Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

pøbelsara skrev (7 timer siden):

Det deles stadig mer av barna. Jeg håper foreldrene har en god plan og ikke minst, en god forklaring til barna på dette, når de om ikke lenge skjønner hvilken massiv eksponering de har vært utsatt for. Det er både nitrist og opprørende at de velger å utsette småbarn for slik. Når den dagen kommer at barna er store nok til å velge, kan de jo ikke det, fordi dette valget er tatt for lenge siden.

Argumentet om at man ikke kan skjule at man har barn, blir ganske merkverdig når man ser hvordan ungene brukes massivt til å produsere innhold omtrent hver eneste dag. 

Jepp, og en av Sveriges mest profilerte bloggere Isabella Löwengrip har to barn, men jeg aner ikke hvordan de ser ut. Så det går helt fint an å kombinere familieliv med blogging uten å bruke barna på den måten CBE gjør.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minnie Mus skrev (4 minutter siden):

Vi står midt i en pandemi, naturkatastrofer skjer rundt oss, tenker spesielt på raset i Gjerdrum :( De fleste influensere/ bloggere skriver på insta at de tenker på de berørte, og vil gjerne hjelpe ❤️ Hva gjør frua? Lurer på hvilken kjole hun skal ha på seg og tar bilde av seg selv med nyttårs sminken..... ikke et eneste ord med tanke på det som skjer rundt oss! Hun gidder ikke engang å late som om hun bryr seg om andre en seg selv. 

Hun har sikkert ikke fått det med seg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
Minnie Mus skrev (26 minutter siden):

Vi står midt i en pandemi, naturkatastrofer skjer rundt oss, tenker spesielt på raset i Gjerdrum :( De fleste influensere/ bloggere skriver på insta at de tenker på de berørte, og vil gjerne hjelpe ❤️ Hva gjør frua? Lurer på hvilken kjole hun skal ha på seg og tar bilde av seg selv med nyttårs sminken..... ikke et eneste ord med tanke på det som skjer rundt oss! Hun gidder ikke engang å late som om hun bryr seg om andre en seg selv. 

Herregud, du skjønner vel det at det er viktigere å vise seg i en alt for trang kjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Twistdott said:

Herregud, du skjønner vel det at det er viktigere å vise seg i en alt for trang kjole. 

Ja, og bilde av hummer og drinker

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig et (så til de grader) sminket barn jeg ser i siste blogginnlegg?

Jeg har ikke blitt så provosert tidligere, men om det stemmer, så kjenner jeg at jeg faktisk lar meg provosere.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foolen skrev (21 minutter siden):

Er det virkelig et (så til de grader) sminket barn jeg ser i siste blogginnlegg?

Jeg har ikke blitt så provosert tidligere, men om det stemmer, så kjenner jeg at jeg faktisk lar meg provosere.

Bildene er redigerte ja.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, foolen said:

Reagerte på dette jeg også. Tydelig at brynene til ene jenta er fikset på :( Dessuten er bildene ihjel redigerte, det synes veldig godt. Trist at til og med barna skal redigeres perfekte :( 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (10 minutter siden):

Reagerte på dette jeg også. Tydelig at brynene til ene jenta er fikset på :( Dessuten er bildene ihjel redigerte, det synes veldig godt. Trist at til og med barna skal redigeres perfekte :( 

Enig med deg ja. Det er usmakelig at de redigerer bildene av ungene.:nei:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, MorUgle said:

Enig med deg ja. Det er usmakelig at de redigerer bildene av ungene.:nei:

Skal ikke dette innlegget også merkes som reklame? 🤔 Trodde de pysjamasene var reklame fra Lindex?🤷🏻‍♀️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
Surikatt skrev (10 timer siden):

Hvem er dette??

Hun er helt ekstrem på å bruke tunge skjønnhetsfiltere på Instagram. Trist, for hun er defintivt bra nok i virkeligheten 💪

Screenshot_20210101-085021_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210101-085049_Samsung Internet.jpg

Man kan jo lure på om hun ikke skjønner at det publiseres bilder av henne uten filtere også, selv om hun ikke er i mediabildet særlig ofte. Når hun var med i Bloggerne så kunne man jo se en helt vanlig, søt og normalt slank tobarnsmamma, uten den utenomjordiske sprettrumpa, mini-midjen, den harde sixpacken og de oppblåste leppene vi ser på Instagram. Hun er et farlig forbilde og jeg er overrasket over veien hun har valgt med mer og mer retusjering og mer og mer seksualiserte undertøysbilder, både siden hun blir eldre (og dermed burde ha blitt klokere), og fordi hun har 2 jenter hun burde være en sunn rollemodell for. Det er også nitrist at mannen hennes så tydelig nører oppunder denne åpenbare fikseringen på kropp, objektivisering (f eks undertøysbilder med stumpen ivrig i været med hodet klippet vekk), filterbruk, skyggelegging og retusjering.

Og ja, det er veldig tydelig at resten av familien også retusjeres heftig. Det bekymrer meg at det er slike influensere som er rollemodeller for folket, og det er ikke rart at samfunnet eksploderer av angst, dårlig selvfølelse, egosentrisitet og ellevilt fasadejag etter at denne gruppa slo gjennom i sosiale medier. Jeg har kollegaer og venner som har skjønnhetsfilter på profilbildet sine, og som i likhet med CBE til og med har skjønnhetsfilter på ungene sine. Det ser så latterlig ut og jeg blir både bekymret og lei meg.

Edit: Lenke til bildene ovenfor.

https://www.google.com/search?q=caroline+berg+eriksen&client=ms-android-samsung-ga-rev1&prmd=inv&sxsrf=ALeKk03MMc6Mc3bEza-I7DfrVnYa3ed3Aw:1609488198589&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjO-eLiovrtAhVqkosKHWpZAJQQ_AUoAXoECB0QAQ&biw=360&bih=572&dpr=2#imgrc=a6Owg4fNVeQICM

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tydelig at hele familien er Photoshoppet. Og hvis man ser på bloggeier for eksempel her, så ser det ikke ut som samme person engang. Både filler- og filtersblinde tror jeg, det virker som de har begynt å tro at bildene er virkeligheten.

https://www.vgtv.no/video/102501/intervjuet-caroline-berg-eriksen

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt tydelig at det eldste barnet er sminket på innlegget hvor de pynter pepperkaker.. håper virkelig det er ikke er initiert av mor. 

og apropos opererte bryst, de ser ikke mindre operert ut i den rosa paljettkjolen. Ser hun ikke hvor komisk det er å åle seg inne i for små kjoler? Det er lov å gå opp en størrelse, men når man absolutt skal ikke gå opp i størrelse fra ungdomsskolen..https://www.instagram.com/p/CJeNHIZgLIc/

1A997740-1B49-48B6-9D8C-5CEDC3B113F2.png
mer opererte brystene er så tydelig at det er merkelig at hun ikke innrømmer det, når hun hele tiden har så ekstremt behov for å vise de frem.  Det på tide og så at; nei, dette er ikke et produkt av trening!

Endret av 123Frustrert
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tistelblad skrev (På 30.12.2020 den 1.47):

Det litt interessante med denne spørsmåls/vise bilder-runden hennes, er at ingen av bildene av henne som barn er nye. Vi har sett dem før, og hvorfor viser hun dem igjen da? Er det fordi disse er de eneste bildene som finnes av henne fra hun var barn? Neppe. Hun viser de samme bildene fordi disse er de hun selv liker og vil at det store internettet skal få se. Resten ligger trygt i fotoalbumene som foreldrene sannsynligvis laget til henne da hun var barn, eventuelt i en skuff. Poenget er jo at det er en  enorm forskjell mellom henne selv og hennes egne barn når det gjelder deres nettidentitet. Hun velger helt selv hva som blir delt av sin egen barndom, hvorfor skal ikke barna hennes få den samme muligheten?  

#stopsharenting

å fyttigrisen ja, og ironien er nok tapt på henne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
123Frustrert skrev (12 minutter siden):

Det er helt tydelig at det eldste barnet er sminket på innlegget hvor de pynter pepperkaker.. håper virkelig det er ikke er initiert av mor. 

og apropos opererte bryst, de ser ikke mindre operert ut i den rosa paljettkjolen. Ser hun ikke hvor komisk det er å åle seg inne i for små kjoler? Det er lov å gå opp en størrelse, men når man absolutt skal ikke gå opp i størrelse fra ungdomsskolen..https://www.instagram.com/p/CJeNHIZgLIc/

1A997740-1B49-48B6-9D8C-5CEDC3B113F2.png
mer opererte brystene er så tydelig at det er merkelig at hun ikke innrømmer det, når hun hele tiden har så ekstremt behov for å vise de frem.  Det på tide og så at; nei, dette er ikke et produkt av trening!

Den kjolen ser jo mer ut som et kostyme fra Skal vi danse. Og jeg er enig i at den er for liten. Selv om man får den på vil ikke det automatisk bety at den passer. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nytt år alle sammen !

Jeg syns tråden sklir litt ut de siste sidene her nå. Mye som går på CBE sitt utseende blandt annet. Please dont. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som hun skjønte det selv, siden hun skiftet. Å nappe bryn og sminke et barn på 7 år til photoshoot er helt vanvittig. Og filme et uvitende barn som står og ser på fyrverkeri gjennom vinduet for så å spre det på nettet er sykt. Hun har null respekt for egne barns rett til privatliv. Og det blir bare verre og verre. Tipper dette paret om få år må finne seg noe annet å gjøre. 

Endret av Surikatt
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
Isild skrev (42 minutter siden):

God nytt år alle sammen !

Jeg syns tråden sklir litt ut de siste sidene her nå. Mye som går på CBE sitt utseende blandt annet. Please dont. 

Direkte kritikk av utseende er ikke greit. Men det aller meste går jo i at hun og familien ser annerledes ut på bilder enn de gjør i virkeligheten. CBE påstår at hun er et sunt forbilde og at hun vil inspirere, men det hun inspirere til er jo å photoshoppe seg selv og familien sønder og sammen. Å rigge og iscenesette falske virkeligheter med foryngende gapesmil og slankende bloggerfot. Det disse influenserne påvirker til er at folk flest i likhet med henne tyr til posering og skjønnhetsfilter for å fremstå som "bra nok", og det har ingen verdens ting med sunnhet å gjøre.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...