CityCityBangBang Skrevet 1. desember 2023 #90821 Del Skrevet 1. desember 2023 3 hours ago, Kaisa10 said: Hadde det bare vært en reklame for det tøyet så hadde jeg jo « forstått» den snutten. Men her er det jo bare henne som valser rundt, helt naturlig liksom, og drikker kakao midt på dagen ( mens alle andre er på jobb) Som om det er en del av hverdagen. Det er jo helt sykt. Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat gikk inn i desember iført rød neglisje… Jeg forstår ikke hva hun forsøker (?) å formidle. Er det umerket reklame for "sexy" bekledning? Er det for å vise hvor ryddig hun har det i skapene? At hun (fortsatt) kan lage kakao - som det tydeligvis konsumeres mye av i huset? Eller kan det være at hun anser seg som så uimotståelig sexy og deilig at hun bare MÅ vise det til "gud og hvermann"? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. desember 2023 #90822 Del Skrevet 1. desember 2023 Xstrella skrev (13 timer siden): Lite å gjøre på, oppmerksomhetsbehov, lever i sin egen verden. Man ser tydelig hvor skadelig og syk man blir etter 10-12 år foran et speil. Innsnevret er ordet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. desember 2023 #90823 Del Skrevet 1. desember 2023 Pasha skrev (6 timer siden): Mads Hansen i Asbjørns julekalender, sender et stikk.. om ikke spesifikk til CBE, så til influensere som bruker barna sine på Instagram. Good 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. desember 2023 #90824 Del Skrevet 1. desember 2023 mammams skrev (5 timer siden): Enig! Jeg skrev min kommentar da jeg hadde lunsj på jobben. Gikk så og spiste lunsj med mange hyggelige og dyktige pedagog-kollegaer. Vi hadde gløgg og fredagslotteri, snakket om Tinder (de single informerer oss andre), mammatreff og planer for helga. Før vi alle gikk hver til vårt og tok imot elever etter storefri. En hyggelig og nokså vanlig dag på jobb, og jeg får påfyll av faglig gjennom arbeidet mitt, lærer mer om kollegaene mine. Er så takknemmelig for at jeg er frisk og kan gå på jobb hver dag! Perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. desember 2023 #90825 Del Skrevet 1. desember 2023 CityCityBangBang skrev (13 minutter siden): Jeg forstår ikke hva hun forsøker (?) å formidle. Er det umerket reklame for "sexy" bekledning? Er det for å vise hvor ryddig hun har det i skapene? At hun (fortsatt) kan lage kakao - som det tydeligvis konsumeres mye av i huset? Eller kan det være at hun anser seg som så uimotståelig sexy og deilig at hun bare MÅ vise det til "gud og hvermann"? «hvor inspirert mange av dere blir bare fordi jeg er meg» er vel greia. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 1. desember 2023 #90826 Del Skrevet 1. desember 2023 4 minutter siden, Kollontaj said: «hvor inspirert mange av dere blir bare fordi jeg er meg» er vel greia. Da er det jo bare å ønske lykke til i "bobla". 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 1. desember 2023 #90827 Del Skrevet 1. desember 2023 Det er jo ingen normale 40-år gamle damer i Norge som har sånne formiddager, - kakao og neglisje. Så skjønner ikke helt hvem hun skal inspirere eller hvem som er målgruppen. En gjeng gamle griser kanskje? Hun lever i hvertfall på en helt annen (og fjern) planet enn folk flest. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 1. desember 2023 Populært innlegg #90828 Del Skrevet 1. desember 2023 Jeg får faktisk vondt av henne. Sminket, stylet og arrangert - for hvem? 6-7 kommentarer på IG. Først ble jeg lattermild fordi det er så far out, men så tenker jeg på dagen hennes. Så tomt, så meningsløst og så ensomt. 67 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 1. desember 2023 #90829 Del Skrevet 1. desember 2023 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Jeg får faktisk vondt av henne. Sminket, stylet og arrangert - for hvem? 6-7 kommentarer på IG. Først ble jeg lattermild fordi det er så far out, men så tenker jeg på dagen hennes. Så tomt, så meningsløst og så ensomt. Ja, det er trist. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 2. desember 2023 #90830 Del Skrevet 2. desember 2023 K_mb skrev (4 timer siden): Er jeg fullstendig klar over, det gjør ikke saken bedre. Og synes MH er en feiging da han har bygd seg opp et navn og en stor følgerskare (større enn han klarte gjennom fotballen) gjennom å kritisere nettopp det CBE bedriver og lever av. MH er vel redd for bilen sin, han og, som andre som ikke tør stikke hånden inn i LKE-vepsebolet. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 2. desember 2023 #90831 Del Skrevet 2. desember 2023 7 hours ago, Hallepalle2 said: Jeg får faktisk vondt av henne. Sminket, stylet og arrangert - for hvem? 6-7 kommentarer på IG. Først ble jeg lattermild fordi det er så far out, men så tenker jeg på dagen hennes. Så tomt, så meningsløst og så ensomt. Akkurat det satt jeg med igjen og. Så utrolig ensomt.pynte seg med hår , sminke og kostymet sitt, noe som sikkert har tatt timevis og så deretter puteflaut gli rundt omkring i det skumle julehuset. Helt alene, utenom luskedyret som filmer. Synes litt synd på henne. Som i hussalgsblemma vil jo dette bli parodiert, og det vil jo gi klikk, men hun går virkelig seriøst inn, og tror at det er beundring og ikke underholdning som gjør at så mange, inkludert meg åpner storyene hennes. Jeg har litt dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke annet enn å la meg fascinere. Det samme med Ulrik Nygård. Uffda... Jeg tror det som gjør at så mange ler av disse to, er at de er helt fengslet av eget utseende, og poseringene er utrolig pinlige mens de prøver å fremstå som smarte og kultivere, men det skinner jo igjennom at det er et stykke igjen. De andre fillers og tyrkiatenner- folka prøver ikke å late som, det du ser er det du får. Her blir jatakn begge deler for vanskelig, og det blir litt stakkarslig. Nei, får vondt av henne. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 2. desember 2023 #90832 Del Skrevet 2. desember 2023 evic skrev (5 timer siden): Det er jo et argument å gjemme seg bak, men hvis du som tydeligvis er aktiv her inne leser hva folk diskuterer går det på langt mer enn bare eksponering av barn. Hvis hun legger ut et bilde av seg selv er det bare å gå inn her og bildet er allerede diskutert ned til minste detalj. Alt fra utseende til hvor kjedelig og tomt liv hun må ha? Hva kaller du sånt for? Syns det er direkte skremmende og stygt gjort. Jeg er for å diskutere handlinger, men når kritikken går på absolutt alt hun foretar seg sier det mer om nettrollene her inne som leker rebell bak tastaturet Det er et faktisk yrke det å ikke ha en arbeidsplass med kollegaer, men å jobbe hjemmefra ved å poste bilder av utseende og hjem på internett. For noen er det godt betalt. Andre må ty til ulike triks for å få oppmerksomhet rundt seg selv, utseendet sitt og hjemmet sitt. Måten de tjener penger er å plassere produkter for bedrifter i stua si, på kroppen sin, på barna sine, dyra, mannen, i maten, julekalenderen, barnebursdagen osv. De forsøker å skape en illusjon av et attraktivt liv som følgerne også kan få om de kjøper det samme som dem. Hvordan foreslår du at man fører en diskusjon rundt denne typen forretning? Når influenceren plasserer reklamen på egen kropp, hud, hår, negler, barn.. Hvordan kan man snakke om dette og være kritisk til forretningsmetodene åpent på en måte som du synes er innafor? Kan man det uten å nevne håret, huden, klærne, barna, mannen, huset, maten, julekalenderen, poseringene, de åpenbare feilrepresenteringene (bildet er fra i går, i fjor, det er 8 grader og vind men hun gjør yoga på fjellet, feil utførte øvelser og ingen erfaring med å instruere etc)? Uten å nevne verken den som både er modell, idemaker, skribent, redaktør, fotograf og eier i samme person, eller de valgene hun har tatt for produktet sitt? Dessuten, noen influencere lever av å vise fram et liv ute blant folk, eventer, venner og arrangement. CBE går stort sett nypyntet hjemme i svært mørke bilder. Det ser veldig kaldt, ensomt, kjedelig og tomt ut for meg også. Men det er det livet hun selger. Det hun ønsker å inspirere og tjene penger på. Hvordan kan man kritisere innholdet, altså selve produktet hun selger oss uten å nevne det faktiske innholdet og hvordan man opplever det? 31 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 2. desember 2023 #90833 Del Skrevet 2. desember 2023 Minthia skrev (34 minutter siden): Det er et faktisk yrke det å ikke ha en arbeidsplass med kollegaer, men å jobbe hjemmefra ved å poste bilder av utseende og hjem på internett. For noen er det godt betalt. Andre må ty til ulike triks for å få oppmerksomhet rundt seg selv, utseendet sitt og hjemmet sitt. Måten de tjener penger er å plassere produkter for bedrifter i stua si, på kroppen sin, på barna sine, dyra, mannen, i maten, julekalenderen, barnebursdagen osv. De forsøker å skape en illusjon av et attraktivt liv som følgerne også kan få om de kjøper det samme som dem. Hvordan foreslår du at man fører en diskusjon rundt denne typen forretning? Når influenceren plasserer reklamen på egen kropp, hud, hår, negler, barn.. Hvordan kan man snakke om dette og være kritisk til forretningsmetodene åpent på en måte som du synes er innafor? Kan man det uten å nevne håret, huden, klærne, barna, mannen, huset, maten, julekalenderen, poseringene, de åpenbare feilrepresenteringene (bildet er fra i går, i fjor, det er 8 grader og vind men hun gjør yoga på fjellet, feil utførte øvelser og ingen erfaring med å instruere etc)? Uten å nevne verken den som både er modell, idemaker, skribent, redaktør, fotograf og eier i samme person, eller de valgene hun har tatt for produktet sitt? Dessuten, noen influencere lever av å vise fram et liv ute blant folk, eventer, venner og arrangement. CBE går stort sett nypyntet hjemme i svært mørke bilder. Det ser veldig kaldt, ensomt, kjedelig og tomt ut for meg også. Men det er det livet hun selger. Det hun ønsker å inspirere og tjene penger på. Hvordan kan man kritisere innholdet, altså selve produktet hun selger oss uten å nevne det faktiske innholdet og hvordan man opplever det? Herregud. Det må vel gå an å kritisere forretningsmetoder om dere mistenker at det er noe ulovlig som foregår, uten å henge ut henne og familien? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. desember 2023 #90834 Del Skrevet 2. desember 2023 Memorangen skrev (44 minutter siden): Herregud. Det må vel gå an å kritisere forretningsmetoder om dere mistenker at det er noe ulovlig som foregår, uten å henge ut henne og familien? På hvilken måte er de hengt ut? Innleggene her inneholder (heldigvis) alltid henvisninger til det bedriften legger ut selv. Det de selv ønsker oppmerksomhet på. Ellers ville de vel ikke eksponert det? 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 2. desember 2023 #90835 Del Skrevet 2. desember 2023 Memorangen skrev (32 minutter siden): Herregud. Det må vel gå an å kritisere forretningsmetoder om dere mistenker at det er noe ulovlig som foregår, uten å henge ut henne og familien? "Dere"? Fint om du adresserer de du mener går over streken og ikke grer alle under en kam. Jeg rapporterer langt oftere enn jeg poster for å si det sånn. Jeg syns faktisk det er greit å påpeke at dette er ei dame som sitter hjemme og sminker og pynter seg i timevis hver eneste dag, for så å ta bilder av seg selv hjemme i sin egen stue. Godt hjulpet av anstrengt posering, profesjonelt fotoutstyr og teknisk etterbehandling. Sponsede løsnegler og sponset, klinikkbehandlet hud vises frem helt uten reklamemerking. For så å motta folkets hyllest via Likes, for hvordan har hun tid til alt. Både til å være mamma OG til å se hyperstriglet ut på instagram. Dette er i realiteten et attråverdig liv for de aller færreste, og ved å påpeke at det perfekte livet på Instagram er en illusjon, så kan kanskje kvinner føle seg langt bedre med seg selv, der de haster av sted til jobben på sykehuset eller meglerkontoret med vått hår under lua og to kjedelige skiver i matpakka. 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 2. desember 2023 #90836 Del Skrevet 2. desember 2023 Rastebenk skrev (8 minutter siden): "Dere"? Fint om du adresserer de du mener går over streken og ikke grer alle under en kam. Jeg rapporterer langt oftere enn jeg poster for å si det sånn. Jeg syns faktisk det er greit å påpeke at dette er ei dame som sitter hjemme og sminker og pynter seg i timevis hver eneste dag, for så å ta bilder av seg selv hjemme i sin egen stue. Godt hjulpet av anstrengt posering, profesjonelt fotoutstyr og teknisk etterbehandling. Sponsede løsnegler og sponset, klinikkbehandlet hud vises frem helt uten reklamemerking. For så å motta folkets hyllest via Likes, for hvordan har hun tid til alt. Både til å være mamma OG til å se hyperstriglet ut på instagram. Dette er i realiteten et attråverdig liv for de aller færreste, og ved å påpeke at det perfekte livet på Instagram er en illusjon, så kan kanskje kvinner føle seg langt bedre med seg selv, der de haster av sted til jobben på sykehuset eller meglerkontoret med vått hår under lua og to kjedelige skiver i matpakka. Alle skjønner vel at ikke virkeligheten er sånn at man går rundt superstriglet hjemme, men er det ikke det man gjerne syns er fint å se når man leser en blogg da? jeg ville heller lest det enn noe som handler om den hverdagen jeg selv lever hver dag. det er jo bare en blogg. det er helt sykt mange innlegg i denne tråden, og av det lille jeg har sett var det mobbing i flere av innleggene. de som gjør det vet vel det selv tenker jeg. de burde skjemmes! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finngirl Skrevet 2. desember 2023 #90837 Del Skrevet 2. desember 2023 Memorangen skrev (4 minutter siden): Alle skjønner vel at ikke virkeligheten er sånn at man går rundt superstriglet hjemme, men er det ikke det man gjerne syns er fint å se når man leser en blogg da? jeg ville heller lest det enn noe som handler om den hverdagen jeg selv lever hver dag. det er jo bare en blogg. det er helt sykt mange innlegg i denne tråden, og av det lille jeg har sett var det mobbing i flere av innleggene. de som gjør det vet vel det selv tenker jeg. de burde skjemmes! Jeg vet ikke om noen, virkelig noen, som er 30 + og som synes det er fint å se glansede, striglende bilder uten innhold og mening. Kanskje sånn man likte en gang tidlig på 2000-tallet, men som nå er totalt utdatert 🤷🏻♀️ 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 2. desember 2023 Populært innlegg #90838 Del Skrevet 2. desember 2023 Memorangen skrev (30 minutter siden): Alle skjønner vel at ikke virkeligheten er sånn at man går rundt superstriglet hjemme, men er det ikke det man gjerne syns er fint å se når man leser en blogg da? jeg ville heller lest det enn noe som handler om den hverdagen jeg selv lever hver dag. det er jo bare en blogg. det er helt sykt mange innlegg i denne tråden, og av det lille jeg har sett var det mobbing i flere av innleggene. de som gjør det vet vel det selv tenker jeg. de burde skjemmes! "Det er jo bare en blogg" Der poengterte du noe viktig. For mye av grunnen til at disse millionpåvirkerne har frikort og får passere med både thinspo, umerket reklame, retusjering i reklame, uvettig eksponering av egne barn (og for CBE.no sin del - misbruk av beskyttede titler og herverk ++ ) - mye av grunnen til at det ikke er noe særlig fokus på noe av dette "der ute" er jo fordi "Det er jo bare en blogg". Så, jeg håper virkelig denne tråden fortsetter, for det er virkelig IKKE `bare en blogg` lenger noe av dette. Dette er massive markedsføringskrefter, og hvis forbrukere ikke kan si fra om ting lenger uten at det kalles mobbing, da er det noe virkelig galt ! 39 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 2. desember 2023 #90839 Del Skrevet 2. desember 2023 Memorangen skrev (1 time siden): Herregud. Det må vel gå an å kritisere forretningsmetoder om dere mistenker at det er noe ulovlig som foregår, uten å henge ut henne og familien? Det er en forretningsmetode å posere seg tynnere og bruke filter for å se annerledes ut enn det de rekamerer med at man kan trene seg opp til ved å laste ned treningsappen deres - som koster penger. Det er en forretningsmetode å selge turer og treningsprogram på at man er yogalærer samtidig som man demonstrerer total mangel på fundamental kunnskap om grunnleggende yogaøvelser i sin egen praksis. Og holder inn magen for å se tynn ut istedet for å vise hvordan og hvor viktig det er å puste med magen - en av yogaens viktigste, kanskje det viktigste, elementet. Det er en forretningsmetode å bruke barna og de mest private dagene til å få flere klikk og selge produkter for annonsører. Kan du komme med et eksempel på hvordan du mener man kan opplyse om eller kritisere forretningsmetodene, eller gi uttrykk for at man ikke liker innholdet i den offentlige publikasjonen carolinebergeriksen.no uten at det er å henge ut den som står bak det? Eller er influencere untouchables? 32 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 2. desember 2023 #90840 Del Skrevet 2. desember 2023 Valencia maraton i morgen. Ingen Caroline på startstreken så vidt jeg kan se. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå