Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Frukthage skrev (5 timer siden):

TV2 har artikkel basert på podkastepisode.

«GOD KVELD NORGE (TV2): Caroline Berg Eriksen ble redd og bekymret for egen helse og åpner for første gang opp om hatkommentarer og angstanfall»

https://www.tv2.no/underholdning/trodde-jeg-skulle-do-av-hjerteinfarkt/15476027/

Ingen sympati fra min side. Jeg tenker at det er et greit narrativ for dem å skylde på at folk er så fæle, men mulig at det har slått inn at bedriften er på vei nedenom og hjem, og hva skal de leve av da? Hadde fått angst jeg og, om jeg nærmet meg 40, og det jeg hadde på CV'n var at jeg var flink til å legge ut delikate bilder av meg selv. Tror episoden med LKE og bilen var en reaksjon på at et lukurativt samarbeid gikk tapt, og ettersom de ikke kan velge på øverste hylle kan de ende opp med økonomiske problemer. Dette er nok et eksempel på at det alltid er andre sin feil, folk vil ødelegge for dem osv. Det de anser som hat er alle andre kommentarer enn "sååååå fiiiin" og liknende. De har prøvd febrilsk å skape en annen plattform, men de lykkes ikke, og det går nok utover nattesøvnen.

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Men altså - hvis man får panikkangst av kommentarer man får - hvorfor utsette ungene for det?

For meg er det helt umulig å forstå. 

Det er meget mulig hun har panikkangst, men jeg stiller allikevel spørsmål ved hvorfor hun knytter det opp mot kritikken hun får. I mine øyne inntar hun offerrollen ved å vinkle det sånn. Da minsker min sympati, i hvert fall. Hun må selv ta ansvar for det hun publiserer, og hvis kritikken aldri stilner, bør man begynne å se på egne handlinger. Ungene bør uansett skjermes, og det er lov å håpe på at hun/de omsider forstår hvorfor nå. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 timer siden):

Jeg har tenkt litt på disse nattlige angstanfallene hun prater om i podcasten. Noen nevnte at det var manipulativt å ta opp dette nå. Jeg er til dels enig, det er unektelig nyttig å gjøre seg liten og sårbar når kritikken hagler, for ingen liker å sparke noen som ligger nede. Jeg kjente selv da jeg hørte på henne, at jeg fikk litt hjerte for henne.

Jeg tror ikke hun lyver, jeg tror på henne når hun sier at hun har angstanfall. Hun sier jo at hun har hatt det fra hun var liten. Men det er noe med tidslinjen her. Hun hadde angstanfall som barn, og igjen da hun flyttet hjemmefra for første gang. Så var hun bra i mange år, før det plutselig kom tilbake for to år siden. På grunn av hatet hun mottar, i følge Caroline.

Men dette hatet, eller kritikken som det heter på folkemunne, har da vært ganske konstant gjennom mesteparten av karrieren? Hun har stått gjennom stormer som kommentarfelt-gate, redigerings-gate og kritikk på bryllupsreise. Likevel var det først for to år siden at kritikken førte til angst? Det henger ikke helt på greip?

Det fikk meg til å tenke på hva annet som skjedde for to år siden. Det var vel omtrent da hun la om treningsrutinene? I hvert fall ser jeg en markant endring i kroppsfasong omtrent på denne tiden. På tross av filter og poseringer var det ikke tvil om at både Caroline og mannen sluttet å være "vektstabile". 

Og da er vi tilbake til podcasten og angsten til Caroline. For hun sier at den ble utløst av helseangst da hun var barn. Hun var så redd for å dø, at hun trodde hun fikk hjerteinfarkt. For meg høres det mer sannsynlig ut at det er utløst av den samme helseangsten som da hun var ung, ikke "hatet" i kommentarfeltet. For det er tross alt det samme, mens den kroppslige tyningen er ny. Dessuten var det pandemi for to år siden, som skremte selv de mest stabile. Men det er jo praktisk å skylde på kritikerne...

Kjære deg, du vet da at det alltid er kritikerne sin skyld. Alltid. CBE&co har ikke noe ansvar, ikke for noe som helst, de er bare seg selv og viser det frem for penger. 🧐

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Det er meget mulig hun har panikkangst, men jeg stiller allikevel spørsmål ved hvorfor hun knytter det opp mot kritikken hun får. I mine øyne inntar hun offerrollen ved å vinkle det sånn. Da minsker min sympati, i hvert fall. Hun må selv ta ansvar for det hun publiserer, og hvis kritikken aldri stilner, bør man begynne å se på egne handlinger. Ungene bør uansett skjermes, og det er lov å håpe på at hun/de omsider forstår hvorfor nå. 

Jeg tror ikke på fortellingen, jeg heller. Poenget mitt med ungene handler om akkurat et - hvis det virkelig er det slemme internettes skyld. Er det jo hekt sjukt å utsette ungene for det. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (4 timer siden):

“Hun legger til at hun har bestemt seg for å bli flinkere til å konfrontere slike hendelser fremover.”

Pass på bilen nå😏

Betyr det å la være å slette saklig kritikk på IG? Eller å nok en gang la de som tilber henne ta kranglene for seg, slik hun gjorde på bloggen?

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke på fortellingen, jeg heller. Poenget mitt med ungene handler om akkurat et - hvis det virkelig er det slemme internettes skyld. Er det jo hekt sjukt å utsette ungene for det. 

Tror ikke det er en logikk de evner å følge. All historikk viser det motsatte. Jeg vil gå så langt som å si at det er fryktelig dårlig omsorg å utsette ungene sine for denne eksponeringen, og det til og med over så mange år. Ufattelig!

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marsh skrev (10 minutter siden):

Betyr det å la være å slette saklig kritikk på IG? Eller å nok en gang la de som tilber henne ta kranglene for seg, slik hun gjorde på bloggen?

Tror kanskje det betyr å "konfrontere" kritikerne enda heftigere både i kommentarfeltene til annonsørene og ripe opp flere biler.😬

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror muligens det tv2-innlegget backfiret skikkelig. Og hvem vil ha slike tilhengere som skriver der? 🤯 Dårlig PR - igjen, hvis man da ikke er ute etter å få tante Magda på 70 som følger, da. Mulig den eneste aldersgruppa som ikke ser strategien. 

• Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det fullt forståelig at man kan få panikkangst når tankene om hvor inntekten skal komme fra framover. Barna skal skjermes, de har ingen nevneverdige annonsesamarbeid, innholdet i SOME-kanalene er kun selvdigging og totalt uinteressant for de fleste. Det hadde gjort meg søvnløs, hvert fall. 

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (48 minutter siden):

Kjære deg, du vet da at det alltid er kritikerne sin skyld. Alltid. CBE&co har ikke noe ansvar, ikke for noe som helst, de er bare seg selv og viser det frem for penger. 🧐

Det er jo litt pussig å skylde på at folk ødelegger for henne, all den tid Beckmann selv gikk ut og sa at de avbrøt samarbeidet fordi CBE ikke klarte å vise sekkens funksjoner. Alltid noen andre sin skyld…

• Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 minutter siden):

Det er jo litt pussig å skylde på at folk ødelegger for henne, all den tid Beckmann selv gikk ut og sa at de avbrøt samarbeidet fordi CBE ikke klarte å vise sekkens funksjoner. Alltid noen andre sin skyld…

Så da er det altså Beckmann som mobber og hetser CBE siden det er de som har ødelagt for henne ved ikke å ville fortsette samarbeidet?

Jeg kommer aldri til å skjønne meg på influencer-logikk. 

• Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Vel talt. Ingen tvinger henne til å leve slik hun/de gjør. Høyst frivillig å være influenser og høyst frivillig å legge ut bilder av barna og annet som provoserer og setter i gang debatter. Tåler hun ikke disse diskusjonene, får hun revurdere sitt arbeid. Blir for meg en litt barnslig reaksjon - som et lite barn som gjør noe de vet ikke er lov/får lov til,  for så å bli indignert når dette blir reagert på. 

Endret av Pusern3
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (2 timer siden):

Er det på GKN sin fb? Jeg ser saken, men den har bare noen få likerklikk og ingen kommentarer. 

Du må velge "alle kommentarer". Jeg kommenterte kritisk selv under saken, men nå er det plutselig begrenset utvalg av kommentarer jeg kan se, og selvom jeg velger "alle kommentarer" blir det automatisk omgjort hos meg

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (32 minutter siden):

De har ødelagt for seg selv. Skandalene i 2014-15 torpederte glansbildet, følgerne forsvant i hopetall, bløffing som bedrifts-strategi fortsatte og legg til ekstrem-eksponering av barn og kropp, så har du svaret. Håper ikke de betaler andre masse penger for denne analysen; den kan de få helt gratis i denne tråden. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Glufseguri skrev (1 time siden):

Seriøst, Grete og Inger Lise i FB-kommentarfeltet;

God bedring😏

Hvilket fb-kommentarfelt? Ligger ingenting på fb til tv2 som jeg finner… 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillehammeren skrev (4 minutter siden):

Tv2 nyheter. Scroll ned

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillehammeren skrev (5 minutter siden):

Det er på siden til TV2 Nyheter, ikke den generelle.

(Postet akkurat samtidig som MarianneE 🙈)

Endret av Nikea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...