Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (1 time siden):

Coachen har en kone som trener sent (veldig) og tidlig (veldig) og som akkurat har fortalt at hun sover dårlig. Det er jo ikke rart. Sykelug trening rett før sengetid, og så opp før fuglene fiser igjen for å trene. Mer eller mindre null restitusjon. Kroppen hennes er kjørt til det ytterste. Meningsløst å trene så mye, og gå så lite søvn. Kompetanseløst av coachen som vi vet har et usunt forhold til trening.

Og så skal han trene unger! Burde vært satt søkelys på dette syke opplegget, som her:

Komersiell keeperskole for 10-17-åringer

https://www.folkebladet.no/sport/i/a7xz5E/reager-paa-keeperskole-med-liverpool-trener-gift-for-idretten

utdrag

«– Er det ikke naturlig at et idrettslag er kreative i måten de tjener penger på?

– Nei, ikke når vi finansierer idretten i så stor grad som vi gjør. Vi bruker store pengesummer på rimelige sommeraktiviteter i mange idrettslag. Om du vil gjøre noe ekstraordinært, så finnes det potter man kan søke på, eller stiftelser som kan stille opp. Det er flott å selge vafler for å spare til en tur, men det å sende regningen til foreldrene, som man gjør her, er helt feil, sier SV-politikeren.

NFF kritiske

Heller ikke i Norges Fotballforbund lar man seg begeistre. Direktør for utvikling og aktivitet, Alf Hansen, understreker at han uttaler seg på generelt grunnlag:

– Kommersielle fotballskoler av kort varighet er ikke noe vi ønsker. NFF mener at klubber kan organisere slike type tilbud på egenhånd, til en betydelig lavere kostnad, sier han til VG.

Hansen forstår at mange norske fotballforeldre har stor kjøpekraft og ønsker det beste for barna sine. Men han mener klubber som trenger bistand eller vil gjøre noe ekstra kan få hjelp til dette - blant annet gjennom fotballkretsen sin.

– Her er det i tillegg en kommersiell aktør som skal ha utbytte. Det er ikke greit, sier NFF-toppen»

Og det er jo også derfor LKE driver med dette. Lite money fra andre ting tydeligvis.

Jeg håper noen i media tar tak i det at Lars Kristian Eriksen og Athlete Excel AS retter sin virksomhet mot barn!

I 2018  skadet 35 000 seg på idrettsbanen. Barn og unge var overrepresentert blant disse. https://www.nrk.no/sport/breivik-langer-ut-mot-idrettsforbundet-_-frykter-for-barns-helse-1.14882556

https://www.nrk.no/innlandet/idrettsforsker-mener-for-mye-trening-forer-til-frafall-i-ungdomsidretten-1.15201679

"Ifølge Thue Bjørndal oppstår ikke skadeproblematikken på grunn av idrettsskolene, men i samspillet mellom aktivitet i klubb, skole og forbund fordi totalen fort blir for voldsom for utøverne.

– Veldig mange sliter med skader og sykdom over lange perioder som gjør at det ikke er gøy med idrett. Eller at de ikke kan drive med idrett til slutt, sier han."

Thue Bjørndal er førsteamanuensis ved Institutt for idrett og samfunnsvitenskap på Norges idrettshøgskole.

Og Lars Kristian Eriksens løsning er å sende barn - jo yngre jo bedre, iflg. ham - inn i et treningsregime hvor barna skal leve som toppidrettsutøvere 24/7, hvor han skal legge mye ekstra trening på toppen av det barn har gjennom skole og klubb.

Advarslene er mange: https://www.nrk.no/innlandet/massiv-stotte-etter-foreldrekritikk-1.13171126

Det finnes unntak hvor barn som presses ekstremt mye blir toppidrettsutøvere, men det gjelder - heldigvis! - bare unntaket av de som blir de beste, som forskning har vist:

https://www.nrk.no/sport/xl/verdensmesteren-trodde-alle-barn-trente-som-toppidrettsutovere-1.15247928

Barn helt ned i 12-års alder ender på sykehus pga. for mye trening - presset frem av foreldre som har ambisjoner: https://www.nrk.no/innlandet/advarer-foreldre-mot-a-trene-barna-syke-1.12370248

"Barnelege Kristian Holm håper foreldre og trenere forstår alvoret i situasjonen.

– Dette er baksiden av medaljen. Toppidrett er i dag en hårfin balanse mellom belastning og hvile, men barn skal ikke drive slik. De skal ikke trene organisert sju dager i uka, sier han."

Lars Kristian Eriksen og Athlete Excel ønsker ikke bare at barn skal trene syv ganger i uken - men han/de vil at barn skal leve som toppidrettsutøvere 24/7 året rundt.

Dette er det gale vanvidd! Et opplegg rettet mot foreldre som har mer penger enn fornuft, og barna blir skadelidende.

Jeg har ikke overskudd nå, men om noen orker - ta kontakt med Nrk, en av journalistene fra de nyeste linkene her. Siden Nrk gjennom flere år har hatt fokus på barn/idrett/skadeproblematikk/foreldrepress i barneidretten, så tenker jeg det er stor sjanse for at Nrk er villig til å ta denne saken også.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snødronninga skrev (10 timer siden):

Ser at det har vært photoshoot på kjøkkenet, med mat som tema. Kan det være at hun jobber med en kokebok? Det hadde vært tidenes mest overflødige kokebok, med stjålne oppskrifter. 

Kommer straks et samarbeid med proteinvafler. Snikreklamen har allerede begynt...

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

særping skrev (16 minutter siden):

Kommer straks et samarbeid med proteinvafler. Snikreklamen har allerede begynt...

Hadde sant å si ventet noe litt mer spennende ettersom det hausses opp til de grader. Men når samarbeidskassa er så bunnskrapt som nå anses dette vel som helt formidabelt….

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så det var derfor «så veldig mange» hadde spurt om oppskriften til proteinvaflene på den spørsmålsrunden hun tilfeldigvis hadde rett før photoshooten. 🙄

Endret av Sinccis
  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for bilder og tekst med opphavsrett samt svar til dette. 

Minner om spesifiseringen hos Rampelyset da bildene som slettet lå på Kvinneguiden sin server. 

Sitat

Deling av bilder

Du kan dele maks ett bilde fra Instagram og Snapchat (feed, story og reel). Kontonavn skal være synlig.

Du kan dele andre bilder på forumet om de lastes opp med kildehenvisning, dvs. at bildeadressen som vises når du holder musepekeren over bildet, er bildets originale kilde. Bilder som lastes opp som vedlegg og dermed får Kvinneguiden som adresse, er brudd på opphavsrett.

Direktelenker til Facebook, Instagram og Twitter som legger seg som bilder i innlegget er ok.

Forumansvarlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 16.1.2024 den 11.14):

Hvor mange år har de holdt på med dette nå, netfit osv? Ikke en kunde har vi sett på alle disse årene også dukker det altså opp et barn som nå skal pushes frem av denne uetiske bedriften? Det er vanskelig å finne ord som ikke blir moderert bort kjenner jeg. Jeg er egentlig ganske målløs, men er det noe jeg føler virkelig sterkt etter å ha fulgt denne bedriften gjennom mange år, er at de ikke har nok kompetanse på det de driver med nå, dette er virkelig ikke bra og jeg lurer virkelig på hva foreldrene til denne 13 åringen tenker på. Dette er jo et virkelig skremmende eksempel på hvor langt enkelte er villige til å gå for å holde oppe et luftslott av en bedrift og hvor mye galt det er med denne bransjen. 

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bulsara

Jeg har tenkt en del på det å være influenser og skape et narrativ som skiller seg fra sannheten. Jeg har fulgt denne tråden lenge, men er ikke mest aktivt. Men jeg har et hjertesukk.

Om jeg kan ta den siste spørsmålsrunden som et eksempel, hvor det hevdes at så mange har spurt om oppskrift på proteinvafler. La oss si det er en eller to stk. som spør om oppskrift, men det formuleres på en måte som kan tolkes til at det er mange som etterspør. Det samme med Sterkt og Atletisk på Netfit. Det skrives at alle som var med før jul blir med videre. Enda et utsagn for tolkning. La oss si det var kanskje en eller to stk det dreier seg om her også. Så til poenget mitt. Om det er så lite interaksjon, men gis inntrykk av at det er mer, hva gjør det egentlig med et menneske?

Jeg tenker det ikke kan være sunt å stadig skape og konstruere et inntrykk av å være mer populær enn hun egentlig er. Det skjules likes, men vises frem på poster der det er mange(typ barnebilder til høytider, ferie, bursdag). Det må jo bidra negativt til selvbildet. Jeg kan ikke forstå at dette virkelig er en jobb noen ønsker å utsette seg for. Stadig å bli sett etter i kortene, diskutert, snakket om. Og å bruke så mye tid på å skape en fasade utad. For meg er det oppskriften på ulykkelig og usikker. 

Det hadde holdt meg søvnløs om nettene i alle fall. Stadig pønske ut nye innlegg som fenger verden, og ikke minst, en skuffelse om responsen ikke ble som jeg håpet. Det er nitrist å bevitne. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at dette kan fortsette år ut og år inn. Hva skal hun finne på når hun mister den (tilsynelatende) fordelene hun har nå med et vakkert ytre og to søte barn?

Ønsker meg så inderlig en sterkere regulering av barns fremvisning i sosiale medier. 

Voe sa i den artikkelen i Aftenposten om bloggerne: Det er ikke sunt å være så opptatt av seg selv. Jeg ser på Farmen Kjendis, og der er hun med. Jeg mener hun startet noen år senere enn CBE, men i samme glansdager for Blogger. Hun er 10 år yngre, men hun er jo milevis foran CBE. Hun prioriterte utdannelse, har forstått at hun må balansere offentligheten, tenker over hva hun bruker sine kanaler til. Det er for meg nesten uforståelig å se på husfruen i Sarpsborg og sammenligne deres to retninger i livet. Mest er det trist. Å skufle bort en så gylden mulighet til fordel for endeløse do selfier og løping på mølla videoer. Det kan ikke fortelle noe annet enn at det er noe i utviklingen som virkelig ikke har gått rett vei for CBE. 

Er det lov å håpe at Kontent kan peile inn ny kurs? Jeg håper det for barnas del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (2 timer siden):

Om jeg kan ta den siste spørsmålsrunden som et eksempel, hvor det hevdes at så mange har spurt om oppskrift på proteinvafler. La oss si det er en eller to stk. som spør om oppskrift, men det formuleres på en måte som kan tolkes til at det er mange som etterspør. Det samme med Sterkt og Atletisk på Netfit. Det skrives at alle som var med før jul blir med videre. Enda et utsagn for tolkning. La oss si det var kanskje en eller to stk det dreier seg om her også. Så til poenget mitt. Om det er så lite interaksjon, men gis inntrykk av at det er mer, hva gjør det egentlig med et menneske?

Jeg tenker det ikke kan være sunt å stadig skape og konstruere et inntrykk av å være mer populær enn hun egentlig er. Det skjules likes, men vises frem på poster der det er mange(typ barnebilder til høytider, ferie, bursdag). Det må jo bidra negativt til selvbildet. Jeg kan ikke forstå at dette virkelig er en jobb noen ønsker å utsette seg for. Stadig å bli sett etter i kortene, diskutert, snakket om. Og å bruke så mye tid på å skape en fasade utad. For meg er det oppskriften på ulykkelig og usikker. 

Det hadde holdt meg søvnløs om nettene i alle fall. Stadig pønske ut nye innlegg som fenger verden, og ikke minst, en skuffelse om responsen ikke ble som jeg håpet. Det er nitrist å bevitne. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at dette kan fortsette år ut og år inn. Hva skal hun finne på når hun mister den (tilsynelatende) fordelene hun har nå med et vakkert ytre og to søte barn?

Jeg tenker at dette er det CBE og LKE tror er å ha kompetanse på SoMe. Hvordan skape en illusjon av å være populær med hensikt å trekke til seg flere følgere. Før var det enkelte konsertarrangører som gikk ut med varsel om "NB- få billetter!" når salget gikk dårlig. Noen klarte å skape en hype med det, men i de fleste tilfeller var det bare puteflaut når publikum dukket opp til halvfulle saler. På internett kan man skjule det reelle engasjementet så de kan trekke den strategien veldig langt, og kjøre for helt tomme virtuelle saler.

Det var en dokumentar som viste hvordan influencere kunne starte helt på null og kjøpe seg opp på følgere, likes og kommentarer, og dermed påvirke algoritmene og annonsørene, for så å framstå så populær at de begynte å få ekte følgere. Programmet gjorde et eksperiment for å se om det gikk - og det gjorde det. Men der var det et visst innhold i det minste. Husker ikke tittelen, beklager.

Jeg lurer på om det kan forklare hvorfor det er så lite kreativt innhold i kanalene, de tror de vet hvordan SoMe fungerer, mens det egentlig bare en hype de klarte å utnytte maksimalt. Når hypen er over sitter de igjen med ingenting og skjønner ingenting. Bare inntekt som forsvinner og kontoer som tømmes. Og ingen annen strategi enn å blåse opp utseendet mer og mer fordi de faktisk fortsatt tror at de 80.000 som fulgte bloggen gjorde det fordi CBE er så interessant som seg selv.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (11 minutter siden):

Jeg tror de lever såpass på siden av samfunnet at de har mistet evnen til å forstå et potensielt publikum. På Stort og Smått-gruppa på Facebook har en interiørblogger lagt ut et spørsmål. Hun hevder at hun får 10 ganger mer engasjement på ai bilder enn sine egne interiørbilder og lurer derfor på om det er greit at hun bruker ai-bilder i reklame for interiørkurs

Lars Kristian har tydeligvis lest dette, men selv om han nå vet at bildet inneholder feil, klarer han ikke å se det. Så han må faktisk spørre. 

Jeg tror det like gjerne er hans måte å opponere på. Det er en ryggmarksrefleks hos han, å opponere mot flertallet og/eller fremstå som den mest innovative (og fremtidsrettede?) i enhver setting. Underforstått at "alle som ikke hiver seg på AI-trenden, er noen treige fjols".. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, får intrykk av at hun booker fult crew og stylist for å lage proteinvafler til IG-fansen.. 😆 til å ha å være influenser på heltid produseres det sjukt lite innhold i kanalene. Men mulig det er noe superhemmelig og superspenndene i vente.. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (20 minutter siden):

Jeg tror det like gjerne er hans måte å opponere på. Det er en ryggmarksrefleks hos han, å opponere mot flertallet og/eller fremstå som den mest innovative (og fremtidsrettede?) i enhver setting. Underforstått at "alle som ikke hiver seg på AI-trenden, er noen treige fjols".. 

Det har du sikkert rett i. Men samtidig har han publisert en bedriftsside full av bilder med ekstreme feil og mangler på de ai-genererte bildene, så man må jo anta at han faktisk ikke ser det selv? Det er i hvert fall en bedre forklaring enn at han gjorde det med vilje...

Jeg ser at han legger ut gjentatte filmer av dette barnet, og skriver at han har fått tillatelse av foreldrene. Det er jo vel og bra, men er det den eneste kunden de har? Hva med Hans, Henrik og Helge? Ville de ikke være med på bilder? I så fall, hvorfor? De er jo så innmari fornøyde...

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"In my own space" (IG)

Kremt, nei ikke helt, beklager å måtte si det Caroline, men det står en fyr halvveis i skjul bak skyvedøra og tar bilder av deg 😳

• Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det kan forklare hvorfor det er så lite kreativt innhold i kanalene, de tror de vet hvordan SoMe fungerer, mens det egentlig bare en hype de klarte å utnytte maksimalt. Når hypen er over sitter de igjen med ingenting og skjønner ingenting. Bare inntekt som forsvinner og kontoer som tømmes. Og ingen annen strategi enn å blåse opp utseendet mer og mer fordi de faktisk fortsatt tror at de 80.000 som fulgte bloggen gjorde det fordi CBE er så interessant som seg selv.

Jeg tror de er så navlebeskuende og grandiøse at de tror de leverer og fenger bare ved å være seg selv (filtrerte og rosemalte vel og merke fordi de innbiller seg at vi også tror de ser ut og lever slik de fremstiller seg). Det er grenser på hvor lenge man kan leve på at man en gang var populær, før en må jobbe for å holde seg i rampelyset eller fornye seg. Nei, det er ikke nok i 2024 at du heter CBE og hadde norges mest populære blogg i 2010.

I musikkverden hadde disse to vært en slags one hit wonder…

Endret av Xmasclovn
  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (18 timer siden):

Ser at det har vært photoshoot på kjøkkenet, med mat som tema. Kan det være at hun jobber med en kokebok? Det hadde vært tidenes mest overflødige kokebok, med stjålne oppskrifter. 

Hmmm hva skal den hete tro? « 50 retter med proteinpulver» eller « Hvordan  lage mat i bh’n uten å brenne magen?» 😉

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
50 minutter siden, Xmasclovn said:

Jeg tror de er så navlebeskuende og grandiøse at de tror de leverer og fenger bare ved å være seg selv (filtrerte og rosemalte vel og merke fordi de innbiller seg at vi også tror de ser ut og lever slik de fremstiller seg). Det er grenser på hvor lenge man kan leve på at man en gang var populær, før en må jobbe for å holde seg i rampelyset eller fornye seg. Nei, det er ikke nok i 2024 at du heter CBE og hadde norges mest populære blogg i 2010.

I musikkverden hadde disse to vært en slags one hit wonder…

God sammenligning, veldig one hit wonder-band det her. Og sorterer under "hvor er de nå?" Bare at det vet alle til en hver tid som bryr seg...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

særping skrev (8 timer siden):

Man ser posen med vaffelmix på den ene behind the scenes filmen hvor hun står med et vaffeljern. Det er også filmet noe smoothie. Så mitt første gjett er en serie med proteinpulver, proteinvafler osv. Kan være en kokebok også, men februar/mars er en merkelig tid å slippe kokebok på. Burde vært før jul eller nå.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoledig skrev (21 minutter siden):

Man ser posen med vaffelmix på den ene behind the scenes filmen hvor hun står med et vaffeljern. Det er også filmet noe smoothie. Så mitt første gjett er en serie med proteinpulver, proteinvafler osv. Kan være en kokebok også, men februar/mars er en merkelig tid å slippe kokebok på. Burde vært før jul eller nå.

Synes også er merkelig, forventet at det ville komme før jul slik at de kunne utnytte "slankebobla" i januar. Men som vanlig med CBE - for seint 😆

Det er proteinprodukter i samarbeid med en kjent bedrift som kommer. Har sett produktnavnene.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Felis said:

Å leve i en boble hvor man har minimal omgang med folk, og hvor man kun godtar rosende tilbakemeldinger, er åpenbart ikke bra i lengden. Det er derfor han ikke skjønner hvorfor folk reagerer på at han legger ut et bilde av at han står i en slags predatorstilling og ser på et barn, med teksten "Jo yngre, jo bedre". Han forstår ikke assosiasjonene folk flest får til dette. Og Caroline tror oppriktig at kaffekopp, løping på mølla og do-selfies er interessant for folk flest. 

Det hadde vært utrolig interessant om noen gadd å forske på dette i fremtiden. Hvor ødelagt blir man av å leve i influencerbobla, og hadde de genetiske disposisjoner eller skader som gjorde dem ekstra utsatt i utgangspunktet?

Jeg tenker det samme. De er godt voksne mennesker som synes å omgås svært få andre enn den nærmeste kretsen. De deltar tilsynelatende ikke på samlinger, konferanser, kurs - ingenting som både kunne skapt innhold til kanalene, og som kunne utvidet horisontene deres.

Man kan anta at de konsumerer sosiale medier daglig, og mtp hva de selv anser som godt innhold i sine egne kanaler aner jeg meg hvilken type influencere de selv følger. Dessverre så er dette influencere av et ganske annet kaliber enn ekteparet fra Sarpsborg. CBEs eneste gjenværende mulighet til å bli noenlunde relevant er å droppe glam og filter, og bli mer folkelige. Griser flyr den dagen det skjer.

Jeg er enig i det du nevner om predatorvibbene - det var akkurat den første assosiasjonen jeg fikk. Ikke noe jeg personlig ville hatt mitt barns ansikt knyttet til.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...