Gjest issoras Skrevet 3. juni 2024 #96741 Skrevet 3. juni 2024 5 minutter siden, Snublefot62 said: Men det forutsetter jo at LKE har HDR materiale? Dette bildet han har manipulert/plagiert ser jo ut til å ha vært hentet fra en annen Instagram-konto. Man kan jo lage HDR-effekten i etterkant i fotobehandling ved å lagre ulike versjoner man har over og undereksponert. Han kan også ha fått råbildet av fotografen, da er det enda enklere å lage HDR-versjonen enn hvis han har knabbet det fra nettet. Poenget er at man som KG-bruker ikke bare kan laste ned bildet selv og dra i noen spaker og konkludere med at dette må være påført med pensel. Man kan si mye rart om LKE men (overdrevet) fotobehandling kan han jo og dette er jo veldig hans stil. Lys og skygge er ikke så uskyldig og enkelt som det kan høres ut som.
Andrea59 Skrevet 3. juni 2024 #96742 Skrevet 3. juni 2024 8 minutter siden, issoras said: Man kan jo lage HDR-effekten i etterkant i fotobehandling ved å lagre ulike versjoner man har over og undereksponert. Han kan også ha fått råbildet av fotografen, da er det enda enklere å lage HDR-versjonen enn hvis han har knabbet det fra nettet. Poenget er at man som KG-bruker ikke bare kan laste ned bildet selv og dra i noen spaker og konkludere med at dette må være påført med pensel. Man kan si mye rart om LKE men (overdrevet) fotobehandling kan han jo og dette er jo veldig hans stil. Lys og skygge er ikke så uskyldig og enkelt som det kan høres ut som. Hvis han hadde fått bildet av fotografen hadde det jo vært fornuftig å få med i tilsvaret til frujohansen… 19 5
CityCityBangBang Skrevet 3. juni 2024 #96743 Skrevet 3. juni 2024 10 hours ago, Hallepalle2 said: Det er faktisk til å le seg ihjel av😂lille mannen, i alle ordets betydninger. ‘Safe space’ - ikke for barnet som blir eksponert. De stakkarne her har ikke mange "Safe spaces" dessverre. 😢 5
Snødronninga Skrevet 3. juni 2024 #96744 Skrevet 3. juni 2024 (endret) Røde tall som vitner om at Caroline konstant mister følgere. Har ikke kommet til flere, selv om frua briljerer (gjør hun ikke det, i alt hun gjør?) på tv skjermen. Likevel fortsetter CBE i samme spor med trutmunn, magetopp, overredigerte reels, proteinshake, dokumentering av hver eneste treningsøkt, vise frem barna, og vidvinkel for å få et forvrengt resultat av kroppen. Kunne sikkert laget en lengre liste, men alle vet at det går i det samme gamle. Er det virkelig ikke rom for nytenking? https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno Endret 3. juni 2024 av Snødronninga 14 7
FruJohansen Skrevet 3. juni 2024 #96745 Skrevet 3. juni 2024 issoras skrev (1 time siden): *snip* Ellers skjønner jeg ikke helt hva FruJohansen vil frem til angående sitatretten? Den gjelder da ikke bilder på den måten at man bare kan poste andres bilder, ikke en gang om man krediterer? Man skal ha tillatelse fra den som eier bildet. Sitatretten gir anledning til å bruke et verk, også åndsverk, til å kommentere eksempelvis noe dags/samfunnsaktuelt. Det er på en måte unntaket fra åndsverkloven. Man kan sitere et bilde, altså bruke et utsnitt, og dermed gi det ny verkshøyde, og bruke dette i en ny kontekst. Jeg gjorde dette med bildet av Caroline, og av samme grunn betalte jeg ikke fakturaen fra LK, fordi jeg visste at jeg var innenfor lovverket. Visse forutsetninger gjelder; f.eks må det opprinnelige verket ha blitt mangfoldiggjort fra før, i LK sitt tilfelle var bildet fra Barskingen offentlig på deres side før han tok det i bruk. Hvis LK skulle forsvart handlingen sin her, er sitatretten det eneste han kunne støttet seg på, men dette er juridisk paddemark og mange faktorer spiller inn. Du har altså helt rett i at sitatretten ikke gir "frikort" til å ta andres bilder uten tillatelse og bruke dem etter eget forgodtbefinnende, men den gir rom for å gi et eksisterende verk ny verkshøyde. 27 2 16
Kollontaj Skrevet 3. juni 2024 #96746 Skrevet 3. juni 2024 (endret) «Studiet» til CBE ga karakteren Vel bestått. 😆 Endret 3. juni 2024 av Kollontaj 15
Isola2 Skrevet 3. juni 2024 #96747 Skrevet 3. juni 2024 Kollontaj skrev (10 minutter siden): «Studiet» til CBE ga karakteren Vel bestått. 😆 Hun har i der minste fullført «noe»… 5
Gjest Doktorgraden Skrevet 3. juni 2024 #96748 Skrevet 3. juni 2024 Hvorfor trene eller spise sunt! Det finnes jo harmløse filter 😂
Lafamiglia Skrevet 3. juni 2024 #96749 Skrevet 3. juni 2024 (endret) Veldig fint å se hvordan CBE egentlig ser ut på Camp Culinaris i dag. Sjarmerende, pen og flott, og totalt forskjellig fra frontfiguren i cbe.com. Skjønner virkelig ikke hvorfor de så lenge har kjørt på med den kraftig redigerte, filtrerte og fullstendig sjelløse avataren, i stedet for den faktiske personen som er utgangspunktet for all redigeringen. Hva i all verden er tanken bak? Endret 3. juni 2024 av Lafamiglia 12 2
Rev. Revenge Skrevet 3. juni 2024 #96750 Skrevet 3. juni 2024 Tipper at all redigeringen av utseende gjøres for at ingen skal kunne gjenkjenne dem privat så de kan beholde litt integritet mellom alle påfunnene på nett. Eventuelt fordi underholdningsverdien for eventuelle "fæns" er høy. Og de beholder litt integritet ved å ikke ta seg selv så høytidelig. Nå skal jeg prøve å tørke av meg dagens flir, før det går helt rundt og issen faller av 15
Klink Skrevet 3. juni 2024 #96751 Skrevet 3. juni 2024 Korkoselig skrev (6 timer siden): Han er så gjennomført tragisk. Hva er dette for slags kritikk. 2
Felis Skrevet 3. juni 2024 #96752 Skrevet 3. juni 2024 Klink skrev (3 minutter siden): Hva er dette for slags kritikk. Du synes ikke det er gjennomført tragisk av en utdannet fotograf å stjele andres bilder, og attpåtil snakke nedsettende om arbeidet til bildets eier? Eller av en utdannet pt å ufarliggjøre filter, samtidig som han redigerer på seg større muskler enn han i virkeligheten har? Hva synes du er en passende beskrivelse av slik oppførsel? 31 18
Marihone Skrevet 3. juni 2024 #96753 Skrevet 3. juni 2024 4 hours ago, Sinccis said: Den talentløse fotografen fra Barskingen hadde tatt et overeksponert og kontrastløst bilde, men heldigvis hadde LKE klart å rette dette opp med en harmløs redigering. Siden fotografen var så dårlig (sikkert bare misunnelig på LKE), og bildet nå er LKEs verk etter redigeringen, var det selvfølgelig greit å fjerne stempelet hans fra bildet. Bra at dette ble avklart. Haha. Kverulanten selv det der. Han virker litt narsissistisk til tider også. 14
Flaggermus79 Skrevet 3. juni 2024 #96754 Skrevet 3. juni 2024 Nå har jeg redigert originalbildet på samme måte som LK. Hehe, tok kontrasten helt opp og lyset helt ned. Ble ikke mer skitten av den grunn… 15 1
Klink Skrevet 3. juni 2024 #96756 Skrevet 3. juni 2024 Felis skrev (17 minutter siden): Du synes ikke det er gjennomført tragisk av en utdannet fotograf å stjele andres bilder, og attpåtil snakke nedsettende om arbeidet til bildets eier? Eller av en utdannet pt å ufarliggjøre filter, samtidig som han redigerer på seg større muskler enn han i virkeligheten har? Hva synes du er en passende beskrivelse av slik oppførsel? Den oppførselen er kritikkverdig. HAN er tragisk er bare en tragisk måte å kritisere noen på. 4 2
Felis Skrevet 3. juni 2024 #96757 Skrevet 3. juni 2024 Klink skrev (2 minutter siden): Den oppførselen er kritikkverdig. HAN er tragisk er bare en tragisk måte å kritisere noen på. Man er jo summen av sine handlinger...? 26 1
Snødronninga Skrevet 3. juni 2024 #96758 Skrevet 3. juni 2024 Klink skrev (32 minutter siden): Hva er dette for slags kritikk. MÅ du? 18 6
Spanky Skrevet 3. juni 2024 #96759 Skrevet 3. juni 2024 Flaggermus79 skrev (11 minutter siden): Nå har jeg redigert originalbildet på samme måte som LK. Hehe, tok kontrasten helt opp og lyset helt ned. Ble ikke mer skitten av den grunn… Hvem er det som tramper på min bro.. Nå kommer jeg og tar deg! 😱 21 5
Conradi Skrevet 3. juni 2024 #96760 Skrevet 3. juni 2024 Klink skrev (8 minutter siden): Den oppførselen er kritikkverdig. HAN er tragisk er bare en tragisk måte å kritisere noen på. Felis skrev (5 minutter siden): Man er jo summen av sine handlinger...? @Klink har fokus på bedriften. Ikke på person. Ser du forskjellen? 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå