Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

CityCityBangBang skrev (38 minutter siden):

Det gøyale treningsprogrammet hennes gjør om vekt til tilsvarende antall dyr. 🙄

image.png.36cbd4399887ecbe1d01df2e37de635d.png

Da løfta jeg 1071 rever imårrest.. og jeg lå ikke å rulla rundt på gymmen etter endt økt mens jeg forsøkte å få til mest mulig forvridd seflie. Nei, det var rett hjem for å få avsted kidsa på skolen og meg selv på JOBB. Det er jo fullstendig stagnasjon i den villaen der. Et facinerende skue. Hadde gjort seg som en slags wild-life dokumentar. 

• Liker 35
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CityCityBangBang skrev (Akkurat nå):

Og du ligger antakelig ikke "død" på gulvet og tar selfies etter økta heller. 😀

(Trist at du har vært syk - flott at du er bedre! 🙌)

Ha-ha... nei, ligger ikke "død" etter trening, skjer ikke.

Det er jo åpenbart at CBE heller ikke gjør det, for hadde hun vært så gåen hadde hun ikke hatt krefter til å posere seg selv på gulvet, få på plass standardmasken i ansiktet, spenne alt hun kan for å få frem både innovermage og sener andre steder, gjøre V-tegn, velge filter, ta prøvebilder inntil hun får frem akkurat det thinspo-/proanainntrykket hun forsøker å gi. Jeg fatter ikke (!) at de ikke ser hvor forferdelig pinlig dette er, og hvilket elendig rykte hun/de velger å skape om seg selv som trenere. De dokumenterer jo mer eller mindre daglig at de er dårlige "fagpersoner", for det er ingen av dem som greier å veilede CBE til å trene riktigere, korrigere øvelser hun gjør feil, trene spesifikt på områder hun er for svak i og... ikke bli "daglig død" av treningen hun gjøre...

Altså, jeg har en kompis som driver på høyt nivå med triatlon. Ikke en gang han er så "død" når han kommer i mål. Det er riktignok et par ganger hvor han har tatt seg ekstremt ut at han har spilt dårligere enn han har vært, for å få intravenøs væske, siden han kommer seg raskere da. Men selv han gikk bort fra akkurat det etter et par ganger, fordi han mente det var uetisk å oppta ressurser til rennleder. Han sier det enkelt, gjør han ting rett ellers i livet, med trening og kosthold og livsstil og relasjoner, da blir han ikke "død", selv etter de verste triatlonkonkurransene. Han jobber forøvrig også fullt, treningen er hobby, som han selv sier, og skal ikke gå utover livet ellers, jobb eller familie.

(Takk! 😊)

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cissacissa skrev (6 timer siden):

På promo-videoen til sterk&atletisk bruker hun lette manualer, og minimal til null vekt på apparatene. Du kan se at strengen til apparatet henger og slenger når hun gjør øvelsen, så det er absolutt ingen motstand. Det gir ikke akkurat et godt inntrykk av programmet at hun står med festsminket steinansikt og løfter fluevekt? 

De valgte å filme slik at man ikke skulle se vektene, det la jeg også merke til. Men wiren greide de ikke å oppdra til å late som den hadde vekt på. Man kunne også se på hennes kropp at det ikke var særlig motstand, om noe.

Narrativ til krampa tar dem...

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (32 minutter siden):

Var heller jeg som var litt klønete, og jeg forstod ironien din, bare fulgte opp med litt tørre fakta ;)

Man bør jo ta bedriftseierne på alvor når det kommer til det som er rettet så direkte mot driften - de påstår at de kun har åpne kontoer når de har reklameoppdrag. Det er også en innrømmelse av hva vi alle ser så godt som daglig - at kanalene flommer over av umerket/skjult reklame. Ergo er det også mer eller mindre daglige lovbrudd i de fleste bedriftskanalene deres. Så hyper som CBE har blitt til å poste både på egen IG-konto og Netfit.no, så blir dette mange lovbrudd daglig.

Den dagen Forbrukertilsynet tar tak i dette tror jeg det er kroken på døren for dem, de vil ikke ha råd til å betale alle bøtene. Og de aktørene som de pr i dag har avtaler med om umerket/skjult reklame, de vil forsvinne hvis CBE og co skal begynne å merke alt med reklame og/eller retusjert person. Og vi ser jo at det i dag er svært få seriøse aktører igjen i markedet som ønsker et åpent samarbeid med Treasures AS og eierne og deres andre prosjekter - i hvert fall om man skal dømme etter antall reklameoppdrag som er lovlig merket...

"300 000 følgere" er bare narrativ, nesten et som et filter som skal forføre annonsører som ikke følger med i timen...

Vi er på samme page 👍🙂

Spesielt lite lukrativt for annonsører hvis de også nå i større grad bøtelegges enn før (de har like stort ansvar).

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (27 minutter siden):

Da løfta jeg 1071 rever imårrest.. og jeg lå ikke å rulla rundt på gymmen etter endt økt mens jeg forsøkte å få til mest mulig forvridd seflie. Nei, det var rett hjem for å få avsted kidsa på skolen og meg selv på JOBB. Det er jo fullstendig stagnasjon i den villaen der. Et facinerende skue. Hadde gjort seg som en slags wild-life dokumentar. 

De usle revene CBE har løftet på en liten time tilsvarer en helt gjennomsnittlig dame som tar ett sett med 12 reps på knebøy, markløft etc. Dette er jo helt pinlig å legge ut når man skal reklamere for trening...

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Det gøyale treningsprogrammet hennes gjør om vekt til tilsvarende antall dyr. 🙄

image.png.36cbd4399887ecbe1d01df2e37de635d.png

Om hun har løftet 376 kg på 49 minutter er det ikke tunge vekter som er brukt, nei. Vet ikke om det der bare er et eksempel du har lagt ut eller om det er en faktisk treningsøkt? 376 kg tilsvarer ca 7,5 repetisjoner med 50 kg i knebøy- f.eks. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løfter ca dobbelt så mange rever før jeg er ferdig med oppvarmingen til benkpress, så kan ikke være særlig tyngde på hennes vekter.

Hun ser ufattelig mye mer trent ut enn meg pga lav kroppsfett, men dette blir mer og mer tydelig kun er en illusjon de ønsker å skape for å selge luftslottet sitt. Ved å kun å bedømme ut fra hva man ser estetisk, tenker man at hun må være sterkt og trent. 

Ser man på antall rever....jah, da blir jeg ikke særlig imponert.

Endret av Liver
Skrivefeil
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liver skrev (4 minutter siden):

Jeg løfter ca dobbelt så mange rever før jeg er ferdig med oppvarmingen til benkløft, så kan ikke være særlig tyngde på hennes vekter.

Hun ser ufattelig mye mer trent ut enn meg pga lav kroppsfett, men dette blir mer og mer tydelig kun er en illusjon de ønsker å skape for å selge luftslottet sitt. Ved å kun å bedømme ut fra hva man ser estetisk, tenker man at hun må være sterkt og trent. 

Ser man på antall rever....jah, da blir jeg ikke særlig imponert.

Benkløft? Hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (28 minutter siden):

Om hun har løftet 376 kg på 49 minutter er det ikke tunge vekter som er brukt, nei. Vet ikke om det der bare er et eksempel du har lagt ut eller om det er en faktisk treningsøkt? 376 kg tilsvarer ca 7,5 repetisjoner med 50 kg i knebøy- f.eks. 

IMG_2907.thumb.jpeg.c321e3765496476bc567d4381c3b4374.jpeg
jeg synes ikke selv jeg løfter spesielt tungt..men knuser alikevel fotballflua…

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker ikke spesielt sterk, og knappe 400 kg på 50 min ser lite ut ved første øyekast. Samtidig kommer det jo veldig an på økta og hvordan man regner disse vektene. Hvis hun f.eks gjør en del kroppsvektøvelser, tipper jeg de ikke er med i regnestykket, som f.eks pull-ups og armhevinger. Videre gjør hun kanskje øvelser der man naturlig bruker lavere vekter, f.eks omvendt flyes, sidehev med hantler og bicepscurl. Og hvordan man regner antall kg med en hantel i hver hånd har jo også noe å si; regnes samtidig bruk av hantler som to ganger hantelvekt eller vekten av én hantel? Det siste er jo den vanlig måten å fremstille reps på.

Meg selv som eksempel (godt over snittet sterk kvinne): en klassisk overkroppsøkt kan f.eks være benkpress, nedtrekk og skulderpress med stang. Hvis jeg ikke inkluderer oppvarmingssett i regnestykket ville jeg typisk løfte rundt 2500 kg (tre hovedsett, 4-5 reps). Med oppvarmingssett blir det 4-5000 kg. Hvis jeg derimot kjører armhevinger, pull-ups og omvendt flyes og sidehev med hantler, blir det knappe 650 kg om ikke kroppsvektøvelsene teller med og jeg teller vekt på sidehev og omvendt flyes som 2 ganger hantelvekt. Teller jeg vekt på hanteløvelsene som vekt av én hantel (slik man vanligvis registrerer), er jeg nede på under 350 kg. 

Kan være greit å tenke over før man kritiserer akkurat dette. Det er mye å kritisere CBE for, men akkurat denne kritikken er litt merkelig siden vi ikke vet øvelsene og utregning.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggskommentar: det vil også være stor forskjell på om man løfter tungt og få reps eller letter vekter og mange reps. Sistnevnte vil gi høyere antall kg løftet totalt sett, iallfall vanligvis. Spesielt om oppvarmingssett utelukkes.

Mao så er total vekt løftet en totalt unyttig parameter å vurdere og sier ingenting om kvaliteten på en enkeltøkt. Eneste nytteverdien jeg kan se for meg er om man sammenligner like økter over tid (like øvelser og sett, ca samme antall reps). Da kan det kanskje gi info om fremgang over tid.  

Endret av -Englefjes-
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Minombre said:

Glemte (for hundrede gang) kildehenvisning. Dette er skjermdump fra det hun selv la ut. Jeg så det på instanavigation.com CBE

(har lagt til kildehenvisning på innlegget nå) 🙂

Endret av CityCityBangBang
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skrevet det før, men skriver det igjen. Damen spiser for lite og blir ikke sterk. Send henne på en crossfit time, da snakker vi død. Damen konetrener, sånn slapt. Mer mat og mer pauser vil gi resultater. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Får dere også alltid masse spørsmål om hvordan dere lager havregrøten deres?

Ja, jeg har bare noldusvenner som ikke vet noe om hvordan man lager havregrøt (herregud, så VANSKELIG  👱‍♀️ ) - eller hvordan man setter opp håret i hestehale. :lillesky:

• Liker 31
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å bli skikkelig spent på hvordan Kontent skal bidra til at det ikke går hull i luftskipet Treasures Netfit AS med daglig briljant innholdsproduksjon uten å ligge dau på kjellergulvet med glinsende kinn.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (24 minutter siden):

Jeg begynner å bli skikkelig spent på hvordan Kontent skal bidra til at det ikke går hull i luftskipet Treasures Netfit AS med daglig briljant innholdsproduksjon uten å ligge dau på kjellergulvet med glinsende kinn.

Har hun ikke økt på noe voldsomt med massiv utlevering av ungene etter å ha inngått avtale med Kontent da? Utlevering av barns hverdagsliv på åpent internett er åpenbart briljant høykvalitet 🙃

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de voksne bruker hjelm når de sykler. Er det fordi de KAN sykle? Skikkelig ufint å snikfilme barn som sykler og spre det på nettet og skryte av at hun har hatt så fin dag med familien. Det er ikke idyll at mor er mest opptatt av å filme barna og legge det ut på nettet. Det er creepy og veldig lite gjennomtenkt til å liksom skulle være voksen og forelder . 

Endret av Surikatt
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Englefjes- skrev (3 timer siden):

Hun virker ikke spesielt sterk, og knappe 400 kg på 50 min ser lite ut ved første øyekast. Samtidig kommer det jo veldig an på økta og hvordan man regner disse vektene. Hvis hun f.eks gjør en del kroppsvektøvelser, tipper jeg de ikke er med i regnestykket, som f.eks pull-ups og armhevinger. Videre gjør hun kanskje øvelser der man naturlig bruker lavere vekter, f.eks omvendt flyes, sidehev med hantler og bicepscurl. Og hvordan man regner antall kg med en hantel i hver hånd har jo også noe å si; regnes samtidig bruk av hantler som to ganger hantelvekt eller vekten av én hantel? Det siste er jo den vanlig måten å fremstille reps på.

Meg selv som eksempel (godt over snittet sterk kvinne): en klassisk overkroppsøkt kan f.eks være benkpress, nedtrekk og skulderpress med stang. Hvis jeg ikke inkluderer oppvarmingssett i regnestykket ville jeg typisk løfte rundt 2500 kg (tre hovedsett, 4-5 reps). Med oppvarmingssett blir det 4-5000 kg. Hvis jeg derimot kjører armhevinger, pull-ups og omvendt flyes og sidehev med hantler, blir det knappe 650 kg om ikke kroppsvektøvelsene teller med og jeg teller vekt på sidehev og omvendt flyes som 2 ganger hantelvekt. Teller jeg vekt på hanteløvelsene som vekt av én hantel (slik man vanligvis registrerer), er jeg nede på under 350 kg. 

Kan være greit å tenke over før man kritiserer akkurat dette. Det er mye å kritisere CBE for, men akkurat denne kritikken er litt merkelig siden vi ikke vet øvelsene og utregning.

Joda, men hun legger jo stadig ut at hun er helt pumpa etter å ha løftet så mye og da tenker i hvert fall jeg at hun har løftet tungt. Det er sjelden jeg ligger og vrir meg på gulvet etter en tung styrkeøkt, men etter en tabataøkt kan det føles annerledes. Sånn i utgangspunktet syns jeg den appen da sier svært lite om kvaliteten på økten, særlig når hun legger ut at hun har løftet så og så mange rever🦊 
Det er selvsagt helt greit at hun ikke er sterkere, det er ikke det jeg kritiserer, det er mer måten ting blir fremstilt på. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...