksen har sagt at hun er ekspert på området, og det at hun ikke tar imot råd fra tilfeldige personer i kommentarfelt, viser vel egentlig bare evne til kildekritisk tenkning og at hun henter informasjon andre steder?

• Liker 1
Skrevet
Frøken Scott skrev (2 minutter siden):

Det må du gjerne mene, men din personlige definisjon på hva som hører hjemme her er helt irrelevant.

Personlig mener jeg at kritikk av kritikken er anmasende irrelevant metadebatt, og hører hjemme i en egen tråd. Men jeg styrer ikke forumet, så den støyen må man dessverre leve med, om man vil være her.

CBE er en bedrift for reklamesalg. Jeg går derfor ut i fra at ALT er reklame. Også det latterlige fjortisantrekket vi snakker om her.

Forumet er ikke lagt opp til å tilfredsstille metakritikeres, eller fangirls', personlige preferanser.

Akkurat som jeg mener at personlige meninger om hva som er fint og ikke, er irrelevant og ikke hører hjemme her. Så følte  tydeligvis du, som jeg, at det er nødvendig å skrive en post om hva som hører hjemme her og ikke. Flott å kritisere noen for noe og gjøre akkurat det samme i kritikken.

• Liker 6
Skrevet
Nijole skrev (29 minutter siden):

Da er vi ikke enige. Jeg syns det er helt innafor å kommentere på alt som blir lagt ut på kommersielle kanaler. Negler, hår, klær, møbler og mat. Alt er produkter publisert for å selge, og dermed helt greit å kommentere. 

Igjen, det er ikke privatpersonen sin klesstil som kommenteres, det er bloggens frontfigur. 

• Liker 38
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Da er vi ikke enige. Jeg syns det er helt innafor å kommentere på alt som blir lagt ut på kommersielle kanaler. Negler, hår, klær, møbler og mat. Alt er produkter publisert for å selge, og dermed helt greit å kommentere. 

Igjen, det er ikke privatpersonen sin klesstil som kommenteres, det er bloggens frontfigur. 

Igjen, så har jeg aldri sagt at det er  private klesstilen til bloggens frontfigur. 

• Liker 1
Skrevet
Nijole skrev (5 minutter siden):

Akkurat som jeg mener at personlige meninger om hva som er fint og ikke, er irrelevant og ikke hører hjemme her. Så følte  tydeligvis du, som jeg, at det er nødvendig å skrive en post om hva som hører hjemme her og ikke. Flott å kritisere noen for noe og gjøre akkurat det samme i kritikken.

Jeg er kun ansvarlig for hva jeg faktisk skriver, ikke det du vrenger det til for å passe din argumentasjon. Jeg skrev et svar til deg, jeg skrev ikke et moralistisk innlegg om hvordan folk bør oppføre seg her. 

Litt etterrettelighet, takk!

Teskje: "Min personlige mening...." Altså har jeg ikke forsøkt å styre debatten slik du gjør, jeg innser at dette er min  personlige mening, og irrelevant for forumets form. 

Det er en godt synlig forskjell der. For de som vil se.

• Liker 27
Skrevet
Nijole skrev (1 minutt siden):

Igjen, så har jeg aldri sagt at det er  private klesstilen til bloggens frontfigur. 

Men hvorfor mener du da at man ikke kan kommentere det?

• Liker 17
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor mener du da at man ikke kan kommentere det?

Det har jeg allerede svart på.For det er ikke kritikkverdig å ikke ha lik smak. 

• Liker 2
Gjest Powerball
Skrevet
Ugresset skrev (1 time siden):

Vel... Nå har jeg fulgt denne tråden av og på i månedsvis og siden jeg har laget meg bruker får jeg si noen ord. 

Jeg har fulgt CBE i årevis, fra før hun giftet seg. Jeg har fulgt henne for bildet av et "glansliv", en lykkelig flott familie med ubegrensede penger og midler. 

Men nå bekymrer jeg med over utviklingen. Utviklingen fra ei treningsglad ung kvinne til en treningsnarkoman som legger ut daglig thinspo bilder.

Hun vil være et sunt forbilde med å legge ut lekre og sunne middagsretter, og fine familiebilder fra søndagsturen og middag rundt bålet. Sannheten er jo at hun nå løper (1mil?2mil? ) før kl 09, stolt av å ha gått 10k før kl 10. Ikke nok med det, det skal også gåes tur (forståelig, nå har de jo hund) og innen leggeTI har hun klart ei styrkeøkt også ca ferdig kl 21.55. I påska har de gått skiturer i timesvis (sett på instastory) hvor langt de har gått har hun vel ikke lagt ut, men det var ikke nok for hun hev seg ut på joggetur etterpå. Jeg mener, vi vet alle vet hvor tungt det er å stå på ski, burde det ikke holde!? 

Bildene orker jeg ikke kommentere. Thinspoen skremmer meg. Hun er en offentlig person, en voksen kvinne, et forbilde for sine barn og for veldig mange andre unge jenter der ute. 

Men jeg vil forsvare henne litt for helt ærlig så tror jeg dette har gått til hodet på henne og at hun nå er på vei/er tilbake på spiseforstyrrelsen hun hadde før. Jeg håper hun ser det selv veldig snart! 

Det var det jeg ville si, måtte få det ut. 

For inntil 2 år siden så handlet kanalene hennes om interiør, mote, planlegging av selskaper, baby, hunder, sminke og mat. Nå er det 80 % trening/thinspo og 20 % hund/unger. Hun og mannen viser i kanalene sine at de bruker halve arbeidstida si på å trene. Syns det har bikka langt over for dem begge. Det handler hvert fall ikke om å ha en sunn kropp for de overtrener såpass mye at de får belastningsskader. LKE er vel også kjent for å være skadet store deler av tiden, både under fotballkarrieren og etter. 

Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Helt åpenbart at innkjøp av en IG vennlig brukshund har gitt avkastning. Så er spørsmålet mitt følgende; hvorfor velger Treasures AS å bruke Bjørn Dæhlie klær på skiturene, når de får betalt for å vise frem Twentyfour merket? Ser at Harm også velger seg BD klær. 

Endret av Lin11
Skrevet

Makan til innsuging av magen og kroppsfokus. Flott forbilde!.. 

D4BE891B-1198-4FD8-9D54-365EEB7E032D.jpeg

• Liker 34
Gjest Powerball
Skrevet
Lin11 skrev (1 minutt siden):

Helt åpenbart at innkjøp av en IG vennlig brukshund har gitt avkastning. Så er spørsmålet mitt følgende; hvorfor velger Treasures AS å bruke Bjørn Dæhlie klær på skiturene, når de får betalt for å vise frem Twentyfour merket? 

Twentyfour er grusomme plagg å trene i da.

Gjest Powerball
Skrevet
NewStart87 skrev (Akkurat nå):

Makan til innsuging av magen og kroppsfokus. Flott forbilde!.. 

D4BE891B-1198-4FD8-9D54-365EEB7E032D.jpeg

Nå har ikke CBE utviklet hverken større fart eller bedre løpeteknikk de siste ti årene. Ikke ser hun sterkere ut heller, da hun åpenbart er livredd for å virke større dersom hun trener armer eller rygg. Det er helt vilt at ei som trener så mye ikke har noen som helst form for utvikling, hvert fall når planen er å leve av en treningsapp. Det er tydelig at den eneste motivasjonen for mosjon 1-2 ganger daglig er å høste ros for utseendet sitt. Hun er hvert fall ekstremt nøye med å dokumentere seg selv i lite klær på internett etter hver eneste lille treningsøkt.

Syns egentlig hun burde satse på yoga i stedet, hun er hvert fall myk nok. De må trolig skifte ut knærne begge to før de fyller femti med den ensidige overtreninga der.

Skrevet
Lin11 skrev (11 minutter siden):

Helt åpenbart at innkjøp av en IG vennlig brukshund har gitt avkastning. Så er spørsmålet mitt følgende; hvorfor velger Treasures AS å bruke Bjørn Dæhlie klær på skiturene, når de får betalt for å vise frem Twentyfour merket? Ser at Harm også velger seg BD klær. 

Fordi hun får betalt for å vise det frem X antall ganger, men når hun selv kan velge hva hun vil ha på, ja så velger hun ikke Twentyfour. Enten fordi hun ikke synes det er bra. Eller så er det fordi hun ikke vil gi gratis reklame.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...