Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Korsihalsen skrev (11 timer siden):

Kanskje de nå endelig skal pensjonere seg, som hun jo skrev for noen år siden 😄

Pensjonere seg fra hva???

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 timer siden):

Men hun er SLEEK da, så da er dagen perfekt for henne. 

Hva er sleek? Er det noe bra? Beklager at jeg ikke er helt oppdatert. 

• Liker 7
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 timer siden):

Hva er sleek? Er det noe bra? Beklager at jeg ikke er helt oppdatert. 

Sleek, on fleek 💅💃🤷‍♀️ engelske ord fruen og gemalen liker å bruke. Ingen vet hvorfor, men de er jo veldig god på språk da.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Surikatt skrev (6 timer siden):

Filtrene er også på plass sånn ansiktet er veldig langt fra virkeligheten. Jeg skjønner det ikke, tror hun at hun ser sånn ut?

Mistenker at hun tror det. 

Når man tar så mange bilder av seg selv hver eneste dag - år etter år, for så å "leke med lys og skygge" for ønsket resultat - Da tror jeg man etterhvert kan bli helt "avkoblet" ift å se seg selv slik man egentlig ser ut. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
NettoppJa skrev (28 minutter siden):

Sleek, on fleek 💅💃🤷‍♀️ engelske ord fruen og gemalen liker å bruke. Ingen vet hvorfor, men de er jo veldig god på språk da.

Tipper CBE her bruker Sleek i betydningen at hun liksom ser stilig og rik ut og ikke som for eksempel glatt fordervet uten moralske skrupler (variant av slick) som det også kan bety. Altså den looken hun blant annet prøvde seg på med piratkopi-veskene sine.

Mitt inntrykk er at CBE kopier alt mulig hjernedødt innhold hun ser hos spesielt amerikanske (like hjernedøde overfladiske) influencere uten å reflektere over hvordan kulturelle forskjeller vil forandre hvordan en post oppfattes av mottakeren. Så hos CBE blir det ofte bare uendelig kleint. Å fake suksess/vellykkethet fungerer så dårlig i et land der skattelister og bedriftsregnskap er offentlig informasjon. Lurer på hvor lenge hun gidder fortsette å  "fake it and not being able to make it back up" eller innser hun må endre kurs og tilpasse innholdet til følgerne og ikke bare seg selv? 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
NettoppJa skrev (1 time siden):

Inocybe skrev (30 minutter siden):

Tipper CBE her bruker Sleek i betydningen at hun liksom ser stilig og rik ut og ikke som for eksempel glatt fordervet uten moralske skrupler (variant av slick) som det også kan bety. Altså den looken hun blant annet prøvde seg på med piratkopi-veskene sine.

Mitt inntrykk er at CBE kopier alt mulig hjernedødt innhold hun ser hos spesielt amerikanske (like hjernedøde overfladiske) influencere uten å reflektere over hvordan kulturelle forskjeller vil forandre hvordan en post oppfattes av mottakeren. Så hos CBE blir det ofte bare uendelig kleint. Å fake suksess/vellykkethet fungerer så dårlig i et land der skattelister og bedriftsregnskap er offentlig informasjon. Lurer på hvor lenge hun gidder fortsette å  "fake it and not being able to make it back up" eller innser hun må endre kurs og tilpasse innholdet til følgerne og ikke bare seg selv? 

Takk, men skjønner fortsatt ikke hva det betyr. Men samme det, er sikkert ikke et ord jeg skal bruke likevel....

• Liker 6
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Takk, men skjønner fortsatt ikke hva det betyr. Men samme det, er sikkert ikke et ord jeg skal bruke likevel....

Tenker hun refererte til håret, glatt/sleik.

Google «sleek» og ponytail, bun osv kommer opp.

• Liker 3
Skrevet

Heia for Norge og Hurra for Norge 🇧🇻🇧🇻🇧🇻 Ler høyt her!!! @Felis nok en gang, takk for tålmodigheten ❤️🙏 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Starter fredagen med en fake fotoshoot med de håpefulle, hvor de vinker farvel på gårdsplassen utenfor huset, for så i neste stories å leie og kjøre de til skolen... jaja, grus i oppkjørselen på planen, preppes nok for salg.

• Liker 28
Skrevet
Felis skrev (39 minutter siden):

Vent litt... hører de gjennom episodene før de sender dem? Og så publiserer de dem like vel??

:skratte:

Tusen takk for nok en glimrende oppsummering, @Felis!
Men tror jeg må slutte å lese disse mens jeg er ute i samfunnet blant folk... :sjenert:

:fnise:

• Liker 20
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg pleier å høre på podcasts på Spotify for å få sove, og har da autoavspilling på fordi jeg fort våkner hvis det plutselig blir helt stille. Etter at jeg hørte fem minutter av den ene episoden om netthets har CBE-podcasten begynt å dukke opp med jevne mellomrom, uten at jeg har likt podcasten eller fulgt den eller noe, virker som Spotify automatisk spiller videre på en automatisk generert liste som kalles "Playing recommended podcasts for you".

Våknet med et rykk i dag tidlig når "Hurra for Norge og heia Norge" eller hva den nå heter plutselig kom på med utgreiingene om offentlige toaletter og dokø med skingrende, høylytte stemmer, fnising og sj-lyder, alle podcastene jeg pleier å høre på har avslappende og rolige stemmer så det var whiplash.

Har brukt resten av formiddagen på å prøve å finne ut hvordan jeg kan fjerne den fra lista.

Felis er en helt som holder ut hele episoder av det opplegget der.

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvem mange hører egentlig på det vaset deres?

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk @Felis ❤️ Jeg skjønner ikke at du orker. 🫣

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet

Den podcasten er nok på topp 3 av det verste de har gjort for å knuse troverdigheten og imaget sitt. 🤣

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Klementine skrev (1 time siden):

Det pinligste med hele podcasten er jo hovedpersonens innrømmelse at datteren hennes har mer modne interesser og forstår den historiske biten med kronningen av ny konge. Mor sjæl er mest opptatt av lettvint sladder. 

Og all den tiden de vier til toalett, bæsj, spy og sykdom mm. Helt utrolig. Aldri opplevd maken. 

Glimrende betraktning! 

• Liker 6
Gjest Finlay
Skrevet

Generelt virker det som om mange influensere/kjendiser kaster seg på podcast-trenden uten å tenke over hvor avslørende denne plattformen er. Enten man er gjest, vert, eller som denne, i nisjen "to venninner skravler".

Ikke noe filter å gjemme seg bak her. Man vet ikke helt hva partneren vil komme med til enhver tid, og har dermed ikke full kontroll på hvordan man selv responderer. 

Stemmen kan f.eks oppleves forbausende masete for lytteren, når det omtrent er det eneste man hører i en halvtime (eller mer.)

Influenseren  kan fremstå helt annerledes enn man hadde trodd, ikke beherske skj- og kj-lyden, snakke nasalt, kanskje framstå grunnere, dummere eller mer vulgær enn man noensinne kunne forestilt seg.

Mens andre kan man bli positivt overrasket over.

Skrevet

Jeg koste meg så mye med @Felis sitt sammendrag at jeg glemte bort et zoom-møte og måtte booke en ny tid. Dette går ut over jobben min! 😅

• Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...