Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Klink skrev:

Mye mer utleverende syns jeg. Intim setting liksom. 

Oki. Jeg er ikke enig. Jeg synes begge deler er utenfor hva man skal gjøre og dele med hele verden. 

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Klink skrev:

Mye mer utleverende syns jeg. Intim setting liksom. 

Er det ikke mer naturlig å ta den debatten i funkygine-tråden? Siden du er så negativ til det ammebildet  (og det heier jeg på) er det vel i den tråden det er naturlig å «ta kampen», ikke (først og fremst) i denne. 

• Liker 30
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Klink skrev:

Nei det lurer jeg ikke på . Jeg syns fremdeles ikke den eksponeringen cbe gjør er så gal, selv om den burde vært 0. Og jeg reagerer på at bloggere som legger ut «verre» bilder som amming og div andre ting mye mer utleverende enn bakhodet på en unge, blir rost opp i skyene (ikke her i tråden nødvendigvis ) og brukt som eksempler. (Her i tråden) Skal sies at jeg ser ikke noe galt i ammingen i seg selv, men hvis noen skulle fått en refs angående eksponering av barn burde det vært den bloggeren. Blant annet. Eller hva med hun sexologen? Eller hun der som er gravid i bloggerne? Cbe er ikke noe i forhold. 

Nei, men knekkebrødene ble kommentert og ikke når hun faktisk legger ut noe som ser både godt og næringsrikt ut 😊 

Men dette er en tråd hvor cbe blir diskutert. Jeg kan ikke engasjere meg i alle og har valgt ut denne bloggen fordi både mengden bilder og narrativet er så hårreisende. 

Og bare for å ha ting riktig, så har den godeste Caroline Berg Eriksen også hatt ammebilde på bloggen. Som del av et reklameoppdrag faktisk. Hva tenker du om det. Innafor, det også? 

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/27/du-ma-stoppe-tiden-selv/

(Den stolen har jeg foresten aldri sett igjen - var den kanskje ikke supergod likevel)

Endret av Halle-Palle
Skrivefeil
  • Liker 29
Skrevet (endret)

2 timer siden, Klaraku78 skrev:

Jeg blir nesten flau på hennes vegne. Voksen dame, og så opptatt av en pannelugg. Hadde det enda vært humoristisk ment, men hun er jo dønn seriøs med den selfien der.  

Når bloggere snakker, spesielt i intervjuer eller i Bloggerne (skal innrømme å ha sett cirka 2 program fra de to siste sesongene) tenker jeg av og til på hva som hadde skjedd dersom disse hadde deltatt i vanlig arbeidsliv. Kan de være med i samtaler om annet enn seg selv og sin liksom-problematikk? Har de begreper om hvordan det er å være i vanlig jobb? Det tror jeg faktisk ikke. Hvis det er tilfelle at CBE driver med analyser, beregninger og planlegging som i andre bedrifter, hvorfor ikke vise slike samtaler i stedet for meningsløst og tilsynelatende seriøs snakk feks om undertøy samtidig som det fremvises dagdriving med innlagte treningsturer? Det ville i det minste underbygget narrativet «veldig hektisk liv». Nå fremstår de som mindre oppegående og med altfor mye fritid. Det er faktisk veldig lattervekkende. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 38
Skrevet
47 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes forøvrig ikke at et ammebilde er verre enn et oppstilt bilde i finstasen - eller et bilde hvor alle er kledd og stylet for å oppfylle en slags visuell ide. 

Å fremstille noen som ikke selv har fått være med på å bestemme hvordan, hvor, til hvor mange, hvorfor og i hvilken sammenheng er uansett ikke innafor. Det er uetisk. Man skal verne om folk som ikke har samtykkekompetanse. Ikke bruke dem som innhold i kommersielle kanaler. 

Jeg er usikker på hva jeg syntes om ammebilde... Flott sak å fremme, men hvordan vil gutten like det som 14 åring om noen kommenterer at de har sett bilde av ham bli ammet som 2 åring... For ja, det er jo en intim situasjon..

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, Kollontaj skrev:

Når bloggere snakker, spesielt i intervjuer eller i Bloggerne (skal innrømme å ha sett cirka 2 program fra de to siste sesongene) tenker jeg av og til på hva som hadde skjedd dersom disse hadde deltatt i vanlig arbeidsliv. Kan de være med i samtaler om annet enn seg selv og sin liksom-problematikk? Har de begreper om hvordan det er å være i vanlig jobb? Det tror jeg faktisk ikke. Hvis det er tilfelle at CBE driver med analyser, beregninger og planlegging som i andre bedrifter, hvorfor ikke vise slike samtaler i stedet for meningsløst og tilsynelatende seriøs snakk feks om undertøy samtidig som det fremvises dagdriving med innlagte treningsturer? Det ville i det minste underbygget narrativet «veldig hektisk liv». Nå fremstår de som mindre oppegående og med altfor mye fritid. Det er faktisk veldig lattervekkende. 

Hun har jo sagt flere ganger at det foregår mer bak kamera som ikke vises, at vi bare få se små glimt fra hverdagen, men hvis det skulle vise seg at hun interesserer seg for noe annet seg selv på privaten, hvorfor ikke vise litt mer av det. Jeg tror faktisk aldri jeg har sett i noen innlegg at hun feks ser på dokumentarer, leser andre bøker enn "kioskromaner", har interesser som ikke går på kropp og seg selv. Mitt inntrykk er at hun er ekstremt enkel. Derfor kan mye av det hun byr på, bli litt puteflaut med tanke på at hun er over 30 år. 

Angående eksponering av barn, ser jeg at Sophie E,  sier på story at hun aldri vil vise frem bilder av barna hvis/når hun får det. 

• Liker 30
Skrevet
4 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Angående eksponering av barn, ser jeg at Sophie E,  sier på story at hun aldri vil vise frem bilder av barna hvis/når hun får det. 

Ikke ta det for god fisk. Det er tross alt SE. Hun er ikke kjent for å holde på sine ord, på like linje som CBE. CBE hadde samme uttalelse,men jaggu fikk pipa en annen lyd når hun ble gravid med eldste. Resten av historien har man god kjennskap til.

• Liker 26
Skrevet
2 timer siden, Hedy Lamarr skrev:

Er det ikke mer naturlig å ta den debatten i funkygine-tråden? Siden du er så negativ til det ammebildet  (og det heier jeg på) er det vel i den tråden det er naturlig å «ta kampen», ikke (først og fremst) i denne. 

Jeg syns ammebildet er greit. Men om vi snakker om eksponering av barn er det «verre» enn det cbe legger ut fordi det er mer intimt. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Ikkenoledig skrev:

Jeg er usikker på hva jeg syntes om ammebilde... Flott sak å fremme, men hvordan vil gutten like det som 14 åring om noen kommenterer at de har sett bilde av ham bli ammet som 2 åring... For ja, det er jo en intim situasjon..

Nettopp. Mer intim enn bakhodet på et barn. Eller oppstilt og pyntede barn. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Klink skrev:

Så du tenker at det er du som skal legge premissene for diskusjonen her? Fordi du syns det er greit med the Eriksen show så skal vi andre holde fred?

Det er nok ikke sånn det funker. 

• Liker 13
Skrevet
2 timer siden, Halle-Palle skrev:

Men dette er en tråd hvor cbe blir diskutert. Jeg kan ikke engasjere meg i alle og har valgt ut denne bloggen fordi både mengden bilder og narrativet er så hårreisende. 

Og bare for å ha ting riktig, så har den godeste Caroline Berg Eriksen også hatt ammebilde på bloggen. Som del av et reklameoppdrag faktisk. Hva tenker du om det. Innafor, det også? 

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/27/du-ma-stoppe-tiden-selv/

(Den stolen har jeg foresten aldri sett igjen - var den kanskje ikke supergod likevel)

Det visste ikke jeg og det må da være lenge siden barna hennes ble ammet. 

Siden det var reklame var det vel nettopp det. Så lenge det var merket er det vel ikke noe galt.  Og igjen: hun filmer/tar ikke bilde hver gang hun ammer. Kan hende den er brukt likevel. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Halle-Palle skrev:

Så du tenker at det er du som skal legge premissene for diskusjonen her? Fordi du syns det er greit med the Eriksen show så skal vi andre holde fred?

Det er nok ikke sånn det funker. 

gjør jeg det da? Jeg skriver meningen min. Hvorfor kan jeg ikke få mene noe annet enn deg uten at du skal gå den veien?

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Klink skrev:

Siden det var reklame var det vel nettopp det. Så lenge det var merket er det vel ikke noe galt.  Og igjen: hun filmer/tar ikke bilde hver gang hun ammer. Kan hende den er brukt likevel. 

Himmel og hav.

• Liker 27
Skrevet
5 timer siden, Finlay skrev:

Panneluggen vokser!😲

Og som eksempel hva er konstruktivt med dette? Eksponering av barn ? Er det veldig kritikkverdig? 
eller går det egentlig mest ut på å drite henne ut? 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Aricia skrev:

Himmel og hav.

Og vind og bølger. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Klink skrev:

Jeg syns enkelte av ammebildene som pilotfrue har lagt ut, med begge brystene helt nakne og et barn hengende fra hvert bryst, er unødvendig invaderende for de som kommer over bildet. Ellers er jeg helt for at amming skal normaliseres. I CBEs situasjon snakker vi imidlertid om tusenvis av bilder og film over en 7 år lang periode, og jeg kan ikke fatte hvordan du kan mene at slik notorisk inngripen i barns liv over mange år er bedre enn ett enkelt ammebilde. 

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Skrevet
På 15.9.2020 den 16.34, Pjolterbeist skrev:

Nå ba jeg deg vitterlig om å lese uthevet og understreket tekst:

Jeg har inntrykk av at du rett og slett ikke har nok intelletuelt utkomme til å forstå hva folk skriver til deg. Du virker ganske enkel i tankegangen, og heller ikke i stand til å følge debatten. 

Det er min mening og den må du bare respektere, og ikke stille spørsmål om. Og nei, jeg må heller ikke dokumentere den. 

(Høres det kjent ut?)

Og hva slags konstruktivt bidrag er dette? 

På 15.9.2020 den 17.41, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg vet ikke hvem du er, men den ovenfra og nedad-adferden din her får deg til å fremstå som en typisk mobber.

og så blir samme person beskjed om å være mobber? 
hvem er det som mobber i denne tråden MON tro 🙈

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg syns enkelte av ammebildene som pilotfrue har lagt ut, med begge brystene nakne og et barn hengende fra hvert bryst, er unødvendig invaderende for de som kommer over bildet. Ellers er jeg helt for at amming skal normaliseres. I CBEs situasjon snakker vi imidlertid om tusenvis av bilder og film over en 7 år lang periode, og jeg kan ikke fatte hvordan du kan mene at slik notorisk inngripen i barns liv over mange år er bedre enn ett enkelt ammebilde. 

Nå er det ikke snakk om ett enkelt ammebilde hos den bloggeren det er snakk om heller da. Ei heller hos pilotfrue. Og jeg har ingenting i mot ammebilder, koselig syns jeg. 
Sammenlignet med det cbe har lagt ut for tiden tenker jeg et almebilde er «verre» eller mer inngripende for barnet. 

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Klink skrev:

Du kritiserte Funkygine for å vise bilde av at hun ammer. Men nå er det plutselig helt greit? 

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, Halle-Palle skrev:

Du kritiserte Funkygine for å vise bilde av at hun ammer. Men nå er det plutselig helt greit? 

Det er veldig misforstått om du leser hva jeg skriver. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...