Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Klink skrev (2 minutter siden):

Ser flere andre får til mye negativt. 👏

Ja, og det er det samme negative som jeg ser at dem fronter inntekt til seg selv samtidig som inntekt til veldedighet. Men du kommenterte på kleenex sin post og spurte hvor dette er negativt. Det var ikke @Kleenex som ytret noe som helst negativt, fra hen kom kun en opplysning/informasjon. Så spørsmålet ditt om negativitet burde ikke vært rettet mot hen.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den yogatimen skal jeg gå på. Elsker uteyoga😉

• Liker 13
Skrevet
MacBeth skrev (3 minutter siden):

Ja, og det er det samme negative som jeg ser at dem fronter inntekt til seg selv samtidig som inntekt til veldedighet. Men du kommenterte på kleenex sin post og spurte hvor dette er negativt. Det var ikke @Kleenex som ytret noe som helst negativt, fra hen kom kun en opplysning/informasjon. Så spørsmålet ditt om negativitet burde ikke vært rettet mot hen.

Nei det var rettet mot alle, siden brukeren kom med infoen så siterte jeg innlegget. Jeg har fått svaret mitt opp til flere ganger ser jeg. 

• Liker 1
Skrevet
Stargaze skrev (4 minutter siden):

Den yogatimen skal jeg gå på. Elsker uteyoga😉

Så flott da får vi høre hvor fantastiske de er etterpå😉😉

• Liker 5
Skrevet

Såååå, la oss si 15 personer i snitt 65 kroner for å delta. Det blir hele 975 kroner til veldedighet. Som de gir 1,5 time til. Samtidig som 3 personer selger klær. Tipper summen de tjener på klærne blir langt mer enn det de faktisk skaffer til godt formål.

Nå vil kanskje noen si at å forberede en yoga time tar mer enn 15 minutter, men husk de er tre stykker! En erfaren yogainstruktør behøver ca null tid. Bare det som tar for å lege frem matte, tenne noen lys, eventuelt musikk. Og regner det blir det…intenting til godt formål. Om ikke potensielle deltakere betaler uansett. 

For at konseptet skulle fremstå som nettopp godt formål, så burde de tre damene satt av, la oss si 50%, av inntektene av klærne til formålet også. Ellers er det eneste de selv gir litt av sin fritid, som er skarve 1,5 time. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Gjest IreneV
Skrevet
vinterskog skrev (Akkurat nå):

Såååå, la oss si 15 personer i snitt 65 kroner for å delta. Det blir hele 975 kroner til veldedighet. Som de gir 1,5 time til. Samtidig som 3 personer selger klær. Tipper summen de tjener på klærne blir langt mer enn det de faktisk skaffer til godt formål.

Nå vil kanskje noen si at å forberede en yoga time tar mer enn 15 minutter, men husk de er tre stykker! En erfaren yogainstruktør behøver ca null tid. Bare det som tar for å lege frem matte, tenne noen lys, eventuelt musikk. Og regner det blir det…intenting til godt formål. Om ikke potensielle deltakere betaler uansett. 

For at konseptet skulle fremstå som nettopp godt formål, så burde de tre damene satt av, la oss si 50%, av inntektene av klærne til formålet også. Ellers er det eneste de selv gir litt av sin fritid, som er skarve 1,5 time. 

Men klessalget må jo være en del av dette? Hvis ikke er dette helt bak mål... Hele arrangementet må gå til minnefondet, noe annet blir absurd.

Skrevet

Parken og klinikken ligger nært, men samtidig så ligger klinikken litt i bakevja. Ikke den naturligste veien ut av parken uansett hvilken side man kommer fra. Er en kebabsjappe/iskiosk i veien. 

kan godt hende mange drar på yoga uten å ta turen ned til klinikken. 

• Liker 4
Skrevet
NordreSving skrev (1 time siden):

OM alle inntektene går til minnefondet er det fantastisk. Da har de endelig brukt kanalene sine og rekkevidden til noe positivt. Donasjon av egne klær til et slikt formål er virkelig flott. 

Dersom de derimot har brukt arrangementet som et springbrett for å få folk til å besøke pop-up butikken der de beholder pengene selv, ja da mangler jeg ord. Eller jeg har ord, de bare egner seg ikke på trykk.

Hvis det ender opp med det siste der, så håper jeg de blir filleristet i både media og sosiale medier. Enn så lenge lar jeg tvilen komme de til gode, og håper og tror at de virkelig ønsker å "gi" i denne omgang. 

Men det er klart, man har jo friskt i minne da de plukket medbragt søppel, og da de tigget om spons til teip ifbm julenisseopplegget. Det aller værste var kanskje da Caroline satt og varmet seg foran peisen mens hun skrev noe tafatt om flyktningkrise (eller hva det var) 

De har ikke særlig god CV når det kommer til veldedighet, dugnad eller å gjøre andre deler av verden enn sin egen lille krok bedre. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Isild skrev (7 minutter siden):

Hvis det ender opp med det siste der, så håper jeg de blir filleristet i både media og sosiale medier. Enn så lenge lar jeg tvilen komme de til gode, og håper og tror at de virkelig ønsker å "gi" i denne omgang. 

Men det er klart, man har jo friskt i minne da de plukket medbragt søppel, og da de tigget om spons til teip ifbm julenisseopplegget. Det aller værste var kanskje da Caroline satt og varmet seg foran peisen mens hun skrev noe tafatt om flyktningkrise (eller hva det var) 

De har ikke særlig god CV når det kommer til veldedighet, dugnad eller å gjøre andre deler av verden enn sin egen lille krok bedre. 

Jøye meg. Ikke bra!

Vel, nå har de satt fokus på minnefondet. Håper mange gir, uavhengig av yoga- eller klesskjøp. 

Tenk om donasjoner via Kvinneguiden blir større enn selve Yoga-stuntet? Da blir nok  Eriksen fornøyd.

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (11 minutter siden):

Men klessalget må jo være en del av dette? Hvis ikke er dette helt bak mål... Hele arrangementet må gå til minnefondet, noe annet blir absurd.

Om jeg tar feil skal jeg være først til å legge meg helt flat. Men i teksten står det at penger fra yoga går til fondet, så avsnitt og mellomrom, og informasjon om salg av klær. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet
vinterskog skrev (1 minutt siden):

Om jeg tar feil skal jeg være først til å legge meg helt flat. Men i teksten står det at penger fra yoga går til fondet, så avsnitt og mellomrom, og informasjon om salg av klær. 

Kan man sende spørsmål om dette? Eller blir det bare slettet...? Hvis salg av klær ikke er en del av donasjoner til minnefondet, så er det så spekulativt at jeg faktisk ikke kan tro det.

Skrevet

På story så er det tydelig reklame for Amundsen; eget bilde av fjellskoa og er norsk flagg (som også er reklamemerket bakpå fjellskoene, og hun har skrevet «Turskoa er klare» ; skoene er i fokus foran en krakk på bildet. Ikke merket reklame 

(hun kjøpte seg for ikke lenge siden turskoa til å sikle over fra Hoka for ikke lenge siden, merkelig at de ikke ble brukt på denne turen)

I den siste bildeserien på insta-veggen så poserer hun alene på et bilde der hun og klærne er i fokus. Noen i kommentarfeltet spør hvor outfitˋen er i fra og shorts, sko og genser er fra Amundsen, caps fra twentyfour. Ikke merket.

Mtp at LKE og CBE har uttalt at de aldri gir reklame for noen gratis, så er enten klær og sko sponset, eller de får betalt for å vise de frem. Gjetter på det siste da det vistnok er et smutthull for å slippe å merke

Da de fikk sponset hele treningsrommet så valgte de etterhvert å betale for alt utstyret for å slippe å merke spons hver gang de var på tredemølla/trente, for deretter å sende firmaet som selger treningsutstyr/tredemølle en faktura for at de viser produktene deres. Dette ble forklart av paret selv da flere etterspurte reklame-merking. Det samme skjedde med møblene fra Slettvoll; de betalte selv og Slettvoll fikk giro på verdien av reklameringen 

• Liker 14
  • Nyttig 11
Skrevet
vinterskog skrev (22 minutter siden):

Min første tanke også. Det burde stått : alle inntekter denne dagen går i sin helhet til minnefondet osv. Det sier seg selv at det kommer folk til pop-up butikken for å handle som ikke har tenkt seg på yoga. 
I beste fall er dette bare slurvete  skrevet, la oss håpe det. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Gjest IreneV
Skrevet
Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Min første tanke også. Det burde stått : alle inntekter denne dagen går i sin helhet til minnefondet osv. Det sier seg selv at det kommer folk til pop-up butikken for å handle som ikke har tenkt seg på yoga. 
I beste fall er dette bare slurvete  skrevet, la oss håpe det. 

Med tanke på deres tidligere historikk, så bør det ikke slurves, men spesifiseres at alt går til veldedighet.
Så dette bør rettes opp i.

Skrevet
hippyskippy skrev (2 timer siden):

Endelig klessalg! Jeg trenger en del nye magetopper i XS til treninga utover høsten.

Personlig tror jeg klærne hennes blir for store for meg, så er nok liten vits å møte opp 🤪

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie77 skrev (13 minutter siden):

Personlig tror jeg klærne hennes blir for store for meg, så er nok liten vits å møte opp 🤪

Altfor store 😜🤣

• Liker 3
Skrevet
IreneV skrev (1 time siden):

Med tanke på deres tidligere historikk, så bør det ikke slurves, men spesifiseres at alt går til veldedighet.
Så dette bør rettes opp i.

Enig for det er IKKE tydelig og hva som står svart på hvitt. 

• Liker 3
Skrevet

Ser at de har fått spørsmål om all inntekt fra bruktsalget går til minnefondet. Hadde vært fint å fått det avklart. Dersom de velger og ikke svare er det er svar nok i seg selv tenker jeg.

IMG_3723.jpeg

• Liker 16
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...