Anonym90059005 Skrevet 22. september 2020 #28581 Del Skrevet 22. september 2020 Turen i maisåkeren er en så staget fotoshoot at det som vanlig bikker over i det parodiske. De små skal matche mor og antrekk skal vises. Ser det jo tydelig på gjestene sine små som figurerer på et par av bildene, kun ikledd lette vanlige t-skjorter, perfekt for lek i varmen på en åker. Bloggeieren sine små derimot er kledd i nøye utvalgte matchende antrekk fra topp til tå: boblevest, penskjørt, strikkegenser, støvletter osv. Egentlig alt jeg ikke ville kledd opp en liten i som skal ut i en åker... Topp det med iscenesatte "filmscener", så er parodien komplett. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. september 2020 #28582 Del Skrevet 22. september 2020 Her er en lenke fra Datatilsynet som omhandler retten til privatliv. https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/hva-er-personvern/ Personvern og retten til privatliv handler om mer enn å ikke bli tatt bilde av i en uheldig situasjon - det handler feks om retten til å ha et privatliv og være privat uten innblanding. Dermed omfatter denne retten også retten til å kunne leve famlilelivet sitt uten å bli fotografert - OGSÅ når man har pene klær og har gredd seg og er helt uten snørr og smiler pent. Sitat Uten retten til å ha et privatliv vil det ikke være mulig for det enkelte menneske å skape seg et rom til å utvikle refleksjoner og vurderinger på et selvstendig grunnlag, uten å bli forstyrret eller kontrollert av andre. Sitat Den enkelte kan frykte at opplysninger om personlige forhold kan bli trukket frem og gjort til allmenn oppmerksomhet. Sitat Retten til å bestemme over egne personopplysninger Personvernbegrepet refererer ikke bare til vernet av privatlivets fred og den enkeltes personlige integritet. Begrepet innebærer i stor grad også vernet av enkeltpersoners rett til å ha innflytelse på bruk og spredning av personopplysninger om seg selv. Vi skal i størst mulig grad kunne bestemme over egne personopplysninger. Med de nye personvernreglene som er innført i hele EU/EØS fra 2018, har disse rettighetene blitt ytterlige styrket. Man har rett på sine egen personopplysninger. Når man er barn, er det foreldrene som har ansvar for å sørge for at denne rettigheten oppfylles. Det er også viktig å huske at når denne retten er brutt, kan det ikke reverseres. Opplysninger i form av tekst eller på internett er ikke mulig å kalle tilbake. En annen viktig ting å huske på, er selv om mor og far bare legger ut bilder og tekst de synes er superfine, kan det godt hende at barnet det gjelder, ikke er enig i denne vurderingen når de vokser til. Det er ikke nok at bildene er delikate eller at opplysningene bare er koselige. Det ere likefullt et brudd på retten til privatliv. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 22. september 2020 #28583 Del Skrevet 22. september 2020 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. september 2020 #28584 Del Skrevet 22. september 2020 Diskusjonen når nye høyder ser jeg 🙈😅 været 😂 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 22. september 2020 #28585 Del Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, Klink skrev: Diskusjonen når nye høyder ser jeg 🙈😅 været 😂 Hva har du å tilføre diskusjonen da? Eller kommer du bare innom for å kritisere😂😂 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. september 2020 #28586 Del Skrevet 22. september 2020 Akkurat nå, Halle-Palle skrev: Hva har du å tilføre diskusjonen da? Eller kommer du bare innom for å kritisere😂😂 Jeg kommer innom for å gjøre akkurat det jeg ønsker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. september 2020 #28587 Del Skrevet 22. september 2020 16 minutter siden, Klink skrev: Diskusjonen når nye høyder ser jeg 🙈😅 været 😂 Eh, nei. Vi snakker om troverdighet. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellasinmyheart Skrevet 22. september 2020 #28588 Del Skrevet 22. september 2020 37 minutter siden, Klink skrev: Diskusjonen når nye høyder ser jeg 🙈😅 været 😂 Jepp. Dette tar av som vanlig😏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. september 2020 #28589 Del Skrevet 22. september 2020 32 minutter siden, pøbelsara skrev: Eh, nei. Vi snakker om troverdighet. Javel. Får vel bare bukke og nikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 22. september 2020 #28590 Del Skrevet 22. september 2020 32 minutter siden, Klink skrev: Jeg kommer innom for å gjøre akkurat det jeg ønsker. Altså kritisere hva andre skriver i stede for å ta stilling til det som diskuteres. Her diskuteres altså troverdigheten til reklamekanalen Caroline Berg Eriksen. Har du tanker om den diskusjonen, eller insisterer du på å bare kommentere på andres engasjement? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 22. september 2020 #28591 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) Troverdigheten til CBE&co er veldig liten å tynnslitt. Siden det ble nå en diskusjon om vær å klær så tok jeg en litt nærmere titt innom bloggen til CBE for å se hva de små var kledd i (noe jeg sjelden gjør). Barna er kledd for høsten ingen tvil om. Men når jeg leste av andre kommentarer at det var mellom 16-19 grader så slår det meg at dette er ett nøye planlagt fotoshoot dag, og ikke en familiedag på Haneborg Gård i Drøbak, som CBE skal ha det til. Ang været så er jeg enig med mange som har kommentert det på. Komikerfruen var kledd i flanell skjorte og sønnene i bukse/shorts å t-skjorte. Her den rosa vesten som yngste hadde på seg, siden det ble så mye diskusjon på det; Endret 22. september 2020 av MaleficentAurora 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 22. september 2020 #28592 Del Skrevet 22. september 2020 Bedriften CBE utfører nok et merkelig stunt. Avsporingsbrigaden kommer heseblesende til hennes redning. Igjen. Det er så latterlig forutsigbart 😅 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. september 2020 #28593 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) 57 minutter siden, Klink skrev: Jeg kommer innom for å gjøre akkurat det jeg ønsker. Det tror jeg på. Helt ærlig, man skal være bra naiv for å ikke forstå at innlegget er reklame for både det ene og det andre. De lever av disse innleggene, de lever av å vise bedrifter de reklamerer for at lesere spør om feks klærne. Det er enkelt å spore om klærne selger mer etter et innlegg på bloggen. Bloggeren trenger ikke affiliatelenker for å få inntekten, altså. Ps. Det siste var ikke spesifikt til deg @Klink. Endret 22. september 2020 av Kollontaj 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 22. september 2020 #28594 Del Skrevet 22. september 2020 Ser det er mye snakk om været på Østlandet 😊 Lørdag 19. september var en utrolig fin dag. Ikke en sky på himmelen og man kunne ikke sitte ute på terrassen uten at svetten haglet. Folk gikk meget lettkledde i finværet, en nydelig høstdag som var mye varmere enn mange av dagene i juli 😊 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 22. september 2020 #28595 Del Skrevet 22. september 2020 2 timer siden, Halle-Palle skrev: Altså kritisere hva andre skriver i stede for å ta stilling til det som diskuteres. Her diskuteres altså troverdigheten til reklamekanalen Caroline Berg Eriksen. Har du tanker om den diskusjonen, eller insisterer du på å bare kommentere på andres engasjement? Jeg diskuterer da sak iblant også, men diskutere været aktuell dag som filming det blir litt voldsomt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 22. september 2020 #28596 Del Skrevet 22. september 2020 Vesten er kanskje ikke i fokus, men altså fra HM. Faktisk er barna kledd i HM fra topp til tå. Men det kan jo være tilfeldig😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. september 2020 #28597 Del Skrevet 22. september 2020 7 minutter siden, Finlay skrev: Vesten er kanskje ikke i fokus, men altså fra HM. Faktisk er barna kledd i HM fra topp til tå. Men det kan jo være tilfeldig😇 CBE svarer på spørsmål at hennes egen genser også er derfra. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. september 2020 #28598 Del Skrevet 22. september 2020 Det var nydelig vær i helgen på hele østlandet. Men nå har jeg lyst til å spore tilbake litt. Her er en lenke fra Datatilsynet som omhandler retten til privatliv. https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/hva-er-personvern/ Personvern og retten til privatliv handler om mer enn å ikke bli tatt bilde av i en uheldig situasjon - det handler feks om retten til å ha et privatliv og være privat uten innblanding. Dermed omfatter denne retten også retten til å kunne leve famlilelivet sitt uten å bli fotografert - OGSÅ når man har pene klær og har gredd seg og er helt uten snørr og smiler pent. Sitat Uten retten til å ha et privatliv vil det ikke være mulig for det enkelte menneske å skape seg et rom til å utvikle refleksjoner og vurderinger på et selvstendig grunnlag, uten å bli forstyrret eller kontrollert av andre. Sitat Den enkelte kan frykte at opplysninger om personlige forhold kan bli trukket frem og gjort til allmenn oppmerksomhet. Sitat Retten til å bestemme over egne personopplysninger Personvernbegrepet refererer ikke bare til vernet av privatlivets fred og den enkeltes personlige integritet. Begrepet innebærer i stor grad også vernet av enkeltpersoners rett til å ha innflytelse på bruk og spredning av personopplysninger om seg selv. Vi skal i størst mulig grad kunne bestemme over egne personopplysninger. Med de nye personvernreglene som er innført i hele EU/EØS fra 2018, har disse rettighetene blitt ytterlige styrket. Man har rett på sine egen personopplysninger. Når man er barn, er det foreldrene som har ansvar for å sørge for at denne rettigheten oppfylles. Det er også viktig å huske at når denne retten er brutt, kan det ikke reverseres. Opplysninger i form av tekst eller på internett er ikke mulig å kalle tilbake. En annen viktig ting å huske på, er selv om mor og far bare legger ut bilder og tekst de synes er superfine, kan det godt hende at barnet det gjelder, ikke er enig i denne vurderingen når de vokser til. Det er ikke nok at bildene er delikate eller at opplysningene bare er koselige. Det ere likefullt et brudd på retten til privatliv. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 22. september 2020 #28599 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) Om CBE har en avtale med H&M eller ikke, så er det ikke en ukjent sak at hun har blogget, annonsert, reklamert mye for deres produkter på seg selv og de små. Fant 4 innlegger som hun har blogget om. Mulig at det kanskje ligger flere ut på IG uten at jeg har sjekket det opp. 15.Jan, 2020 så blogger hun ett innlegg om treningstøy fra H&M, for under 500,- 《Jeg synes h&m har utrolig mye fint!》 https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/15/freshe-t 27.Jan 2020 blogget hun igjen om H&M, sammen med 2 andre nettbutikker; https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/27/slouchy-jeans-slik-kan-du-style-dem/ 15.Feb 2016 blogg innlegg om hverdagskjoler fra H&M; https://www.carolinebergeriksen.no/2016/02/15/10-hverdagskjoler-under-400-kroner/ 13.aug 2015 innlegg om 12 nettbutikker hun elsker, H&M alltid en klassiker; (Innholder sponsing) https://www.carolinebergeriksen.no/2015/08/13/12-nettbutikker-jeg-elsker/ Endret 22. september 2020 av MaleficentAurora 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. september 2020 #28600 Del Skrevet 22. september 2020 Jeg må innrømme at jeg ble mest fascinert over at LV-en er med i åkeren. Oser ikke mye annet enn photoshoot. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå