Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Kollontaj skrev:

Nevner sjokolade på bloggen (hvordan rekker CBE å se alle disse seriene, forresten?😳) og da er det vel duket for noe sjokoladereklame snart. 

Utfra de små snuttene på IG storyen så ser hun hvis på seriene imens hun trener (løpet på tredemøllen).. For hun har altså nok så travele å stressende arbeidsdager at hun rekker ikke å se noe imens de små er på skole og bhg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Morgan Le Fay skrev:

Ikke bare det, de blir også instruert hele tiden. På siste stunt i maisåkeren så var det tydelig at noen hadde fått beskjed om å gjenta det morsomme/søte  de nettopp hadde sagt, slik at noen andre kunne filme. For et bisarrt liv.

»Pek opp i himmelen mens du liksom ser en fugl der oppe» «Si akkurat det du sa nå en gang til» «Nå løper du liksom mot mamma og kaster deg i armene hennes akkurat som om du ikke hadde sett henne på lenge» «Kom og omfavn mamma» «Se glad ut nå» «Hopp og dans litt nedover veien her nå» .... og ikke minst samme morgen: «Nei, du kan ikke ha på deg den blå buksa. I dag skal vi ha på oss en brunrosa fargepalett så her har du skjørt, strømper, topp og boots som matcher mammas antrekk». Det er så sykt, orker egentlig ikke å se på, men i blant kan jeg ikke la være.

Komikerfruen var også på samme maisåker som CBE&co var. Ett av snappene til Komikerfruen så kunne man se CBE i bakgrunnen mens hun forsøker kaster yngste datteren i luften før hun fikk det perfekte shoot. Ser nå at den snapsnutten er blitt slettet fra Komikerfruens sin snapchat.

Endret av MaleficentAurora
Rettelse og liten tilføyelse
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Komikerfruen var også på samme maisåker som CBE&co var. Ett av snappene til Komikerfruen så kunne man se CBE i bakgrunnen imens hun forsøker kaster yngste datteren i luften. Ser nå at den snapsnutten er blitt slettet fra Komikerfruens sin snapchat.

Så både komikerfrue-familien og CBE-familien er på shoot på samme sted til samme tid? Lukter lang vei av Bloggerne eller reklameoppdrag. Hvordan disse influencerforeldrene klarer å abstrahere fra at det de driver med er barnearbeid, er uten for min fatteevne. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Så både komikerfrue-familien og CBE-familien er på shoot på samme sted til samme tid? Lukter lang vei av Bloggerne eller reklameoppdrag. Hvordan disse influencerforeldrene klarer å abstrahere fra at det de driver med er barnearbeid, er uten for min fatteevne. 

Det er ikke første gangen Komikerfruen har fått andre bloggere/influencere i bakgrunn på snapsnuttene sine. Om det var planlagt vet jeg ikke. Jeg sjekken IG storyen til Komikerfruen for å se om hun hadde lagt det ut der også slik at jeg kunne ta screenshot å dokumenter, men det var kun snutter av henne å sønnene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Komikerfruen var også på samme maisåker som CBE&co var. Ett av snappene til Komikerfruen så kunne man se CBE i bakgrunnen mens hun forsøker kaster yngste datteren i luften før hun fikk det perfekte shoot. Ser nå at den snapsnutten er blitt slettet fra Komikerfruens sin snapchat.

Så vanvittig snålt!

Der vandrer altså Komikerfrue rundt i maisåkeren mens hun filmer sine barn. Samtidig, i den samme åkeren, går CBE og filmer sine barn, og sin mann, som igjen filmer henne, og deres barn.

Influencerlivet altså...Kan det egentlig bli rarere enn dette?🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Finlay skrev:

Så vanvittig snålt!

Der vandrer altså Komikerfrue rundt i maisåkeren mens hun filmer sine barn. Samtidig, i den samme åkeren, går CBE og filmer sine barn, og sin mann, som igjen filmer henne, og deres barn.

Influencerlivet altså...Kan det egentlig bli rarere enn dette?🤣

Når du sier det på den måten så måtte jeg virkelig le😂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Finlay skrev:

Så vanvittig snålt!

Der vandrer altså Komikerfrue rundt i maisåkeren mens hun filmer sine barn. Samtidig, i den samme åkeren, går CBE og filmer sine barn, og sin mann, som igjen filmer henne, og deres barn.

Influencerlivet altså...Kan det egentlig bli rarere enn dette?🤣

Nei, rarere enn dette blir det ikke tror jeg. Og det ødelegger alle deres egne forklaringer på hvorfor de eksponerer barna i kanalene sine. "Vi kan jo ikke skjule at vi har barn", "Barna er bare med der det er naturlig". 

Hva som er "naturlig" med en planlagt fotoshoot med en annen influencer og hennes barn i en maisåker må de gjerne forklare. 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når tid eller hvilken sammheng det var, men samme skjedde med SE og CBE... Og begge to la ut samme snutt der man så at de hadde hverandre i bakgrunnen.. Om influencere tenker over at de får hverandre med på snuttene sine uten at det er med hensikten, er ikke godt å si.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er jo slik at barn fra de er veldig små merker godt når man filmer dem. Har filmet tantonger iblant og da merker man at barna endrer gjerne oppførselen litt fordi de er bevisste på at de blir tatt bilde av eller filmet.. Dette er ikke noe jeg gjør ofte engang, så tenker bare med det eksemplet at dersom man gjør slikt hver dag, ofte så må det jo være slitsomt i lengden. Jeg gjør det fordi man i nærmeste familie skal ha minner til senere i livet og jeg spør dem også før jeg tar bilde eller filmer når de er store nok til å si ja eller nei. Det virker så unaturlig for meg å ha den kameralinsen aktivt i bruk hele dagen, hvorfor ikke leve mer i nuet og få ekte opplevelser istedet for det som virker som iscenesatte situasjoner.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Morgan Le Fay skrev:

Ikke bare det, de blir også instruert hele tiden. På siste stunt i maisåkeren så var det tydelig at noen hadde fått beskjed om å gjenta det morsomme/søte  de nettopp hadde sagt, slik at noen andre kunne filme. For et bisarrt liv.

»Pek opp i himmelen mens du liksom ser en fugl der oppe» «Si akkurat det du sa nå en gang til» «Nå løper du liksom mot mamma og kaster deg i armene hennes akkurat som om du ikke hadde sett henne på lenge» «Kom og omfavn mamma» «Se glad ut nå» «Hopp og dans litt nedover veien her nå» .... og ikke minst samme morgen: «Nei, du kan ikke ha på deg den blå buksa. I dag skal vi ha på oss en brunrosa fargepalett så her har du skjørt, strømper, topp og boots som matcher mammas antrekk». Det er så sykt, orker egentlig ikke å se på, men i blant kan jeg ikke la være.

Lurer på om du har barn, og hvordan de i så fall er. Må de instrueres i å gjøre ting som er helt normalt for barn? Det er dine tanker som er litt bisarre egentlig. 

Når en har kamera med seg, så er det ikke det minste vanskelig å ta slike bilder du refererer til. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Klink skrev:

Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? 

Det burde være, men nei er nok ingen som kommer til å reagere på det. Negative relasjoner kommer bare når str som nevnes er små å personen bak er slank 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Klink skrev:

Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? 

Stiller meg bak det @Ansjosen skriver. Legger til at det ingen steder i influencernes sunn fornuftplakat står spesifisert at man bare bør unngå å nevne små størrelser mens store er unntak. Så ja, det gjelder alle størrelser. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Klink skrev:

Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? 

bortsett fra det rent prinsippielle med at Sunt vett-plakaten (eller hva den heter)fraråder at man snakker om størrelser i det hele tatt: Hva er det du tenker det å nevne størrelse L kan bidra til i form av negativt kroppspress? er det thinspo? eller er det en oppfordring til å bli feit?

eller er det rett og slett en helt gjennomsnittlig størrelse som ikke sier noe verken den ene eller den andre veien?

eller handler dette om noe helt annet? #metakritikk

Endret av MissLucy
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissLucy skrev:

bortsett fra det rent prinsippielle med at Sunt vett-plakaten (eller hva den heter)fraråder at man snakker om størrelser i det hele tatt: Hva er det du tenker det å nevne størrelse L kan bidra til i form av negativt kroppspress? er det thinspo? eller er det en oppfordring til å bli feit?

eller er det rett og slett en helt gjennomsnittlig størrelse som ikke sier noe verken den ene eller den andre veien?

eller handler dette om noe helt annet? #metakritikk

Om en influenser oppgir at de bruker str L, og man i utgangspunktet har sammenlignet seg med den personen og tror man er lik i str….men så innser at man selv må bruke XL... da kan det virke negativt inn...ser ikke noe poeng i at str skal ha noe for seg å nevne, da sårbare grupper lar seg påvirke!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, hjema skrev:

Om en influenser oppgir at de bruker str L, og man i utgangspunktet har sammenlignet seg med den personen og tror man er lik i str….men så innser at man selv må bruke XL... da kan det virke negativt inn...ser ikke noe poeng i at str skal ha noe for seg å nevne, da sårbare grupper lar seg påvirke!

det er jeg helt enig i

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...