Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 #89021 Del Skrevet 6. oktober 2023 Stargaze skrev (1 time siden): Hun er fortsatt stinn i beina. Det må jo være noe alvorlig galt med måten hun trener på. Ellers trener hun bare mye mindre enn hun sier og er slett ikke i god form. Og det siste bildet ved mølla, hun har redigert seg helt bort. Grelt eksempel på en nærmere 40-årig kvinner som bruker sin bedrift til å fronte proana... ...og bilder av egne barn som er skremmende enkle å manipulere for de som frekventerer det mørke nettet... 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 6. oktober 2023 #89022 Del Skrevet 6. oktober 2023 Jeg tror ikke et øyeblikk på at CBE/Treasures har betalt for oppholdet selv. Dette er reklamesamarbeid og det gjør det enda verre at det er skjult. Så nei takk til Vestlia Resort. Det finnes andre steder man kan dra til. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 Populært innlegg #89023 Del Skrevet 6. oktober 2023 inkognit0 skrev (14 minutter siden): Ikke for at jeg mener at det CBE gjør er så fantastisk, ei heller Vestlia, men jeg synes det er ganske uspiselig karaktertrekk å godte seg over at noen taper en mill. Tenk på de ansatte for eksempel, fint for de å ha et arbeide å gå til også i denne dyrtiden. Det har ikke så mye å gjøre med at noen godter seg over at en bedrift taper en million kroner. Det har med å gjøre at man godter seg over at urederlig forretningsdrift med et lempfeldig forhold til overholdelse av lover og regler de plikter å følge, men ikke følger... faktisk får følger. Og det er glede over at det nytter å si fra om at man ikke godtar slik forretningsdrift. Det er dessverre slik at de rikeste sjelden forstår annet enn når det de gjør galt får større økonomiske følger for dem selv. Her er det et hotell som greier seg og som har en millardær (eller nesten-milliardær) som eier, som også eier flere andre hoteller. Det er flott om uetiske samarbeid/forhold til useriøse influencere får såpass store følger at så store aktører endrer praksis til en mer etisk forretningsdrift. 31 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 #89024 Del Skrevet 6. oktober 2023 Denne oversikten er enkel og lettfattelig, hvor Forbrukertilsynet gir svar på konkrete ofte stilte spørsmål rundt det med merking av reklame for influencere. https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/reklame-i-sosiale-medier/ofte-stilte-sporsmal-om-reklame-i-sosiale-medier Spørsmål om hvor lenge etter avsluttet samarbeid influencer må merke innlegg som reklame: "Hvis en påvirker har hatt en avtale med en næringsdrivende om å legge ut reklame i sosiale medier (enten en lengre samarbeidsavtale eller avtale om ett eller flere konkrete innlegg), kan også nye innlegg som eksponerer produktet eller tjenesten regnes som markedsføring så lenge det har en markedsføringsverdi for annonsøren. Dette må vurderes konkret i det enkelte tilfellet, der vi blant annet vil se hen til tidspunktet samarbeidet ble avsluttet og hvor eksponert produktet eller tjenesten er i det aktuelle innlegget, med tanke på om innlegget vil fremme salg." Jeg tør påstå at CBEs eksponering av Vestlia Resort har vært betydelig over mange år, og ikke mindre nå, og at det absolutt kan fremme salg for Vestlia Resort. Det at Vestlia og CBE har en så lang historikk med reklamesamarbeid som de faktisk har, vil også spille inn for at det må gå lang tid, trolig år i flertall, før CBE ev. kan eksponere Vestlia Resort uten å merke det som reklame. Samme spørsmål er høyaktuell for hvor mye Treasures AS med CBE, coach_eriksen og netfit.no på Instagram eksponerer ICIW, som CBE også har hatt samarbeid med i noen år. Det er mer eller mindre daglige innlegg året rundt med umerket reklame for ICIW (også i dag). De ytterst få unntakene er de sjeldne merkede samarbeidene, som CBE sist hadde i slutten av juni 2023 (tidligere dokumentert flere ganger i tråden). Og akkurat ICIW antar jeg er høyt på listen til Forbrukertilsynet for en heftigere sanksjon i form av større bøter nå, for ICIW mottok i juni i fjor brev fra Forbrukertilsynet med advarsel om bruk av skjult reklame: https://www.forbrukertilsynet.no/47-annonsorer-brot-forbudet-mot-skjult-reklame file:///C:/Users/Tausa/Downloads/oversikt-over-annonsorer-som-mottatt-brev-etter-aksjon.pdf Vi ser at Chiquelle AB, som CBE også hyppig annonserte umerket for står på samme listen. Jeg antar at begge firmaene har fått advarslene bl.a. for umerket reklame i samarbeid med CBE (og sikkert andre). I første link: https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/reklame-i-sosiale-medier/ofte-stilte-sporsmal-om-reklame-i-sosiale-medier ...står det også at selv rabatter til influencer gjør at innlegg skal merkes som reklame når de har reklameverdi. Det står videre også at hvis en influencer har flere ulike profiler på sosiale medier, så skal reklame merkes på alle kanalene. For Treasures AS antar jeg dette vil gjelde for Instagram-kontoene carolinebergeriksenno, larskristianeriksen, og ev. også bikkjas IG-kanal, samt LKE og CBEs andre kontoer på andre some, som facebook, snap, tiktok og ev. andre. Mulig IG-kontoen til LKE, coach_eriksen, også kommer under Treasures AS, selv om det nok er mer sannsynlig at den nå går under hans enkeltmannsforetak Coached by Eriksen. Ekstra ille blir lovbruddet når bedriftseierne ikke bare bryter loven for samme umerkede produkt på én bedrifts ulike sosiale medier/kanaler - men faktisk lar lovbruddene få viske ut skillet mellom helt ulike, selvstendige firmaer de driver. I dette tilfellet Treasures AS, Coached by Eriksen og Netfit AS. Det at de stadig har skjult/umerket reklame for ICIW i alle disse firmaene, det gjør nok overtredelsen langt mer alvorlig, både for ICIW og for CBE/LKE og deres firmaer. Aller nederst i samme link: https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/reklame-i-sosiale-medier/ofte-stilte-sporsmal-om-reklame-i-sosiale-medier "Medvirkningsansvaret kan også omfatte andre selskaper som har medvirket til lovbruddene, eksempelvis influenserbyråer og nettverk som har bistått ved utformingen av markedsføringen eller formidlet denne." (kursiv og undertreking gjort av meg) Det som er understreket her bør absolutt være interessant for Kontent, som mener CBE briljerer i alt hun gjør, siden CBE har hatt en enorm hyppighetsøkning på eksponeringene sine og skjulte/umerkede reklameinnlegg etter at Kontent fikk henne inn i deres stall... 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 6. oktober 2023 #89025 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) mater.sapiens skrev (1 time siden): Jeg tror ikke et øyeblikk på at CBE/Treasures har betalt for oppholdet selv. Dette er reklamesamarbeid og det gjør det enda verre at det er skjult. Så nei takk til Vestlia Resort. Det finnes andre steder man kan dra til. Husk da at Highland og Bardøla dessverre har samme eier. Tilføyer at det er en uting av annonsører å ikke være åpne om reklamesamarbeid når de er like ansvarlige som påvirkeren de bruker/har brukt til oppdrag/ene. Det går til sist ut ut over de selv å rede som de ligger. Personlig er det trist å høre om eierskapet, for et av disse hotellene har langt tilbake i tid vært min arbeidsplass med gode minner. Nå kan jeg altså ikke stå for et lite døgn der i ren prinsipp. Endret 6. oktober 2023 av Revenge o'Cavatina 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 #89026 Del Skrevet 6. oktober 2023 Revenge o'Cavatina skrev (23 minutter siden): Husk da at Highland og Bardøla dessverre har samme eier. Tilføyer at det er en uting av annonsører å ikke være åpne om reklamesamarbeid når de er like ansvarlige som påvirkeren de bruker/har brukt til oppdrag/ene. Det går til sist ut ut over de selv å rede som de ligger. Personlig er det trist å høre om eierskapet, for et av disse hotellene har langt tilbake i tid vært min arbeidsplass med gode minner. Nå kan jeg altså ikke stå for et lite døgn der i ren prinsipp. Jeg har også forhold til en av de tre, egentlig to, og har ikke tenkt å legge igjen en krone der heller før det ryddes ordentlig opp. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 6. oktober 2023 #89027 Del Skrevet 6. oktober 2023 inkognit0 skrev (2 timer siden): Ikke for at jeg mener at det CBE gjør er så fantastisk, ei heller Vestlia, men jeg synes det er ganske uspiselig karaktertrekk å godte seg over at noen taper en mill. Tenk på de ansatte for eksempel, fint for de å ha et arbeide å gå til også i denne dyrtiden. De taper nok ikke en million. Den helgen blir sikkert booket av noen andre, da dette er en populær destinasjon. Men hvis det meldes fra om årsaken til at det droppes, så vil det kanskje kunne føre til endring i markedsføringen til Vestlia. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnaCotta Skrevet 6. oktober 2023 #89028 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Tidligere forkjemper for lavkarbo-diett har endret syn og går aktivt inn for forsvaret av hvetemel, ris, potet og pasta. 😂 Her fra en post på IG-kontoen til Emilie Nereng om trening og kosthold. (Det er en ekstern som først kommenterer om ris, poteter osv., ikke Voe.) Endret 7. oktober 2023 av AnnaCotta 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. oktober 2023 #89029 Del Skrevet 6. oktober 2023 På besøk skrev (19 minutter siden): De taper nok ikke en million. Den helgen blir sikkert booket av noen andre, da dette er en populær destinasjon. Men hvis det meldes fra om årsaken til at det droppes, så vil det kanskje kunne føre til endring i markedsføringen til Vestlia. Det er nok ikke sikkert. Pengene sitter ikke like løst overalt i det private, heller. Uansett, det er på tide at også hoteller og restauranter tar ansvar for influencer-samarbeidene sine. Her har det vært mye skjult, for å si det mildt. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 6. oktober 2023 #89030 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) 19 minutter siden, AnnaCotta said: Tidligere forkjemper for lavkarbo-diett har endret syn og går aktivt inn for forsvaret av hvetemel, ris, potet og pasta. 😂 Her fra en post på IG-kontoen til Emilie Nereng om trening og kosthold. (Det er en ekstern som først kommenterer om ris, poteter osv., ikke Voe.) Husker den perioden ja. De var ekstremt bastante i forsvaret av lavkarbo. Nå er det jo bare pasta, pizza, og ekstremt mange varianter av søte "bowls", smoothies og lignende som blir presentert. Det er kun to ingredienser som er konstante, og det er manglende ydmykhet, og vilje/evne til å se at man ikke alltid har rett. Endret 6. oktober 2023 av CityCityBangBang la til /evne 36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg ~ Ada ~ Skrevet 6. oktober 2023 Populært innlegg #89031 Del Skrevet 6. oktober 2023 Åpne pakke med kamera i fleisen, prøve kostyme med kamera i fleisen, spillkveld med deling av tegningene, privat filmkveld fra stua. Null respekt for mindreårige, gir fullstendig faen, pøser på i mangel av content. I podcasten var hun så indignert over kritikken, det var tross alt en uke siden siste eksponering. Den grusomme mobben som vil barneeksponering til livs. 36 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 6. oktober 2023 #89032 Del Skrevet 6. oktober 2023 Minthia skrev (3 timer siden): Ubegripelig. Man kan jo spinne på det så mye man vil, kanskje har de fått en oppgradering som man kan få hvis hotellet er fullt eller man har gullkort eller whatever. Kanskje har de fått det i gave. Kanskje det ene eller det andre, Men det hele er uansett lite troverdig. Enten har de svært mye skjult samarbeid og innteten har skutt i taket igjen, eller så har de blitt sponsa og hotellet lyver, eller så har de skrapa sammen og brukt realitypengene/sparepenger på et opphold for å opprettholde inntrykket av en god økonomi og at businessen går strålende. Ingen vil ha en taper til å promotere varene sine, det er i alle fall sikkert. 11000 kroner pr natt, ihjelretusjerte bilder av hovedpersonen, barn som må jobbe i høstferien. Sikkert mange som får lyst til å reise til Vestlia etter å ha sett bildene til Caroline Berg Eriksen. Hun er jo helt fjern. Hvis dette er et sponset opphold håper jeg det vanker bøter til dem begge. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 6. oktober 2023 #89033 Del Skrevet 6. oktober 2023 Surikatt skrev (23 minutter siden): 11000 kroner pr natt, ihjelretusjerte bilder av hovedpersonen, barn som må jobbe i høstferien. Sikkert mange som får lyst til å reise til Vestlia etter å ha sett bildene til Caroline Berg Eriksen. Hun er jo helt fjern. Hvis dette er et sponset opphold håper jeg det vanker bøter til dem begge. Man gir potensielle kunder (så fremt de er skrudd riktig sammen) en eneste følelse: avsmak. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 6. oktober 2023 #89034 Del Skrevet 6. oktober 2023 inkognit0 skrev (3 timer siden): Ikke for at jeg mener at det CBE gjør er så fantastisk, ei heller Vestlia, men jeg synes det er ganske uspiselig karaktertrekk å godte seg over at noen taper en mill. Tenk på de ansatte for eksempel, fint for de å ha et arbeide å gå til også i denne dyrtiden. Da får de slutte å dele innhold som utleverer barn. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 #89035 Del Skrevet 6. oktober 2023 CityCityBangBang skrev (39 minutter siden): Husker den perioden ja. De var ekstremt bastante i forsvaret av lavkarbo. Nå er det jo bare pasta, pizza, og ekstremt mange varianter av søte "bowls", smoothies og lignende som blir presentert. Det er kun to ingredienser som er konstante, og det er manglende ydmykhet, og vilje/evne til å se at man ikke alltid har rett. Det er en tredje faktor også som er konstant - Dunning-Kruger... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 6. oktober 2023 #89036 Del Skrevet 6. oktober 2023 2 minutter siden, Frisk Frosk said: Det er en tredje faktor også som er konstant - Dunning-Kruger... Sant. Men i følge Dr. Google kan man gjøre noe med dette som bekrives som en "tankefeil": Videre kan tre enkle råd «vaksinere» mot denne tankefeilen: Søk mer kunnskap. Typisk vil mer kunnskap gjøre en mer usikker, men økt usikkerhet er typisk også mer korrekt i møtet med en kompleks verden. Still spørsmål ved ting en oppfatter som selvsagt. Ofte slår vi oss til ro med en konklusjon vi kommer til, og søker gjerne bekreftelse på at vi har rett (se bekreftelsestendens). Skråsikkerhet og sterk overbevisning er ikke nødvendigvis kjennetegn ved korrekte beslutninger, snarere tvert om. Tilbakemelding fra andre er ofte et fint korrektiv. Det å aktivt be om råd i komplekse spørsmål er lurt. Hvem en spør er imidlertid kritisk: Det å be om råd fra andre en vet er enig med seg selv vil bare sementere egne oppfatninger og kanskje gjøre en sikrere, men oppfatningen blir ikke nødvendigvis mer korrekt. Å oppsøke råd som går mot egen oppfatning kan ofte være viktig (se gruppetenkning). Kilde: google.com 🙂 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 6. oktober 2023 #89037 Del Skrevet 6. oktober 2023 mrs.tld skrev (3 timer siden): Det nytter å snakke om ting man engasjerer seg for!! Jeg jobber i ett selskap som hver vinter tar med alle sine ansatte og deres familier til Vestlia for en helg med sosialt samvær og god mat. Vi har reist opp fredag, og hjem igjen søndag. Altså 2 netter, 2 3-retters middager inkl. vin/øl, 2 frokost, lunsj. ALT inkludert! (Sist var vi 120 mennesker som reiste) Da vi en dag tidligere i uken kom inn på tematikken som diskuteres i denne tråden i lunsjen, så nevnte jeg (noe engasjert) CBEs opphold på nettopp Vestlia og problemene rundt dette. Det ble en god diskusjon hvor alle egentlig var enige om hvor utrolig uprofesjonelt det er av Vestlia å bruke en slik influencer, og at det burde få konsekvenser. Og nå får det konsekvenser. I dag ble det informert om at selskapet IKKE vil benytte seg av Vestlia for vinteres familiehelg! Adm.dir fortalte meg personlig at årsaken var diskusjonen vi hadde hatt i lunsjen. Så, der går Vestlia glipp av over 1 million kroner fra oss Dette bør virkelig gjøres kjent for Vestlia og enkelte andre 🥹 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 6. oktober 2023 #89038 Del Skrevet 6. oktober 2023 mrs.tld skrev (3 timer siden): Iflge Adm.dir skulle de faktisk gjøre det, tro det eller ei! Meget godt jobba !!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 6. oktober 2023 #89039 Del Skrevet 6. oktober 2023 Surikatt skrev (1 time siden): 11000 kroner pr natt, ihjelretusjerte bilder av hovedpersonen, barn som må jobbe i høstferien. Sikkert mange som får lyst til å reise til Vestlia etter å ha sett bildene til Caroline Berg Eriksen. Hun er jo helt fjern. Hvis dette er et sponset opphold håper jeg det vanker bøter til dem begge. 11000 pr.natt? De har høstferietilbud på rundt den summen for tre netter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 #89040 Del Skrevet 6. oktober 2023 ~ Ada ~ skrev (3 minutter siden): 11000 pr.natt? De har høstferietilbud på rundt den summen for tre netter Ikke i Penthouse-leilighetene... https://booking.vestlia.no/R?channelId=2582dc72-ebc0-4771-8c1d-6be660d812e0&initialPath=/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f#/accommodation/room-info/efbe7708-d05f-46c9-94e1-e7310330989f Fra lørdag til søndag koster denne kr 11 560,-... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå