Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Åpne pakke med kamera i fleisen, prøve kostyme med kamera i fleisen, spillkveld med deling av tegningene, privat filmkveld fra stua. Null respekt for mindreårige, gir fullstendig faen, pøser på i mangel av content. I podcasten var hun så indignert over kritikken, det var tross alt en uke siden siste eksponering. Den grusomme mobben som vil barneeksponering til livs.

Mor kjøper Halloween-kostyme til barna. Mor betaler for det ved å la barna helt uvitende selge egen identitet, egen barndom, egen sikkerhet på nett. Mor kan skrive av kostymet på firmaet og håper hun kan tjene litt penger på det selv, for nå er hun jo tidlig ute i håp om å kapre halloween-annonser...

Rendyrket kynisme fra bedriftseierne mor og far.

• Liker 44
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så mye barneeksponering nå at jeg får lyst til å filleriste foreldrene. Herr og fru er blitt verre enn noen gang!?

Ingen her som er flinke til å skrive som kunne sendt inn en kronikk til VG, Dagbladet eller noe lignende? Vi trenger flere debatter om temaet, det kan i grunn ikke bli snakket nok om. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å se jenta sin pakke, påprøvet og vist til allverden. Lenge før halloween. Det er vondt å se på.

Nå må firmaene til mor og far stikke fingeren i jorden . Herregud, hvor langt skal de gå for å få oppmerksomhet?

• Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, hva jobber du egentlig med? 

Du husker vel det lille venn?

Jeg selger jo livet deres!
Slik at alle kan se hvordan dere er, hva dere gjør i ferier, hvordan dere feirer bursdager, hvordan dere ser ut, hvor gamle dere er, hvilken mat dere liker og hvilken klær dere har.
Så tjener vi penger så mamma kan slippe å jobbe som alle andre. Jo flere jeg deler dere til jo mer penger får vi.

Men mamma, er det så lurt da, har du ikke lært om digital dømmekraft?

• Liker 29
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en gjeng på 9 pers som dropper å spise på Sofias,synd at de sponser paret fra Sarpsborg for maten der er god men brekker meg litt når jeg ser hva som skjer i smug,det er jo ulovligt det de holder på med,både Vestlia og de som selger barna sine,usj

• Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (10 timer siden):

Tidligere forkjemper for lavkarbo-diett har  endret syn og går aktivt inn for forsvaret av hvetemel, ris, potet og pasta. 😂

Her fra en post på IG-kontoen til Emilie  Nereng om trening og kosthold. (Det er en ekstern som først kommenterer om ris, poteter osv., ikke Voe.)
IMG_0970.thumb.jpeg.a6e553a4ec85935f22c6a5afe67bb5e2.jpeg
IMG_0971.thumb.jpeg.b7c93a4656ba5997903913741f8f0ad6.jpeg

Men i alle dager, han lyver jo for åpen post igjen.

Skade- og smertefritt liv? Restitusjon? Lars Kristian Eriksen er jo stadig skadet og må følgelig ha smerter, ut fra hva han selv detaljert deler om seg selv og hobbyen sin.

Når det gjelder troverdighet er både coachen med frue ute på dypt vann som vanlig.

Jeg skulle virkelig ønske at merkevarer som Vestlia og ICIW ikke solgte seg selv gjennom samarbeid med dårlige påvirkere med uetiske verdier og uten troverdighet snart skjønner at å forbinde merkevaren sin (med eller uten avtale på bordet) med slike folk som disse i f.eksTreasures /netfit (og andre) skader sitt eget omdømme.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 39
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (10 minutter siden):

Men i alle dager, han lyver jo for åpen post igjen.

Skade- og smertefritt liv? Restitusjon? Lars Kristian Eriksen er jo stadig skadet og må følgelig ha smerter, ut fra hva han selv detaljert deler om seg selv og hobbyen sin.

Når det gjelder troverdighet er både coachen med frue ute på dypt vann som vanlig.

Jeg skulle virkelig ønske at merkevarer som Vestlia og ICIW ikke solgte seg selv gjennom samarbeid med dårlige påvirkere med uetiske verdier og uten troverdighet snart skjønner at å forbinde merkevaren sin (med eller uten avtale på bordet) med slike folk som disse i f.eksTreasures /netfit (og andre) skader sitt eget omdømme.

Måten han svarer på er også så usmakelig. "Slutt." og "går det bra med deg?". Ingen evne til refleksjon eller å svare på en høflig måte. Han er alle veier hele tiden i kommentarfelt og er like usmakelig hver bidige gang. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

Ah, selvfølgelig, ser det nå. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (55 minutter siden):

Måten han svarer på er også så usmakelig. "Slutt." og "går det bra med deg?". Ingen evne til refleksjon eller å svare på en høflig måte. Han er alle veier hele tiden i kommentarfelt og er like usmakelig hver bidige gang. 

Det er sånn han holder på på Twitter også. Usmakelig. De har ikke skjønt at måten de oppfører seg på IKKE tiltrekker seg kunder. Navlebeskuende og arrogante begge to, men særlig han.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (37 minutter siden):

Det er sånn han holder på på Twitter også. Usmakelig. De har ikke skjønt at måten de oppfører seg på IKKE tiltrekker seg kunder. Navlebeskuende og arrogante begge to, men særlig han.

Som kjent profil syns jeg hans oppførsel er helt bånn i bøtta, som bedriftseier og personlig trener mennesker faktisk skal betale for, er oppførselen direkte krise. 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs.tld skrev (16 timer siden):

Det nytter å snakke om ting man engasjerer seg for!!

Jeg jobber i ett selskap som hver vinter tar med alle sine ansatte og deres familier til Vestlia for en helg med sosialt samvær og god mat. Vi har reist opp fredag, og hjem igjen søndag. Altså 2 netter, 2 3-retters middager inkl. vin/øl, 2 frokost, lunsj. ALT inkludert! (Sist var vi 120 mennesker som reiste)

Da vi en dag tidligere i uken kom inn på tematikken som diskuteres i denne tråden i lunsjen, så nevnte jeg (noe engasjert) CBEs opphold på nettopp Vestlia og problemene rundt dette. Det ble en god diskusjon hvor alle egentlig var enige om hvor utrolig uprofesjonelt det er av Vestlia å bruke en slik influencer, og at det burde få konsekvenser. 

Og nå får det konsekvenser. I dag ble det informert om at selskapet IKKE vil benytte seg av Vestlia for vinteres familiehelg! Adm.dir fortalte meg personlig at årsaken var diskusjonen vi hadde hatt i lunsjen. 

Så, der går Vestlia glipp av over 1 million kroner fra oss :D

Dette er et godt eksempel på at forbrukers krav betyr noe. F.eks har de fleste bransjer og bedrifter store krav fra sine kunder på det meste; etikk og bærekraft f.eks, hvis vi ikke kan dokumetere gode retningslinjer og gode valg - ja så er vi utelukket som leverandør av tjenester - og da må du ha disse tingene på plass for å være aktuell . Helt som det skal være, og det er på tide at bedrifter (inkl min egen) også inkluderer influencer-bransjen og vurderer de før de brukes, både opp mot bærekraft, overforbruk, pro-ana og barneeksponering. Alle andre bransjer har slike krav rundt seg, og det er på høy overtid at dette blir tatt tak i av myndigheter og næringslivsorganisasjoner!

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skriver oktober og fremdeles løpes det i bikini utendørs. Rart det der, jeg ser bare joggere med klær på seg der jeg bor -og bor ikke på Svalbard. Snodig. Eller ikke egentlig - klær kan jo ta fokuset bort fra kropp og det vil man jo ikke. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående barneeksponeringen: det CBE driver med er å groome jentene til å bli mini-me's. Bane veien for dem inn i influencer livet så de kan gå i hennes fotspor. Jeg vet ikke hvor gammel jentene er, men jeg tipper vi til slutt kommer til et punkt hvor en av dem blir mini-caroline og den andre tar totalt avstand og snakker ut som livet som internettbarn.

• Liker 39
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (1 time siden):

Angående barneeksponeringen: det CBE driver med er å groome jentene til å bli mini-me's. Bane veien for dem inn i influencer livet så de kan gå i hennes fotspor. Jeg vet ikke hvor gammel jentene er, men jeg tipper vi til slutt kommer til et punkt hvor en av dem blir mini-caroline og den andre tar totalt avstand og snakker ut som livet som internettbarn.

Det de driver med er en form for alvorlig omsorgssvikt.

Det er så tragisk at foreldre holder på slik!

Måtte lovverk som beskytter slike barn komme på plass snart!

Endret av Frisk Frosk
hadde visst glemt noen ord
  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være forferdelig å en dag oppdage at ikke bare solgte mor og far deg, ditt liv, og din identitet - de solgte det ikke engang til høystbydende. 

Virkelig et «prakteksempel» på munnhellet «Adding insult to injury».

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (23 minutter siden):

Har de noe sted gitt noe forklaring på denne ekstrem-karbodietten de åpenbart går på nå? Han virker ekstrem i matveien, ikke bra for en med CBEs issues.

Jeg kan ikke tenke meg at det e den eneste grunnen, men et kosthold bestående av karbohydrater er langt mer i tråd med parets nye økonomiske situasjon enn lavkarbo...

Dette har jeg nevnt noen ganger før, men jeg fatte ikke at paret ikke bruker sin nye økonomiske situasjon mer bevisst i bedriften sin? I disse dyrtider, så er de i samme båt som en hel haug andre nordmenn, som har levd litt over evne og nå må stamme livreima. I en tid hvor de åpenbart må snu skuta, så hadde det kanskje vært en ide å henvende seg til denne gruppen, i stedet for å tviholde på at følgermassen skal være "kjøpesterke"? Eller "følgere med god økonomi og fast inntekt", i følge Kontent. (hvor har de det fra?)

De kan jo begynne med maten. "Hvordan lage billig middag som metter" i stedet for å tviholde på at middagen er sunn? Et kosthold blottet for grønnsaker, og med overvekt av pasta er ikke sunt, uansett hvor mange ganger paret hevder det, men det er billig. Og siden Caroline dropper kjøtt blir det enda billigere. Her har de masse å komme med til småbarnsfamilier med stram økonomi. 

De kan også bidra masse til hvordan få ferien billigst mulig. Hvorfor ikke dele triksene de selv bruker? Kjør gjerne til Gøteborg og ta et nattfly, så flybillettene ikke spiser opp hele feriebudsjettet. Eller bo gjerne i campinghytte på Hunderfossen, det kan være veldig fint. 

Lars Kristian klager over fyringsutgiftene i det gamle huset deres, hva med å dele noen sparetips? Jeg er sikker på at de tar noen grep, med dagens strømpriser, og det er sikkert mange av følgerne deres som bor i hus med tilsvarende isolasjon...

Jeg kan komme med masse eksempler, men poenget er at jeg synes det er så innmari rart at de ikke benytter seg av dette. Det er ingen skam og spare penger og det skinner jo igjennom at de gjør det. Da blir det merkelig å tviholde på et narrativ hvor både de og følgerne er i en annen økonomisk liga enn de egentlig er...

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke tenke meg at det e den eneste grunnen, men et kosthold bestående av karbohydrater er langt mer i tråd med parets nye økonomiske situasjon enn lavkarbo...

Dette har jeg nevnt noen ganger før, men jeg fatte ikke at paret ikke bruker sin nye økonomiske situasjon mer bevisst i bedriften sin? I disse dyrtider, så er de i samme båt som en hel haug andre nordmenn, som har levd litt over evne og nå må stamme livreima. I en tid hvor de åpenbart må snu skuta, så hadde det kanskje vært en ide å henvende seg til denne gruppen, i stedet for å tviholde på at følgermassen skal være "kjøpesterke"? Eller "følgere med god økonomi og fast inntekt", i følge Kontent. (hvor har de det fra?)

De kan jo begynne med maten. "Hvordan lage billig middag som metter" i stedet for å tviholde på at middagen er sunn? Et kosthold blottet for grønnsaker, og med overvekt av pasta er ikke sunt, uansett hvor mange ganger paret hevder det, men det er billig. Og siden Caroline dropper kjøtt blir det enda billigere. Her har de masse å komme med til småbarnsfamilier med stram økonomi. 

De kan også bidra masse til hvordan få ferien billigst mulig. Hvorfor ikke dele triksene de selv bruker? Kjør gjerne til Gøteborg og ta et nattfly, så flybillettene ikke spiser opp hele feriebudsjettet. Eller bo gjerne i campinghytte på Hunderfossen, det kan være veldig fint. 

Lars Kristian klager over fyringsutgiftene i det gamle huset deres, hva med å dele noen sparetips? Jeg er sikker på at de tar noen grep, med dagens strømpriser, og det er sikkert mange av følgerne deres som bor i hus med tilsvarende isolasjon...

Jeg kan komme med masse eksempler, men poenget er at jeg synes det er så innmari rart at de ikke benytter seg av dette. Det er ingen skam og spare penger og det skinner jo igjennom at de gjør det. Da blir det merkelig å tviholde på et narrativ hvor både de og følgerne er i en annen økonomisk liga enn de egentlig er...

Hvordan "skinner det igjennom" at de sparer penger, når de i høstferien bor til 11.000 kr nattta? Det er vel de som ikke trenger å spare som gjør sånt..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...