Fotballfluen Skrevet 6. desember 2024 #102221 Del Skrevet 6. desember 2024 Det må gå dårlig med bedriften når CBE knapt har tatt ut 3G i lønn i 2023. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 6. desember 2024 #102222 Del Skrevet 6. desember 2024 Gikk innfor å de om hun hadde oppdatert bloggen i det siste, det hadde hun jo ikke, men siden var ny og inneholdt blant annet informasjon om coaching, og coachingprogrammer.. der skriver hun at hun «...kombinerer ekspertise innen vektnedgang..» hæ? Ekspertise innen vektnedgang? Og coaching? Hæ? Har hun tatt kurs i coaching? Det har jeg gått glipp av. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia20 Skrevet 6. desember 2024 #102223 Del Skrevet 6. desember 2024 Bingo Bongo skrev (1 time siden): Tenk - nå har hun blitt blokkert av Ticketmaster.no. Noe så ufint - tenk å drive å blokkere potensielle kunder - hvilke tullinger er det som driver med slikt...? Kan du utdype? Hva har skjedd? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. desember 2024 #102224 Del Skrevet 6. desember 2024 (endret) 123Frustrert skrev (48 minutter siden): Gikk innfor å de om hun hadde oppdatert bloggen i det siste, det hadde hun jo ikke, men siden var ny og inneholdt blant annet informasjon om coaching, og coachingprogrammer.. der skriver hun at hun «...kombinerer ekspertise innen vektnedgang..» hæ? Ekspertise innen vektnedgang? Og coaching? Hæ? Har hun tatt kurs i coaching? Det har jeg gått glipp av. Det er bare CBE og LKEs sedvanlige lovbrudd - denne gangen villedende reklame: "Det er forbudt2 i næringsvirksomhet3 å anvende uriktig eller av annen grunn villedende framstilling4 som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser. Det samme gjelder enhver annen framgangsmåte som kan ha slik betydning for etterspørsel eller tilbud, såframt den gjennom sin utforming eller på grunn av omstendigheter ellers er egnet til å villede forbrukere.5" §2 i markedsføringsloven: https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1972-06-16-47 CBE bryter også som regel §1, all den tid hun i egenreklame har så ekstremfokus på egen kropp og seksualisering av denne: "I næringsvirksomhet1 må det ikke foretas handling som strider mot god forretningsskikk næringsdrivende imellom, eller er urimelig i forhold til forbrukere eller som for øvrig strider mot god markedsføringsskikk. Annonsør og den som utformer reklame skal sørge for at reklame ikke er i strid med likeverdet mellom kjønnene,2 og at den ikke utnytter det ene kjønns kropp eller gir inntrykk av en støtende eller nedsettende vurdering av kvinne eller mann." Og siden CBE nå spesifikt også retter seg mot vektnedgang, så har hun også beveget seg over i det som vil måtte forholde seg til lov om alternativ behandling, som jeg har skrevet om før ifm. LKE og CBE. CBE skrev også et sted at hun "spesialiserer" seg på vektnedgang. Etter et hovedsaklig nettkurs på åtte korte uker, med noen få treningssamlinger, så tror altså Caroline Berg Eriksen at hun har nok kompetanse til å "spesialisere seg"... Andre tar minimum en bachelorgrad før de spesialiserer seg videre med en mastergrad og til og med en doktorgrad. Men ikke CBE og LKE, nei, de trenger jo ikke slik, for de har jo tatt et åtte ukers pt-kurs.... Legger til: "Sammet med teamet mitt spesialiserer meg på å hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet. Min tilnærming kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for hvilke utfordinger som oppstår i forbindelse med livsstilsendringer." https://www.carolinebergeriksen.no/ Foruten at den første setningen er villedende i seg selv, så viser dette hvor totalt useriøs pt_carolineberg er! Hun spesialiserer seg... eller "teamet" spesialiserer henne? Hvem er teamet? Hennes tilnærming kombinerer: - ernæringskunnskap (merk at hun IKKE skriver ernæringsutdanning, for det har hun IKKE, kanskje bortsett fra ytterst få timer på det korte 8-ukers nettkurset hun tok) - personlig trening (som hun ikke har erfaring med, vel personlig trening for henne selv har hun erfaring med, men den har over år fremstått som sterkt ortorektisk preget og usunn. Personlig trening av andre har hun ingen eller ekstremt begrenset erfaring med.) - vaneendring og forbedret livskvalitet (hun har ingen utdannelse til å drive som "livsstilscoach" som hun også liker å kalle seg) Endret 6. desember 2024 av Frisk Frosk 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 6. desember 2024 #102225 Del Skrevet 6. desember 2024 Roadrunner skrev (5 timer siden): Ser den, var ikke meningen å være for forutinntatt. Men ei stor sløyfe? Jeg har alltid kost meg med å pynte juletreet, og har hatt hovedansvaret for det siden jeg var ganske ung. Det blir liksom ikke skikkelig jul uten! Nå er jeg i førtiårene, og pynter fremdeles treet hos mine foreldre, og også treet hjemme hos meg. Blir aldri ei stor sløyfe på et ellers ganske nakent tre her... Men det blir nok heller ikke julekuler/pynt ton-i-ton heller. Vi er alle forskjellige CityCityBangBang skrev (2 timer siden): Enig. Alltid en glede å åpne esken(e) med julepynt og finne en salig blanding av arvede, skjøre julekuler etter mormor... pynt vi hadde i barndomshjemmet og pynt som er kjøpt selv eller jeg har fått som gave. En julekule kan romme gode minner. 🥰 Altså ingen symmetri eller trender å spore på treet hos meg. 🎄 Men vi er jo forskjellige, så alle får gjøre det de liker best. 😇 Nå er det jo heldigvis over to uker igjen til jul og nok av tid til å pynte treet. Jeg syns ikke det var så verst jeg, som en mellomfase mellom å ha pyntet tre i stua og helt upyntet tre. Så kan man spare høytideligheten med å pynte det på ekte til nærmere jul. Fotballfluen skrev (1 time siden): Det må gå dårlig med bedriften når CBE knapt har tatt ut 3G i lønn i 2023. De tok vel 6G hver, ikke 3G. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. desember 2024 #102226 Del Skrevet 6. desember 2024 Julia20 skrev (42 minutter siden): Kan du utdype? Hva har skjedd? Forsøk på å kjøpe billetter ble blokkert grunnet unormal nettleseraktivitet. Trolig flere nettlesere/enheter pålogget med samme konto? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. desember 2024 #102227 Del Skrevet 6. desember 2024 Piggsopp skrev (4 timer siden): De som pynter treet ulikt for hvert år for å følge trender: er det sånn at de kjøper inn nye julepynt hvert eneste år? Og kaster de da det gamle eller har de det liggende til det blir trendy igjen? Det er bare litt rar tankegang for meg, da jeg er vant til at man tar fram den samme pynten år etter år. Som regel en salig blanding av hjemmelaget, arvet og kjøpt. Alltid gøy for barna å se igjen det rare de lagde på barnehagen. Hver sin smak, men personlig synes jeg at juletrær som pyntes ulikt år etter år ut i fra hva som er mote blir kaldt og upersonlig (samtidig synes jeg heller ikke typ Disney-tre der det dynges på med så mye pynt at man nesten ikke skimter furu/gran/edelgran-buskene er noe fint; treet og lysene må få luft sånn at treet vises igjennom pynten) (datteren min hadde en kjæreste i mange år der hjemmet så ut som en møbelkatalog der alt gikk i hvitt, inkludert pynten på juletreet; interiør var morens store interesse, han var 18 år og fikk ikke bestemme hvordan hans eget rom såg ut engang…..datteren min var nesten redd for å skrukke til ei sofapute og syntes julen hos de var fryktelig kald og upersonlig….hos oss er det ei bikkje av hver sort, kjøper mye brukt, har arvet mye og jeg innreder og pynter ut i fra hva jeg liker, ikke hva som er mote…og det unge kjæresteparet foretrakk å være her; som han sa selv; det er så koselig her) Var så heldig at rundt den tiden jeg fikk min første leilighet for 27 år siden så erstattet farmoren min juletreet med et plastjuletre der det fulgte med pynt, og jeg arvet esken med juletrepynten hennes. Vakre kuler og sånne girlandere + fugler i tynt glass med nydelige farger, nøysommelig pakket inn en og en i servietter og oppbevart i ei eske med inndelte rom. Usikker på hvor gamle de er, men faren min er 74 år og husker de godt. Farmor døde for 6 år siden, ville vært 105 år hadde hun levd i dag. De kulene blir pakket opp med andakt, og det er først nå etter at jentene har blitt unge voksne at de får lov til å henge de opp (mannen min, Mr slepphendt, får ikke røre de😄) Ellers er det pynt barna har laget, kurver som jeg og oldefar flettet da jeg var lita, norske flagg, og de siste årene har jeg som tradisjon å kjøpe ei ny kule/ ornament som er spesiell vakker eller morsom (i år slo jeg på stortromma og kjøpte Georg Jensen si toppstjerne i gull på Black Friday….gleder meg til å se den på treet) Vi har alltid pyntet treet sammen; setter på julemusikk og koser oss…..da jentene var yngre og hengte typ 4 kuler på ei gren så omjusterte vi etter at de hadde lagt seg. Så for meg høres et juletre pyntet med ei rød sløyfe stusslig ut. Hun har jo typ 102 nøtteknekkere å dandere utover, så at hun ikke pynter juletreet høres rart ut. De kjører jo ikke akkurat minimalistisk jul, så et minimalistisk juletre med ei rød sløyfe vil se merkelig uferdig ut. Barna er jo såpass gamle at de kan pynte treet🤷🏼♀️ Ang skatt fra i fjor så stusser jeg over den lave inntekten når man ser levestandarden (hun har faktisk ikke så veldig mye mere enn meg som ble ufør da jeg fikk kreft…riktignok har ikke jeg minstesats, men likevel) Vet at mye kan skrives av på skatten; alt som de fronter på IG og snap kan de skrive av halve summen på sånn at de får det igjen på neste års skatteoppgjør. Samtidig må de betale rundt 40% av sponsede produkter eller verdien av sponsede behandlinger. Hun står også oppført med 0 i formue. Nå er ikke jeg en skatteekspert, men vil ikke f.eks. det man har nedbetalt av bolig komme opp som formue? Spare/bufferkonto? Nedbetalt bil? Mannen min og meg lignes sammen, vi har regnskapsfører og står oppført med formue. Er 18 år siden vi kjøpte huset, det har økt med 3mill og vi har betalt ned mye. Bilen er nedbetalt, kjøpt ny for 3 år siden. Pluss vi har penger i fond og sparekonto. Jeg antar det er det som er oppført som formue? Igjen, jeg er grønn når det gjelder skatt. Det jeg reagerer på er den forholdsvise høye levestandarden ut i fra inntekt. Vi har samlet sett mere i året enn de, men likevel ikke penger til en sånn levestandard. Selv om vi hadde flaks å kjøpte den gamle villaen vår rett før det ble selgers marked så koster det mye bare det å vedlikeholde et gammelt hus/villa; det er alltid noe å gjøre. Strømregningen er høy selv om vi stenger av deler av huset vinterstid (og mtp hvor lettkledd CBE går kledd inne i tights og sportsbh om vinteren så må de ha en høy innetemperatur for at hun ikke skal fryse….hun har flere ganger sagt hvor frossen hun er) ved koster penger, vedlikehold mtp maling og bytte av bordkledning er ikke billig, 5700kr i kommunale avgifter hvert kvartal, vedlikehold av uteområde/hage hver vår (typ sesongplanter) I tillegg såklart huslån og renter. Selv om noe blir dekket pga de har kontor med egen inngang (som er kriteriet for å få dekker endel av bolig og strøm) så dekkes ikke alt. Bil er ikke billig mtp service, forsikring, drivstoff for de som ikke har el- bil, nye dekk må kjøpes regelmessig. Og hvis LKE på nytt har krasjet bilen (første gangen var da han kjørte i hjel en hest) så blir forsikringen dyrere. Var det ikke noe med at Volvoen ikke skal kjøres pga manglende service eller forsikring også? De har to barn som begge går på privatskole som koster penger, begge barna har hver sine fritidsaktiviteter (og nå skal hun pusse opp barnerom på nytt): barn vokser som ugress og må hele tiden ha nye klær, sko, utstyr, ytterklær.. Caroline selv går regelmessig på klinikk og utfører div behandlinger, det er IKKE billig! Og siden hun ikke reklamerer for det så får man gå ut i fra at hun betaler alt fra egen lomme. Hun bruker hudpleieserien Zo skin (noe jeg også har gjort de siste årene da den er den eneste som hjelper etter at huden ble ekstremt fuktfattig og sensitiv etter cellegift), og den er ikke billig for å si det sånn. Hun har flere ganger vist frem posen fra Zo Skin og skrevet «påfyll», men siden hun ikke viser frem produktene og merker med reklame så får man tro på at hun har betalt av egen lomme. En hund er heller ikke billig å ha; mat, forsikring, årlig dyrlegesjekk, vaksiner….i tillegg bruker de kennel når de er ute å reiser der hunden ikke kan bli med, kontra at venner eller familie passer den. Ikke ser det ut til at de har så mange PT-kunder heller….men de som er betalende kunder blir registrert som inntekt Jeg bare skjønner ikke at de kan leve så «høyt på strå» med den inntekten der. Ikke når jeg ser hva vi har i inntekt og utgifter og lever et relativt nøkternt liv. (et random innlegg om alt og ingenting) 24 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 6. desember 2024 #102228 Del Skrevet 6. desember 2024 issoras skrev (22 minutter siden): Nå er det jo heldigvis over to uker igjen til jul og nok av tid til å pynte treet. Jeg syns ikke det var så verst jeg, som en mellomfase mellom å ha pyntet tre i stua og helt upyntet tre. Så kan man spare høytideligheten med å pynte det på ekte til nærmere jul. De tok vel 6G hver, ikke 3G. 6G er 744k, et godt stykke fra de 300+ CBE står oppført med i skattelistene. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. desember 2024 #102229 Del Skrevet 6. desember 2024 @skruf istedenfor å gjengi hele innlegget ditt så nøyer jeg meg med å skrive her at den skildriskildringen din av julepynt gjennom generasjoner gjorde meg ordentlig rørt. ❤️ 11 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 6. desember 2024 #102230 Del Skrevet 6. desember 2024 issoras skrev (53 minutter siden): Nå er det jo heldigvis over to uker igjen til jul og nok av tid til å pynte treet. Jeg syns ikke det var så verst jeg, som en mellomfase mellom å ha pyntet tre i stua og helt upyntet tre. Så kan man spare høytideligheten med å pynte det på ekte til nærmere jul. De tok vel 6G hver, ikke 3G. Det er jo ferdigpynta nå? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 6. desember 2024 #102231 Del Skrevet 6. desember 2024 Fotballfluen skrev (1 time siden): 6G er 744k, et godt stykke fra de 300+ CBE står oppført med i skattelistene. Men hva som står i skattelistene sier jo ikke noe om hva hun tar ut i lønn/faktisk har i inntekt. Hva hun og LKE tar ut i lønn kommer frem av regnskapet til selskapet. Det var vel 700 tusen hver om jeg husker riktig. Snødronninga skrev (46 minutter siden): Det er jo ferdigpynta nå? Har hun sagt at det ikke skal mer pynt på før jul? Jeg vet ikke for jeg gidder ikke å se gjennom snappene 🤷♀️😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janey79 Skrevet 6. desember 2024 #102232 Del Skrevet 6. desember 2024 issoras skrev (5 minutter siden): Men hva som står i skattelistene sier jo ikke noe om hva hun tar ut i lønn/faktisk har i inntekt. Hva hun og LKE tar ut i lønn kommer frem av regnskapet til selskapet. Det var vel 700 tusen hver om jeg husker riktig. Har hun sagt at det ikke skal mer pynt på før jul? Jeg vet ikke for jeg gidder ikke å se gjennom snappene 🤷♀️😂 De tok ut 1 058 000 i lønn i fjor. Delt på to, er det 529 000 per stk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 6. desember 2024 #102233 Del Skrevet 6. desember 2024 issoras skrev (4 minutter siden): Men hva som står i skattelistene sier jo ikke noe om hva hun tar ut i lønn/faktisk har i inntekt. Hva hun og LKE tar ut i lønn kommer frem av regnskapet til selskapet. Det var vel 700 tusen hver om jeg husker riktig. Har hun sagt at det ikke skal mer pynt på før jul? Jeg vet ikke for jeg gidder ikke å se gjennom snappene 🤷♀️😂 https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000 De har tatt ut 1 058 000 kr i lønn tilsammen i firmaet. Inntektene er 926k, og resultatet -895k. Det er godt mulig at kostnadene deres på 551k finansierer hele livsstilen deres, men en inntekt på firmaet på under en million er begredelig i den bransjen der, og milevis unna storhetstiden. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly_A Skrevet 6. desember 2024 #102234 Del Skrevet 6. desember 2024 Ang. formue så er du inne på noe skruf, men du tar ikke hensyn til dette (fra skatteetaten.no): Formuesverdien for primærbolig Formuesverdien er 25 prosent av beregnet eller dokumentert markedsverdi opp til 10 millioner kroner, og deretter 70 prosent av det som overstiger 10 millioner kroner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 6. desember 2024 #102235 Del Skrevet 6. desember 2024 Fotballfluen skrev (3 timer siden): 6G er 744k, et godt stykke fra de 300+ CBE står oppført med i skattelistene. Inntekten i skattelistene er alminnelig inntekt, ikke den faktiske inntekten. Dette har vært diskutert noen sider bakover i tråden. Regnskapet til Treasures gir bedre inntrykk av lønningene deres, enn skattelistene gir. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 6. desember 2024 #102236 Del Skrevet 6. desember 2024 utifra skattelistene og regnskapet til treasues så kan man annta en inntekt i 600.000 kr klassen? Det er en helt vanlig lønn. Egentlig så er jeg nesten litt imponert over at det styret de driver med klarer å skrape sammen såppas med penger. Samtidig så ser jeg hvor ekstremt uutnyttet potensial disse to her har. Tenk om fruen kunne brukt sin en gang så store plattform til å bygge noe ordentlig. Ikke bare poseringskontoer på insta. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 6. desember 2024 #102237 Del Skrevet 6. desember 2024 Det er for sent å hente inn karrierene de kunne ha hatt. Best case scenario så får de kunder innenfor det de lever og ånder for, tar (videre-) utdannelse, og lar barna være i fred. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Numii Skrevet 6. desember 2024 #102238 Del Skrevet 6. desember 2024 MarianneE skrev (4 timer siden): @skruf istedenfor å gjengi hele innlegget ditt så nøyer jeg meg med å skrive her at den skildriskildringen din av julepynt gjennom generasjoner gjorde meg ordentlig rørt. ❤️ Signeres! Lo godt av referansen med mr slepphendt 😂❤️ 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 6. desember 2024 #102239 Del Skrevet 6. desember 2024 Sugar&Spice skrev (1 time siden): Inntekten i skattelistene er alminnelig inntekt, ikke den faktiske inntekten. Dette har vært diskutert noen sider bakover i tråden. Regnskapet til Treasures gir bedre inntrykk av lønningene deres, enn skattelistene gir. Jeg er klar over det. Har du sjekket regnskapene til Treasures? Enhver bedriftseier bør ta seg ut minimum 6G om det er rom for det i bedriften for å sikre max rettigheter i folketrygden og pensjon. Om de ikke gjør det er det fordi de ikke har råd. De er nesten en million i minus i fjor. Dersom regnskapet skulle gått i null hadde det ikke vært lønn å betale ut. Det er økonomisk krise for en tidligere toppblogger og mtp hvor mye ukjente influencere tjener er det helt åpenbart at det de gjør ikke fungerer. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 6. desember 2024 #102240 Del Skrevet 6. desember 2024 Fotballfluen skrev (7 minutter siden): Jeg er klar over det. Har du sjekket regnskapene til Treasures? Enhver bedriftseier bør ta seg ut minimum 6G om det er rom for det i bedriften for å sikre max rettigheter i folketrygden og pensjon. Om de ikke gjør det er det fordi de ikke har råd. De er nesten en million i minus i fjor. Dersom regnskapet skulle gått i null hadde det ikke vært lønn å betale ut. Det er økonomisk krise for en tidligere toppblogger og mtp hvor mye ukjente influencere tjener er det helt åpenbart at det de gjør ikke fungerer. Det var jo jeg som kommenterte det, så det er klart jeg vet dette. De GJØR jo det, regnskapet viser over en mill i lønnskostnader. Det er fullt lovlig å dele ut utbytte og/eller utbetale lønn i et år hvor resultatet er negativt. De har råd til det, men de kommer ikke ha råd til det veldig mye lenger. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå