Snoker45 Skrevet 20. mars 2024 #94241 Del Skrevet 20. mars 2024 Dette var interessant. Jeg søkte opp reg nr og bilen er registrert på Lars Kristian. Og det stemmer at frist for EU kontroll var 13.0623. De har faktisk kjørt med en bil med bruksforbud. Det er drøyt. Og spesielt. Spørsmålet er hvorfor. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. mars 2024 #94242 Del Skrevet 20. mars 2024 Snoker45 skrev (1 minutt siden): Dette var interessant. Jeg søkte opp reg nr og bilen er registrert på Lars Kristian. Og det stemmer at frist for EU kontroll var 13.0623. De har faktisk kjørt med en bil med bruksforbud. Det er drøyt. Og spesielt. Spørsmålet er hvorfor. Ja det er drøyt. Kan ikke se for meg noe annet enn at det er økonomi som gjør det. Man kjører ikke rundt i en ikke-godkjent bil. Spesielt ikke med unger og andre. Punktum. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 20. mars 2024 #94243 Del Skrevet 20. mars 2024 Minthia skrev (42 minutter siden): Får du til å legge ut annonsen? Bruktbil til salgs: Volvo XC 90 - 2020 - Grå - 390 Hk - SUV/Offroad | FINN.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frublå Skrevet 20. mars 2024 #94244 Del Skrevet 20. mars 2024 Aricia skrev (8 minutter siden): @Frublå Å dokumentere en påstand i en diskusjon med "jeg har sett det" er jo ikke verifiserbar dokumentasjon, da. Hvis man slår ettertrykkelig fast at noe ufordelaktig eller inkriminerende er tilfelle, men utelukkende kan belegge dette med egen observasjon, så driver man vel teknisk sett med ryktespredning. Så at jeg faktisk har sett det, uten at jeg kan dokumentere det- er ryktespredning? Jeg gidder ikke skrive noe jeg ikke vet… Jaja, så får du mene at jeg sprer rykter. Det får jeg ikke gjort noe med… Poenget var at jeg skrev at de ikke har eu godkjent bilen de har. Dette kan dokumenteres slik som en annen har lagt ut bilde av lengre opp i tråden. Er veldig mange antakelser og teorier ang dette. Og fakta er så enkel; bilen er i bruk- det har de selv dokumentert i SoMe, bilen er snart et år over fristen på eu godkjenning. I tillegg har jeg sett med egne øyne at bilen blir brukt. Jeg legger ikke ut masse antakelser om hvisomatter, dersomatter….. Prøver å holde meg til fakta i motsetning til enkelte andre her inne som lager diverse scenarioer. Men vi blir nok ikke enige om dette tror jeg… Jeg skriver fakta og ikke teorier. De som håper at det ikke stemmer tar dessverre feil. Bilen har aldri blitt vist for eu godkjenning, for da står km stand registrert. De har ikke tatt seg bryet med å forholde seg til norske lover og regler for å eie bil som ruller på veien.. Thats it! Også får folk bare spekulere i hvorfor. Men bilen er i sin skjønneste orden. Den står ikke kollisjonsskadet noe sted. Den er helt fin og brukbar- BORTSETT fra en ganske viktig detalj 🫣 9 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. mars 2024 #94245 Del Skrevet 20. mars 2024 Bulsara skrev (11 minutter siden): Bruktbil til salgs: Volvo XC 90 - 2020 - Grå - 390 Hk - SUV/Offroad | FINN.no Takk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 20. mars 2024 #94246 Del Skrevet 20. mars 2024 Vet at politiet klipper skilter om de kommer over bilen om den er offentlig parkert. Men kan de reise hjem til eiere og klippe skilter også`? På privat tomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. mars 2024 #94247 Del Skrevet 20. mars 2024 (endret) Frublå skrev (12 minutter siden): Så at jeg faktisk har sett det, uten at jeg kan dokumentere det- er ryktespredning? Jeg gidder ikke skrive noe jeg ikke vet… Jaja, så får du mene at jeg sprer rykter. Det får jeg ikke gjort noe med… Poenget var at jeg skrev at de ikke har eu godkjent bilen de har. Dette kan dokumenteres slik som en annen har lagt ut bilde av lengre opp i tråden. Er veldig mange antakelser og teorier ang dette. Og fakta er så enkel; bilen er i bruk- det har de selv dokumentert i SoMe, bilen er snart et år over fristen på eu godkjenning. I tillegg har jeg sett med egne øyne at bilen blir brukt. Jeg legger ikke ut masse antakelser om hvisomatter, dersomatter….. Prøver å holde meg til fakta i motsetning til enkelte andre her inne som lager diverse scenarioer. Men vi blir nok ikke enige om dette tror jeg… Jeg skriver fakta og ikke teorier. De som håper at det ikke stemmer tar dessverre feil. Bilen har aldri blitt vist for eu godkjenning, for da står km stand registrert. De har ikke tatt seg bryet med å forholde seg til norske lover og regler for å eie bil som ruller på veien.. Thats it! Også får folk bare spekulere i hvorfor. Men bilen er i sin skjønneste orden. Den står ikke kollisjonsskadet noe sted. Den er helt fin og brukbar- BORTSETT fra en ganske viktig detalj 🫣 Jeg mener ikke at du sprer rykter, jeg påpeker bare hva som er normale krav til dokumentasjon når man diskuterer og påstår noe offentlig, siden du blir så oppbrakt over de som uttrykker seg uten å være så bastante som deg på at den mest inkriminerende forklaringen er det som faktisk er tilfellet her. At man har sett noe med egne øyne er noe man selv vet, men som ingen andre kan vite at er tilfellet. Man må tros på sitt ord. På et anonymt forum holder ikke det som dokumentasjon. Det er ikke verre enn det. Endret 20. mars 2024 av Aricia 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. mars 2024 #94248 Del Skrevet 20. mars 2024 Bulsara skrev (2 minutter siden): Vet at politiet klipper skilter om de kommer over bilen om den er offentlig parkert. Men kan de reise hjem til eiere og klippe skilter også`? På privat tomt? Ja. Uavhengig av hvor den står og uavhengig av om den er i bruk. Er den avskiltet så skal skiltene av. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sugar&Spice Skrevet 20. mars 2024 Populært innlegg #94249 Del Skrevet 20. mars 2024 Slapp av. LKE kjenner folk i politiet, dette har han kontroll på. Han er faktisk utdannet politi! De kommer ikke å avskilter bilen hans, han har en egen avtale med Særppolitiet. Det er bare vi som ikke skjønner noenting, og/eller er sjalu på den flotte Volvoen hans. Vi er bare Skoda-folk. 56 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stangselleri Skrevet 20. mars 2024 #94250 Del Skrevet 20. mars 2024 Det er bare å rapportere inn til Statens Vegvesen, det har jeg gjort. På tide at de lærer seg å følge lover og regler. 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 20. mars 2024 #94251 Del Skrevet 20. mars 2024 Jeg hadde valgt en EU-godkjent Skoda fremfor en Volvo med «kremet» skinninteriør og kjøreforbud når som helst! 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 20. mars 2024 #94252 Del Skrevet 20. mars 2024 Bulsara skrev (37 minutter siden): Bruktbil til salgs: Volvo XC 90 - 2020 - Grå - 390 Hk - SUV/Offroad | FINN.no Takk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 20. mars 2024 #94253 Del Skrevet 20. mars 2024 Frublå skrev (18 minutter siden): Så at jeg faktisk har sett det, uten at jeg kan dokumentere det- er ryktespredning? Jeg gidder ikke skrive noe jeg ikke vet… Jaja, så får du mene at jeg sprer rykter. Det får jeg ikke gjort noe med… Poenget var at jeg skrev at de ikke har eu godkjent bilen de har. Dette kan dokumenteres slik som en annen har lagt ut bilde av lengre opp i tråden. Er veldig mange antakelser og teorier ang dette. Og fakta er så enkel; bilen er i bruk- det har de selv dokumentert i SoMe, bilen er snart et år over fristen på eu godkjenning. I tillegg har jeg sett med egne øyne at bilen blir brukt. Jeg legger ikke ut masse antakelser om hvisomatter, dersomatter….. Prøver å holde meg til fakta i motsetning til enkelte andre her inne som lager diverse scenarioer. Men vi blir nok ikke enige om dette tror jeg… Jeg skriver fakta og ikke teorier. De som håper at det ikke stemmer tar dessverre feil. Bilen har aldri blitt vist for eu godkjenning, for da står km stand registrert. De har ikke tatt seg bryet med å forholde seg til norske lover og regler for å eie bil som ruller på veien.. Thats it! Også får folk bare spekulere i hvorfor. Men bilen er i sin skjønneste orden. Den står ikke kollisjonsskadet noe sted. Den er helt fin og brukbar- BORTSETT fra en ganske viktig detalj 🫣 Jeg tror bare du og andre brukere snakker litt forbi hverandre her. Når folk påpeker at det er FOR utrolig at de fremdeles bruker en bil som er begjært avskiltet, det må heller skyldes //insert en eller annen like utrolig forklaring// så tror jeg det er en form for ironi. Typ "The Eriksens kan ikke være SÅ dumme? (men så er det ingen annen forklaring). Strengt tatt er vi alle enige med deg, dette er så sjokkerende at det faktisk er vanskelig å tro på. At de kjører rundt i bilen dokumenterer de selv, så det er ikke spekulasjon. At du personlig har sett det er bare en tilleggsinformasjon, som man kan velge å overse hvis man ikke tror på anonyme vitneobservasjoner. Jeg må innrømme at jeg blir utrolig nyskjerrig på hvorfor de ikke har fått den eu-godkjent. Det er jo en forholdsvis ny bil, av god kvalitet, så hvor mye får egentlig gått i stykker? På den tiden den skulle EU-godkjennes hadde bilen også nybilgaranti, så eventuelle feil som oppstår burde vært fikset av forhandler. Frem til bilen ble annonsert er også serviceprogrammet fulgt, i følge Lars Kristian. Da gjenstår bare to forklaringer, enten har de ikke fått varsel om eu-kontroll, og heller ikke tenkt på at bilen skal på dette selv (noe som ikke henger på greip, siden de oppgir frist for EU i annonsen). Eller så har de valgt å ikke vise den, fordi den har en feil de vet ikke vil gå igjennom. Og denne feilen dekkes ikke av garantien, og de må derfor utbedre den selv (og mangler penger). Og så må jeg innrømme at jeg lurer på hvorfor @Frublå sjekket dette i utgangspunktet😅 33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 20. mars 2024 #94254 Del Skrevet 20. mars 2024 stangselleri skrev (20 minutter siden): Det er bare å rapportere inn til Statens Vegvesen, det har jeg gjort. På tide at de lærer seg å følge lover og regler. Det har vel egentlig ingen hensikt å rapportere til Statens vegvesen, siden det er de som sender ut begjæringen om avskilting mm. Da vet jo de det allerede. De er kilden til opplysningene. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. mars 2024 #94255 Del Skrevet 20. mars 2024 Hvordan vet man at en bil er begjært avskiltet? Kan man sjekke dette på hvilken som helst bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 20. mars 2024 #94256 Del Skrevet 20. mars 2024 Klink skrev (2 minutter siden): Hvordan vet man at en bil er begjært avskiltet? Kan man sjekke dette på hvilken som helst bil? Ja så lenge du har registreringsnummer. Dette er offentlig tilgjengelig informasjon. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/kjoretoyopplysninger/sjekk-kjoretoyopplysninger/ 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. mars 2024 #94257 Del Skrevet 20. mars 2024 Klink skrev (3 minutter siden): Hvordan vet man at en bil er begjært avskiltet? Kan man sjekke dette på hvilken som helst bil? Så lenge du har skiltnummeret så kan du gå på Statens Vegvesen sine nettsider og sjekke kjøretøyopplysninger der. Men her var det enda enklere siden noen hadde anonsen fra når de forsøkte å selge bilen i 2022, og da er det link direkte der til når fristen for neste EU-kontroll var/er. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 20. mars 2024 #94258 Del Skrevet 20. mars 2024 Faktaopplysninger: Hvis en bil som har bruksforbud leveres inn på EU-kontroll nå og godkjennes, så er neste EU-kontroll to år fra godkjent dato. For å få godkjent EU-kontroll forutsettes ofte noen reparasjoner. Godkjent dato er datoen reparasjoner i hht EU-kontrollen er utført og godkjent. Dersom man ikke leverer bilen inn til EU-kontroll eller dropper reparasjoner som EU-kontrollen krevde, så får eieren etter en stund brev om Bruksforbud. Hvis den bilen som har fått ’bruksforbud’ stoppes i kontroll, så avskiltes bilen på stedet. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. mars 2024 #94259 Del Skrevet 20. mars 2024 Ja, som i kontroll denne uka. «Utstyrt med et helt spesielt kamera tok Statens vegvesen oppstilling på Løvås kontrollplass langs E18 i Sande tirsdag. Kameraet leser av alle bilskilt som nærmer seg, og varsler kontrollørene dersom det er biler som for eksempel har bruksforbud fordi de ikke er EU-godkjent eller mangler forsikring.» https://www.tb.no/stor-kontroll-pa-e18-tre-biler-ble-avskiltet-sju-fikk-bruksforbud/s/5-76-2295612 19 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 20. mars 2024 #94260 Del Skrevet 20. mars 2024 issoras skrev (7 timer siden): De er jo ikke uenige med hverandre? Han sier at kontinuitet ikke er nok. Hun motsier ikke dette på noe som helst vis, hun påstår jo ikke at kontinuitet er alt som skal til. Kontinuitet er jo nødvendig, men ikke tilstrekkelig. Angående bilen - her nekter jeg å tro at det er snakk om samme bil, at dette stemmer. De har vel erstattet den forrige? 😬 Jeg tolker det dit at de ikke greier å være enige på sosiale medier. Eller kanskje det er mer presist at de ikke greier å formidle noe troverdig. CBE sier at kontinuitet er avgjørende, (nesten) hver dag i alle år, selv på dager når hun ikke føler for det - og understreker at det er spesielt de dagene hun egentlig ikke orker hun virkelig presser seg gjennom trening (for å få kontinuitet). Som vi vet har CBE også i årevis gitt sterkt og ofte uttrykk for at trening er tungt, kviasamt, et ork å komme gjennom. Ikke bare det, hun har dokumentert at hun trener når hun er syk og ellers ikke burde ha trent. Er det noe CBE da IKKE formidler, så er det det det LKE understreker - at kvalitet også må inn, at kontinuitet ikke er nok. Kanskje jeg egentlig burde ha skrevet at CBE og LKE er enige og samkjørte... For er det noe LKE og coach_eriksen har vist over mange år også, så er det akkurat det samme som CBE har vist - nemlig det motsatte av kvalitet i treningen. LKE har dokumentert overtrening, trening med skader, altfor tung styrketrening til de svakhetene han har, trening med sykdom osv. osv. Ikke noe av dette viser kvalitet. Tvert om viser begge mangel på kvalitet, noe som understrekes med deres nærmest maniske utseende- og kroppsfokus. Det at de nå i tillegg fullstendig uetisk ikke bare rekrutterer egne, men også andres små barn og unge, til dette "treningsopplegget" de kjører, det viser at kvalitet er noe de IKKE er ute etter! Så jeg tenker jeg snur helt om og endrer meningen med mitt forrige innlegg til å si at LKE og CBE dessverre er sørgelig og uprofesjonelt samkjørte... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå