Roadrunner Skrevet 6. mars 2021 #36942 Skrevet 6. mars 2021 Hallepalle2 skrev (8 timer siden): Men i alle....? Hva skjer her? Skjermdump fra IG story. Hvem er dette?? Er jo fullstendig ugjenkjennelig jo! 16
Kollontaj Skrevet 6. mars 2021 #36943 Skrevet 6. mars 2021 Noen mennesker blir hovne rundt øynene når de har sovet for lite, noen mennesker blir hovne rundt øynene fordi de har fått fikset litt på området, noen blir hovne fordi de er allergiske. Mange muligheter. 😶 16
Ultiva Skrevet 6. mars 2021 #36944 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Roadrunner skrev (2 timer siden): Hvem er dette?? Er jo fullstendig ugjenkjennelig jo! Kroppsfikserte influensere som CBE kan alle triks i boka. Her viser "self-love"-instagrammeren Dana Mercer frem hvor mye man kan endre kroppen utelukkende ved posering, altså før man i det hele tatt har begynt med skjønnhetsfiltere, redigering og skyggelegging : https://www.instagram.com/p/CE4CA5YJ97A/?igshid=cncbtxl9ffe7 Om man bare bruker nok timer foran speilet så er det skremmende hvor mye man kan endre på. Når man i tillegg har en egen bloggfotograf som benytter seg av omfattende retusjerings- og redigeringsprogrammer før bildene legges ut, så er det ikke rart at man ser veldig annerledes ut enn i virkeligheten. Men det er skremmende hvor mye man selv kan fikse på via apper. Her viser Dana Mercer en app fra TikTok som gjør alt fra å glatte ut hver eneste pore til å legge på blendahvite tenner og digital sminke. Det er åpenbart at CBE benytter seg av slike apper når hun ikke har mannens omfattende redigeringsprogrammer tilgjengelig. Det er ikke for ingenting at også TikTok ble nominert til årets Gullbarbie (de som er best på å få ungdom til å føle seg verst): https://www.instagram.com/p/CBQZp_dgA8i/?igshid=rghjmmuy0p1b CBE er ikke verre enn mange andre på sosiale medier, hva angår å være et dårlig forbilde for andre kvinner. Hun lever i denne ekstremt overfladiske IG-bobla og påvirkes åpenbart kraftig, dessverre godt hjulpet av mannen som pusher på. Men det er lov å påpeke at de sosiale mediene hennes er proppfulle av skjønnhetsfiltrert kroppspress. Noe som jeg syns er ekstra ille da dama er godt voksen og mor til to jenter som må vokse opp med at mor og far retusjerer mor kraftig for at hun skal være bra nok til å vises frem. Jeg syns faktisk at noe av det intense kjøpepresset på bloggen har minsket til fordel for økt kroppsfiksering, uten at det er noe sunnere eller mer meningsfylt. Endret 6. mars 2021 av Ultiva 35
Surikatt Skrevet 6. mars 2021 #36945 Skrevet 6. mars 2021 Hallepalle2 skrev (9 timer siden): Men i alle....? Hva skjer her? Skjermdump fra IG story. Det er slik Caroline Berg-Eriksen skulle ønske hun ser ut. Dessverre lar det seg ikke gjøre i virkeligheten men filter og Photoshop fikser det. 18
Hallepalle2 Skrevet 6. mars 2021 #36946 Skrevet 6. mars 2021 Surikatt skrev (37 minutter siden): Det er slik Caroline Berg-Eriksen skulle ønske hun ser ut. Dessverre lar det seg ikke gjøre i virkeligheten men filter og Photoshop fikser det. Men for det første ligner hun ikke på seg selv i det hele tatt, jeg hadde aldri kjent henne igjen. Og for det andre ser det ut som en kvinne nærmer 50 enn 30. Kan det være et mål da🤔 (Spørsmålet er retorisk og ikke nødvendigvis myntet på deg, kommentaren din passet bare så bra) 29
Era Vulgaris Skrevet 6. mars 2021 #36947 Skrevet 6. mars 2021 Surikatt skrev (54 minutter siden): Det er slik Caroline Berg-Eriksen skulle ønske hun ser ut. Dessverre lar det seg ikke gjøre i virkeligheten men filter og Photoshop fikser det. Merkelig å skulle ønske at det ser ut som om hun ikke har hals, at hun er Michael Jacksons ukjente søster, og å se mange år eldre ut enn hun faktisk er. Jeg tror at når man lever et så navlebeskuende, polert, instagramliv, mister man både gangsyn, fornuft og virkelighetsoppfatning. Både CBE og flere med henne ser jo ut som voksdukker med alle behandlinger de har gjennomgått, all sminke og filterbruk. Når de så ser seg selv i speilet, studerer hver minste, lille detalj med lupe, bruker masse tid og energi på å finne ut hvordan alt kan forbedres digitalt, så tror jeg du mister evnen til å vise deg selv sånn du egentlig ser ut. Det som forundrer meg mest, er at disse influencerne tror at folk er så dumme at de ikke ser at alt er juks og fanteri. De undervurderer publikum i veldig stor grad. Eller - de gir kanskje blaffen, så lenge de kan tjene penger på det. Jeg lurer på hva et sånn liv gjør med deg, rent mentalt? Altså, de lever jo i to virkeligheter. En, hvor de lever av et glattpolert liv hvor alt er perfekt. Og en hvor de er ute i virkeligheten og følger barn til barnehage og skole. Møter andre foreldre, lærere og "normale" mennesker som de på et eller annet nivå må ha en relasjon til. 36
Gjest Finlay Skrevet 6. mars 2021 #36948 Skrevet 6. mars 2021 Hallepalle2 skrev (10 timer siden): Men i alle....? Hva skjer her? Skjermdump fra IG story. Dette er jo Anne Brith😂
Inocybe Skrevet 6. mars 2021 #36949 Skrevet 6. mars 2021 Lille_Krokodille skrev (9 timer siden): De gikk kanskje løs på flere profiler den dagen? Jeg ser at noen nevner at jeg hadde mange bilder ute og av «barn i uheldige situasjoner», men det stemmer ikke. Det var bare 4 bilder på min insta, og ingen av dem kan beskrives slik... Like sannsynlig tror jeg de i rusen over å hevne seg ved å oute deg lot noen få bilder bakfra bli til fem høns. Altså akkurat det @Luvinesta beskylder oss andre for. 13
Kollontaj Skrevet 6. mars 2021 #36950 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Hvor ble hun av? https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 Endret 6. mars 2021 av Kollontaj 32
Marioposa Skrevet 6. mars 2021 #36951 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Kollontaj skrev (7 minutter siden): Hvor ble hun av? Så stor forskjell på ansiktet.. Hvor gammelt er dette bildet?? 😳 Endret 6. mars 2021 av Marioposa 13
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. mars 2021 Populært innlegg #36952 Skrevet 6. mars 2021 @Shopgirl2014 - nå har jeg kommet et godt stykke på vei i boken, og det er ingen tvil om at den er ytterst kritisk til eksponering av barn på kommersielle some-kontier med mange følgere. Som forfatteren selv sier til VG, "Personen som har ansvaret for barnets beste har plutselig økonomisk interesse i det." Og kommentarfeltene som gjengis i boka, er full av beundrende fans med veldig godt innblikk i barnets liv. Just sayin'. OG for å ha sagt det - jeg er ganske lei av mer eller mindre subtile angrep på min person og det jeg skriver her inne. Jeg skulle virkelig ønske at flere fikk øynene opp for hva barn utsettes for når deres anonymitet tas fra dem og de ikke får mulighet til å selv forme sin digitale identitet når de blir store nok til det. Og jeg tror ikke et øyeblikk på at det er bedre for barna dette gjelder å IKKE diskutere dette i det offentlige rom. 65
Swan1998 Skrevet 6. mars 2021 #36953 Skrevet 6. mars 2021 Kollontaj skrev (30 minutter siden): Hvor ble hun av? https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 Du ser henne såvidt på bildet Iselin Guttormsen har lagt ut vedrørende podkasten. PS - hvis man vil ha slutt på kommenter rundt filterbruk/retusjering/lys/skygge er det bare å slutte med det åpenbare, eller i det minste gjøre det bittelitt mer diskret. 19
Kollontaj Skrevet 6. mars 2021 #36954 Skrevet 6. mars 2021 Swan1998 skrev (9 minutter siden): Du ser henne såvidt på bildet Iselin Guttormsen har lagt ut vedrørende podkasten. PS - hvis man vil ha slutt på kommenter rundt filterbruk/retusjering/lys/skygge er det bare å slutte med det åpenbare, eller i det minste gjøre det bittelitt mer diskret. Der hun har gjemt seg, ja! 4
Gjest CecilieX Skrevet 6. mars 2021 #36955 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Merkelig å skulle ønske at det ser ut som om hun ikke har hals, at hun er Michael Jacksons ukjente søster, og å se mange år eldre ut enn hun faktisk er. Jeg tror at når man lever et så navlebeskuende, polert, instagramliv, mister man både gangsyn, fornuft og virkelighetsoppfatning. Både CBE og flere med henne ser jo ut som voksdukker med alle behandlinger de har gjennomgått, all sminke og filterbruk. Når de så ser seg selv i speilet, studerer hver minste, lille detalj med lupe, bruker masse tid og energi på å finne ut hvordan alt kan forbedres digitalt, så tror jeg du mister evnen til å vise deg selv sånn du egentlig ser ut. Det som forundrer meg mest, er at disse influencerne tror at folk er så dumme at de ikke ser at alt er juks og fanteri. De undervurderer publikum i veldig stor grad. Eller - de gir kanskje blaffen, så lenge de kan tjene penger på det. Jeg lurer på hva et sånn liv gjør med deg, rent mentalt? Altså, de lever jo i to virkeligheter. En, hvor de lever av et glattpolert liv hvor alt er perfekt. Og en hvor de er ute i virkeligheten og følger barn til barnehage og skole. Møter andre foreldre, lærere og "normale" mennesker som de på et eller annet nivå må ha en relasjon til. Jeg er usikker på det uthevede. Man møter jo ikke disse influencerne i virkeligheten og har dermed ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Dessuten florerer jo SoMe av A-Å kjendiser som har samme hangen til å redigere og operere seg til ferskenhud, store bryster og romper, smale midjer, store øyne, voluminøse lepper og what not. Da kan man lett komme i skade for å tro at dette er normalt. Skroller du forbi er stort antall slike bilder i løpet av en dag så gjør det noe med din oppfatning av av at mange er heldigere stilt enn deg. Kjendiser har jo allerede en opphøyet posisjon i dag mye hjulpet av oppmerksomheten som media gir dem. Ellers finnes det flere som nå etterhvert uttaler seg om det skadelige i å ha et digitalt utseende og identitet som ikke samsvarer med det virkelige deg. https://speilvendt.no/vår-digitale-identitet-et-springbrett-for-narsissisme-og-depresjon/ Bare det enkle som ligger i å sitte å redigere på seg selv er jo en evig bekreftelse på at du ikke er bra nok som du er. Endret 6. mars 2021 av CecilieX La til lenke
Inocybe Skrevet 6. mars 2021 #36956 Skrevet 6. mars 2021 pøbelsara skrev (51 minutter siden): @Shopgirl2014 - nå har jeg kommet et godt stykke på vei i boken, og det er ingen tvil om at den er ytterst kritisk til eksponering av barn på kommersielle some-kontier med mange følgere. Som forfatteren selv sier til VG, "Personen som har ansvaret for barnets beste har plutselig økonomisk interesse i det." Og kommentarfeltene som gjengis i boka, er full av beundrende fans med veldig godt innblikk i barnets liv. Just sayin'. OG for å ha sagt det - jeg er ganske lei av mer eller mindre subtile angrep på min person og det jeg skriver her inne. Jeg skulle virkelig ønske at flere fikk øynene opp for hva barn utsettes for når deres anonymitet tas fra dem og de ikke får mulighet til å selv forme sin digitale identitet når de blir store nok til det. Og jeg tror ikke et øyeblikk på at det er bedre for barna dette gjelder å IKKE diskutere dette i det offentlige rom. Interresant det du skriver om boken. @Shopgirl2014 bare antok det bokanmelderen beskrev som skremmende kommentarfeltet handlet om hets og hat. Men det er jo en annen helt åpenbar mulighet for et kommentarfelt man kan bli mørkeredd av. Det er det overdrevent personlige venninne-tilhørighets-kommentarfeltet der hvor fansen faktisk tror på venninnenarrativet. At influenceren faktisk er en venninne som bryr seg. Igjen enda verre enn dette er når leserne anser seg selv som venner av barna etter moren har delt disse utallige fortellinger om barna sine til de ukritiske fansene. Det er disse som banker på døren, vil se spedbarnet, henger uten for barnehagen og tar kontakt med barna på stranden. Det er virkelig til å bli skremt av i en helt annen liga enn noen som skriver at skjorta er stygg. 31
Dark Star Skrevet 6. mars 2021 #36957 Skrevet 6. mars 2021 Hallepalle2 skrev (12 timer siden): Men i alle....? Hva skjer her? Skjermdump fra IG story. Jeg tror hun prøver å likne på hunden sin. 12
Lin10 Skrevet 6. mars 2021 #36958 Skrevet 6. mars 2021 (endret) pøbelsara skrev (1 time siden): @Shopgirl2014 - nå har jeg kommet et godt stykke på vei i boken, og det er ingen tvil om at den er ytterst kritisk til eksponering av barn på kommersielle some-kontier med mange følgere. Som forfatteren selv sier til VG, "Personen som har ansvaret for barnets beste har plutselig økonomisk interesse i det." Og kommentarfeltene som gjengis i boka, er full av beundrende fans med veldig godt innblikk i barnets liv. Just sayin'. OG for å ha sagt det - jeg er ganske lei av mer eller mindre subtile angrep på min person og det jeg skriver her inne. Jeg skulle virkelig ønske at flere fikk øynene opp for hva barn utsettes for når deres anonymitet tas fra dem og de ikke får mulighet til å selv forme sin digitale identitet når de blir store nok til det. Og jeg tror ikke et øyeblikk på at det er bedre for barna dette gjelder å IKKE diskutere dette i det offentlige rom. Jeg tenker at du må gjerne få mene det du mener, men nå er det slik at ikke alle deler din tankegang og oppfatning rundt dette og det må være greit. CBE tar sine vurderinger rundt sine barn. Du skriver hele tiden om at anonymiteten tas i fra de, og privatlivet. Min oppfatning, CBE åpenbare oppfatning, er at slik er det ikke. Selv om vi vet hvordan de ser ut og det vises små glimt at deres hverdag, så er det så mye vi ikke ser eller vet om barna. Men, som sagt det er din opplevelse og har forstått at hele følelsesspekteret ditt har kommet frem, fordi CBE viser bilder av barna. Jeg må si jeg stusser litt over at du synes det er helt greit å ha en tråd som hver dag i åresvis kritiserer barnas mor, for det er vel ikke så skadelige for barna eller negativt? Nå er jeg sikker på at CBE vil fortelle om den siden av å være en offentlig person til barna, når den tiden kommer, så jeg er ikke bekymret for det heller. Bare påfallende den dobbeltmoralen og mangel på selvinnsikt som har fått fotfeste her inne. Så har jeg sett at noen reagere på bruk av filter. Trodde de fleste forstod at det handler om å leke seg litt. I noen setting viser hun seg uten sminke, så med sminke, med filter, uten filter. Som influencer i dag må du fornye deg og by på deg selv når en deler noe. Virker som det funker siden hun skaper sånn engasjement her inne. Mange av dere fremstår som moralens vokter og alt er så galt og negativt. Ta litt lettere på livet, så blir det antagelig mindre bitterhet og mer glede. Endret 6. mars 2021 av Lin10 9
MaleficentAurora Skrevet 6. mars 2021 #36959 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Lin10 skrev (1 time siden): Jeg tenker at du må gjerne få mene det du mener, men nå er det slik at ikke alle deler din tankegang og oppfatning rundt dette og det må være greit. CBE tar sine vurderinger rundt sine barn. Du skriver hele tiden om at anonymiteten tas i fra de, og privatlivet. Min oppfatning, CBE åpenbare oppfatning, er at slik er det ikke. Selv om vi vet hvordan de ser ut og det vises små glimt at deres hverdag, så er det så mye vi ikke ser eller vet om barna. Men, som sagt det er din opplevelse og har forstått at hele følelsesspekteret ditt har kommet frem, fordi CBE viser bilder av barna. Jeg må si jeg stusser litt over at du synes det er helt greit å ha en tråd som hver dag i åresvis kritiserer barnas mor, for det er vel ikke så skadelige for barna eller negativt? Nå er jeg sikker på at CBE vil fortelle om den siden av å være en offentlig person til barna, når den tiden kommer, så jeg er ikke bekymret for det heller. Bare påfallende den dobbeltmoralen og mangel på selvinnsikt som har fått fotfeste her inne. Så har jeg sett at noe reagere på bruk av filter. Trodde de fleste forstod at det handler om å leke seg litt. I noen setting viser hun seg uten sminke, så med sminke, med filter, uten filter. Som influencer i dag må du fornye deg og by på deg selv når en deler noe. Virker som det funker siden hun skaper sånn engasjement her inne. Mange av dere fremstår som moralens vokter og alt er så galt og negativt. Ta litt lettere på livet, så blir det antagelig mindre bitterhet og mer glede. Snakk å servere brukerdebatt,personangrep og hersketeknikker på gullfat🤦♀️ CBE har ikke fornyet seg på noe som helst måte. Hun har blitt verre med årene. Det har blitt dokumentert i hytt og gevær med linke til kilde på det. På skulderen hennes ligger stormene fra media om skandalene og løgnene hun å LKE har servert til folket. Som influencere så har man ett ansvar som du nettopp fraskriver henne på med konstruktivtløs og usaklig motargument. Endret 6. mars 2021 av MaleficentAurora Tilføyelse av personangrep 24
Shopgirl2014 Skrevet 6. mars 2021 #36960 Skrevet 6. mars 2021 Inocybe skrev (23 minutter siden): Interresant det du skriver om boken. @Shopgirl2014 bare antok det bokanmelderen beskrev som skremmende kommentarfeltet handlet om hets og hat. Men det er jo en annen helt åpenbar mulighet for et kommentarfelt man kan bli mørkeredd av. Det er det overdrevent personlige venninne-tilhørighets-kommentarfeltet der hvor fansen faktisk tror på venninnenarrativet. At influenceren faktisk er en venninne som bryr seg. Igjen enda verre enn dette er når leserne anser seg selv som venner av barna etter moren har delt disse utallige fortellinger om barna sine til de ukritiske fansene. Det er disse som banker på døren, vil se spedbarnet, henger uten for barnehagen og tar kontakt med barna på stranden. Det er virkelig til å bli skremt av i en helt annen liga enn noen som skriver at skjorta er stygg. Kremt. Jeg skrev: Anmelderen uttrykker seg på en måte som tilsier at innblikket i mammaforumenes kommentarfelt er skremmende. Hva som ligger i det, vet ikke jeg. Det er vel det motsatte av å anta, er det ikke @Inocybe? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå