Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trude.lutt.lutt skrev (4 timer siden):

For et mareritt.... et par som springer rundt med kamera og tar bilder/opptak hele tiden.....alt må dokumenteres og deles.

Frem til nå er jo kun frokost (?)og is dokumentert så kanskje hun respekterer folks privatliv 🤷‍♀️ litt som deres forrige ferie hvor hotellet så øde ut, pluss I boka fra meg!

Men så stort som slottet er, ref linken en side bak her, så burde man kunne dokumentere litt mer av selve opplevelsen uten å filme andre folk...  ettersom oppholdet tilsynelatende ikke er sponset(ikke sett reklame merking enn så lenge) så kan det tenkes at det kun blir bilder av is, mat og kropp, nok en gang... 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om slottet er så flott. Det så nå mest vanvittig stort ut, men lite planter og fint. 

• Liker 3
Skrevet
Klementine skrev (11 minutter siden):

Spørs om slottet er så flott. Det så nå mest vanvittig stort ut, men lite planter og fint. 

Jeg synes det ser helt fantastisk ut om man skal dømme fra nettsidene. Hadde ikke hatt noe mot å feriere der, for å si det sånn!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Isola2 skrev (7 timer siden):

Den beste croissanten hun har spist…hun river den jo bare i filler….

Sånn sitter en bekjent jeg kjenner som er spiseforstyrret, sitter og drar og leker med maten som en unge. Kan ta et tortillaflak og bruke et kvarter for å få det i seg. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, Korsihalsen said:

Sånn sitter en bekjent jeg kjenner som er spiseforstyrret, sitter og drar og leker med maten som en unge. Kan ta et tortillaflak og bruke et kvarter for å få det i seg. 

Jepp, har noen sånne venner selv og kjenner det veldig igjen.Utrolig hvor mye man kan skjære og pirke og dandere maten.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Dersom de er 9 eller 10 par som har leid stedet sammen for å få råd, hvorav flere par som ikke kjenner hverandre fra før av, så spørs det hvor mye barnevakt paret kan forlange for å få gjort unna til sammen 4 treningsøkter per dag i tillegg til timevis med sminking, styling, photosessions og påfølgende bildebehandling. Blir ikke som på Granka hvor CBEs foreldre sannsynligvis tok ungene 90 % av tiden. Treasures sin innholdsproduksjon består av mye rigging og en striglet og stivpyntet CBE, ikke naturlige stemningsbilder av stedene de er på. Så det blir sikkert flere nærbilder av søtsaker i påvente av nok tid til å skvise seg inn i en trang, glinsende gallakjole med lav rygg, høy splitt og dristig utringning.

Kan tenke meg at det neste bildet blir av den anspente hånden hennes som holder en liten makron: "Altså, den her!! 😭 Endelig ferdig med 10 beintøffe kilometer i 35 varmegrader, så denne skal smake himmelsk 💯"

Endret av Rastebenk
  • Liker 36
  • Nyttig 12
Skrevet

journalistutdannelsen må være et glemt og tilbakelagt kapittel når man ser på tekstene som legges ut på IG.

Ikke akkurat levende og variert.

Skjermdump av tekst fra fire av de siste syv storiene på Instanavigation.com carolinebergeriksenno

image.png.d2321f0e09949ae4eb2e3519079608e1.png

• Liker 36
  • Nyttig 3
Gjest IreneV
Skrevet
Rastebenk skrev (24 minutter siden):

Dersom de er 9 eller 10 par som har leid stedet sammen for å få råd, hvorav flere par som ikke kjenner hverandre fra før av, så spørs det hvor mye barnevakt paret kan forlange for å få gjort unna til sammen 4 treningsøkter per dag i tillegg til timevis med sminking, styling, photosessions og påfølgende bildebehandling. Blir ikke som på Granka hvor CBEs foreldre sannsynligvis tok ungene 90 % av tiden. Treasures sin innholdsproduksjon består av mye rigging og en striglet og stivpyntet CBE, ikke naturlige stemningsbilder av stedene de er på. Så det blir sikkert flere nærbilder av søtsaker i påvente av nok tid til å skvise seg inn i en trang, glinsende gallakjole med lav rygg, høy splitt og dristig utringning.

Kan tenke meg at det neste bildet blir av den anspente hånden hennes som holder en liten makron: "Altså, den her!! 😭 Endelig ferdig med 10 beintøffe kilometer i 35 varmegrader, så denne skal smake himmelsk 💯"

På kornet!

Det er påfallende hvordan de syltynne elsker å legge ut bilder av usunn mat. Gjennomgående tema hos veldig mange.

Skrevet
hvalstad45 skrev (6 timer siden):

Jeg så på storiesene hennes, og de klesreklamene hennes må være noe av det slappeste som lages av norske influencere? Hvem vil betale en dame for å alltid stå i samme krok av stua si mens hun gjør alt for å se tynnest ut og stirrer forelsket på seg selv? De klesreklamene kan umulig overbevise særlig mange til å kjøpe noe?
Den croissantvideoen er jo bare komisk på ekte! Har de aldri vært i nærheten av en croissant før? Hun virker dessverre mer og mer forstyrret når det kommer til mat, skikkelig trist å se.

Den videoen tipset jeg Forbrukertilsynet da det mangler «retusjert person» merke på den. 
Jeg har aldri sett hun har spist en is. Det er bare poseringer med is. Hvorfor spiser hun den ikke?

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
CityCityBangBang skrev (37 minutter siden):

journalistutdannelsen må være et glemt og tilbakelagt kapittel når man ser på tekstene som legges ut på IG.

Ikke akkurat levende og variert.

Skjermdump av tekst fra fire av de siste syv storiene på Instanavigation.com carolinebergeriksenno

image.png.d2321f0e09949ae4eb2e3519079608e1.png

Men 

«DETTE!»

med bilde av dusjen må være no.1 for evig🤪

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet
hvalstad45 skrev (1 time siden):

Jepp, har noen sånne venner selv og kjenner det veldig igjen.Utrolig hvor mye man kan skjære og pirke og dandere maten.

Maten danderes og pirkes i i det uendelige, det tygges litt innimellom for så spyttes ut igjen i det skjulte (innimellom kan små biter svelges hvis man har fastet seg frem til det) hvis anledningen og tidsaspektet krever det. Typisk for mennesker som er spiseforstyrret. Dette fra en spiseforstyrret sitt sinn, ikke at jeg sier CBE har det.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Gjest Diosa
Skrevet (endret)
Lafamiglia skrev (På 10.7.2023 den 19.00):

Det synes jeg blir å trekke det litt langt. Jeg har et ganske normalt forhold til kropp og spising, og jeg har dessuten ikke for vane å rive maten fra hverandre. Men akkurat med croissanter gjør jeg det vanligvis, både når jeg spiser det alene og ute blant folk. Det er fordi de på en måte "ber" fordi de er så flakete. Boller eller muffins derimot, "ber" ikke om det, så derfor river jeg dem heller ikke fra hverandre når jeg spiser det.

.

Endret av Diosa
Skrevet (endret)

Jeg har sett en del reklamevideoer ifbm. at jeg har sett litt på Twitch i det siste, hvor det reklameres for en eller annen hudkrem som skal forebygge akne. Det er nesten vanskelig å følge med på folkene i reklamen pga. et stort stempel over hele videoen som sier "retusjert person" med det ikonet som skal brukes i reklamen. Samme merking burde abolutt blitt brukt av en viss person, men skal sies at det svekker reklameverdien en del (jeg sliter litt med akneutbrudd selv, og ved å se "rerusjert person" stempelet over hele reklamen tenker jeg nei takk)

Endret av lenebu
La på litt mer tekst på slutten
  • Liker 12
Skrevet
Isola2 skrev (11 timer siden):

Den beste croissanten hun har spist…hun river den jo bare i filler….

Ikke mye delikat. For meg så ser det ut som at hun spenner hver muskel i armene/ hendene.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
FruJohansen skrev (8 timer siden):

det er ikke sikkert de bevisst prøver å skape en spiseforstyrret atmosfære. (Jeg håper ikke det) Men når de vet at dette er en type kritikk de får gjentatte ganger, igjen og igjen, i økende grad, at kanalen blir mer og mer pro- ana, at C er for tynn, ser ut til å ha et problematisk forhold til mat, osv...

Så er det er mildt sagt veldig merkelig

👌 Det er ansvarsløst. Som influenser kan du ikke være bevisstløs. I tillegg har de fått bevisstgjøringen servert i fanget utallige ganger, som du nevner.

Ultiva skrev (12 timer siden):

Mye av innholdet i denne tråden bærer tydelig preg av intetsigende innhold i Treasures sine kanaler 😬

Treasures går for første gang i minus siden opprettelsen i 2014. Stadig lavere arbeidskapasitet og stadig smalere innhold hos Treasures gir ditto dårligere inntekter. Signalene de siste årene har vært tydelige via bortfall av reklamesamarbeid, falske designvesker, mye hjemmesitting, manglende 40-årslag og ferier som nærmest utelukkende tilbringes i foreldrenes ferieboliger.

CBE og LKE forsøker å lage seg en nisje innenfor rigid egentrening, fristende damerumpe, naken silikonpupp og utlevering av skoleunger. Nærmest alt innhold har kraftig preg av iscenesettelse og teknisk etterbehandling. Innholdet fremstår kroppsfiksert, kunstig og ikke sjelden så tipper uttrykket over i ufrivillig parodi. Ledsaget av ubehjelpelig engelsk eller et klinikkblankt, stivt ansikt vendt vekk fra mottakerne. Den manglende interessen for følgerne er påfallende.

Podcasten floppet like hardt som youtube-kanalen. Den ærverdige villaen preges av ødelagt fiskebeinsparkett, bad i så dårlig stand at de gir avkorting på forsikringen og en upraktisk garasje som de ikke får lov til å rive. LKE viser en grenseoverskridende og skremmende mentalitet ved å forfølge, trakassere og bedrive hærverk mot en kvinne, mens CBE forteller om panikkangst om nettene. De sliter begge med sykdom/skader, dårlig nattesøvn og kraftig nedsatt arbeidskapasitet i fht jevnaldrende. LKEs 40-årsdag ble forbigått i stillhet. Den siste gangen CBE var aktuell var i Norges nye megahit for drøye 2 år siden, hvor hun fikk knappe 15 min skjermtid. Det er ikke lenger noe å misunne hos ekteparet Eriksen.

Det eneste merkelige ved CBEs kraftige popularitetsfall er det vedvarende høye følgerantallet på instagram. Engasjementraten er ikke merkelig, den er ca 0 % og korrelerer godt med CBEs stadig synkende aktualitetsverdi.

Det ser ved alle solemerker ut til at den fallerte bloggeren CBE livnærer hele familien på et kunstig høyt følgertall på instagram, 5-8 år etter sin storhetstid. CBE har forlengst utspilt sin rolle, og det kan det se ut til at også denne tråden har.

👌

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 10
Skrevet
vinterskog skrev (8 timer siden):

Om det deles lite fra ferien de er på nå, kanskje andre som er med ikke vil  dokumenteres? De færreste vil jo ha fotograferende mennesker rundt seg hele tiden.

eventuellt at stedet selv ikke vil være content.

Ja, det har jeg tenkt på. Og bra er jo det selvsagt. Håper de kan erfare noe av det i såfall.

• Liker 5
Skrevet
Korsihalsen skrev (5 timer siden):

Ja, det er klassisk. Kjenner en med samme problem jeg også. Er vi på tur har hun tørre brødskiver uten pålegg i en plastpose og bryter av bittesmå smulebiter . 

• Liker 4
Skrevet

Betaler hun forsvarerene i kommentarfeltet? Noen stiller spm og de får bare kjeft. 

• Liker 3
Skrevet

Det er en hårfin balanse å diskutere `spiseforstyrret adferd` her i tråden uten at det blir spekulasjoner i om Caroline/paret har spiseforstyrrelser. 

Når det er sagt. Vi er flere som følger denne tråden som selv har hatt spiseforstyrrelser i både ung og voksen alder, og ja - jeg kjenner igjen dette. Et litt ubevisst triks er å tulle med maten. Er man syk, så følger alle med en som en hauk: "Kommer hun til å spise den fete croissanten??" . Det første man gjør er å si hvor fristende den er og hvor lite problematisk det er å spise den. Det neste er nesten utelukkende å rive den i mindre biter. Bruke laaaang tid på den ved å spise små biter man tar med fingrene. Dette gjøres ofte med all mat. Bruke lang tid, så merker egentlig ikke andre at man har spist 1/4 av det de har på samme tiden. 

Når det gjelder filmen, så tror jeg ikke på noen som helst måte den var ment å være triggende ift spiseforstyrrelser, den var nok utelukkende ment som et "Franskt øyeblikk. Flotte damen med hatten som nyter en fristende Croissant" At det ufrivillig viste oss noe annet - vel, det gjorde det for meg også. 

• Liker 37
  • Nyttig 4
Gjest IreneV
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Det er en hårfin balanse å diskutere `spiseforstyrret adferd` her i tråden uten at det blir spekulasjoner i om Caroline/paret har spiseforstyrrelser. 

Når det er sagt. Vi er flere som følger denne tråden som selv har hatt spiseforstyrrelser i både ung og voksen alder, og ja - jeg kjenner igjen dette. Et litt ubevisst triks er å tulle med maten. Er man syk, så følger alle med en som en hauk: "Kommer hun til å spise den fete croissanten??" . Det første man gjør er å si hvor fristende den er og hvor lite problematisk det er å spise den. Det neste er nesten utelukkende å rive den i mindre biter. Bruke laaaang tid på den ved å spise små biter man tar med fingrene. Dette gjøres ofte med all mat. Bruke lang tid, så merker egentlig ikke andre at man har spist 1/4 av det de har på samme tiden. 

Når det gjelder filmen, så tror jeg ikke på noen som helst måte den var ment å være triggende ift spiseforstyrrelser, den var nok utelukkende ment som et "Franskt øyeblikk. Flotte damen med hatten som nyter en fristende Croissant" At det ufrivillig viste oss noe annet - vel, det gjorde det for meg også. 

Det er hele bildet, alt samlet, og hva det viser. Etter så mange tilbakemeldinger, så kan det ikke unnskyldes med at det er ubevisst. I beste fall gjøres det for å skape aktivitet.
Virkeligheten de presenterer fremstår retusjert og manipulert. Ren kommersiell kanal. Som prøver å favne bredt, men som ikke får det til, heldigvis. 
Med en så sylslank kropp i hennes alder, så sier det seg selv at dietten er streng. Det er ikke rom for is og bakevarer. Hvis ikke alle bilder er retusjert voldsomt. Det er enten eller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...