Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
28 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Tja. Vel så surrealistisk må det være at folk(som en del her inne) velger å bruke flere timer av livet sitt hver dag på å sitte inne i denne tråden og analysere og diskutere(kritisere) det hun publiserer ned til hver minste detalj. Tenk at  noen finner henne så interessant. Så interessant at hver kommentar hun engang publiserte om det så var flere år siden faktisk er noe folk husker og trekker frem igjen og igjen. Til det kjedsommelige. Det må virkelig være surrealistisk å oppleve. 

Husket du å sjekke fakta før du kastet ut disse påstandene?

En 30-sekunders sjekk viser at av de siste 10 innleggene hennes er det kun to som overhodet er nevnt her inne.

Det ene handlet om sommerruller, og ble omtalt i rosende ordelag.

Det andre er det mye omtalte rumpeinnlegget.

De resterende åtte er såvidt jeg kan se ikke kommentert.

Det viser seg faktisk hver gang vi tar den sjekken, at det aller meste av de hun poster ikke blir nevnt i det hele tatt.

Endret av MissLucy
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sminkeinnlegget ble da omtalt eller? Og glem for all del ikke det hun poster på insta heller😉

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev:

Sminkeinnlegget ble da omtalt eller? Og glem for all del ikke det hun poster på insta heller😉

da foreslår jeg at du tar den samme sjekken på insta. Finn ut hvor mange prosent av det hun poster som blir omtalt vs ikke omtalt. Og dokumenter det.

• Liker 17
Skrevet
45 minutter siden, FluffyChix skrev:

Dette blir jo en litt sånn klassisk sak som kanskje er litt av kjernen til @Nudeldama

Man er liksom ikke så veldig kritisk til det som blir skrevet av kritikk mot CBE, uansett kilde eller kildekritiske blikk, men straks noen har en litt annen vinkling, så må man gå på denne personen for å hinte mot mangel på plausible kilder. 

Nå er det slik at man bør kunne se ting fra flere sider, og det mangler ofte i diskusjonen her. Man låser seg liksom fast i at alt er enten negativt eller så er man en hard core fan som mangler sidesyn, og det syns jeg blir litt galt - man må kunne gi både (saklig) ris og ros og se ting i nyanser. 

Hilsen verken en hard core kritiker eller hard core fan.

Veldig bra oppsummert!

58 minutter siden, pøbelsara skrev:

Tenk så surrealistisk - at man deler alt man gjør omtrent i hverdagen slik at fremmede folk sitter og småsnakker om hva de har kjøpt i dag, hvor langt de har løpt. Akkurat som å leve i et slik dukkehus hvor du tar vekk fronten og kan se alt som foregår innenfor.

Det er jo da opp til disse fremmde folkene om de ønsker å sitte å småsnakke om hva bloggere har kjøpt i dag og hvor langt de har løpt. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev:

Nei, hvorfor mener du det  er behov for det? Bare ved å lese at denne tråden så ser man at flere her inne sitter i timesvis hver eneste dag. Time etter time,dag etter dag, måned etter måned. Dokumenter gjerne at det ikke er sånn. 

jeg har dokumentert at en stikkprøve viser at 70 prosent av innleggene IKKE blir omtalt. Jeg har til og med tatt bryet med å sjekke din påstand om at sminkeinnlegget ble omtalt, men finner kun omtale av en video. Der er ingen video i det innlegget, ergo er det ikke omtalt.

Det som er saken er at du kom med en påstand, som du ikke dokumenterte. Jeg dokumenterte at du tok feil. Du gidder fremdeles ikke å dokumentere din påstand.

Men - for å svare på spørsmålet ditt. Nå som jeg har dokumentert at du tar feil, så er det ikke noe behov for ytterligere dokumentasjon.

• Liker 27
Skrevet

Nå har jeg sveipet innom instaen hennes - hun løper, viser frem hund, lager smoothie-bowl, skifter t-skjorte, tar seg en time-out, lager taco. Ingenting av dette er kritisert her inne. PÅ bloggen kjøper hun blomster - ikke et kritisk ord om det heller. 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Nå har jeg sveipet innom instaen hennes - hun løper, viser frem hund, lager smoothie-bowl, skifter t-skjorte, tar seg en time-out, lager taco. Ingenting av dette er kritisert her inne. PÅ bloggen kjøper hun blomster - ikke et kritisk ord om det heller. 

Ikke denne gangen. Men sist gang hun kjøpte blomster(en eller annen gang nylig) fikk hun da voldsomt til kritikk. Mulig det var i påsken? Fordi det var unødvendig og usolidarisk å gå i blomsterbutikken? Dette husker jeg. Det var noe av det som gjorde at jeg ble fascinert av denne tråden. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Må ikke glemme at denne stussen til CBE lever sitt eget liv. Meget fancirende må jeg si. Jeg har nevnt ang sminkevideoen på story noen sider tilbake her i tråden. Men skal ærlig si at man sitter godt på benken imens visse folk leker seg i tråden før få den stengt.

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Ikke denne gangen. Men sist gang hun kjøpte blomster(en eller annen gang nylig) fikk hun da voldsomt til kritikk. Mulig det var i påsken? Fordi det var unødvendig og usolidarisk å gå i blomsterbutikken? Dette husker jeg. Det var noe av det som gjorde at jeg ble fascinert av denne tråden. 

Det var vel rett etter lockdown i midten av mars. Det stemmer at det ble kritisert. Litt uklart for meg hvordan denne kritikken som er halvannen måned tilbake i tid skal bevise din påstand om den minste detalj av det hun poster, også på insta, blir kritisert.

Det du sier stemmer rett og slett ikke.

Endret av MissLucy
  • Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, MissLucy skrev:

Det var vel rett etter lockdown i midten av mars. Det stemmer at det ble kritisert. Litt uklart for meg hvordan den kritikken som er seks uker tilbake i tid skal bevise at den minste detalj av det hun poster på insta blir kritisert. Det stemmer rett og slett ikke.

Det har du helt rett i.. Hun ble kratfig kritisert for det. Så kraftig at hun på det tidspunktet fjernet bildene fra blomsterbutikken. Disse påstander som strømmer ut av fingertuppene til enkelte her er hysterisk morsomt å se på. Før svært få av dem dokumentere sin påstander. Det er ikke alt hun blir tatt på. Noen går dypere i en diskusjon enn andre men det kommer jo selvsagt an på hva CBE har lagt ut på det tidspunktet.. Imens observante ting diskuteres litt lettere som at det skulle vært jordbær i vaniljesaus🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet

Hvem vil diskutere CBE's dagens story med meg?

• Liker 5
Skrevet

Skal ikke denne være merket som reklame eller annonse når hun setter opp produktet slikt?

*Screenshot av story, kan dermed ikke linkes til*

Screenshot_20200424-221159_Instagram.jpg

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, MaleficentAurora skrev:

Skal ikke denne være merket som reklame eller annonse når hun setter opp produktet slikt?

*Screenshot av story, kan dermed ikke linkes til*

Screenshot_20200424-221159_Instagram.jpg

Tips: Forbrukertilsynet er klageinstans dersom du mener det er ulovlig markedsføring. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Tips: Forbrukertilsynet er klageinstans dersom du mener det er ulovlig markedsføring. 

Som du ser så spørr jeg.. For det er jaggu meg ikke lett å vite hva som er ment som reklame eller annonse når det blir plassert i "bakgrunnen" av andre ting.

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Hvem vil diskutere CBE's dagens story med meg?

3 umerka reklamer for buksa, før det kom merking og annonselenke? 🤔

• Liker 14
Skrevet

Som du ser så spørr jeg.. For det er jaggu meg ikke lett å vite hva som er ment som reklame eller annonse når det blir plassert i "bakgrunnen" av andre ting.

Det er reklame hvis hun får betalt for innlegget, eller hvis hun har fått produktene gratis eller med en rabatt som ikke alle får, eller hvis det er lagt inn annonselenker. Det er ikke så godt for en vanlig forbruker å si ut fra det bildet.

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Vipser skrev:

3 umerka reklamer for buksa, før det kom merking og annonselenke? 🤔

Ja.. Måtte se flere ganger ang buksen. Første var ang at hun hadde på seg "feil" topp, så var det igjen med en ny topp.. og så igjen i sofaen.. attåt der viser hun fram buksa med link til... Tror jeg fikk det i rett rekkefølge nå.

• Liker 11
Skrevet

Da er det jo klart best å klage til Forbrukertilsynet. De kan regelverket. Så da får du et helt riktig svar. Vinn vinn😊

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, MissLucy skrev:

Det er reklame hvis hun får betalt for innlegget, eller hvis hun har fått produktene gratis eller med en rabatt som ikke alle får, eller hvis det er lagt inn annonselenker. Det er ikke så godt for en vanlig forbruker å si ut fra det bildet.

Ikke sant.. Jeg blir spørrende når jeg hbordan hun stiller tung opp. Da bmir jeg faktisk små forvirret. For ene øyeblikket så er det rekalme/annonse og så kommer det en ny post der det ikke er det. Og så er det link til neste post. Ikke rart at man ikke klare å henge med.

• Liker 7
Skrevet (endret)
11 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det er bra at du er kritisk og observant, og at du stiller det spørsmålet. Det er bra at du spør her inne hva andre tror, og ikke bare fyrer av en klage til forbrukertilsynet. Det er nettopp ved å ta opp slike eksempler og diskutere dem at vi alle blir bedre til å oppdage content marketing og skjult markedsføring. Jeg har blitt enormt mye mer bevisst på de tingene gjennom å delta i denne tråden.

Når det gjelder det bildet du viste, så tenker jeg at vi ikke vet nok til å slå fast at det er skjult reklame. Og da er det litt vanskelig å rapportere det. 

Men - en ting vet jeg etter å ha blitt oppmerksom på metodene: Når CBE stiller opp et bilde av den typen, så antar jeg for min egen del at det er reklame til det motsatte er bevist, og holder meg unna de produktene som blir vist slik. Og jeg viser det til tenåringen min og forklarer hvorfor de skal være skeptiske til slike innlegg hos influencere.

Endret av MissLucy
  • Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...