Kristin70 Skrevet 18. desember 2024 #102521 Del Skrevet 18. desember 2024 Klink skrev (9 timer siden): Hvorfor kritisere dette dersom de som fikk hjelp faktisk var fornøyde? Det virksomheten gjorde med Omvendt julenisse i Sarpsborg er et skoleeksempel på en godhetsposør, mao noen som utfører gode handlinger hovedsakelig for å få positiv oppmerksomhet eller forbedre sitt eget image, snarere enn av ekte omtanke. 29 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. desember 2024 #102522 Del Skrevet 18. desember 2024 I følge podcasten ga Caroline seg med veldedig arbeid fordi det var for stor pågang og det opplevdes for tidkrevende. Hun har, i følge seg selv, høyt stressnivå før jul, med å handle julekjoler, pakke inn pakkekalendere, pynte flere juletrær, i tillegg til middager og julebord. Slik jeg kjenner henne hadde hun ikke latt anledningen gå fra seg til å rette litt kritikk til kritikerne, dersom de var en medvirkende årsak. Hun er en voksen kvinne, jeg synes vi skylder henne å stole på det hun sier, ikke dikte opp all verdens andre forklaringer, slik @Klink holder på med i tråden nå. 23 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 18. desember 2024 #102523 Del Skrevet 18. desember 2024 Klink skrev (8 timer siden): Selvfølgelig, men hvis man får vite at det man gjør regnes for å være uetisk så er det forståelig at man kutter ut virksomheten eller endrer praksis. Hvorfor endret de ikke praksis da, tror du? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. desember 2024 #102524 Del Skrevet 18. desember 2024 BuffyTheVampire skrev (3 timer siden): Hvorfor endret de ikke praksis da, tror du? Det var vel ikke verdt det for de da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. desember 2024 #102525 Del Skrevet 18. desember 2024 Hallepalle2 skrev (6 timer siden): Er du cbe? Diskusjon er ikke angrep. Jeg svarer på dine argument, det var du som startet med å trekke inn hvordan du selv hadde reagert på kritikk. Du sammenligner meg med cbe på en negativ måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 18. desember 2024 #102526 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) Felis skrev (4 timer siden): I følge podcasten ga Caroline seg med veldedig arbeid fordi det var for stor pågang og det opplevdes for tidkrevende. Hun har, i følge seg selv, høyt stressnivå før jul, med å handle julekjoler, pakke inn pakkekalendere, pynte flere juletrær, i tillegg til middager og julebord. Slik jeg kjenner henne hadde hun ikke latt anledningen gå fra seg til å rette litt kritikk til kritikerne, dersom de var en medvirkende årsak. Hun er en voksen kvinne, jeg synes vi skylder henne å stole på det hun sier, ikke dikte opp all verdens andre forklaringer, slik @Klink holder på med i tråden nå. En av utfordringene for influencerne er at de sjeldent eller aldri blir tatt på alvor til tross for påvirkningsmakten og rekkevidden de har. Her er jeg helt enig, det er alltid viktig å ta det Berg Eriksen uttrykker på alvor. Hvilket verdisyn eller moralske holdninger det fremviser og måten budskapene hennes oppfattes på til tross, står hun godt i all kritikk i følge seg selv, og gjør gjerne bare mer av det hun kritiseres for. Hvis jeg da forstår henne rett, er kritikere bare nettroll, og jeg vurderer det til at hun vet hva hun snakker om etter å ha delt postkasse med den største av alle i flerfoldige år. Slik sett er det helt fint at Eriksens sluttet med veldedigheten. Endret 18. desember 2024 av Rev. Revenge 24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 18. desember 2024 #102527 Del Skrevet 18. desember 2024 Klink skrev (1 time siden): Det var vel ikke verdt det for de da? Nei nettopp, og bare det er passelig hjernedødt. Det er mange som trenger hjelp fra OJ og lignende organisasjoner, og de som får hjelp setter garantert pris på det (men det er lov å være kritisk til måten slik hjelp blir løst på, en skal ikke finne seg i alt mulig bare fordi man er hjelpetrengende). Derfor er det ganske sykt at CBE og LKE ikke vil fortsette, om det så er pga kritikk eller fordi det er så masse arbeid. Hadde hatt godt av litt mindre fokus på seg selv. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 18. desember 2024 #102528 Del Skrevet 18. desember 2024 Kollontaj skrev (På 14.12.2024 den 8.03): Det er jo filter. Kan jo ikke plutselig ha fått lengre nese og større øyne. Caroline Berg Eriksen er en av deltakerne i Kompani Lauritzen. Foto: TV2 Flaks for frua at denne sesongen var spilt inn på Granca, hvor det er så varmt at hun måtte brette opp t-skjorteermene i reneste Rambo-stil. Nei vent...det var jo innspilt på Voss! 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 18. desember 2024 #102529 Del Skrevet 18. desember 2024 Det var utrolig nok kjempefint vær på Voss i starten av innspillingen, over 20 grader hele første uken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 18. desember 2024 #102530 Del Skrevet 18. desember 2024 Ekstra varmt for CBE, tydeligvis, den selverklærte frossenpinner. Ingen andre har måttet rulle opp ermene, unntatt Trettebergstuen som har en mindre ekstrem variant. https://www.vg.no/rampelys/i/dRr8jo/kompani-lauritzen-disse-kjendisene-skal-delta-i-2025#2 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilepuls Skrevet 18. desember 2024 #102531 Del Skrevet 18. desember 2024 Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 18. desember 2024 #102532 Del Skrevet 18. desember 2024 Smilepuls skrev (4 minutter siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» Har hun det, ja... Og så den "inspirerende" filmen hvor modellen er opptatt med å trøkke bakenden sin (+ bar mage) opp i kamera. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet 18. desember 2024 #102533 Del Skrevet 18. desember 2024 Smilepuls skrev (24 minutter siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» I så tilfelle vil det nok vises på inntektene neste år.. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. desember 2024 #102534 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) Hun har hjulpet hundrevis av mennesker? Og antyder gjennom reklamen at man kan slutte med medisiner? Hun har hundre prosent skrevet dette selv! Dette lukter jo lovbrudd lang vei... Da jeg først vurderte Caroline som min coach, syntes jeg det var mye penger. Jeg var usikker på om det ville gi meg resultater, men bestemte meg for å gi det en sjanse. Det viste seg å være en av de beste avgjørelsene i livet mitt! Ikke bare kom jeg i bedre form, men jeg følte meg også mentalt sterkere, mindre stresset, og fikk mer energi. Det beste? Jeg har faktisk spart penger – på usunn mat og medisiner jeg ikke lenger trenger. Summen jeg investerte er ingenting i forhold til verdien jeg har fått tilbake. Dette har vært de beste pengene jeg noensinne har brukt! https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Endret 18. desember 2024 av Felis 23 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 18. desember 2024 #102535 Del Skrevet 18. desember 2024 Hedy Lamarr skrev (4 timer siden): Det kan hende. Det kan også hende at hun ønsker å vise mest mulig hud på bildet. Erfaring gjennom mange år fra hennes kanaler tilsier at svaret er det siste. Ren empiri. Neimen hva faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 18. desember 2024 #102536 Del Skrevet 18. desember 2024 Hjulpet hundrevis av mennesker å komme i form?? Hvor da? I drømmeland. Men klart, hun gjør det for din skyld…særlig. Trenger cash til jul sikkert. 20 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. desember 2024 #102537 Del Skrevet 18. desember 2024 Canguro media driver med markedsføring for skjønnhetsklinikker. Svensk firma. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. desember 2024 #102538 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) Takk for oppsummering av Omvendt Julenisse, @Felis😊 En av tingene jeg reagerte sterkest på med OJ var at de som ønsket hjelp måtte søke om det, at det ikke var tillitsbasert som det er hos de etablerte veldedige organisasjonene. At det var CBE og LKE som skulle vurdere søknadene reagerte jeg også på. Da det ble stilt spørsmål ved hvilken kompetanse CBE og LKE hadde til å vurdere søknadene svarte CBE at søknadene skulle vurderes med skattelister, google-søk og gjennomgang av søkernes sosiale medier som hjelpemidler. Hun svarte ikke på hvilken kompetanse de hadde til å vurdere søknadene. Det at innlegg om OJ utover i desember ble blandet med CBEs egen julefering i overflod, som i 2019 inkluderte bl.a. en weekend på Thorskog slott i Sverige, overdådig juletrepynting, pakkekalender i trapp, fargekoordinerte juletrær på barnerommene og opptil flere julekonserter forsterket inntrykket av herr og fru Eriksens "oss og dem" mentalitet. Endret 19. desember 2024 av Christiane_W rettet skrivefeil 31 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 18. desember 2024 #102539 Del Skrevet 18. desember 2024 Stargaze skrev (18 minutter siden): Hjulpet hundrevis av mennesker å komme i form?? Hvor da? I drømmeland. Men klart, hun gjør det for din skyld…særlig. Trenger cash til jul sikkert. La merke til at det står «vi deler aldri informasjonen din med andre», en formulering jeg stusser på rent juridisk og sikkerhetsfaglig. For skulle det skje noe som gjør at min «informasjon» (regner med det er personopplysninger de/hun noe klumsete prøver å referere til) havner på avveie eller ikke blir håndtert riktig (det kan f.eks. være at databasen blir kompromittert, eller at de ikke overholder personvernforordningens krav om sletting eller dataminimering etc) så er hun/de lovpålagt å melde fra til Datatilsynet senest 70ish timer etter at de oppdaget det. Da kan det i noen tilfeller være aktuelt å dele «informasjonen min» med myndighetene. Så denne lovnaden om «aldri» kan de vanskelig forstå rekkevidden av. Derfor klikket jeg meg inn, og ser at det er ingen personvernerklæring å oppdrive, noe de er lovpålagt å ha tilgjengelig for besøkende når de samler inn personopplysninger som de gjør i det skjemaet. Fristende å sende ei lita heads up til datatilsynet, men regner med frua gjør som de gjorde med EU-kontrollen og fikser opp helt tilfeldig etter at det er påpekt her. 24 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 18. desember 2024 #102540 Del Skrevet 18. desember 2024 Smilepuls skrev (1 time siden): Fikk opp reklame for denne siden på Instagram, https://caroline.canguromedia.com/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0BMABhZGlkAasUMT0uL4kBpgHk2QH4rev9gVs61uBXwozPYwmrh1zbaF7fVVLvSji8beqcwexXSnE4Ng_aem_4IIA9EYATz7aNKkPBCiSAQ Er dette legit, og i såfall hva tror dere om påstanden «jeg har hjulpet hundrevis av mennesker å komme i sitt livs beste form både fysisk og mentalt?» Helt utrolig at vi aldri har hørt eller sett noe til de "hundrevis" hun har hjulpet? Hun kunne ha skrevet jeg har hjulpet "mange".. det er jo et relativt begrep - men "hundrevis" er jo ganske så bastant. Troverdig? Ikke så veldig gitt. 37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå