Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (1 time siden):

Det er blant annet diskutert bilde av mor og barn. Hvordan barnet angivelig skulle ha følt det på det bildet. Det er et eksempel. Eller diskutert at mor erter barnet sitt, så går folk inn og ser da for deretter å grine på nesa og skrive mer her. Hvordan er dette bra for barna? 

Hvorfor slutter hun ikke bare?

Da stopper spekuleringen om hvordan barna føler det, eller om mor erter eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (3 minutter siden):

Hvorfor slutter hun ikke bare?

Da stopper spekuleringen om hvordan barna føler det, eller om mor erter eller ikke.

Hun burde slutte, men gjør det ikke. Syns ikke det er greit å spekulere, det gjør ikke saken bedre. 
årsaken er vel at hun tjener penger på det , får mange klikk på det? Hvorfor får hun mange klikk på det? 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barna som skal lære voksne om nettvett, men voksne som skal lære barna om det. Det er noe som går husforbi i influencere verden.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

De hadde i allefall vaskehjelp på den snappen der LKE hengte ut vaskehjelpen på insta og skrev noe i den duren at «man skal kunne forvente at vaskehjelpen tar ut søpla» mens han selv sto attmed søppelkassene hjemme hos seg selv med en søppelposer 

(fremhever at det var hjemme hos seg selv sånn at ingen forveksler det med den gangen de hengte ut vaskepersonalet på et hotell de var på i Oslo, at det ikke var blir ryddet godt nok)

Jeg hadde i allefall ikke ville jobbet som vaskehjelp en plass der jeg kunne ha forventet meg å blitt uthengt offentlig av arbeidsgiver hvis jeg gjorde en feil, så kanskje ikke så rart at tidligere vaskehjelp ikke jobber der lengre. 

For alt vi vet er "vaskehjelpa" også hans kone.. ? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (15 timer siden):

På IPhone? Sjekket på mobilen min nå, det ligger jo svart/hvitt, varm/kald filtre der, men ikke slike «skjønnhetsfilter» som på Snapchat. Er det noen andre filtre også? 

Jeg har skjønnhetsfilter på min tre år gamle android-tlf, iallfall på selfiekameraet, har ikke sjekket video. Det er uansett bare å laste ned annen kameraapp. Når hun lager tutorials, bruker hun helt sikkert ikke instagramkameraet som har tidsbegrensninger. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultiva skrev (4 timer siden):

Samtidig så handler det om å se det store bildet, eller den røde tråden om du vil. Spekulasjoner om forkjølelse og testing handler jo om at CBE og mannen jevnlig har vist siden mars i fjor at de bryter med regjeringens retningslinjer. Det er derfor ikke usannsynlig at de vil få corona/bidra til økt smittespredning, også gjennom påvirkningskraften de har på følgerskaren sin. Vi snakker tross alt om en følgermasse på over 300 000 personer på Instagram, som har sett alt fra Osloboende stylister lekende i CBE sin seng, til LKE som kjører til Oslo for å jogge med en kompis.

Bildet av mor og barn som ble diskutert ble for eksempel for meg et symbol på alle årene med utlevering av et ikke-samtykkekompetent barn; da bildet viser en mor som ivrig viser frem et bursdagsbarn som tilsynelatende snur seg vekk og ikke vil bli tatt bilde av. 

Selvfølgelig så kommer ikke de mindreårige til å elske den tråden her, som frekventeres av 100-200 stk. Men den vil likevel forbli en liten dråpe i havet i forhold til tusenvis, ja kanskje titusenvis, av bilder og videoer av dem som foreldrene har publisert på åpent internett til hundretusenvis av vilt fremmede, internasjonale følgere, og i forhold til massive og utleverende tekster om alt fra fødselshistorier via dåpsselskap til søvnmønster og fritidsaktiviteter, til hvordan barnas digitale identitet er solgt til diverse annonsører. Alt det CBE og LKE hver eneste dag publiserer om barna, er informasjon som straks er på ville veier, og som aldri kan fjernes. En helt ekstrem utlevering som absolutt alt av fagfolk og institusjoner har frarådet og advart mot i mange år.

Ja, her inne har det i flere år blitt harselert med selvvalgte offentlige personer. Som selv slenger ut åte på åte på åte, i likhet med andre oppmerksomhetskåte influensere som lever av å provosere, påvirke og engasjere massene. Men det kan aldri sammenlignes med foreldre som med viten og vilje selger sine barns digitale identitet. For å sitere Thomas "Fingern" Gullestad:

"Det å bruke barn til markedsføring av seg selv, som clickbait, for å få likes, det synes jeg er kvalmt. Og ikke minst folk som bruker barna sine til å promotere produkter."

https://www.tv2.no/a/10002018/

🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snikleser1 skrev (På 26.1.2021 den 10.18):

Hun skriver jo om "alt" annet i livet nesten så hvorfor ikke dette? Tipper hun hadde laget mye styr over hvor fæl prøven er hvis hun faktisk hadde tatt den. Så hvorfor  ikke være et godt forbilde å bruke tiden nå når hun er forkjølet til å sette fokus på viktigheten av å teste seg når man er forkjølet, og attpå til er i karantene (i følge henne selv)? For man kan både ha milde symptomer (og ingen symptomer) ved covid-19. 

Jeg synes det virker unormalt og påfallende at de ikke nevner pandemien, ei heller om de tester seg, når de er forkjølet (men gledelig legger ut mye annet når de er i karantene).

Du må vel forstå at dronninga av Særp og familien ikke kan covid slik som oss vanlige dødlige. 🙈🙈🙈

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldigvis ha spørsmålsrunde på insta og «tilfeldigvis» få spørsmål om iskaffen som «tilfeldigvis» er reklame 😂

BAC5F105-21D2-4F39-A3E7-6F5AB4C14219.png

6A2EA754-7E31-4C7D-808A-E3D75923F2FA.png

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Cissacissa said:

Litt artig når hun skriver at huset ikke alltid er ryddig, og legger ut en skjenk med noen bokser med perler på. Igjen dette snikskrytet... Utrolig at hun ikke ser hvordan dette fremstår. 

At huset ikke alltid er ryddig var ganske tydelig i Bloggerne da de filmet kjelleren. 😱 Det var rett og slett er hav av rot og ting overalt. Et sted må alt av sponsede produkter være, og utenfor rommene som er med på fotoshoot er det nok ikke støv på hjernen slik det påstås.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjerna80 skrev (13 minutter siden):

Hun har nok ikke tid, har jo faktisk vært å fått ordnet neglene i dag. Forkjølelse, pandemi, what ever liksom 😔

Nå lo jeg faktisk. Kred til deg! 🌸

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (2 timer siden):

I samme slengen:

Andre som stusser over venninnebilde? Så mer ut som Photoshop en en koselig fjelltur

798C4C19-5C73-48B4-9F03-8EB8528F87BB.jpeg

Ser ut som "alle jentene var på tur, unntatt Caroline, hun var...." ett eller annet.

Ser nesten litt trist ut😅

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urwa skrev (20 timer siden):

Denne karen var nok også han LK selv tenker jeg, med en annen profil🤭😂😂

Ja, høyst sannsynlig

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marsh skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skrive om en koronatest, hun kommer jo aldri til å kunne ta betalt for å reklamere for det.....

Men iskaffe derimot....

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at hun svarer på om hun kunne tenke seg å  jobbe i en bhg.. Hun taklet ikke å ha begge barna hjemme samtidig da første lockdown var i mars ifjor. Hun var så frustrert av seg på Instagram storien at hun visste ikke sitt arme råd. Og da var jo barnas bursdagsfeiring hennes største bekymringer enn hvordan hun skulle overholde de nye tiltakene og rådene fra staten. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (1 time siden):

Artig at hun svarer på om hun kunne tenke seg å  jobbe i en bhg.. Hun taklet ikke å ha begge barna hjemme samtidig da første lockdown var i mars ifjor. Hun var så frustrert av seg på Instagram storien at hun visste ikke sitt arme råd. Og da var jo barnas bursdagsfeiring hennes største bekymringer enn hvordan hun skulle overholde de nye tiltakene og rådene fra staten. 

🤥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...