Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (10 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/ki-sjokk-nakenbilder-av-lokale-barn/80242507

I denne saken er det barn som har laget KI-nakenbilder av andre barn og spredt bildene. Utgangspunktet var bilder hvor barna var fullt påkledd.

En mor som bor der dette har skjedd sier:

"- De av oss som har barn er veldig bekymret, sier Gema Lorenzo. Hun har en sønn på 16 og en datter på 12 år.

- Du er bekymret for to ting: Hvis du har en sønn, er du bekymret for at han kan ha gjort noe slikt, og hvis du har en datter, er du enda mer bekymret, fordi dette er en voldshandling."

Mens Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen mener fremdeles at det er greit at bare de selv får slippe å jobbe normalt, så er det greit å på tiende året på rad fore internettet med bilder av egne barn, for å gjøre det ekstra lettvint for de som ønsker å misbruke slike bilder - enten det nå er på det mørke nettet hvor bilder utnyttes av pedofile, eller det er av venner av barna eller andre i lokalmiljøet.

At foreldre gjør slikt, det er overgrep mot barna!

For få dager siden syntes CBE at det var lurt å vise både bilder av barna og glitterbarnedrakten ene barnet hadde fått. Altså... det er jo intet annet enn en gavepakke til de som har alt annet enn ærlige hensikter med bilder av barna.

Det er trist at pengene barna tjener inn så mor får fillersene sine er viktigere enn deres egen trygghet på nett.

Jeg har lyst til å gi Eriksenparet en liten gjennomgang på hva som er endt opp på min arbeidsplass av slike i utgangspunktet uskyldige bilder etter noen runder manipulasjon, men jeg tror dessverre ikke det vil gå gjennom. 

Endret av Vaati
  • Liker 23
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaati skrev (5 timer siden):

Det er trist at pengene barna tjener inn så mor får fillersene sine er viktigere enn deres egen trygghet på nett.

Jeg har lyst til å gi Eriksenparet en liten gjennomgang på hva som er endt opp på min arbeidsplass av slike i utgangspunktet uskyldige bilder etter noen runder manipulasjon, men jeg tror dessverre ikke det vil gå gjennom. 

Nå er det selvfølgelig ikke mulig pga. både taushetsplikt og utnyttedes/misbruktes barns rettigheter...

Men tenk om det hadde vært obligatorisk for alle influencere å ha en ukes kurs, hvor de bl.a. hver eneste dag fikk se manipulerte før/etter-bilder. Kanskje de kunne få se hvor enkle deres egne bilder av egne barn lar seg manipulere?

Jeg tror dessverre at ev. manipulerte nakenbilder, manipulerte overgrepsbilder av selv barn ville fått CBE/LKE til å slutte å eksponere egne barn - for de vet jo dette fra før, de bare driter i det for å slippe å ta seg en normal jobb, mest trolig fordi ingen av dem i dag ville taklet å ha en jobb med faste arbeidstider.

Det jeg imidlertid har tro på kanskje kan få dem til å endre på noe, det er om de opplever at CBEs egne bilder blir fullstendig forvrengt, hun blir fullstendig blottlagt, naken, i div. seksuell utøvelse (gudene skal vite at hun der har pøst ut gavepakker i 14 år til de som driver med bildemanipulering) på manipulerte bilder som spres i stor skala og som er på en slik måte at hun ville følt seg støtt av det.  Jeg tror det er det eneste som kan få ekteparet til å slutte å eksponere egne barn. Så kunne de ev. etter en slik bildemanipulering av andre heller gått rett over på onlyfans, og tjent penger "ærlig" der.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Frisk Frosk said:

Nå er det selvfølgelig ikke mulig pga. både taushetsplikt og utnyttedes/misbruktes barns rettigheter...

Men tenk om det hadde vært obligatorisk for alle influencere å ha en ukes kurs, hvor de bl.a. hver eneste dag fikk se manipulerte før/etter-bilder. Kanskje de kunne få se hvor enkle deres egne bilder av egne barn lar seg manipulere?

Jeg tror dessverre at ev. manipulerte nakenbilder, manipulerte overgrepsbilder av selv barn ville fått CBE/LKE til å slutte å eksponere egne barn - for de vet jo dette fra før, de bare driter i det for å slippe å ta seg en normal jobb, mest trolig fordi ingen av dem i dag ville taklet å ha en jobb med faste arbeidstider.

Det jeg imidlertid har tro på kanskje kan få dem til å endre på noe, det er om de opplever at CBEs egne bilder blir fullstendig forvrengt, hun blir fullstendig blottlagt, naken, i div. seksuell utøvelse (gudene skal vite at hun der har pøst ut gavepakker i 14 år til de som driver med bildemanipulering) på manipulerte bilder som spres i stor skala og som er på en slik måte at hun ville følt seg støtt av det.  Jeg tror det er det eneste som kan få ekteparet til å slutte å eksponere egne barn. Så kunne de ev. etter en slik bildemanipulering av andre heller gått rett over på onlyfans, og tjent penger "ærlig" der.

Det aller verste for CBE hadde kanskje vært manipulerte bilder der hun hadde blitt kledd i kjedelige, uflatterende ikke-matchende antrekk - og utseendet fiklet litt med så hun ser plain og grå-mus ut? Rot i stuen og rent-a-wreck-bil på gårdsplassen? 🙈

• Liker 33
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (1 time siden):

Det aller verste for CBE hadde kanskje vært manipulerte bilder der hun hadde blitt kledd i kjedelige, uflatterende ikke-matchende antrekk - og utseendet fiklet litt med så hun ser plain og grå-mus ut? Rot i stuen og rent-a-wreck-bil på gårdsplassen? 🙈

🤣

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun skulle ha begynt med Only Fans, så hadde hun måttet droppe så mye synlige ribben. Hun må ha et forvrengt syn på hva som er fint! Alle som ser henne i virkeligheten sier at kroppen hennes er mye finere enn på bildene hun legger ut. Virker ikke som tenkemåten har endret seg mye siden da hun slet med spisevegring. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/l3j6Pe/reagerer-paa-fetisha-williams-datingtips-skuffende

Er så enig med hun som skriver artikkelen. Mange av dagens influencere (hun denne tråden handler om også) sier "fuck you" til årelang kvinnekamp.

Godt det er unge stemmer som sier fra!!!! 🙌

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kleine bursdagsbilder. Altfor sukkersøte. Stakkars pike som står der med den rosa sukkerspinn jåleri glæmmet og er på jobb for foreldrene.

• Liker 35
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (6 timer siden):

Det er en helt hinsides barneeksponering for tiden. Etter hun kom tilbake fra CK så har det tatt helt av. Andre influensere har lært og lyttet, mens C og LK bare durer på videre. Det er så ignorant! 

Jeg tror desverre det vil fortsette i like stor skala frem til de selv opplever misbruk av egne eller barnas bilder (som flere har nevnt) Tror ikke de forstår at det kan skje dem- før det faktisk har skjedd. Jeg tror DE tror at de faktisk har kontroll, og at de er i en annen "liga" (så lenge bildene er fine, delikate osv) 

Den dagen bilde av mor eller barn er manipulert og delt på nett, det er den samme dagen da LKE innser at han ikke har noen som helst kontroll over internett. Ser for meg at han ville slettet og blokkert til han blødde på fingrene - til ingen nytte. 

Jeg håper de slipper å oppleve dette så klart, men jeg oppfordrer de sterkt til å gjøre grep FØR det evt skjer. 

Også syns jeg de 4000 + menneskene som trykker `liker` på bildene der barn igjen er eksponert burde lese seg opp litt de også. Det er 4000 mennesker som faktisk "liker" at bilder av barn deles på nett. 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaati skrev (21 timer siden):

Det er helt vanvittig at de enda holder på med dette! Jeg fatter heller ikke at de tør. En annen tanke er hva gjør de når den dagen kommer og jentene sier at de ikke vil mer? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (31 minutter siden):

Camp kulinaris gjengen ligger ute nå, CBE er ikke med. 

Det var vel snakk om at hun skulle være utfordrer? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosemose skrev (1 time siden):

Camp kulinaris gjengen ligger ute nå, CBE er ikke med. 

Det har hele tiden vært spekulert i at hun var utfordrer. Da hun forsvant fra SoMe var visst innspillingen allerede i gang.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 timer siden):

Det har hele tiden vært spekulert i at hun var utfordrer. Da hun forsvant fra SoMe var visst innspillingen allerede i gang.

Løpeturene i Portør som først ble lagt ut og senere forsvant fra Strava, gjør dette til et godt tips.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (3 timer siden):

Det er helt vanvittig at de enda holder på med dette! Jeg fatter heller ikke at de tør. En annen tanke er hva gjør de når den dagen kommer og jentene sier at de ikke vil mer? 

Det er så mye rundt dette som bare er feil og sykt. Det er nesten ingen mammabloggere igjen som eksponerer ungene i tide og utide. Så da blir etterspørselen større etter de få som er igjen og honoraret deretter. Grådighet og inntjening foran nettvett og forholdsregler. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (6 timer siden):

Jeg tror desverre det vil fortsette i like stor skala frem til de selv opplever misbruk av egne eller barnas bilder (som flere har nevnt) Tror ikke de forstår at det kan skje dem- før det faktisk har skjedd. Jeg tror DE tror at de faktisk har kontroll, og at de er i en annen "liga" (så lenge bildene er fine, delikate osv) 

Den dagen bilde av mor eller barn er manipulert og delt på nett, det er den samme dagen da LKE innser at han ikke har noen som helst kontroll over internett. Ser for meg at han ville slettet og blokkert til han blødde på fingrene - til ingen nytte. 

Jeg håper de slipper å oppleve dette så klart, men jeg oppfordrer de sterkt til å gjøre grep FØR det evt skjer. 

Også syns jeg de 4000 + menneskene som trykker `liker` på bildene der barn igjen er eksponert burde lese seg opp litt de også. Det er 4000 mennesker som faktisk "liker" at bilder av barn deles på nett. 

Etter 10 år med ivrig utlevering, vi snakker tusenvis, ja kanskje titusenvis av bilder og videoer, så er det vel ingen naive sjeler igjen som kan tro at det ikke allerede florerer slike bilder av barna på det mørke nettet. De færreste med ærlige hensikter patruljerer der inne, så dette kan man faktisk ikke vite. Mengden materiale over en svært lang tidsperiode på åpent internett tilsier dessverre at sannsynligheten er veldig stor.

Endret av Rastebenk
  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 time siden):

Etter 10 år med ivrig utlevering, vi snakker tusenvis, ja kanskje titusenvis av bilder og videoer, så er det vel ingen naive sjeler igjen som kan tro at det ikke allerede florerer slike bilder av barna på det mørke nettet. De færreste med ærlige hensikter patruljerer der inne, så dette kan man faktisk ikke vite. Mengden materiale over en svært lang tidsperiode på åpent internett tilsier dessverre at sannsynligheten er veldig stor.

Og om de ikke er synlige for hvermann, men syke sjeler der ute, nå… Hvem vet hva som kan dukke opp om 10 år, da barna er i tenårene? Jeg kunne til nøds tilgitt min mor for å ha delt ett bilde i all uvitenhet, men aldri i verden tusenvis av bilder slik som CBE gjør. Hun gjør det heller ikke av uvitenhet, men rett og slett av grådighet. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/9zA9Jp/77-aar-gamle-vera-nystad-vant-berlin-maraton

Hvor mange løp har CBE hvert år? Jeg finner det også rart at CBE står bak Netfit på profilteksten, så har de fått flere fagpersoner med på laget i det siste. Skal hun ta cred for noe hun ikke er utdannet i? Hele den Netfit businessen skurrer. De fagpersonene har ikke akkurat mange følgere heller.  

Det vises jo kun video av CBE,  som jeg ikke finner inspirererende. Å se noen løpe på en mølle i en mørk kjeller er sykt kjedelig. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...