Irja Skrevet 18. november 2023 #90441 Del Skrevet 18. november 2023 Rastebenk skrev (1 time siden): Har ikke sett bildene, men seriøst? 10 år gamle jenter er i gjennomsnitt 140 cm lange og vil få knærne mot haken når de sitter på så små barnehagestoler, men dette finner jo CBE ut av snart 🙈 Slike barnemøbler er helt perfekte for barnehagebarn, og all ære til CBE for gjenbruk, virkelig, men de kan hun trygt selge videre nå altså 😅 Stolene vil jo også være for små til de fleste av vennene til hennes yngste. Ønsker dem en fin feiring og at alle bilder holdes langt unna SoMe. Ja, dette er klart for Finn.no. Høres ut som en 5/6 års bursdag 😌 Ser for meg datteren min komme dit og rigge sine 157 cm til rundt barnehagestolene 😂 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 18. november 2023 #90442 Del Skrevet 18. november 2023 Veldig rart å bruke møbler beregnet på barnehagebarn når de er så gamle. Ti år gamle jenter som er lange eller store for alderen kjenner på det i mange situasjoner og følelsen av å være for stor eller feil er ganske vond. Håper de rekker å bytte ut før festen når de kommer på at barn er svært ulike i kroppen i den alderen! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 18. november 2023 #90443 Del Skrevet 18. november 2023 (endret) Hanne357 skrev (21 minutter siden): Veldig rart å bruke møbler beregnet på barnehagebarn når de er så gamle. Ti år gamle jenter som er lange eller store for alderen kjenner på det i mange situasjoner og følelsen av å være for stor eller feil er ganske vond. Håper de rekker å bytte ut før festen når de kommer på at barn er svært ulike i kroppen i den alderen! Altså, 10-åringer trenger hverken å være lange eller store for alderen for å ikke passe på barnestoler som har sittehøyde på 30 cm 🙃 Men samme det, de finner nok ut av det når de 10 år gamle jentene ser hvor de skal sitte 😅 Blir sikkert en fin bursdag uansett, med en mamma som kan bruke arbeidstiden sin på å shoppe og rigge. Der er CBE unektelig veldig heldig, som har et fritt yrke med 100% fleksitid og et hverdagsliv som skrives av på firmaet. Synd at ikke innholdsproduksjonen kan gjenspeile alle godene de nyter av hver eneste dag med tanke på å gi tilbake til samfunnet, det går jo dessverre mest i teknisk etterbehandlet kroppshysteri, overforbruk og utlevering av unger. Men ja, av og til så kan man drømme seg bort i det å ha en så enkel og stressfri hverdag som paret på Kulås. Hvor begge voksne får klemt inn to daglige treningsøkter og hvor alt fra shopping, frisør og manikyr til skjønnhetsbehandling, gåtur med hunden og kafébesøk er en del av "arbeidsdagen". Pilotfrue Julianne var forfriskende ærlig med tanke på hvor lite jobb det er å være influenser på det nivået som hun og f eks CBE har lagt seg. Et skjønnhetsfiltrert reklameinnlegg her og der liksom. Mange influensere (som Funkygine, Emilie Voe Nereng og Desirée Andersen) legger listen mye høyere og jobber åpenbart hardt med alt fra tv-program, tv-serier, bøker og kolleksjoner, og har inntekt og engasjementrate deretter. Men det er fremdeles forstyrrende hvor godt man kan leve på 3 reklameinnlegg i måneden på en IG-konto med 0 % engasjementrate. Endret 18. november 2023 av Rastebenk 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 18. november 2023 #90444 Del Skrevet 18. november 2023 Rastebenk skrev (16 minutter siden): Altså, 10-åringer trenger hverken å være lange eller store for alderen for å ikke passe på barnestoler som har sittehøyde på 30 cm 🙃 Men samme det, de finner nok ut av det når de 10 år gamle jentene ser hvor de skal sitte 😅 Jeg skal prøve å ordlegge meg så nøytralt som mulig, da det er snakk om en privat begivenhet for et ikke-samtykkekompetent individ. Det jeg mente er at opplevelsen av å være for stor til en stol kan være ganske ulik, og for de som stadig vekk opplever å være for stor, er det ekstra vondt. På samme bedriftsprofil som viser frem bursdagen, vises stadig vekk bilder av den voksne fremstilt så smal og slank som mulig. Barn oppfatter at petite er best, og det er tusen ulike måter å sende det signaler på, bevisst eller ubevisst. Som mor til barn med ulikt genopphav er jeg smertelig klar over at fysiske forskjeller fører til at de oppfattes og behandles ulikt. Men som sagt, jeg håper de endrer på det før bursdagen når de kommer på dette, at vi ikke hører noe mer om den (og selvsagt at feiringen blir super for barna, men det har vi jo ikke noe med å gjøre! Slutt å vise frem barnas liv!) 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 18. november 2023 #90445 Del Skrevet 18. november 2023 Rastebenk skrev (36 minutter siden): Altså, 10-åringer trenger hverken å være lange eller store for alderen for å ikke passe på barnestoler som har sittehøyde på 30 cm 🙃 Men samme det, de finner nok ut av det når de 10 år gamle jentene ser hvor de skal sitte 😅 Blir sikkert en fin bursdag uansett, med en mamma som kan bruke arbeidstiden sin på å shoppe og rigge. Der er CBE unektelig veldig heldig, som har et fritt yrke med 100% fleksitid og et hverdagsliv som skrives av på firmaet. Synd at ikke innholdsproduksjonen kan gjenspeile alle godene de nyter av hver eneste dag med tanke på å gi tilbake til samfunnet, det går jo dessverre mest i teknisk etterbehandlet kroppshysteri, overforbruk og utlevering av unger. Men ja, av og til så kan man drømme seg bort i det å ha en så enkel og stressfri hverdag som paret på Kulås. Hvor begge voksne får klemt inn to daglige treningsøkter og hvor alt fra shopping, frisør og manikyr til skjønnhetsbehandling, gåtur med hunden og kafébesøk er en del av "arbeidsdagen". Pilotfrue Julianne var forfriskende ærlig med tanke på hvor lite jobb det er å være influenser på det nivået som hun og f eks CBE har lagt seg. Et skjønnhetsfiltrert reklameinnlegg her og der liksom. Mange influensere (som Funkygine, Emilie Voe Nereng og Desirée Andersen) legger listen mye høyere og jobber åpenbart hardt med alt fra tv-program, tv-serier, bøker og kolleksjoner, og har inntekt og engasjementrate deretter. Men det er fremdeles forstyrrende hvor godt man kan leve på 3 reklameinnlegg i måneden på en IG-konto med 0 % engasjementrate. Det er uansett ganske kjedelig å gå på kafé og bruke tiden på å pleie eget utseende hver dag. Spesielt når det brukes ekstreme filtre for å endre utseendet så sier det meg bare en ting, de behandlingene må være bortkastet. Prøv å leve på den måten. Etter en uke hadde jeg vært dritt lei. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. november 2023 #90446 Del Skrevet 18. november 2023 Surikatt skrev (1 time siden): Det er uansett ganske kjedelig å gå på kafé og bruke tiden på å pleie eget utseende hver dag. Spesielt når det brukes ekstreme filtre for å endre utseendet så sier det meg bare en ting, de behandlingene må være bortkastet. Prøv å leve på den måten. Etter en uke hadde jeg vært dritt lei. Tror de færreste hadde orket mer enn to-tre dager med pamping og deling. Ganske kjedelig å gå på kafe også når alle andre er på jobb😅 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 18. november 2023 #90447 Del Skrevet 18. november 2023 Hanne357 skrev (33 minutter siden): Jeg skal prøve å ordlegge meg så nøytralt som mulig, da det er snakk om en privat begivenhet for et ikke-samtykkekompetent individ. (…) Men som sagt, jeg håper de endrer på det før bursdagen når de kommer på dette, at vi ikke hører noe mer om den (og selvsagt at feiringen blir super for barna, men det har vi jo ikke noe med å gjøre! Slutt å vise frem barnas liv!) Enig men bare en liten kommentar: begivenheten (datterens bursdagsselskap) er ikke privat begivenhet. Forberedelsene er godt dokumentert i bedriftskanalen og er dermed en del av det kommersielle innholdet. Alle de nykjøpte glasskrukkene og fargene utgiftsføres. Sånn sett er det ikke engang sikkert at datteren faktisk skal ha malebursdag. Dette er kommersielt innhold, det er business. Hva som skjer på privaten vet vi lite om, heldigvis. (Og kanskje akkurat dette inspirerer andre foreldre til å ha malebursdag hjemme istdf svinedyre lekeland-bursdager?). Så er det å håpe at de slutter å bruke barna som statister i innholdet sitt. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 18. november 2023 #90448 Del Skrevet 18. november 2023 Hvorfor kan ikke 10 åringene sitte ved spisestuebordet og male? Jeg har aldri sett noen som tømmer et helt rom for å lage barnebursdag. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. november 2023 #90449 Del Skrevet 18. november 2023 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Hvorfor kan ikke 10 åringene sitte ved spisestuebordet og male? Jeg har aldri sett noen som tømmer et helt rom for å lage barnebursdag. Malingsflekker på avveie er vel ikke ønsket i det "delikate" inntrykket som skal gis. Levd liv og ekthet skal ikke vises, for det er ikke perfekt nok til filtertilværelsen... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 18. november 2023 #90450 Del Skrevet 18. november 2023 Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Malingsflekker på avveie er vel ikke ønsket i det "delikate" inntrykket som skal gis. Levd liv og ekthet skal ikke vises, for det er ikke perfekt nok til filtertilværelsen... Tror du er inne på noe her…imponert over at bursdagen er flyttet fra gangen til stua i det minste. Trist hele greia. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 18. november 2023 #90451 Del Skrevet 18. november 2023 Isola2 skrev (7 timer siden): De har brukt de stolene og bordene i åresvis og hatt bursdagsfeiringer i gangen (som sikkert er en del større i denne villaen deres enn i normale folks hus). Så koselig å sitte på gangen 😄 Jeg tar også hunden i gangen når den får raptus anfallene sine eller etter turer i regnvær 😄 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 18. november 2023 #90452 Del Skrevet 18. november 2023 Så forbanna jeg hadde blitt om CBE hadde filmet mitt barn på scenen 🥵 ikke greit!! (IG story) 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 18. november 2023 #90453 Del Skrevet 18. november 2023 EmVeeJee skrev (23 minutter siden): Så forbanna jeg hadde blitt om CBE hadde filmet mitt barn på scenen 🥵 ikke greit!! (IG story) Jeg vet ikke hvordan det er i teaterskole, men innen barne- og ungdomsidrett er det strengt forbudt å ta bilder eller filme barn uten samtykke fra foreldrene. Skulle tro dette gjelder også i andre aktiviteter for barn, som nå f. eks. teater/kor. https://www.idrettsforbundet.no/nyheter/2022/minn-foreldre-og-publikum-pa-hvilke-regler-som-gjelder-for-filming-og-fotografering/ 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 18. november 2023 #90454 Del Skrevet 18. november 2023 Sånt gjør man bare ikke.. hun er så utrolig taktløs.. 🙄 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 18. november 2023 #90455 Del Skrevet 18. november 2023 Kosemose skrev (4 timer siden): Enig men bare en liten kommentar: begivenheten (datterens bursdagsselskap) er ikke privat begivenhet. Forberedelsene er godt dokumentert i bedriftskanalen og er dermed en del av det kommersielle innholdet. Alle de nykjøpte glasskrukkene og fargene utgiftsføres. Sånn sett er det ikke engang sikkert at datteren faktisk skal ha malebursdag. Dette er kommersielt innhold, det er business. Hva som skjer på privaten vet vi lite om, heldigvis. (Og kanskje akkurat dette inspirerer andre foreldre til å ha malebursdag hjemme istdf svinedyre lekeland-bursdager?). Så er det å håpe at de slutter å bruke barna som statister i innholdet sitt. Delvis uenig. Jeg kunne skrevet «dette burde» være en privat bevigenhet, istedenfor «dette er en..» Alt som publiseres er selvsagt bedriftsinnhold og alt som kjøpes avskrives - helt riktig. Jeg har ingen problem med at CBE dekker bordet til 17.mai på én måte på insta, og en annen i virkeligheten. Som du sier, kan vi ikke vite for sikkert hva som skjer i virkeligheten. Men i mine øyne er overtrampet mot barnet like stort om det er en privat begivenhet eller bare fremstilles som det. Hele verden vet at hun har bursdag og kan gjøre seg opp en mening om temaet og mor tjener penger på det. Hvis det bare er et påfunn er det likevel ute på nett at barnet skal feire på denne måten. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 18. november 2023 #90456 Del Skrevet 18. november 2023 Sklir helt ut nå. Spiste en godteribit i kveld også, og en slik raritet må dokumenteres med påtatte grimaser og veldig tydelig tygging! #sjukt 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. november 2023 #90457 Del Skrevet 18. november 2023 Ellie77 skrev (3 minutter siden): Sklir helt ut nå. Spiste en godteribit i kveld også, og en slik raritet må dokumenteres med påtatte grimaser og veldig tydelig tygging! #sjukt Det som vises er ikke friskt. Hun sniker inn umerket reklame for ICIW i dag også. Det blir mer og mer patetisk, mer og mer i utakt med samfunnet ellers. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 18. november 2023 #90458 Del Skrevet 18. november 2023 Reklame for ikea?? Fy. Stakkars barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 18. november 2023 #90459 Del Skrevet 18. november 2023 Jeg har falt litt av, men hun skulle jo være borte en tid i høst - hva var det hun deltok på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 18. november 2023 #90460 Del Skrevet 18. november 2023 (endret) Sinccis skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke hvordan det er i teaterskole, men innen barne- og ungdomsidrett er det strengt forbudt å ta bilder eller filme barn uten samtykke fra foreldrene. Skulle tro dette gjelder også i andre aktiviteter for barn, som nå f. eks. teater/kor. https://www.idrettsforbundet.no/nyheter/2022/minn-foreldre-og-publikum-pa-hvilke-regler-som-gjelder-for-filming-og-fotografering/ Kan skrive av billettene på firmaet da. Endret 18. november 2023 av Korsihalsen 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå