Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Rastebenk skrev (8 timer siden):

Det er for å kjøpe 3-4000 følgere, for så å åpne igjen. Dette har CBE holdt på med i hvert fall et år. CBE har blødd 10 000 følgere årlig siden 2016, og nå trikses og mixes det voldsomt for å holde følgertallet på 300 k. Engasjementraten er nærmere 0 % med så lite som 500 likes på bilder og reels (CBE skjuler antall likes på de aller fleste bilder/reels, så det reelle tallet kan jo være enda lavere), men enkelte annonsører lar seg fremdeles lure. De eneste bildene som drar inn Likes er bilder av ungene hennes, for som Sørheim skrev i kommentaren sin: "hvem er det som er så hjerterå at man ikke klikker Like på et barnebilde"? Luftslottet blir større og større for hver dag som går.

Det luftslottet tror jeg vil implodere snart.

Enhver annonsør som samarbeider med Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen, Treasures AS, Netfit AS eller Coached by Eriksen boikottes av meg.

Har gjort ganske mange oppmerksomme på hvordan disse driver, hvor ekstreme de er på barneeksponering og nesten daglige brudd på markedsføringsloven, og jeg ser at flere og flere har begynt å boikotte annonsører som benytter seg av disse useriøse bedriftene/-eierne i reklame eller annet samarbeid.

Det er kun et tidsspørsmål før barneeksponering vil bli ulovlig i det omfanget som influencere bedriver. Og skjer det ikke med det aller første tror jeg at de ikke er veldig mange år før vi får se den første rettssaken hvor barn søker erstatning for tapt barndom, betaling for år med barnearbeid, og hvor foreldre blir ansvarliggjort. Da vil endring måtte skje. Det er trist at foreldre er så kyniske som CBE, LKE og andre influencere er - og at politikerne er så bevisstløse...

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sursøtsaus skrev (8 timer siden):

Jeg jobber i kulturbransjen, og har jobbet med pressen. Skal det fotograferes under arrangement hvor det er barn til stede så er det lovpålagt at foreldrene skal skrive under et samtykkeskjema først. Jeg antar at Alexander Bonsaker og Silje Norendal har blitt enig med pressen at avbilding av barnet bare er greit så lenge ansiktet deres ikke vises, derav deres bilder i saken. Det er ikke journalisten sin feil, det er foreldrene selv som tar stilling til om det er okei at disse fotografiene blir publisert eller ikke.

Jeg er ikke helt enig.

Journalisten/fotografen tar et helt bevisst valg om å ta disse bildene av disse barn.

Journalisten/fotografen tar helt bevisst valg om å inkludere bilder av disse barna i en artikkel.

Redaktør i avisen tar et helt bevisst valg om å inkludere bilder av disse barna i sin avis - og velger dermed også helt bevisst å bidra til hodeløs eksponering av barn.

Hodeløse, kyniske og fullstendig uforsvarlige foreldre krever at journalister, fotografer og redaktører tar MER ansvar for å beskytte barna som foreldrene selger for å selv tjene penger.

Det er et helt bevisst redaksjonelt valg å publisere disse bildene. Og det skjemaet de sørger for å få foreldrene til å skrive under på - det viser bare hvor bevisst dette valget er OG at journalist, fotograf og redaktør toer sine hender og tar null ansvar for at de bidrar til at uskyldige barn blir brukt enda mer kynisk av foreldre som allerede har solgt hele deres barndom og privatliv.

Nettavisen velger helt bevisst i dette tilfellet å tjene penger på overeksponerte, uskyldige barn, og det er definitivt journalist og redaktørs feil og ansvar!

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (9 minutter siden):

Litt av en "pysj" på den selverklært frysepinnen som nettopp var syk.

Screenshot_20231130-143712_Instagram.jpg

Filterbruk for å gjøre henne ugjenkjennelig og langt tynnere enn hun er, thinspo/proana.

Stive, stramme julesoldater og en ektemann i frossen positur på veggen som stalker og kontrollerer det hele med blikket.

Dette kaller Kontent å briljere, antar jeg. Eneste dette gjør er å gi grøsninger med tanke på hvor fullstendig i utakt disse to er med samfunnet.

Antar det "tilfeldig" kommer spørsmål om det man må anta er en umerket undertøysreklame også...

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebbbbbe skrev (6 timer siden):

Jeg nekter å gi CBE inntekt på snap, derfor ser jeg ikke snapstoryene hennes heller. Influensere tjener  voldsomme beløp på at folk ser storyene deres, og man trenger ikke å følge for at de skal gjøre det.

Bare en liten reminder hvis du ikke ønsker å servere frua penger på et fat…

Vet jammen ikke om hun har noen inntekt på snap enda? Hun har ikke reklamer innimellom snappene sine, slik som feks SaraE...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistyen skrev (12 minutter siden):

Vet jammen ikke om hun har noen inntekt på snap enda? Hun har ikke reklamer innimellom snappene sine, slik som feks SaraE...

Må man ikke ha en del følgere for å tjene inn på snap? Det er jo faktisk litt kjedelig for CBE at hun ikke kan kjøpe seg følgere på Snapchat…

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnnaCotta said:

En liten yoga i parken som hun ikke en gang ledet, holdt jo kontoen gående i dagesvis.

Hva?? Reklamerte hun for en annen instruktør da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (19 minutter siden):

Hva?? Reklamerte hun for en annen instruktør da eller?

Hun og Ine fra TM-klinikken og en annen venninne hadde det sammen. Om jeg ikke husker feil hadde CBE bare innledningen?

Det sier vel sitt at det ikke er blitt noe mer ut av dette - men CBE melket den pop-up-yogaen lenge etter at kua var død, for å si det slik...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (9 minutter siden):

Litt sen til festen, men det halloween bildet av barna... Hvor gamle er de nå? Det var meget voksent for å si det forsiktig. Jeg vil ikke tenke på hvilke nettsider dette bildet kommer til å dukke opp på.
Det er allmennkjent at CBE's profil er et sted man kan se bilder av små jenter, men når hun bjudar på såpass. Har hun mistet fullstendig fotfestet?

Tror dessverre at det eneste svaret på spørsmålet ditt er ja, hva begge foreldre/bedriftseiere angår :(

Det er så kynisk og uforsvarlig at det knapt finnes ord, spesielt med tanke på at CBE er en kanal som i årevis har vært en "sikker tilbyder" av bilder av småbarn...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan man kan se hvor mange som har lastet ned netfit appen? Vært interessant å vite hvor mange som  bruker den...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stangselleri skrev (20 minutter siden):

Er det noen som vet hvordan man kan se hvor mange som har lastet ned netfit appen? Vært interessant å vite hvor mange som  bruker den...

Vet ikke, men app-utvikleren er denne 

https://everfit.io

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Frisk Frosk said:

Hun og Ine fra TM-klinikken og en annen venninne hadde det sammen. Om jeg ikke husker feil hadde CBE bare innledningen?

Det sier vel sitt at det ikke er blitt noe mer ut av dette - men CBE melket den pop-up-yogaen lenge etter at kua var død, for å si det slik...

Kom det noen? Var inne på insta og letet, men fant ingen bilder. Antar at mannen hadde vært der og fotografert om det hadde vært noe å vise frem

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (14 timer siden):

Det er for å kjøpe 3-4000 følgere, for så å åpne igjen. Dette har CBE holdt på med i hvert fall et år. CBE har blødd 10 000 følgere årlig siden 2016, og nå trikses og mixes det voldsomt for å holde følgertallet på 300 k. Engasjementraten er nærmere 0 % med så lite som 500 likes på bilder og reels (CBE skjuler antall likes på de aller fleste bilder/reels, så det reelle tallet kan jo være enda lavere), men enkelte annonsører lar seg fremdeles lure. De eneste bildene som drar inn Likes er bilder av ungene hennes, for som Sørheim skrev i kommentaren sin: "hvem er det som er så hjerterå at man ikke klikker Like på et barnebilde"? Luftslottet blir større og større for hver dag som går.

Ja det virker som det denne gangen økes med litt mindre åpenbare «byks» (altså ikke plutselig +4000 følgere fra en dag til neste).  De siste dagene har økningen vært rundt +15-35 stk per dag, noe som kanskje ikke vekker så mye «mistanke» om kjøpte følgere.

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistyen skrev (5 timer siden):

Det mener jeg at også at hun ikke har. Når hun når et visst engasjement og følgere, "får" hun reklame av Snap. Pelle P fortalte om dette, og først da begynte han å tjene penger. Så tror hun nå jobber mot å tjene penger der. Hun henviser jo stadig til snap nå gjennom IG. 

Tina S, en annen influenser, fikk påskrudd reklame mot sin vilje. Hun ønsket ikke å ha reklame, da det var viktig for henne å gå god for den reklamen som ble vist. Men Snap skrudde på reklame hos henne uten at hun kunne bestemme det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det pysjbildet ligner hun nesten mer på Nora Haukland enn seg selv. Nå var det kanskje en stund siden Caroline var "lettkledd" på some, så det måtte nok til et liten oppdatering der. Selvsagt ikke troverdig siden hun alltid er kald, men klart man prioriterer å være sexy fremfor varm. 🤪

Endret av Snødronninga
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snødronninga skrev (21 minutter siden):

På det pysjbildet ligner hun nesten mer på Nora Haukland enn seg selv. Nå var det kanskje en stund siden Caroline var "lettkledd" på some, så det måtte nok til et liten oppdatering der. Selvsagt ikke troverdig siden hun alltid er kald, men klart man prioriterer å være sexy fremfor varm. 🤪

Jeg vet ikke helt om det er så veldig sexy å dolle seg opp for å ta selfier i speilet hjemme i stua når en nærmer seg 40-årene.

• Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om det er så veldig sexy å dolle seg opp for å ta selfier i speilet hjemme i stua når en nærmer seg 40-årene.

feil

Endret av stangselleri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...