CityCityBangBang Skrevet 15. november 2023 #90381 Del Skrevet 15. november 2023 3 hours ago, Felis said: Jeg synes ikke vi skal forvente at Caroline skal bry seg om verden utenfor Villa Kulås. Å be Caroline mene noe som helst om situasjonen på Gaza er å be henne utføre profesjonelt selvmord. Hun mangler både kunnskap og formidlingsevne, så selv den mest velmente oppfordringen fra den kanten kan potensielt tolkes helt ut av proposjoner. Husk at hun allerede sliter kraftig med ting vi andre fikk inn med morsmelken. Helt vanlig allmennkunnskap, skikk og bruk osv har gått henne hus forbi. Og i sitt eget nyhetsinnslag på sin egen podcast handlet mest om hvem som hadde på seg hva under Oscar-utdelingene. Jeg tror aldri hun har åpnet en avis eller sett en nyhetssending, jeg er usikker på om hun vet hvor Gaza i det hele tatt er. Hun har tidligere uttalt at hun ikke ønsker å uttale seg om verdenssituasjonen, og i dette tilfellet tenker jeg det er helt greit. I en såpass betent konflikt kan selv den minste ytring tolkes feil, så det bør vi overlate til de som ikke har den mentale kapasiteten til en selvopptatt tenåring. Men dersom vi i fremtiden ser samarbeid med veldedige organisasjoner, så tenker jeg at det er greit å minne disse på hvor landet ligger. Her treffer du spikeren så til de grader på hodet. Etter å ha hørt noen podcast-episoder er det helt klart at verden klarer seg veldig godt uten noen politiske betraktninger fra den kanten. 🙏 Og betraktningene angående eventuelt fremtidige samarbeid med veldedige organisasjoner lagres herved. 21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. november 2023 #90382 Del Skrevet 15. november 2023 Man trenger ikke så stor intellektuell kapasitet for å komme med en oppfordring om å ikke drepe flere barn. Fakta at det skjer, trenger ingen kilder eller bakgrunnsfakta. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 15. november 2023 Populært innlegg #90383 Del Skrevet 15. november 2023 Kollontaj skrev (14 minutter siden): Man trenger ikke så stor intellektuell kapasitet for å komme med en oppfordring om å ikke drepe flere barn. Fakta at det skjer, trenger ingen kilder eller bakgrunnsfakta. Husk også evnen til å kommunisere et budskap. Vi snakker om en person som sto i vinduet på Continental hotell og så ned på "de fattige", mens hun skrev om hvor mye hun satte pris på sin egen, priviligerte hverdag. Lett flås til side, så har vel gemalen uttalt flere ganger at responsen fra publikum synker såpass betydelig når de prøver seg på "dypere" innhold, at de heller velger å gi folk det de vil ha. (Med engasjement på rett over 0%, så er det vel i dag litt usikkert hva folk egentlig "vil ha", men...) 69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. november 2023 #90384 Del Skrevet 15. november 2023 FruJohansen skrev (23 minutter siden): Husk også evnen til å kommunisere et budskap. Vi snakker om en person som sto i vinduet på Continental hotell og så ned på "de fattige", mens hun skrev om hvor mye hun satte pris på sin egen, priviligerte hverdag. Lett flås til side, så har vel gemalen uttalt flere ganger at responsen fra publikum synker såpass betydelig når de prøver seg på "dypere" innhold, at de heller velger å gi folk det de vil ha. (Med engasjement på rett over 0%, så er det vel i dag litt usikkert hva folk egentlig "vil ha", men...) Hvis de er personlig kristne, er vel sjansen ganske store, iallfall historisk sett med tanke på hva kristne i Norge pleier å støtte, at de er mest på Israels side. Da er det jo en mulighet for at de er på linje med feks Selbekk, som ikke uttrykker noen følelser for tusenvis av døde, lemlestede eller traumatiserte palestinske barn. Men jeg kan ta feil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spamalot Skrevet 15. november 2023 #90385 Del Skrevet 15. november 2023 Kollontaj skrev (5 minutter siden): Hvis de er personlig kristne, er vel sjansen ganske store, iallfall historisk sett med tanke på hva kristne i Norge pleier å støtte, at de er mest på Israels side. Da er det jo en mulighet for at de er på linje med feks Selbekk, som ikke uttrykker noen følelser for tusenvis av døde, lemlestede eller traumatiserte palestinske barn. Men jeg kan ta feil. Ren spekulasjon. Og avsporing. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. november 2023 #90386 Del Skrevet 15. november 2023 (endret) Kollontaj skrev (8 minutter siden): Hvis de er personlig kristne, er vel sjansen ganske store, iallfall historisk sett med tanke på hva kristne i Norge pleier å støtte, at de er mest på Israels side. Da er det jo en mulighet for at de er på linje med feks Selbekk, som ikke uttrykker noen følelser for tusenvis av døde, lemlestede eller traumatiserte palestinske barn. Men jeg kan ta feil. Dette er min tanke også. Det er ikke noe hemmelighet at religiøse i Norge støtter Israel. Uten at jeg skal generalisere. Endret 15. november 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. november 2023 #90387 Del Skrevet 15. november 2023 De har uttalt at de er personlig kristne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. november 2023 #90388 Del Skrevet 15. november 2023 Kollontaj skrev (Akkurat nå): De har uttalt at de er personlig kristne. Det har de. LKE har en tatovering av et kors? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 15. november 2023 #90389 Del Skrevet 15. november 2023 Det hadde ikke hatt noe for seg om CBE hadde skrevet et innlegg om denne konflikten. Uansett hva de hadde skrevet så hadde det blitt kritisert i denne tråden, antagelig i retning av "Too little, too late, de har allerede mistet all troverdighet". Det er en lose-lose situation, hvor de kan kritiseres uansett hva de gjør eller ikke gjør. Som så ofte skjer med dem her i tråden, merkelig nok. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. november 2023 #90390 Del Skrevet 15. november 2023 Spamalot skrev (10 minutter siden): Ren spekulasjon. Og avsporing. Ikke egentlig, CBE har jo skrevet offentlig at LKE har en tatovering på hebraisk, så da er det vel god grunn til å tro at i hvert fall han har en positiv innstilling til Israel, hvis ikke ville han vel ikke valgt å tatovere tro, håp og kjærlighet på akkurat hebraisk, vil jeg tro. "Nr. 1 er på leggen, og betyr 23 (som var hans første draktnummer) Nr. 2 er på underarmen, og står for In Hoc Signo, les mer her Nr. 3 er på den andre underarmen, og er hebraisk for tro, håp & kjærlighet Nr. 4 & 5 «Veritas» & «Aequitas» betyr sannhet & rettferdighet (latin) Nr. 6 in nomine patris et filii et spiritus sancti er også latin, og betyr i Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds navn" https://www.carolinebergeriksen.no/2010/10/19/svar-pa-spørsmal-del-ii-3/ Faktum er at de velger å ikke være relevante, velger å ikke følge med i tiden, velger å fortsette å late som om de lever i en bitteliten personlig rosaboble som aldri vil sprekke, helt i utakt med samfunnet. Tilsynelatende ikke bevisst noe annet enn egne navler, egne kropper, late som om de ikke kan norsk lov, late som at barneeksponering ikke skader barn. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. november 2023 #90391 Del Skrevet 15. november 2023 LKE har noen kommentarer på Twitter, feks her 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spamalot Skrevet 15. november 2023 #90392 Del Skrevet 15. november 2023 Å anta at det å være personlig kristen er det samme som å være pro Israel, det er særdeles kunnskapsløst. Da følger man ikke mye med på hva som skjer i verden. 21 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. november 2023 #90393 Del Skrevet 15. november 2023 Frisk Frosk skrev (8 minutter siden): Ikke egentlig, CBE har jo skrevet offentlig at LKE har en tatovering på hebraisk, så da er det vel god grunn til å tro at i hvert fall han har en positiv innstilling til Israel, hvis ikke ville han vel ikke valgt å tatovere tro, håp og kjærlighet på akkurat hebraisk, vil jeg tro. "Nr. 1 er på leggen, og betyr 23 (som var hans første draktnummer) Nr. 2 er på underarmen, og står for In Hoc Signo, les mer her Nr. 3 er på den andre underarmen, og er hebraisk for tro, håp & kjærlighet Nr. 4 & 5 «Veritas» & «Aequitas» betyr sannhet & rettferdighet (latin) Nr. 6 in nomine patris et filii et spiritus sancti er også latin, og betyr i Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds navn" https://www.carolinebergeriksen.no/2010/10/19/svar-pa-spørsmal-del-ii-3/ Faktum er at de velger å ikke være relevante, velger å ikke følge med i tiden, velger å fortsette å late som om de lever i en bitteliten personlig rosaboble som aldri vil sprekke, helt i utakt med samfunnet. Tilsynelatende ikke bevisst noe annet enn egne navler, egne kropper, late som om de ikke kan norsk lov, late som at barneeksponering ikke skader barn. Kollontaj skrev (1 minutt siden): LKE har noen kommentarer på Twitter, feks her Såpass ja, da vet vi hva Villa kulås har av synspunkter på det tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 16. november 2023 #90394 Del Skrevet 16. november 2023 caremore skrev (1 time siden): Såpass ja, da vet vi hva Villa kulås har av synspunkter på det tema. Ikke egentlig, men siden bedriftseierne har brukt sine siste 14 år på å bygge opp et narrativ så er det naturlig å tro at det inntrykket de bevisst har gitt i mange år er det de også står for. Når LKE uten ytterligere kommentar kommer med den uttalelsen Kollontaj linket til, så bygger det bare opp under narrativet og også de holdningene man derfor må anta at de har. Dette velger CBE og LKE helt selv, de har tross alt full kontroll på hva de selv velger å legge ut på sine ulike bedriftskanaler. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 16. november 2023 #90395 Del Skrevet 16. november 2023 caremore skrev (3 timer siden): Dette er min tanke også. Det er ikke noe hemmelighet at religiøse i Norge støtter Israel. Uten at jeg skal generalisere. De smarte, oppegående religiøse i Norge støtter Israel i kampen mot hamas. De enkle, som tror på alt av fake news og vil ha flere av sine egne religiøse grupper til Norge-støtter hamas/Palestina. Ville søkt opp women of Gaza på insta/tiktok 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ins0mniac Skrevet 16. november 2023 #90396 Del Skrevet 16. november 2023 Jeg har gått glipp av historien bak kallenavnet til søsteren til CBE. Noen som kan oppdatere meg? Fryktelig nysgjerrig😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 16. november 2023 #90397 Del Skrevet 16. november 2023 caremore skrev (4 timer siden): Såpass ja, da vet vi hva Villa kulås har av synspunkter på det tema. Og det tenker jeg er en privatsak? Det dummeste jeg ser er i hvert fall influensere som ukritisk sprer hjernedøde ensidige forslag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 16. november 2023 #90398 Del Skrevet 16. november 2023 (endret) cerruti skrev (1 time siden): Og det tenker jeg er en privatsak? Det dummeste jeg ser er i hvert fall influensere som ukritisk sprer hjernedøde ensidige forslag. Ville man skrevet om det i sosiale medier om man mente det var en privatsak? Når man ytrer seg offentlig, gjør man det bevisst, vil jeg anta. Ellers er jeg for at alle kan få ytre seg, innenfor norsk lov, selv de som ikke har peiling. At det man sier kan bli diskutert og kritisert, er også innafor. Det er sånn et demokrati fungerer. Endret 16. november 2023 av Kollontaj 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 16. november 2023 #90399 Del Skrevet 16. november 2023 FruJohansen skrev (7 timer siden): Husk også evnen til å kommunisere et budskap. Vi snakker om en person som sto i vinduet på Continental hotell og så ned på "de fattige", mens hun skrev om hvor mye hun satte pris på sin egen, priviligerte hverdag. Lett flås til side, så har vel gemalen uttalt flere ganger at responsen fra publikum synker såpass betydelig når de prøver seg på "dypere" innhold, at de heller velger å gi folk det de vil ha. (Med engasjement på rett over 0%, så er det vel i dag litt usikkert hva folk egentlig "vil ha", men...) Det folk vil ha er at de slutter å eksponere barna sine. Men det velger de jo å overse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 16. november 2023 #90400 Del Skrevet 16. november 2023 Minner om at Den norske kirke har vært tydelig i kritikken av drap på sivile i Gaza: https://www.kirken.no/nb-NO/om-kirken/aktuelt/tusenvis-pa-solidaritetsmarkering-for-sivile/ Den norske kirken var en av arrangørene av markeringen foran Stortinget lørdag 28. oktober, og preses Olav Fykse Tveit holdt appell. 21 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå