Gjest Blinkie Skrevet 12. mai 2023 #82441 Skrevet 12. mai 2023 Felis skrev (4 timer siden): Dagens episode heter "Heia Norge og hurra for Norge". (Hvem er det som finner på disse titlene?) Jentene innleder ved å fortelle at de er stamkunder på en Baker Hansen som ligger rett rundt hjørnet, men de har ikke peiling på hvilket hjørne det er snakk om. Susan har ikke snøring på hva det heter "her". Hvis dette var et forsøk på å fiske sitt første reklameoppdrag på podden, så fungerte det dårlig. Caroline bestilte en dobbelt cappuccino før hun satt seg ned og så er det opptatt på toalettet når hun kummer. "Og det er sånn, ehh!" Slik hun fremstiller det høres det ut som hun hadde tenkt å drikke kaffen på do, men dette er altså opptakten til siste ukas største hendelse i livet til Caroline: Hun måtte stå i do-kø. Vedkomne har sikkert vært der en stund, så Caroline tenker at dette går jo fort. Men det tok så lang tid at hun måtte sende melding til Susan. Og det er flaut å bruke så lang tid på et offentlig toalett, synes Caroline. Susan er enig. Hun forteller at hun dro i døra tre ganger, fordi personen var så treig. Det gjorde hun for å poengtere at DET ER NOEN HER! Hun skjønner at man ikke kan rushe det hvis man er hard i magen. Men det tok SYV MINUTTER! La meg bare skyte inn, som en talskvinne for alle der ute med diverse utfordringer med magen, at det går ikke raskere hvis man maser. Tvert imot, stress gjør ofte tarmen mindre samarbeidsvillig. Husk det til neste gang, Caroline, så kanskje du sparer deg et par minutter... Personen på do, en gutt på 18-20 år, visste at Caroline sto og ventet, enda så hørte hun lyder fra telefonen hans. Det må være så flaut, sier hun igjen. Og frekt. (Skal man bruke telefonen på do, så gjør i hvert fall noe lydløst, som å ta selfies!) Men det var ikke så ille å gå inn der som Caroline hadde fryktet. Hun er nemlig ikke fan av offentlige toaletter. Det er på topp 5 av det verste hun vet, så det vil hun helst unngå. Men hun har verdens minste blære.... Da dekker hun hele toalettskåla med papir, så hvis noen synes Caroline er treig, så er det derfor. (Og fordi hun må ta en del selfies i etterkant, for til å mislike offentlige toaletter såpass sterkt, så er de jammen heftig representert på firmakontoen hennes...) Caroline babler videre om lukt, fremmede rumper og basiller og "greier". Hun er veldig på detaljnivå, sier hun, og det kan jeg skrive under. Det var en fin start på denne innspillingsdager her, sier Caroline tørt. 4 minutters avhandling om promp og bæsj... Herfra kan det bare gå oppover, eller? Hva har skjedd siden sis?, spør Caroline Susan. Har det skjedd noe spennende? Men hun har ingen intensjon om at Susan skal få svare, for hos Caroline har det vært årets happening og hun bobler over i iveren etter å fortelle. "Fra bæsj til spy" sier begge jentene, så det er tydelig at de har diskutert akkurat denne setningen. Kanskje det skulle vært tittelen på episoden? "Ikke spis akkurat nå" sier Susan "åsså kan du gjøre det etterpå, for da er vi ferdige med den praten" Omgangssyken kom til The Eriksens. Lars Kristian var på utdrikningslag fra fredag til søndag. Så han hadde tidenes helg, mens Caroline tørket spy. Enda hun ikke liker bæsj og spy. Det liker ikke jeg heller, så jeg sparer dere for referat, men der fikk vi brukt opp 5 minutter til. Bare 42 minutter igjen.... Susan hevder at hun er veldig god på ord og uttrykk. (Litt usikker på det, Susan). Hva sa jeg forrige episode? spør hun Caroline. Det husker ikke Caroline (eller noen andre). Jeg sa," vi har dratt en linje" sier Susan, og Caroline roper at det var det FØRSTE hun hadde tenkt på da hun hørte gjennom episoden. Vent litt... hører de gjennom episodene før de sender dem? Og så publiserer de dem like vel?? Caroline så for seg at Susan snorter på 17. mai. Men Susan regner med at de som kjenner henne vet at hun ikke mente det. For strek og linje er jo samme ting. Susan håper hun byr på latter. Caroline forsikrer at hun lo. Og så ler hun demonstrativt. Ha Ha Ha Ha. Mammaen til Caroline lo også. Og særlig av russekortet til Susan. Caroline holdt på 5 timer i hagen på søndag. Susan så at julelysene var ute av stanga, og at Caorline "flagra" (hun er jo så god på ord og uttrykk) Susan mener at flagget skal ned klokka 8 om kvelden. Caroline sier det skal ned solnedgang. Begge er enige om at det ikke er noen regler for når det skal opp, det kan du gjøre når du vil... Susan har tatt de grå hårene siden sist. Ellers er det skikkelig konfirmasjonstid. Susan sa til naboen at når venninnene sine kids begynner å konfirmere seg, hva skjer da? Men hun trøster seg med at hun fikk barn ganske tidlig. Og hun er fin i bunad. Det mest spennende de har gjort siden sist er altså do-kø, ungenes spysjuke, en konfirmasjon og et frisørbesøk, og det har de brukt drøye 15 minutter på... **** Jentene har fått en tilbakemelding, sier Caroline. De har fått mange tilbakemeldinger, fortsetter hun, og det er utrolig hyggelig når folk kommer med fine tilbakemeldinger. Veldig mange av lytterne deres synes det er veldig ålreit når de bare prater, sier Caroline, og det er jo det som er poenget med podcasten. De inviterer folk med på deres venninneprat og noe mer heavy enn det er det ikke. Hvis du vil høre på en podcast hvor du må konsentrere deg, så må du vurdere å høre på noe annet, sier hun. Så kommer hun på at hun skulle prate om en spesifikk tilbakemelding, og spør om Susan ikke har bilde av den. Den ble visst for omfattende til å huske essensen i hodet. Susan babler litt stresset, mens hun leter på telefonen etter tilbakemeldingen. Dette er tydelig en person som har kommet med tilbakemeldinger flere ganger tidligere, for det kan man se på flere ting, sier hun. Hva synes dere to damer selv om podcasten dere har? Synes dere den er innholdsrik? God å lytte til? Tenker dere at DENNE gangen var den SÅ bra, den gir SÅ mye til lytterne! Var det julelys i flaggstanga som var så bra? Eller var det kanskje heller det å høre om C sin første mai for lenge siden? Eller kanskje det var at dere mener at dette var jammen skikkelig bra gjennomtenkt og forberedt og et godt stykke forarbeid. Med veldig god forarbeid på hva podcasten skal inneholde, til glede og nytte for alle lytterne. Eller kanskje det heller var hva dere to har gjort siden sist? Jeg tenker at dette er en bra tilbakemelding, gratulerer til deg som skrev den! Susan synes tilbakemeldingen er litt rotete. Caroline synes den er veldig rotete. Det er ikke det at jeg ikke tåler kritikk, sier Susan, for det er lov å komme med tilbakemeldinger så de kan bli bedre. Og det er lov å komme med kritikk også, legger hun til. Ja herregud, stemmer Caroline i, alle kan ikke like det vi gjør, men da finner man kanskje ut at dette ikke er noe for meg, og så bruker man ikke 45-50 minutter en gang til til å høre på disse to damene. Som de sa i episoden om netthat, så er de veldig mottakelige for konstruktiv kritikk, sier Caroline. Det er derfor de prøver å engasjere lytterne til å komme med spørsmål. De blir kjempeglad hvis folk kommer med innspill om hva de vil høre. Men idet hun babler videre skinner det veldig igjennom at hvis tilbakemeldingen ikke går i retning "dette er dritbra, jeg føler at jeg blir så godt kjent med dere, så for guds skyld styr unna alt som minner om manus, disposisjon og forberedelser", så drit i å sende det inn... Tilbakemeldingen over gikk nok rett i kategorien hets... **** Det nærmer seg 17. mai. Jentene diskuterer hvilken 17. mai-sang de liker best. Caroline kommer ikke på hva favoritten heter, men hun husker etterhvert et par strofer. Hun synes det er vanskelig å finne 17-spillelister, fordi det er så mye rølp. Caroline vil ha felemusikk, i Dovregubbens hall og Peer Gynt-sanger. (?) Caroline har hatt en spørsmålsrunde om upopulære meninger om bunad, og tilbakemeldingen har vært helt vilt! -Med bunad skal man holde seg til reglene, med festdrakt er det noe annet. Caroline bryter den, sier hun. Det var et valg hun tok i fjor. -Valgene du gjør med bunaden din = ❤️ Caroline synes det er hyggelig. Hun respekterer bunaden sin. Og det er en bunad, ikke en drakt (den heter Løkendrakt....) Og så forteller hun om alle kvalene angående å bytte skjorte. Det er en utrolig lang avhandling... I år lurer hun på om hun skal velge en ensfarget grønn skjorte. Og så har hun søyler på den. Søljer? spør Susan. Hahahah.... Og Caroline bruker søljer som ikke hører til. Susan har festdrakt som ingen andre har maken til, og den kan ingen kopiere. Hva med søyler... SØLJER? spør Caroline Der kom henne med anbefaling, sier Susan (Hun er jo så god på ord og uttrykk) -Vi skal jo feire frihet, da må jo folk få frihet til å velge bunad, kjorte, sko og hatt Fantastisk! sier Caroline De fortsetter å prate om bunad en evighet, og det kan oppsummeres med at ombré negler er mest naturlig til bunad, det er fint å få bunad i konfirmasjon, alle er fine i bunad og man må ha en tilknytning til stedet man har bunad fra! Og det hjelper ikke at bestemora di har bodd der! Caroline synes ikke det er greit med joggesko, mens Susan synes det er greit hvis du er lærer og hvis joggeskoene matcher. Susan bruker pumps, men hun har jo ikke bunad... **** Det er 9 minutter igjen og det er fortsatt 17. mai-tema. Hva slags kake skal Susan ha på 17. mai? Susan har ikke noe hun må ha, hun må ha is. Da tenker Caroline de skal slide rolig over til nyhetsspalten deres. Carolines favorittkake er suksessterte, men det må hun ikke ha på 17. mai, for da må hun ha Pavlova, den hun lager selv, med sjokolade, og den er så god at hun dør av det... Men Caroline har funnet en artikkel om at suksessterte muligens er svensk. Pavlova er heller ikke norsk, sier Caroline. Hæ?! svarer Susan sjokkert (ligger ikke det litt i navnet?) Caroline googler Pavlova og finner ut at den er oppkalt etter en russisk balettdanser. Men herregud, vi må da være internasjonale, da! sier Susan. Man kan til og med spise pizza på 17. mai, selv om det er italiensk... Caroline har en nyhetssak til, nemlig kroningen av Kong Charles. Det eneste Caroline var interessert i var om Meghan og Harry var der. Caroline så litt på det fordi datteren ville, og det var SÅ KJEDELIG! Meghan var ikke der og Harry dro rett etterpå for å rekke sønnens bursdag. Og den rakk han akkurat. Susan lurer på om sønnens bursdag ikke bare var en ynnskyldning (hun er jo så god på ord og uttrykk) Det tror Caroline. Hun tror det er dårlig stemning. Og så har Caroline lest at Norge er først ut i finalen på Eurovision. Det er "i morgen". Susan informerer om at det ikke er finale "i morgen", det er bare delfinale. Caroline innrømmer at hun bare har lest overskriften. (Litt merkelig hvis du skal lage podcast om nyhetssaker) Nå er hun skuffet fordi det ikke er sikkert at Norge kommer til finalen. Susan er egentlig invitert på fest, men fordi mannen hennes er så interessert i Eurovision, så velger hun å bli hjemme hos han. Caroline sier de snart må ha en fest, fordi hun har en oppgave som inneholder vin og toalettpapir til Susan. Så gøy! roper Susan. Gratulerer med dagen og heie Norge og god helg, og så er vi endelig ferdig! Jeg digger deg feils 🙌🏻
Vitulina Skrevet 12. mai 2023 #82442 Skrevet 12. mai 2023 Kollontaj skrev (1 time siden): Den podcasten er nok på topp 3 av det verste de har gjort for å knuse troverdigheten og imaget sitt. 🤣 Dette trodde jeg aldri jeg skulle si, men Sophie Elise fremstår faktisk smart i forhold. UBETALELIG! 36 7
Rev. Revenge Skrevet 12. mai 2023 #82443 Skrevet 12. mai 2023 Klementine skrev (3 timer siden): Og all den tiden de vier til toalett, bæsj, spy og sykdom mm. Helt utrolig. Det som ville vært utrolig med å være så opptatt av avføring og sykdom var å slå et tabuløftende slag for Mage- og tarmforbundet og Norilco. Men neida. Det betyr å være engasjert i noe annet enn seg selv. 19 2
Frisk Frosk Skrevet 12. mai 2023 #82444 Skrevet 12. mai 2023 Inocybe skrev (7 timer siden): ... Lurer på hvor lenge hun gidder fortsette å "fake it and not being able to make it back up" eller innser hun må endre kurs og tilpasse innholdet til følgerne og ikke bare seg selv? Mulig gårsdagens "refleksjoner" over andres naturlige kroppsfunksjoner var bedriftseiers forsøk på å endre kurs? Tanketomt, umodent og heller karrieremessig selvskading de luxe... 9
LilleSnupp Skrevet 12. mai 2023 #82445 Skrevet 12. mai 2023 Hver gang jeg leser utbrodering om spy og avføring fra bedriften, så tenker jeg.. 1. Det som kritiseres for, gjøres mer av 2. Infantilt Inntrykket mitt av de som drifter bedriten.. eh.. mener bedriften er rett og slett møkkverk. 21 2
Snødronninga Skrevet 12. mai 2023 #82446 Skrevet 12. mai 2023 Som vanlig gjør de narr av kritiske tilbakemeldinger. Da foreslår jeg at flere sier fra hva de synes, på en grei og konstruktiv måte. For tilbakemeldinger vil de visstnok gjerne ha. Kritikk også. Sånn egentlig tror jeg ikke de ønsker feedback for å bli bedre. Liker du ikke podden kan du bare la være på høre på, vet du. Nyhetsbiten er en vits. De er ikke interessert i "vanlige" nyheter overhodet. Det googles fordi de ikke gidder å gjøre forarbeid. Caroline sier det skal være en lett podcast, og jeg forstår når jeg hører på, at de ikke er i særlig stand til å snakke om noe annet en overfladiske og enkle ting. Temaene bæsj og spy som er en gjenganger, er toppen av kransekaka. Gratulerer med suksessen damer. 👏 28 2
vinterskog Skrevet 12. mai 2023 #82447 Skrevet 12. mai 2023 Sett i lys av podd og russekort, så virker det som at filterfrua aldri modnet lengere enn russetiden. Bæsj og spy og litersvis med sminke og filter. Og en dæsj med alkohol på det! Men egentlig er det merkeligste at noen kan leve på dette. Lurer på om de har investert i noe bra i gulldagene sine, som de lever av nå. Selv om det er mer og mer modest på forbruksfronten (les: fake istede for ekte varer) 21
Frisk Frosk Skrevet 12. mai 2023 #82448 Skrevet 12. mai 2023 Felis skrev (5 timer siden): Dagens episode heter "Heia Norge og hurra for Norge". (Hvem er det som finner på disse titlene?) Jentene innleder ved å fortelle at de er stamkunder på en Baker Hansen som ligger rett rundt hjørnet, men de har ikke peiling på hvilket hjørne det er snakk om. Susan har ikke snøring på hva det heter "her". Hvis dette var et forsøk på å fiske sitt første reklameoppdrag på podden, så fungerte det dårlig. Caroline bestilte en dobbelt cappuccino før hun satt seg ned og så er det opptatt på toalettet når hun kummer. "Og det er sånn, ehh!" Slik hun fremstiller det høres det ut som hun hadde tenkt å drikke kaffen på do, men dette er altså opptakten til siste ukas største hendelse i livet til Caroline: Hun måtte stå i do-kø. Vedkomne har sikkert vært der en stund, så Caroline tenker at dette går jo fort. Men det tok så lang tid at hun måtte sende melding til Susan. Og det er flaut å bruke så lang tid på et offentlig toalett, synes Caroline. Susan er enig. Hun forteller at hun dro i døra tre ganger, fordi personen var så treig. Det gjorde hun for å poengtere at DET ER NOEN HER! Hun skjønner at man ikke kan rushe det hvis man er hard i magen. Men det tok SYV MINUTTER! La meg bare skyte inn, som en talskvinne for alle der ute med diverse utfordringer med magen, at det går ikke raskere hvis man maser. Tvert imot, stress gjør ofte tarmen mindre samarbeidsvillig. Husk det til neste gang, Caroline, så kanskje du sparer deg et par minutter... Personen på do, en gutt på 18-20 år, visste at Caroline sto og ventet, enda så hørte hun lyder fra telefonen hans. Det må være så flaut, sier hun igjen. Og frekt. (Skal man bruke telefonen på do, så gjør i hvert fall noe lydløst, som å ta selfies!) Men det var ikke så ille å gå inn der som Caroline hadde fryktet. Hun er nemlig ikke fan av offentlige toaletter. Det er på topp 5 av det verste hun vet, så det vil hun helst unngå. Men hun har verdens minste blære.... Da dekker hun hele toalettskåla med papir, så hvis noen synes Caroline er treig, så er det derfor. (Og fordi hun må ta en del selfies i etterkant, for til å mislike offentlige toaletter såpass sterkt, så er de jammen heftig representert på firmakontoen hennes...) Caroline babler videre om lukt, fremmede rumper og basiller og "greier". Hun er veldig på detaljnivå, sier hun, og det kan jeg skrive under. Det var en fin start på denne innspillingsdager her, sier Caroline tørt. 4 minutters avhandling om promp og bæsj... Herfra kan det bare gå oppover, eller? Hva har skjedd siden sis?, spør Caroline Susan. Har det skjedd noe spennende? Men hun har ingen intensjon om at Susan skal få svare, for hos Caroline har det vært årets happening og hun bobler over i iveren etter å fortelle. "Fra bæsj til spy" sier begge jentene, så det er tydelig at de har diskutert akkurat denne setningen. Kanskje det skulle vært tittelen på episoden? "Ikke spis akkurat nå" sier Susan "åsså kan du gjøre det etterpå, for da er vi ferdige med den praten" Omgangssyken kom til The Eriksens. Lars Kristian var på utdrikningslag fra fredag til søndag. Så han hadde tidenes helg, mens Caroline tørket spy. Enda hun ikke liker bæsj og spy. Det liker ikke jeg heller, så jeg sparer dere for referat, men der fikk vi brukt opp 5 minutter til. Bare 42 minutter igjen.... Susan hevder at hun er veldig god på ord og uttrykk. (Litt usikker på det, Susan). Hva sa jeg forrige episode? spør hun Caroline. Det husker ikke Caroline (eller noen andre). Jeg sa," vi har dratt en linje" sier Susan, og Caroline roper at det var det FØRSTE hun hadde tenkt på da hun hørte gjennom episoden. Vent litt... hører de gjennom episodene før de sender dem? Og så publiserer de dem like vel?? Caroline så for seg at Susan snorter på 17. mai. Men Susan regner med at de som kjenner henne vet at hun ikke mente det. For strek og linje er jo samme ting. Susan håper hun byr på latter. Caroline forsikrer at hun lo. Og så ler hun demonstrativt. Ha Ha Ha Ha. Mammaen til Caroline lo også. Og særlig av russekortet til Susan. Caroline holdt på 5 timer i hagen på søndag. Susan så at julelysene var ute av stanga, og at Caorline "flagra" (hun er jo så god på ord og uttrykk) Susan mener at flagget skal ned klokka 8 om kvelden. Caroline sier det skal ned solnedgang. Begge er enige om at det ikke er noen regler for når det skal opp, det kan du gjøre når du vil... Susan har tatt de grå hårene siden sist. Ellers er det skikkelig konfirmasjonstid. Susan sa til naboen at når venninnene sine kids begynner å konfirmere seg, hva skjer da? Men hun trøster seg med at hun fikk barn ganske tidlig. Og hun er fin i bunad. Det mest spennende de har gjort siden sist er altså do-kø, ungenes spysjuke, en konfirmasjon og et frisørbesøk, og det har de brukt drøye 15 minutter på... **** Jentene har fått en tilbakemelding, sier Caroline. De har fått mange tilbakemeldinger, fortsetter hun, og det er utrolig hyggelig når folk kommer med fine tilbakemeldinger. Veldig mange av lytterne deres synes det er veldig ålreit når de bare prater, sier Caroline, og det er jo det som er poenget med podcasten. De inviterer folk med på deres venninneprat og noe mer heavy enn det er det ikke. Hvis du vil høre på en podcast hvor du må konsentrere deg, så må du vurdere å høre på noe annet, sier hun. Så kommer hun på at hun skulle prate om en spesifikk tilbakemelding, og spør om Susan ikke har bilde av den. Den ble visst for omfattende til å huske essensen i hodet. Susan babler litt stresset, mens hun leter på telefonen etter tilbakemeldingen. Dette er tydelig en person som har kommet med tilbakemeldinger flere ganger tidligere, for det kan man se på flere ting, sier hun. Hva synes dere to damer selv om podcasten dere har? Synes dere den er innholdsrik? God å lytte til? Tenker dere at DENNE gangen var den SÅ bra, den gir SÅ mye til lytterne! Var det julelys i flaggstanga som var så bra? Eller var det kanskje heller det å høre om C sin første mai for lenge siden? Eller kanskje det var at dere mener at dette var jammen skikkelig bra gjennomtenkt og forberedt og et godt stykke forarbeid. Med veldig god forarbeid på hva podcasten skal inneholde, til glede og nytte for alle lytterne. Eller kanskje det heller var hva dere to har gjort siden sist? Jeg tenker at dette er en bra tilbakemelding, gratulerer til deg som skrev den! Susan synes tilbakemeldingen er litt rotete. Caroline synes den er veldig rotete. Det er ikke det at jeg ikke tåler kritikk, sier Susan, for det er lov å komme med tilbakemeldinger så de kan bli bedre. Og det er lov å komme med kritikk også, legger hun til. Ja herregud, stemmer Caroline i, alle kan ikke like det vi gjør, men da finner man kanskje ut at dette ikke er noe for meg, og så bruker man ikke 45-50 minutter en gang til til å høre på disse to damene. Som de sa i episoden om netthat, så er de veldig mottakelige for konstruktiv kritikk, sier Caroline. Det er derfor de prøver å engasjere lytterne til å komme med spørsmål. De blir kjempeglad hvis folk kommer med innspill om hva de vil høre. Men idet hun babler videre skinner det veldig igjennom at hvis tilbakemeldingen ikke går i retning "dette er dritbra, jeg føler at jeg blir så godt kjent med dere, så for guds skyld styr unna alt som minner om manus, disposisjon og forberedelser", så drit i å sende det inn... Tilbakemeldingen over gikk nok rett i kategorien hets... **** Det nærmer seg 17. mai. Jentene diskuterer hvilken 17. mai-sang de liker best. Caroline kommer ikke på hva favoritten heter, men hun husker etterhvert et par strofer. Hun synes det er vanskelig å finne 17-spillelister, fordi det er så mye rølp. Caroline vil ha felemusikk, i Dovregubbens hall og Peer Gynt-sanger. (?) Caroline har hatt en spørsmålsrunde om upopulære meninger om bunad, og tilbakemeldingen har vært helt vilt! -Med bunad skal man holde seg til reglene, med festdrakt er det noe annet. Caroline bryter den, sier hun. Det var et valg hun tok i fjor. -Valgene du gjør med bunaden din = ❤️ Caroline synes det er hyggelig. Hun respekterer bunaden sin. Og det er en bunad, ikke en drakt (den heter Løkendrakt....) Og så forteller hun om alle kvalene angående å bytte skjorte. Det er en utrolig lang avhandling... I år lurer hun på om hun skal velge en ensfarget grønn skjorte. Og så har hun søyler på den. Søljer? spør Susan. Hahahah.... Og Caroline bruker søljer som ikke hører til. Susan har festdrakt som ingen andre har maken til, og den kan ingen kopiere. Hva med søyler... SØLJER? spør Caroline Der kom henne med anbefaling, sier Susan (Hun er jo så god på ord og uttrykk) -Vi skal jo feire frihet, da må jo folk få frihet til å velge bunad, kjorte, sko og hatt Fantastisk! sier Caroline De fortsetter å prate om bunad en evighet, og det kan oppsummeres med at ombré negler er mest naturlig til bunad, det er fint å få bunad i konfirmasjon, alle er fine i bunad og man må ha en tilknytning til stedet man har bunad fra! Og det hjelper ikke at bestemora di har bodd der! Caroline synes ikke det er greit med joggesko, mens Susan synes det er greit hvis du er lærer og hvis joggeskoene matcher. Susan bruker pumps, men hun har jo ikke bunad... **** Det er 9 minutter igjen og det er fortsatt 17. mai-tema. Hva slags kake skal Susan ha på 17. mai? Susan har ikke noe hun må ha, hun må ha is. Da tenker Caroline de skal slide rolig over til nyhetsspalten deres. Carolines favorittkake er suksessterte, men det må hun ikke ha på 17. mai, for da må hun ha Pavlova, den hun lager selv, med sjokolade, og den er så god at hun dør av det... Men Caroline har funnet en artikkel om at suksessterte muligens er svensk. Pavlova er heller ikke norsk, sier Caroline. Hæ?! svarer Susan sjokkert (ligger ikke det litt i navnet?) Caroline googler Pavlova og finner ut at den er oppkalt etter en russisk balettdanser. Men herregud, vi må da være internasjonale, da! sier Susan. Man kan til og med spise pizza på 17. mai, selv om det er italiensk... Caroline har en nyhetssak til, nemlig kroningen av Kong Charles. Det eneste Caroline var interessert i var om Meghan og Harry var der. Caroline så litt på det fordi datteren ville, og det var SÅ KJEDELIG! Meghan var ikke der og Harry dro rett etterpå for å rekke sønnens bursdag. Og den rakk han akkurat. Susan lurer på om sønnens bursdag ikke bare var en ynnskyldning (hun er jo så god på ord og uttrykk) Det tror Caroline. Hun tror det er dårlig stemning. Og så har Caroline lest at Norge er først ut i finalen på Eurovision. Det er "i morgen". Susan informerer om at det ikke er finale "i morgen", det er bare delfinale. Caroline innrømmer at hun bare har lest overskriften. (Litt merkelig hvis du skal lage podcast om nyhetssaker) Nå er hun skuffet fordi det ikke er sikkert at Norge kommer til finalen. Susan er egentlig invitert på fest, men fordi mannen hennes er så interessert i Eurovision, så velger hun å bli hjemme hos han. Caroline sier de snart må ha en fest, fordi hun har en oppgave som inneholder vin og toalettpapir til Susan. Så gøy! roper Susan. Gratulerer med dagen og heie Norge og god helg, og så er vi endelig ferdig! Utholdenheten din er beundringsverdig, Felis! Podkasten er ikke "to venninner som sitter og prater" - dette er (bokstavelig talt) møkkaarbeid! Totalt fravær for en gang et forsøk på å gjøre en jobb. Observerer at "nyhetsdelen" av podkasten har like lite med nyheter å gjøre i dag som tidligere. Det nærmeste er vel det at bedriftseiers datter faktisk er mer opptatt av nyheter enn mor selv, som kun er ute etter sladder blant kjendiser. Og hvem skulle trodd at meldingene om 💩 faktisk var Caroline Berg Eriksens reklame for egen bedriftskanal... Jeg registrerer at Norges Kreative Høyskole har byttet navn til Fagskolen Kristiania, siden Caroline Berg Eriksen gikk der. Og at de ikke lenger tilbyr "journalistutdanning"... noe jeg tenker er veldig bra for skolen selv, og landet forøvrig, når man via Caroline Berg Eriksens bedriftskanaler i dag, ser hvor tragisk uprofesjonell man kan velge å være, selv etter to år med den utdanningen. Måten CBE velger å "skape innhold" på podkasten er fagmessig så elendig at hun for egen del burde slutte med podkasten. https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Kreative_Høyskole https://www.kristiania.no/fagskolen-kristiania/ 18 1 7
platypus Skrevet 12. mai 2023 #82449 Skrevet 12. mai 2023 Nei, nei, nei! Hadde ikke LKE vokst opp med hund, og var ekspert? Det er ganske basic knowledge at sjokolade er giftig for hunder, selv om det er «bare en liten smak». Håper det går bra med Ozo. 30 11
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 12. mai 2023 Populært innlegg #82450 Skrevet 12. mai 2023 (endret) platypus skrev (1 time siden): Nei, nei, nei! Hadde ikke LKE vokst opp med hund, og var ekspert? Det er ganske basic knowledge at sjokolade er giftig for hunder, selv om det er «bare en liten smak». Håper det går bra med Ozo. Bedriftseier kjøper en is, spiser tre biter av den selv, og lar hunden få sjokolade på isen som kan være skadelig på hunder. Bedriftsinnhold er skapt, thinspo er formidlet, regningen for isen kan skrives av på firmaet. Hard dag på jobben, Caroline Berg Eriksen? Endret 12. mai 2023 av Frisk Frosk skrivefeil 44 9
Populært innlegg lenebu Skrevet 12. mai 2023 Populært innlegg #82451 Skrevet 12. mai 2023 9 minutter siden, Frisk Frosk said: Utholdenheten din er beundringsverdig, Felis! Podkasten er ikke "to venninner som sitter og prater" - dette er (bokstavelig talt) møkkaarbeid! Totalt fravær for en gang et forsøk på å gjøre en jobb. Observerer at "nyhetsdelen" av podkasten har like lite med nyheter å gjøre i dag som tidligere. Det nærmeste er vel det at bedriftseiers datter faktisk er mer opptatt av nyheter enn mor selv, som kun er ute etter sladder blant kjendiser. Og hvem skulle trodd at meldingene om 💩 faktisk var Caroline Berg Eriksens reklame for egen bedriftskanal... Jeg registrerer at Norges Kreative Høyskole har byttet navn til Fagskolen Kristiania, siden Caroline Berg Eriksen gikk der. Og at de ikke lenger tilbyr "journalistutdanning"... noe jeg tenker er veldig bra for skolen selv, og landet forøvrig, når man via Caroline Berg Eriksens bedriftskanaler i dag, ser hvor tragisk uprofesjonell man kan velge å være, selv etter to år med den utdanningen. Måten CBE velger å "skape innhold" på podkasten er fagmessig så elendig at hun for egen del burde slutte med podkasten. https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Kreative_Høyskole https://www.kristiania.no/fagskolen-kristiania/ Back in the day da CBE gikk der het det Norges Kreative Fagskole og ga kun to års fagskoleutdanning (men siden journalist ikke er en beskyttet tittel står hvem som helst fritt til å kalle seg journalist, selv uten noen utdanning). Jeg gikk selv på journalistutdanningen der et par år etter CBE var ferdig (2011). Jeg fullførte ikke, fordi jeg synes undervisningsopplegget var ganske latterlig. Men det var et unntak da, Carl-Erik Grimstad underviste i presseetikk og i en forelesning tok han opp bloggen til CBE + den saken da hun hadde sendt ut prislister til Cappelen Damm for umerket reklame (https://e24.no/teknologi/i/m6b9pq/forbrukerombudet-strammer-opp-rosabloggere) og sa noe sånt som at han var flau over at han hadde undervist henne siden hun tydeligvis ikke hadde tatt med seg noe videre. Og at han håpte ingen av oss i klasserommet ville følge i hennes fotspor. Ironisk nok var også Pilotfrue på den forelesningen. 57 11
Kollontaj Skrevet 12. mai 2023 #82452 Skrevet 12. mai 2023 Og takk igjen @Felis for å gjennomgå lydtortur hver uke. Jeg har prøvd et par ganger, men orker kun 10 min før jeg kapitulerer. Man får mer interessante samtaler om man overhører folk på bussen. ☺️ 14 1
EmilieH Skrevet 12. mai 2023 #82453 Skrevet 12. mai 2023 (endret) Endret 12. mai 2023 av EmilieH 17 8 2
EmilieH Skrevet 12. mai 2023 #82454 Skrevet 12. mai 2023 Måtte bare, blir sikkert blokkert på netfit også nå! 8 5
Gjest Bulsara Skrevet 12. mai 2023 #82455 Skrevet 12. mai 2023 EmilieH skrev (25 minutter siden): Måtte bare, blir sikkert blokkert på netfit også nå! Skjønner du bare måtte. Det har toppet seg ganske greit i det siste. Men en ting. Ser hun sier de skal til et Fransk slott i sommer. Det hadde vært helt fantastisk om hun kunne laget en reiseblogg derfra, med litt om maten, historien, kanskje om vin osv. Jeg hadde gjerne sett på fine bilder fra slottet og området rundt. Hun er dyktig på å ta fine bilder og finne gode motiv. Men jeg ønsker meg ikke bilder/videoer der hun skal spankulerer rundt, som hovedfokus, eller av barna, eller av svett løping. Enda en gyllen mulighet til å skape litt mer innhold. Samtidig er det jo ferien deres. Men, det blir sikkert ført som firmakostnad anayway, så det minste å forvente da, er litt matnyttig innhold. Husker turen til Hellas i fjor. Det var masse interessant å lage innhold av, men det ble dessverre lite av det. Greit hun ikke skal ha en reiseblogg, men det handler jo om Life By Caroline, og nå kjenner jeg det begynner å bli VELDIG på overtid med den oppgradering...Det er faktisk fysisk smertefullt hvor tiltrengt den er!
Gjest Snøsøta Skrevet 12. mai 2023 #82456 Skrevet 12. mai 2023 (endret) Influencer Caroline Berg Eriksen, jaja. At det skulle gå slik med deg. Fra toppblogger til toalettselfiequeen, fra livsstilsblogg til podcast om kroppsvesker med betalt "venninne". Enn å miste grepet så fundamentalt. Endret 12. mai 2023 av Snøsøta
Gjest Bulsara Skrevet 12. mai 2023 #82457 Skrevet 12. mai 2023 Nå har jeg faktisk lyttet igjennom den siste episoden av podden. Jeg har frem til nå kost meg med @Felis sine beskrivelser, men nysgjerrigheten tok overhånd, så jeg måtte høre selv. Det er faktisk VÆRRE en sammendragene. Caroline prater på ut- og innpust i et så stressende tempo. Susann kommer knapt til ordet. Refleksjonsnivået er totalt 14-iss og språket er rett og slett en tragedie. Det er virkelig nitrist og vilt. Jeg er faktisk helt rystet etter opplevelsen. Jeg skal ALDRI høre på igjen. Fatter ikke at du orker Felis. Det er virkelig en prøvelse!
Era Vulgaris Skrevet 12. mai 2023 #82458 Skrevet 12. mai 2023 Snøsøta skrev (1 time siden): Influencer Caroline Berg Eriksen, jaja. At det skulle gå slik med deg. Fra toppblogger til toalettselfiequeen, fra livsstilsblogg til podcast om kroppsvesker med betalt "venninne". Enn å miste grepet så fundamentalt. Det mest tragiske oppe i det hele er den totale mangelen på selvinnsikt og vilje til endring. De sager selv av greina de sitter på, men forstår det ikke selv. De sier til seg selv at all form for kritikk er hat, men de vet alt best selv, så da kjører de på med det samme på ren trass. Ganske utrolig å være vitne til. 22
Hunter7 Skrevet 12. mai 2023 #82459 Skrevet 12. mai 2023 1 hour ago, Snøsøta said: Influencer Caroline Berg Eriksen, jaja. At det skulle gå slik med deg. Fra toppblogger til toalettselfiequeen, fra livsstilsblogg til podcast om kroppsvesker med betalt "venninne". Enn å miste grepet så fundamentalt. Dette kunne fint vært brukt som tittel på en artikkel om hvordan Norges fordums bloggdronning egenhendig greide å skakkjøre sin egen karriere. 44
Gjest Snøsøta Skrevet 12. mai 2023 #82460 Skrevet 12. mai 2023 Era Vulgaris skrev (19 minutter siden): Det mest tragiske oppe i det hele er den totale mangelen på selvinnsikt og vilje til endring. De sager selv av greina de sitter på, men forstår det ikke selv. De sier til seg selv at all form for kritikk er hat, men de vet alt best selv, så da kjører de på med det samme på ren trass. Ganske utrolig å være vitne til. Hunter7 skrev (11 minutter siden): Dette kunne fint vært brukt som tittel på en artikkel om hvordan Norges fordums bloggdronning egenhendig greide å skakkjøre sin egen karriere. Det er jo ganske interessant egentlig, jeg hadde lest den artikkelen Men mye tyder på at mangel på vije til å utvikle seg og ta til seg tilbakemeldinger er en stor del av det. Enn om noen faktisk hadde fått et reelt, ikke staga intervju med de ekte personene bak virksomheten da. Men spørs om de har kontakt med seg selv 🤷♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå