Gjest Marsh Skrevet 5. februar 2023 #76721 Skrevet 5. februar 2023 vinterskog skrev (26 minutter siden): Jækla som de skal få slite om jeg skal klare mila på 65-70 minutter! Får man pengnee tilbake om man ikke klarer det? Minner mer og mer om ABD dette, og man vet jo hvordan det gikk med henne....
Måne Rampelyset Skrevet 5. februar 2023 #76722 Skrevet 5. februar 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin.
Kokosmakron Skrevet 5. februar 2023 #76723 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Må bare skyte inn: de har program som heter «fra 5 km til 10 km» og «10 km uten tid» også, så programmet det snakkes om over her er ikke nødvendigvis det som er tenkt til de som er nybegynnere innen løping, men kanskje heller de som er ny på distansen. De skriver jo at det er for de som allerede kan løpe 10 km. Hvis jeg noen gang skal benytte meg av online coach blir det ikke netfit. Ut i fra det de har vist i sine kanaler er det ikke et treningsregime som jeg ønsker å benytte meg av. De kjører helt motsatt av det som anbefales ellers. Mon tro om de har tolket 80/20- anbefalingen motsatt av det som er ment. Kan virke slik når de anbefaler så mange intervalltreninger i uka og kun en lavintensitetsøkt. Endret 5. februar 2023 av Kokosmakron 15 4
~ Ada ~ Skrevet 5. februar 2023 #76724 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Sursøtsaus skrev (6 timer siden): Tja, hva setter seg mer i hukommelsen? De konstruktive kommentarene eller drapstrusler og telefonhets? Jeg tviler ikke på at de fleste influencere går raskt i "offer"-rollen når de opplever motgang, men jeg tviler heller ikke på at de får mye ukonstruktiv pepper og grove kommentarer som kan oppleves veldig ubehagelig. Det betyr ikke at konstruktiv kritikk burde være uvelkommen, men det går igjen et mønster at flere store influencere snakker om problemer med mental helse. Selvfølgelig kan alt dette være en taktikk for å unngå ytterligere kritikk/eller hets, men jeg har ikke vanskelig for å tro at jobben "influencer" er giftig for egen mental helse. De må jo selv dyrke et uoppnåelig bilde av seg selv, og når jobben din er personlig blir også kritikk av jobben din personlig. Når folk går lengre og etterlater seg stygge kommentarer eller går lengre og oppsøker dem på telefon eller på gata/døra så forstår jeg at det kan fremkalle angst. Da er Jeg for uklar. Jeg tror ikke det er sunt for noen som helst å eksponere seg for verden slik flere influensere og realitydeltakere gjør. Å dele ubegrenset fra egen stue (og soverom hos enkelte) gjør deg utsatt for mange ubehageligheter. Det ligger ikke i noens natur å tåle mengder med dritt over tid, så at det er belastende, det tviler jeg ikke på. På den annen side, lever mange av dem også på daglig foring av likes, hjerter, flammer og skryt, som jeg vil tro er en sterk motor for å fortsette på tross, eller på grunn av. Ingen av delene er sunt fordi det er sentrert rundt det personlige, private og narsissistiske egoet. Jeg ser ikke på det som usannsynlig at det oppleves krevende og kan gå på helsa løs i form av eksempelvis angst/panikkangst. Jeg ser det samtidig, basert på historien, som sannsynlig at denne baksiden brukes kalkulert og avledende for å rette søkelyset bort fra egne kritikkverdige forhold. Jeg er helt overbevist om at dersom cbo.no endret innhold og taktikk, så ville krtikken reduseres, hetsen også: Være transparente, ha åpen dialog, ikke lukke, blokke og slenge med leppa. Ikke lyve. Være interessert i evaluering og «brukerundersøkelser»/tilbakemeldinger. Ønske fornyelse og utvikling. Endre fokus fra navlebeskuende vas og utseendefokus til noe utadrettet og til nytte for andre. I det hele tatt ha en visjon. Beskytte barna fra den verden de hevder selv gir dem panikkangst og søvnproblemer. Jeg tenker at enkelte unge deltakere i eks. ex on the beach burde beskyttes fra seg selv, at de ikke vet helt hva de utsetter seg selv for. Når det gjelder cbo.no tenker jeg de er både voksne og erfarne nok til å ta ansvar for eget liv og endre situasjonen om det å leve av sosiale medier slik de nå gjør, er for belastende. Det gjør de ikke. Grunnet en historie med nær sagt full pott manglende troverdighet, utløses verken forståelse eller sympati hos meg. Det er en påvirkerbedrift som sprer elendige holdninger helt for egen maskin og av fri vilje. Endret 5. februar 2023 av ~ Ada ~ 24 2
BuffyTheVampire Skrevet 5. februar 2023 #76725 Skrevet 5. februar 2023 Kokosmakron skrev (7 minutter siden): Må bare skyte inn: de har program som heter «fra 5 km til 10 km» og «10 km uten tid» også, så programmet det snakkes om over her er ikke nødvendigvis det som er tenkt til de som er nybegynnere innen løping, men kanskje heller de som er ny på distansen. De skriver jo at det er for de som allerede kan løpe 10 km. Hvis jeg noen gang skal benytte meg av online coach blir det ikke netfit. Ut i fra det de har vist i sine kanaler er det ikke et treningsregime som jeg ønsker å benytte meg av. De kjører helt motsatt av det som anbefales ellers. Mon tro om de har tolket 80/20- anbefalingen motsatt av det som er ment. Kan virke slik når de anbefaler så mange intervalltreninger i uka og kun en lavintensitetsøkt. Jo, det er nok det.. det forventes altså at du som nybegynner kan løpe 45 min sammenhengende allerede i uke 2 😂 Men de har også et program for de som ‘bare’ klarer løpe 5 km sammenhengende. Det er tydelig at de, igjen, bare skal kjøre sin egen greie og ikke ta hensyn til alle slags type kunder. Hva med de som vil begynne løpe, men klarer ikke løpe mer enn et par minutt om gangen? Nei, de er vel i for dårlig form, så det kan ikke CBE og LKE assosieres med. De vil bare trene folk som allerede har et godt utgangspunkt. 24 2
~ Ada ~ Skrevet 5. februar 2023 #76726 Skrevet 5. februar 2023 Blir ikke noe tømming av min konto, for å si det sånn, til noen som fronter et så vanvittig usunt treningsregime og elendige holdninger forøvrig. 17
Frisk Frosk Skrevet 5. februar 2023 #76727 Skrevet 5. februar 2023 Roadrunner skrev (2 timer siden): Alle nivåer - var det så? Har ikke jogget/løpt på mange år, og dette er i alle fall langt unna mitt "beginner" nivå. Dette er et uansvarlig opplegg for begynnere. Dette bør klages inn. 16 6
Kokosmakron Skrevet 5. februar 2023 #76728 Skrevet 5. februar 2023 BuffyTheVampire skrev (5 minutter siden): Jo, det er nok det.. det forventes altså at du som nybegynner kan løpe 45 min sammenhengende allerede i uke 2 😂 Men de har også et program for de som ‘bare’ klarer løpe 5 km sammenhengende. Det er tydelig at de, igjen, bare skal kjøre sin egen greie og ikke ta hensyn til alle slags type kunder. Hva med de som vil begynne løpe, men klarer ikke løpe mer enn et par minutt om gangen? Nei, de er vel i for dårlig form, så det kan ikke CBE og LKE assosieres med. De vil bare trene folk som allerede har et godt utgangspunkt. Hvor finner du denne infoen? De skriver at treningsprogrammene er for de som har løpt litt før, da 5 - 10km-programmet i følge beskrivelsen deres er for de som klarer å løpe 5 km sammenhengende, men har lyst til å prøve seg på 10km. Sånn sett mangler de vel egentlig program til den gruppen som er fullstendig nye på løping. Mister mange potensielle kunder der. Men er kanskje like så greit, usikker på om de er de rette til å veilede de som er helt ferske, usikker om de ville klart å skape mestringsfølelse og løpeglede. 11 2
Frisk Frosk Skrevet 5. februar 2023 #76729 Skrevet 5. februar 2023 allie skrev (5 timer siden): Nå kan man kjøpe treningshjelp i Netfit for bare 129 kr uken. Frem til et løp i Drammen Det skal være for alle nivåer. Eneste jeg lurer på er hvilken app de snakker om? Enda en ting - på bildet her er Carolines kropp tydelig redigert også, ev. med filter. Løp mila i Drammen for å støtte alle lovbruddene til bedriftseierne.... 18
~ Ada ~ Skrevet 5. februar 2023 #76730 Skrevet 5. februar 2023 Frisk Frosk skrev (4 minutter siden): Enda en ting - på bildet her er Carolines kropp tydelig redigert også, ev. med filter. Løp mila i Drammen for å støtte alle lovbruddene til bedriftseierne.... Jeg og registrerte det. Intet sjokk, akkurat, er vel alltid slik. De kan da umulig få noe særlig inntjening på dette her. 5
BuffyTheVampire Skrevet 5. februar 2023 #76731 Skrevet 5. februar 2023 Kokosmakron skrev (26 minutter siden): Hvor finner du denne infoen? De skriver at treningsprogrammene er for de som har løpt litt før, da 5 - 10km-programmet i følge beskrivelsen deres er for de som klarer å løpe 5 km sammenhengende, men har lyst til å prøve seg på 10km. Sånn sett mangler de vel egentlig program til den gruppen som er fullstendig nye på løping. Mister mange potensielle kunder der. Men er kanskje like så greit, usikker på om de er de rette til å veilede de som er helt ferske, usikker om de ville klart å skape mestringsfølelse og løpeglede. Spurte dem. 3
Frisk Frosk Skrevet 5. februar 2023 #76732 Skrevet 5. februar 2023 ~ Ada ~ skrev (36 minutter siden): Jeg og registrerte det. Intet sjokk, akkurat, er vel alltid slik. De kan da umulig få noe særlig inntjening på dette her. Det sier seg selv at dette ikke kan være lønnsomt, ikke hvis man tar dem på alvor og faktisk tar kontakt 24/7. Kunne nesten vært fristende å gjøre det bare for å dokumentere hele greia. Jeg nekter å tro at de faktisk vil være tilgjengelige 24/7 i åtte uker. 13 1
Kollontaj Skrevet 5. februar 2023 #76733 Skrevet 5. februar 2023 Håper de får masse kunder, noen av oss som får mail og telefoner også i helgene og i ferier unner dem det! 15
NettoppJa Skrevet 5. februar 2023 #76734 Skrevet 5. februar 2023 Frisk Frosk skrev (39 minutter siden): Enda en ting - på bildet her er Carolines kropp tydelig redigert også, ev. med filter. Løp mila i Drammen for å støtte alle lovbruddene til bedriftseierne.... Ja her har vel airbrushen og skyggeleggingsverktøyet vært i flittig bruk. Kilde carolinebergeriksen instagram 25 1
Kokosmakron Skrevet 5. februar 2023 #76735 Skrevet 5. februar 2023 BuffyTheVampire skrev (11 minutter siden): Spurte dem. Ah, skjønner
ingo Skrevet 5. februar 2023 #76736 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Sursøtsaus skrev (7 timer siden): Tja, hva setter seg mer i hukommelsen? De konstruktive kommentarene eller drapstrusler og telefonhets? Jeg tviler ikke på at de fleste influencere går raskt i "offer"-rollen når de opplever motgang, men jeg tviler heller ikke på at de får mye ukonstruktiv pepper og grove kommentarer som kan oppleves veldig ubehagelig. Det betyr ikke at konstruktiv kritikk burde være uvelkommen, men det går igjen et mønster at flere store influencere snakker om problemer med mental helse. Selvfølgelig kan alt dette være en taktikk for å unngå ytterligere kritikk/eller hets, men jeg har ikke vanskelig for å tro at jobben "influencer" er giftig for egen mental helse. De må jo selv dyrke et uoppnåelig bilde av seg selv, og når jobben din er personlig blir også kritikk av jobben din personlig. Når folk går lengre og etterlater seg stygge kommentarer eller går lengre og oppsøker dem på telefon eller på gata/døra så forstår jeg at det kan fremkalle angst. Det jeg ikke fatter er at enkelte influensere/cbe virkelig ikke forstår forskjell på kritikk og hat. Og at hvis en ikke trives i jobben sin, ja da setter vi i gang en prosess med å bytte jobb, det har jeg måttet gjordt, kun en selv som kan styre egne liv og hva vet hva en selv tåler. . I stedet for å skylde på kunder, klienter, sjefer eller hva det måtte være. Tviler ikke på at de får mye hat (tenker da ikke på kritikk), det får dessverre alle som er i rampelyset. Men igjen, denne sutringen til cbe er bare ikke til å tro, kampen for å stå frem med lite klær, rosa barn, kaffekopper, og frenetisk løping? . Se hva politikere, skeive, transer, mørkhudede, miljøforkjempere osv osv (saker som betyr noe) må tåle av hat og står i det, med hevet hode - i tillegg så har de integritet og en betydning for samfunnet - en kamp for en bedre verden. Kamp for kaffekopper, redigerte tween-selfies, negler og overfladiskhet og sharenting er IKKE viktig cbe!!! Det er ikke 2023 verdig! Skal ikke bagatellisere panikkanfall og dårlig soving, det har jeg og, og flere jeg kjenner, det kan være sammensatte grunner til det. En årsak kan ofte være jobbrelatert. Så hva tror du at kan endre cbe ? At absolutt alle trykker liker og skriver «fine du ❤️🔥» som i en Disney-film eller finne en annen yrkesvei der du kan lære at på jobb må en daglig tåle konstruktiv kritikk, det er en del av læringen og en del av jobb/voksenlivet. Endret 5. februar 2023 av ingo 30 4
Isola2 Skrevet 5. februar 2023 #76737 Skrevet 5. februar 2023 vinterskog skrev (2 timer siden): Noe så kleint, "caroline og teamet heier på deg" - dvs carro og lke? Tren heller med NIKE, kjent og populært sportsmerke, helt gratis: 10K Training Programs for All Skill Levels | Hal Higdon Startnummer koster fra 299-499. På omtimal trening kan du få 50% rabatt på massage om du melder deg innen mars. Medlemskap - Optimal Klinikk - En smertefri hverdag ps. Netfit app, ikke via den derre plattformen som er for alle å bruke....? en heeelt egen app altså?! Ozo stiller vel opp? 11 1
123Frustrert Skrevet 5. februar 2023 #76738 Skrevet 5. februar 2023 Dette var før corona så prisen har nok steget litt, men for å sammenligne pris.. jeg skulle løpe et løp og ønsket en PT. Sammen med et treningsprogram for 6 måneder, og 2 terskeltester på mølle, sammen med PT’en og litt råd om effektivitet i teknikk ol, betalte jeg 3000kr. PTen var Ingrid Kristiansen, og hun har bitte litt mer erfaring enn lke.. 32 9
~ Ada ~ Skrevet 5. februar 2023 #76739 Skrevet 5. februar 2023 Frisk Frosk skrev (31 minutter siden): Det sier seg selv at dette ikke kan være lønnsomt, ikke hvis man tar dem på alvor og faktisk tar kontakt 24/7. Kunne nesten vært fristende å gjøre det bare for å dokumentere hele greia. Jeg nekter å tro at de faktisk vil være tilgjengelige 24/7 i åtte uker. He, he 24/7, så det nå. De er vel minst tre stk i det proffe netfit-teamet - akkurat nok til å dekke to-delt turnus og nattskift, det! 11
Ingvild H G Skrevet 5. februar 2023 #76740 Skrevet 5. februar 2023 Frisk Frosk skrev (57 minutter siden): Enda en ting - på bildet her er Carolines kropp tydelig redigert også, ev. med filter. Løp mila i Drammen for å støtte alle lovbruddene til bedriftseierne.... Neitakk til dette treningsprogrammet for min del. Cerg (ntnu) sitt er supert og det er en hel haug med inspirende treningsfolk på Insta som har troverdighet og ektehet i det de gjør (elsker når det av og til er hvetdagsrot i bakgrunnen = vanlige folk som lever et vanlig liv som ikke består av latte, fillers, og selvdigging. De som er gode på treningstips og motivasjon har ALDRI seg selv i fokus men omverdenen (kunder vettu) . Finner ingenting av det hos netfits, cbe. 21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå