Xmasclovn Skrevet 20. januar #102941 Del Skrevet 20. januar irevin skrev (2 timer siden): Hun kan ikke fungere i vanlig jobb - hun vil jo ikke klare å komme tidsnok Men å være tidsnok til å løpe på mølla kl.06 og deige seg på kjellergulvet hver dag, det klarer hun. Rart med det der… 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 20. januar #102942 Del Skrevet 20. januar Xmasclovn skrev (4 timer siden): Men å være tidsnok til å løpe på mølla kl.06 og deige seg på kjellergulvet hver dag, det klarer hun. Rart med det der… Bunner nok i prioriteringer som med mye annet, og CBE har gjennom en årrekke gjort det krystallklart hvem og hva som troner øverst på den lista: Meg, meg, og atter meg. At andre blir skadelidende av dette perfide behovet for ego-tilfredsstillelse synes å være CBE absolutt likegyldig. 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 20. januar #102943 Del Skrevet 20. januar Hunter7 skrev (44 minutter siden): Bunner nok i prioriteringer som med mye annet, og CBE har gjennom en årrekke gjort det krystallklart hvem og hva som troner øverst på den lista: Meg, meg, og atter meg. At andre blir skadelidende av dette perfide behovet for ego-tilfredsstillelse synes å være CBE absolutt likegyldig. Helt enig. Så det er ikke slik at hun ikke hadde klart å holde en «vanlig» jobb eller møte venner på avtalt tidspunkt. Hun vil bare ikke. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. januar #102944 Del Skrevet 20. januar Det er jo ingen som vet om CBE.no løper kl 6 om morgenen eller kl 11, alt kan være filmet tidligere enn det blir lagt ut. 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minthia Skrevet 20. januar Populært innlegg #102945 Del Skrevet 20. januar (endret) Beklager langt innlegg igjen! Jeg har visst en mission her.... 11 dager senere, og jeg er klar for resten av den lykkepraten til yogamester CBE og Guri Schanke. Om noen lurer på hvorfor dette opphenget i denne episoden, så har jeg lurt på det selv. Men jeg har hengt her inne til og fra ganske lenge, siden før barna hennes (og mine) ble født, for å forsøke å forstå hva denne typen influencere egentlig driver med og hvordan de påvirker omgivelsene, og ikke minst oppveksten til barna våre. Etterhvert har jeg blitt mer opptatt av denne scamen de representerer. Denne vridningen av virkeligheten, røykleggingen, de rene løgnene som de serverer helt selvfølgelig. CBE har erklært seg som yogalærer og livsstils- og endringscoach, alle vet at hun ikke er det, men likevel framstiller hun seg helt skamløst i disse rollene gjennom bilder og tekst. Hun selger til og med tjenester som disse karakterene. En yogalærer, livsstils- og endringscoach skal jo ha noe å si om lykke. Hva sier pin-up-varianten? Ikke at jeg har noen forventning om å lære noe om lykke her, men jeg vil veldig gjerne komme enda nærmere hvordan noen så skamløst kan lyve og jukse så mye, og fortsatt tro på det selv. Eller gjør hun det? Den Trump-æraen vi går inn i i dag gjør det enda mer relevant for meg, nå skal enda fler få ryggdekning til å si hva som helst uten å bli arrestert for det. Så, hva får vi servert her? Kanskje det kjedeligste jeg noensinne har hørt fra den kanten. CBE har plutselig mye dypere stemme, det les ikke like mye, men vi får stadig høre om at man i dagens samfunn ikke kan være lykkelig hele tiden. Så alt for mye drøvtygd vas om kaffekopp om morgenen, kanin i skogen, familie etc. Kan man være lykkelig alene, må man ha familie. Lykke er ulikt fra person til person etc. Det er tydelig de ikke egentlig har tenkt over hva lykke er, fordi de, eller særlig CBE, blander inn veldig mange andre følelser. Yogalæreren roter seg bort i om glede og lykke er det samme eller forskjellig, og lander på at å spille kort med barna er fint. Det er selvsagt ingenting å hente av den praten. Men det blir nok en gang veldig tydelig hvor kjedelig CBE er som person. Hun har ingenting å formidle. Hun vil helst bare være hjemme med familien. Hun gjør ingenting verdt å rapportere om. Hun er nå i sin lykkeligste periode - finfint det, men hva da når hun lever av å selge livet sitt? Her kommer forskjellen med Guri opp. Guri har som skuespiller levd av å formidle historier, følelser, klassikere, musikk hele livet. Hun har levd i et miljø hvor man utveksler kjennskap til klassiske verk, hatt diskusjoner rundt hva ulike roller egentlig bør formidle, hva som er essensen i historier, hvordan musikk kan forsterke følelser, trøste, glede. Hun har både hatt stor suksess og mange personlige kriser som gir henne personlig erfaring med høyder og mørke dyp. Altså, hun velger å være med her, det er ikke et veldig godt valg. Og hun har nok like stor glede i det overfladiske som CBE, siden de har funnet tonen så veldig. En samtale om lykke mellom en yogalærer/personlig veileder og en skuespliier/sanger med mye livserfaring kunne ha vært en veldig interessant prat. Det ble den som forventet ikke. Men spriket mellom det CBE formidler på SoMe og det livet og det svært begrensede følelsesspekteret, evnen til refleksjon og erfaringsgrunnlaget hun viser gjennom podcasten, og den glamouren hun viser i kanalene, illustrerer dette jukset, den scamen så til de grader. Det minner meg også om noe fra en tidligere episode hvor Guri sier hun ikke kan fyre i peisen når det bare henne alene, det er så stusselig. CBE blir gira og sier at nei! Da må du ta bilde og legge ut på sosiale medier og skrive om hvor mye hun koser seg! Det CBE legger ut i sosiale medier framstår altså mer som det forvrengte speilbildet av hvordan hun lever og har det istedet for den dagboka/glimt fra hverdagen som hun selv hevder. @Felis skriver om hvordan CBE ikke byr på seg selv, og hvordan det slår hen at det kan være en respons på tidligere erfaringer med å dele. Det tror jeg også. Men jeg tror helt ærlig også at hun ikke kjenner igjen et godt tema, og at hun ikke har evne til å gå i dybden. Jeg tror også hun er ganske sjalu. Hun snakker inngående av lykken hun fikk/får gjennom da barna ble født. Men når Guri kommer med en historie om hvordan hun ikke klarte å glede seg da hun sto på scenen i Spektrum i finalen i Melodi Grand Prix svarer hun - en helt annen ting, vi fikk terningkast 6 av Jan Thomas! Hun kunne ha svart om hvordan det var å stå på scenen i Norges største megahit, i hvordan hun gikk ut tidlig i Skal vi danse, eller å være med i amatørteateret sitt. Om det ga henne lykkefølelse/skuffelse, var hun redd, gledet hun seg? Hva med motgangen? Men hun har ingenting å dele. Mest virker det som hun ikke er med på disse greiene pga genuin interesse og glede, men fordi det bare er enda en ting hun kan bruke som content. Enda en ting som bygger opp rundt speilbildet hun publiserer i SoMe, av det motsatte av det hun egentlig er. Istedet blir hun lykkelig av gode treningkast fra Jan Thomas. Noen synes jeg ser bra ut, selv om hun litt uforståelig hevder slike terningkast ikke helt er om utseende (?)! Yogalæreren og livsstilscoachen går forøvrig gjennom hele seansen uten å plukke opp en eneste av de mange referansene til mindfulness, meditasjon og det å være tilstede i øyeblikket. Det er tomt altså. Enn om CBE hadde snakket om disse tingene? Det hadde vært interessant det. Men jeg tror ikke hun noensinne vil rive seg nok løs fra det forvrengte speilbildet hun opererer med i SoMe. Jeg tror hun er redd for at det vil ødelegge det hun selv tenker er hennes livsgrunnlag og det værste som kan skje er om hun selv sår tvil om SoMe-personaen. Selv om alle vi andre ser det. Endret 20. januar av Minthia La til forvrengt foran speilbilde. 50 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 20. januar #102946 Del Skrevet 20. januar Meget god observasjon @Minthia Podcastformatet er rimelig avslørende🫣 At hun ikke gav seg etter første forsøk er meg en gåte. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 20. januar #102947 Del Skrevet 20. januar Kollontaj skrev (1 time siden): Det er jo ingen som vet om CBE.no løper kl 6 om morgenen eller kl 11, alt kan være filmet tidligere enn det blir lagt ut. Det kan hende, men det blir uansett for dumt å fremstille det slik at du klarer å komme deg opp for å trene kl 06, mens du ikke klarer å rekke andre viktigere avtaler. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. januar #102948 Del Skrevet 20. januar Xmasclovn skrev (5 minutter siden): Det kan hende, men det blir uansett for dumt å fremstille det slik at du klarer å komme deg opp for å trene kl 06, mens du ikke klarer å rekke andre viktigere avtaler. Henger ikke i hop, nei. Har aldri trodd noe på det narrativet med så tidlige morgener (av og til, ja, men ikke hver dag hele året.) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 20. januar #102949 Del Skrevet 20. januar Kollontaj skrev (Akkurat nå): Henger ikke i hop, nei. Har aldri trodd noe på det narrativet med så tidlige morgener (av og til, ja, men ikke hver dag hele året.) Det er ikke lett å vite. På en side tror jeg det er bløff, men på en annen er hennes trenings- og «se tynnest mulig ut» besettelse så enorm at det godt kan være hun drar seg opp for starte dagen med skikkelig kaloriunderskudd. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg neon_sun Skrevet 20. januar Populært innlegg #102950 Del Skrevet 20. januar Line Vicktoria hadde en fin prat på snapchat for litt i overkant av ett døgn siden, der hun advarer sterkt mot å kjøpe treningsopplegg av influencere uten både faglig og personlig erfaring til å trene andre. Det er veldig tydelig at hun snakker om CBE selv om hun aldri nevner navn. Syns det er fint at hun tørr å bruke stemmen sin til å nå litt ut ift denne bedriften. 47 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 21. januar #102951 Del Skrevet 21. januar Hun sprer altså sååååå mye treningsglede Stillbilde fra video. 30 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 21. januar #102952 Del Skrevet 21. januar Nå etterspør hun hva vi vil se mer av på instagram. Jeg vet hva jeg vil se mindre av, i alle fall. Hvis det bare er fans, venner og familie som svarer så ønsker de sikkert at hun skal holde på med samme opplegget som nå.Kontoer uten følgere osv, kommer hun til å overse uansett. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 21. januar #102953 Del Skrevet 21. januar Snødronninga skrev (6 minutter siden): Nå etterspør hun hva vi vil se mer av på instagram. Jeg vet hva jeg vil se mindre av, i alle fall. Hvis det bare er fans, venner og familie som svarer så ønsker de sikkert at hun skal holde på med samme opplegget som nå.Kontoer uten følgere osv, kommer hun til å overse uansett. Ingen vil se mer av noe som helst Carro, et AI-menneske er jo mer interesssant og har mer dybde enn deg. 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 21. januar Populært innlegg #102954 Del Skrevet 21. januar FruRosa skrev (1 time siden): Hun sprer altså sååååå mye treningsglede Stillbilde fra video. Nå skal jeg trene, nå har jeg trent... Hun er altså så dårlig på å inspirere, ikke minst å ha variert innhold. Det å tenke nytt, må være helt fjernt for henne. Det kan ikke være mange, utenom seg selv, hun inspirerer. Jeg får lyst til å gjøre noe helt annet enn å trene på mølle. Jeg får avsmak av å se at hun mååååååååå filme fra rett vinkel, det gir ingen god følelse å se den anspente kroppen. At fokuset aldri er på sin følgere, men bare på seg selv, skjønner jeg lite av. Det skal så lite til. Her er et eksempel: Synes du det er tungt å tenke på trening i dag? Om du ikke har så god tid, er det nok å sette av 30 minutter til å ta en gåtur ute. Eller sett på musikk som får deg i godt humør, og ta noen styrkeøvelser hjemme på treningsmatta. Ett eller annet. Ikke bare "se på at jeg trener, se på at jeg ligger på gulvet og er sliten (men litt fin), se på så flink og disiplinert jeg er. KOMMUNISER. Kall meg anti-CBE om du vil, men jeg tar jo ikke feil. (Akkurat som visse andre) 41 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. januar #102955 Del Skrevet 21. januar (endret) Katten89 skrev (På 14.1.2025 den 11.33): Jeg skulle gjerne likt å sett kundetilbakemeldinger. Pia seeberg f.eks deler sånne hele tiden. Også med bilde av kundene. fruen la ut at hun skulle trene en økt med «gjengen» i programmet hennes. Men jeg tror helt ærlig at det ikke er noen gjeng. Jeg tror ikke på at hun har kunder før jeg ser det. En ting kan vi nok være rimelig sikre på, og det er at det selvutnevnte treningsguruparet ikke har kunder. Hadde det vært noen å vise frem, så hadde de virkelig vært synlige . Mulig kundene ikke ønsker publisitet selvsagt, men guruparet kunne uansett da lagt ut anonyme anbefalinger og erfaringer fra dem. Det ville det 100% sikkert gjort. Det er så fake at jeg etterhvert ser vekk fordi det er så flaut. Endret 21. januar av Isild 33 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 21. januar #102956 Del Skrevet 21. januar Isild skrev (4 timer siden): En ting kan vi nok være rimelig sikre på, og det er at det selvutnevnte treningsguruparet ikke har kunder. Hadde det vært noen å vise frem, så hadde de virkelig vært synlige . Mulig kundene ikke ønsker publisitet selvsagt, men guruparet kunne uansett da lagt ut anonyme anbefalinger og erfaringer fra dem. Det ville det 100% sikkert gjort. Det er så fake at jeg etterhvert ser vekk fordi det er så flaut. Det er noen som er med i den gruppechatten som skal fungere som gruppa som motiverer hverandre inne i appen. Men det var ikke mange, og det var labert energinivå der inne. Så at det har gått måneder (!) mellom postene der,både fra cbe og de andre medlemmene. Hadde ikke vært noen aktivitet hele høsten (mens hun var borte og en god stund etterpå). 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 21. januar #102957 Del Skrevet 21. januar Hva med noe avslappet og ekte? Og mindre overfokus på kropp og forvridde positurer? Bare et forslag! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 21. januar #102958 Del Skrevet 21. januar Ellie77 skrev (9 minutter siden): Hva med noe avslappet og ekte? Og mindre overfokus på kropp og forvridde positurer? Bare et forslag! Bare å sende inn. Hvis hun virkelig ønsker å bli informert om hva folk vil ha. Tipper hun tenker mer i retningen, hva vil vi ha mer av av det som allerede vises. Ny input og nye tips til innhold, er det hun sårt trenger. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 21. januar #102959 Del Skrevet 21. januar Ellie77 skrev (17 minutter siden): Hva med noe avslappet og ekte? Og mindre overfokus på kropp og forvridde positurer? Bare et forslag! På det lavnivået hun og mannen driver sine firmaer nå, så er dette egentlig "jeg har hele dagene til å skape innhold, men jeg har ikke mer å gi, jeg gidder ikke eller greier ikke lenger å skape faktisk innhold selv - kan dere ikke bare fortelle meg hvordan jeg skal gjøre jobben min slik at jeg tjener penger på dere igjen". 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 21. januar #102960 Del Skrevet 21. januar Så bilde av henne og Guri på forsiden av Se og Hør Extra (?) idag, der det står at Caroline skal hjelpe Guri å finne kjærligheten.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå