Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

👍👏

Ser på TV2 Nyhetskanalen og ser diskusjonen om den franske loven nå, og diskusjonen går rett på det som er diskutert i denne tråden; barna som blir eksponert og dermed blir brukt i inntektsgivende arbeid. Barneombudet er på ballen og vil rydde opp. Det er på høy tid, og selvfølgelig vil det bli en regulering på dette etterhvert, det er bare et tidsspørsmål. 

Så flott at barneombudet er på banen 👏 

Legger til. Det er selvfølgelig irrelevant om barna blir eksponert i en kanal som har barnets eget navn eller morens. Det er fortsatt foreldrene som sørger for at barnets rett til privatliv svekkes. 

• Liker 38
Skrevet
5 timer siden, SoWhat? skrev:

Nå er det vel markedet bak influencere som skaper behovet? De "bruker" jo fks CBE som samarbeidspartner for å reklamere for diverse?

Det har vært skuffelse her i tråden fordi ulike aktører bruker CBE. Sist en som nevnte Freia. Alt handler om forretninger og inntekt. Alle som blogger, er influencere, vloggere og de som driver podcast er avhengig av spons. Sånn fungerer det bare.

CBE er forretningskvinne, de driver et selskap som de vil skal ha høyst mulig inntekt går jeg ut fra. Jeg syns absolutt at følgere må ta et stort ansvar om de faktisk vil influencerbransjen til livs! Ellers er man helt åpenbart med på at den overlever og fungerer! 

Jeg er fks i mot dyrehager. Jeg går dermed ikke i en og irriterer meg dag inn og dag ut mens jeg betaler inngangspenger. Jeg unngår dem. Lett. 

Jeg er imot barneeksponering. Derfor kjøper jeg ikke produkter som promoteres av foreldre som eksponerer barna i sine kommersielle kanaler.  Dessuten sier jeg fra til prodsentene av produkter jeg bruker selv, når de bruker basrneeksponerende influencere, og slutter selvsagt å kjøpe produktene deres.

Og så deltar jeg i samfunnsdebatten om influencermarkjedsføring og barns rettigheter. 

• Liker 35
Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg er imot barneeksponering. Derfor kjøper jeg ikke produkter som promoteres av foreldre som eksponerer barna i sine kommersielle kanaler.  Dessuten sier jeg fra til prodsentene av produkter jeg bruker selv, når de bruker basrneeksponerende influencere, og slutter selvsagt å kjøpe produktene deres.

Og så deltar jeg i samfunnsdebatten om influencermarkjedsføring og barns rettigheter. 

Og det respekterer jeg. Jeg tror faktisk på at ditt engasjement er oppriktig og ærlig, og selv om vi ikke er enige, så syns jeg at det er bra når intensjonen er redelig. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Vi er uenige om hva det betyr å utlevere barna i minste detalj. 

Jeg aner ikke hva du snakker om når det gjelder kjøkkenmaskin. Har ikke kommentert et sånt bilde.

Jeg mener ikke at der er innafor å ha umerket reklame. 

Det var et eksmepel. Du hevder at hun ikke er kroppsfiksert. 

jeg mener barn ikke skal utleveres på some. Punktum. Ikke noe å diskutere. Når foreldrene i tillegg lyver til barna om det er det kvalmende. Hva ville du sagt om at du hadde blitt snikfilmer mens du øvde på fritidsaktiviteten din? Eller feiret morsdag og Du trodde det var mellom deg og foreldrene dine, men så var det for alle som ville se på? 

du forsvarer umerket reklame, da kan jeg ikke skjønne annet en st du synes det er ok.

• Liker 24
Skrevet

Ekstremt mye melkesjokolade og flashing av Freialogoen siste tiden. Synes det er rart at Freia velger å annonsere i den kanalen (om det viser seg å komme et samarbeid før jul), det er så lite troverdig at CNE kan tillate seg å spise sånt. Spesielt mtp hvor mye LK shames for å spise litt usunt innimellom.

Ser mange irriterer seg over avsporende debatter her i tråden. Vil bare minne om den fantastiske ignorer-funksjonen i stedet for å la seg provosere og fortsette debatten 🤗

• Liker 32
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger, og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 1
Skrevet

Ser at i dag reklamerer cbe for Stine Sofie stiftelsen, merker som reklame og da har hun vel fått betalt. Så, det tar man betalt for, mens freia, vestlia og continental og div, det skal hun liksom reklamere for gratis. 
MY ASS!

• Liker 47
Skrevet
4 timer siden, Halle-Palle skrev:

Ok. Du sammenligner bloggerens bruk av barn med dyr i fangenskap som blir vist frem for penger. Rett skal være rett. 

Og jo, det er jo akkurat poenget ditt. De dekker en etterspørsel. At det er barna deres sin barndom de selger er underordnet. 

Hvor har jeg sammenliknet dyr I fangenskap med bloggerens bruk av barn?  Jeg skrev at jeg unngikk ting jeg mislikte. Du har problemer med å lese hva som faktisk står. Eller du fekter i løse lufta og kommer med så mye tull fordi du stadig taper diskusjonen. Bare fjas på noen av dere. 

• Liker 1
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)
14 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Ser at i dag reklamerer cbe for Stine Sofie stiftelsen, merker som reklame og da har hun vel fått betalt. Så, det tar man betalt for, mens freia, vestlia og continental og div, det skal hun liksom reklamere for gratis. 
MY ASS!

Jepp! Humanitære hjelpeorganisasjoner og stiftelser som Stine Sofies Stiftelse og Redd Barna må punge ut, mens Continental, Vestlia og Freia får massevis av gratisreklame. Unnskyld meg men CBE fremstår jo som helt blåst når hun holder på sånn helt åpenlyst? Hva slags person tar seg betalt av hjelpeorganisasjoner og prioriterer heller å gi bort massevis av gratisreklame til kles- og sjokoladeprodusenter?

Alternativet er jo at Caroline betales for all denne skjulte reklamen. Så enten:

A) Syns CBE helt oppriktig at det er viktigere å fronte Freia sjokolade (som hun gir gratisreklame), enn humanitærorganisasjonen Redd Barna (som må betale for å bli omtalt).

B) CBE bryter markedsføringsloven og merker ikke reklamen hun får klekkelig betalt for, fordi hun mister troverdighet ved å vise at hun er kjøpt og betalt og ikke lesernes "venninne".

Jeg vet egentlig ikke hva jeg syns er verst🤨🤔🤥

Endret av Tannbein
Skrevet

Nå har ikke jeg sett reklamen hennes for Stine Sofies stiftelse men hvorfor i all verden benytter en organisasjon som hevder de er på barnas side en blogger som eksponerer egne barn helt hemningsløst ? Unnskyld meg, noen burde si i fra til dem. 

• Liker 44
Skrevet

Motbydelig at hun sitter der og snakker om hvor fantastisk det er at 25% av inntektene fra pysjene går til Stine Sofies stiftelse... NULL prosent av pengene burde ihvertfall gå til henne. Jeg har gitt fast beløp hver måned til Stine Sofies stiftelse i mange år, men nå slutter jeg med det.

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, Lopploella skrev:

Motbydelig at hun sitter der og snakker om hvor fantastisk det er at 25% av inntektene fra pysjene går til Stine Sofies stiftelse... NULL prosent av pengene burde ihvertfall gå til henne. Jeg har gitt fast beløp hver måned til Stine Sofies stiftelse i mange år, men nå slutter jeg med det.

Bra, og du burde skrive en mail til dem og si hva du mener.

• Liker 23
Skrevet

Rett skal være rett. Hun har ikke samarbeid med Stine Sofie stiftelsen, men gullkorn som er Twenty four sitt barnemerke har det.

Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Bra, og du burde skrive en mail til dem og si hva du mener.

Er det virkelig bra at hun slutter å støtte dem?

Ja, gi beskjed til en organisasjon som ble grunnlagt pga en grotesk handling mot et barn. Til en organisasjon som må forholde seg til mishandling, drap og misbruk av barn. Fortell hvor grusomt det CBE gjør. Nå syns jeg noen her bør kjenne på en dyp skam! 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Er det virkelig bra at hun slutter å støtte dem?

Ja, gi beskjed til en organisasjon som ble grunnlagt pga en grotesk handling mot et barn. Til en organisasjon som må forholde seg til mishandling, drap og misbruk av barn. Fortell hvor grusomt det CBE gjør. Nå syns jeg noen her bør kjenne på en dyp skam! 

Stiftelsen er på barnas side. De bør ikke assosieres med en blogger som utnytter egne barn for å tjene penger. Det er så mange andre som er villige til å støtte dem uten å tjene penger til seg selv på det. Hun kunne gitt 100 prosent til stiftelsen faktisk. Selv om det ikke er et direkte samarbeid med dem. 

• Liker 36
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
6 timer siden, Lin11 skrev:

Rett skal være rett. Hun har ikke samarbeid med Stine Sofie stiftelsen, men gullkorn som er Twenty four sitt barnemerke har det.

Dette er en utrolig viktig presisering. Stine Sofies stiftelse har jo ingen kontroll over hvem Gullkorn bruker i promoteringen. 

Forøvrig er jeg ikke så fan av av slike kampanjer. Det er jo flott at veldedige organisasjoner får inn penger som de kanskje ellers ikke ville fått, men i realiteten blir de jo brukt for å fremme salg og inntjening for en kommersiell aktør. Men målet helliger kanskje middelet?

Endret av CecilieX
Skrevet

Jeg har allerede støttet Stine Sofies stiftelse i mange år, så ingen trenger å bekymre seg for om jeg slutter nå, og velger en annen organisasjon. Jeg lar være å kjøpe produkter eller støtte organisasjoner som samarbeider med en blogger som driver med massiv eksponering av egne barn, massiv eksponering av redigert og filtrert kropp, dårlig merking av reklame, kommentarfeltjuks osv osv. Det er jeg selvfølgelig i min fulle rett til.

• Liker 36
Skrevet
1 time siden, Lopploella skrev:

Jeg har allerede støttet Stine Sofies stiftelse i mange år, så ingen trenger å bekymre seg for om jeg slutter nå, og velger en annen organisasjon. Jeg lar være å kjøpe produkter eller støtte organisasjoner som samarbeider med en blogger som driver med massiv eksponering av egne barn, massiv eksponering av redigert og filtrert kropp, dårlig merking av reklame, kommentarfeltjuks osv osv. Det er jeg selvfølgelig i min fulle rett til.

Nemlig. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...