Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

De trener vel to ganger hver eneste dag for å fylle ut tiden med noe, innimellom klinikkbesøk, nettshopping og krangling i kommentarfelt. De propellerer hverandre frem med et tilsynelatende fjortispreget kroppshysteri. LKE fremstår helt innbitt på å fremvise disiplin, samtidig som han hverken har klart å gjennomføre høyere utdanning eller å skape seg en egen karriere. Han lener seg tungt på kona, som bare fremstår mer og mer anspent og nervøs.

Kanskje LKE har sin egen, strengt hemmelige coach-jobb. Men med tanke på hvordan han nitidig logger og skryter av hver eneste lille løpetur han tar, så tviler jeg på at den mannen kan yte noe som helst uten å søke bekreftelse for det i SoMe.

Kun tre reklameinnlegg i IG-feeden i løpet av hele januar.. Hvor lenge kan dette egentlig brødfø en privilegert familie på 4?

Ser også et soleklart brudd på markedsføringsloven i en av de siste reelsene på feed'en, umerket reklame for Nakd. Disse ultrafast fashion-plaggene reklamerte CBE for på stories for noen dager siden. Frekkere enn flatlusa, vet hvordan hun skal bevege seg i et gråsoneland som Forbrukertilsynet ikke har ressurser til å sjekke.... 

Screenshot_20230203_112117_Instagram.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frukthage skrev (29 minutter siden):

TV2 har artikkel basert på podkastepisode.

«GOD KVELD NORGE (TV2): Caroline Berg Eriksen ble redd og bekymret for egen helse og åpner for første gang opp om hatkommentarer og angstanfall»

https://www.tv2.no/underholdning/trodde-jeg-skulle-do-av-hjerteinfarkt/15476027/

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor CBE ikke ønsker å bruke SoMe til noe bra og meningsfylt? Se på Emilie Voe Nereng, se på Funkygine, Fitfocus, Ada Martini og Jenny Skavlan. Det er unge og vakre kvinner som bare opplever kjærlighet på internett, fordi de fronter noe ekte, matnyttig, fremtidsrettet og positivt! CBE er kun en posør som fronter navlebeskuelse og thinspo, overforbruk og utlevering av unger. Hvorfor velger CBE å lage en så vanskelig vei for seg selv, når dra-til-oppførsel naturlig nok skaper mye motstand? Sophie Elise er jo på samme provokative og kroppfikserte vei som CBE, men hun jobber i det minste knallhardt for merkenavnet sitt og tåler å stå i stormene hun selv skaper.

Endret av Rastebenk
  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har nevnt ripe-historien i FB kommentarfeltet under TV2 saken😂😂😂

(Noen herfra eller har det spredd til flere enn bare sure KG-kjerringer?)

• Liker 40
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (29 minutter siden):

Hmm, det er muligens en veldig god grunn til at "privatpersonen" CBE nå står frem med angstanfall 🤔 Dersom det omsider kommer frem at LKE har sporet opp, forfulgt, utført hærverk mot og telefonterrorisert en kvinne som la igjen en saklig, kritisk kommentar på IG, så så fremstår det sikkert som en formildende omstendighet hvis kona hans påstår å slite med panikkangst.

CBE og LKE føler nok ikke at "stakkars meg"-innlegget hennes i sommer skapte nok sympati til å kunne rettferdiggjøre handlingene hans i samme tidsperiode.

Herregud for en sammensausing av privatliv og arbeidsliv 😵💫

Endret av Rastebenk
  • Liker 41
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Hmm, det er muligens en veldig god grunn til at CBE nå står frem med angstanfall 🤔 Dersom det omsider kommer frem at LKE har sporet opp, forfulgt, utført hærverk mot og telefonterrorisert en kvinne som la igjen en saklig, kritisk kommentar på IG, så så fremstår det sikkert som en formildende omstendighet hvis kona hans påstår å slite med panikkangst.

CBE og LKE føler nok ikke at "stakkars meg"-innlegget hennes i sommer skapte nok sympati til å kunne rettferdiggjøre handlingene hans i samme tidsperiode.

Jeg får en veldig déjà vu av ridder Eriksens trang til beskytte hans vevre lille fru mot alle disse trollene som gjør at det svartner for han😏

Siden 2009 har det til tider stormet fælt på bloggen til Caroline. Det er flaut å innrømme, men nett-trollene har til tider greid å komme under huden på meg. Konsekvensen har ironisk nok vært at jeg ved anledninger har senket meg ned på deres nivå. Og i svake øyeblikk har jeg svart i kommentarfeltet på Carolines og min egen blogg under andre navn. Det har vært motivert av et behov for å forsvare familien min, og utløst av en dårlig impulskontroll.»

Noen ting forandrer seg åpenbart aldri😏

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (7 timer siden):

“Hun legger til at hun har bestemt seg for å bli flinkere til å konfrontere slike hendelser fremover.”

Pass på bilen nå😏

😅

Fra spøk til side; hun har hatt alle verdens sjanser og flere platformer til å imøtegå kritikken (eller «hatet» som hun selv kaller det). I stedet har de valgt å benytte strutsemetoden og gå under jorden. De stiller aldri opp i debatter eller lignende forum der kritikken blir belyst.

Det er det paradoksale i det. 

Har for øvrig det inntrykket at GMN/GKN er noen «shitshow» og mikrofonstativ for svært mange influencere.

Sånn, rant over…… for now! 😅

Endret av Laia
  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
servitrise&suppe skrev (12 timer siden):

Jeg hever meg ikke over noen. Jeg kunne fint diskutert saklig om eksponeringen av barna. Også det jeg oppfatter som unødvendig og spekulativt kroppsfokus, og hva gjelder økonomiske unnamanøvre og feilplassert reklame. På dette området har CBE bommet stygt noen ganger, men jeg blir bare så oppgitt og også mektig provosert av de helt unødvendige karakteristikkene og omtalen av PERSONENE Caroline og LK. Det blir så stygt og på så lavt nivå at jeg kommer i en forsvarsstilling ovenfor dem, og da når jeg prøver å si meningen min er det personangrep, brukerdebatt, oppfordringer om å rapportere og ignorere og annen ulik stygg hersketeknikk.  Det er bare ikke verdt det. Orker ikke sånt og det føles kun destruktivt å delta. Prøvde i en annen tråd, men samme der. Da gir jeg opp å diskutere influensere her rett og slett. 

Jeg er pisse lei av brukere som trekker inn privatpersonene inn i en diskusjon av virksomhetens adferd i kommersielle kanaler. Kritikere av tråden gjør konsekvent den virksomhetskritiske debatten til en diskusjon om privatpersoner. Ja, det er noen unødige drittkommentarer her fra tid til annen - svar på dem eller rapporter. Men mange innlegg handler om å vise nettopp hvilke triks influencere bruker for å skape en illusjon, en persona, et narrativ om hvem de er, istedet for å vise seg fram som de vanlige norske borgerne på vinterføre de er.

Eksempel; du skrev tidligere at noen kritiserte at hun smilte med åpen munn. Jeg mener det er folkeopplysning at det er et influencertrend som førte til at hun begynte å smile sånn, på samme måte som thigh gap og andre trender:

Fish gape

https://www.elitedaily.com/envision/fish-gape-instagram-trend/1241691

Thigh gap - for å se tynn ut

https://www.insider.com/guides/health/mental-health/thigh-gap

Baby giraffe - for å se tynn ut

https://www.insider.com/baby-giraffe-pose-instagram-2018-8

Barbie feet - for å se tynn ut

https://www.insider.com/what-is-the-barbie-feet-instagram-pose-how-do-you-do-it-2018-7

Her har du en rekke andre. CBE bruker de fleste:

https://lipstiq.com/169068/10-foolproof-influencer-poses-to-rack-up-those-likes-on-instagram/

Det er ikke privatpersonen CBE som står sånn og smiler sånn. Det er internettpersonaen som har raidet internett for å finne tips for å utvikle sin persona og få flere likes som hen kan selge til annonsørene for penger. Det er det motsatte av en privatperson. CBE står ikke på tærne når hun lager mat hvis kamera ikke er på for å si det sånn. For mange blir det komisk at noen står på tå med rumpa ut og stikker en finger sensuelt inn i munnen når hun lager pasta til barna. Når hun står med rumpa ut i en unaturlig posisjon er det ikke fordi hun ikke kan noe for det. Det er for å skape et bilde av treningsinfluenceren som har uendelig med selvkontroll og får det som for andre er uoppnåelige resultater. Om man ikke skjønner hva som skjer, forstår jeg at det kan oppfattes som man ler av personen, mens man i realiteten ler av hvor latterlige influencertriksene kan være for folk flest. Se for eksempel orginalen og parodien på hvordan CBE markedsførte salget av huset i SIljan:

Årsaken til at influencerne tviholder på at de skal oppfattes som privatpersoner er at markedsføring fra det kundene oppfatter som privatpersoner er mye mer effektivt enn tradisjonell reklame. Skriv på tavla 100 ganger! De spiller privatpersoner som lever sånn eller slik, spiser sånn eller slik, ser ut sånn eller slik fordi publikum fortsatt skal oppleve dem som privatpersoner når de i virkeligheten er ganske kyniske forretningsfolk. Og jeg sier kynisk fordi de er villige til å villede følgerne sine på alle slags måter for å opprettholde dette skinnet av at for eksempel CBE bruker denne hudpleien!!! 💆‍♀️🧘‍♀️(#ad), når hun i realiteten bruker andre merker og går hos dyr hudpleiebehandling OG bruker filter uten å opplyse det, for å se sånn ut.
https://www.hellodigital.marketing/learn/an-introduction-to-the-influencer-persona/

CBE og andre har skutt seg selv i foten ved at de ikke kan trekke seg unna og skille mellom seg selv og det produktet de har laget. Det slår tilbake på henne selv med full kraft. Hun kan ikke være privatperson når hun deltar i Skal vi danse eller Norges neste megahit, hun må opptre som internettpersonen, perfekt, feilfri, poserende og filtrert. Kræsjlandingen kan være knallhard fordi hun ikke klarer å nå opp til det uoppnåelige idealet hun selv har skapt ved å insistere på at privatpersonen = internettpersonaen. Da er det enklere å lage egen podcast. Da kan hun selge reklame og redigere narrativet om for eksempel hvordan hun som bare er en privatperson får panikkangst av kritikken fra hatere, når det egentlig stort sett dreier seg om kritikk av shadye strategier i den kommersielle virksomheten for å tjene penger.

Jeg er overrasket over hvor mange ganger det er nødvendig å opplyse folk om hvordan influencermarketing fungerer og hvorfor. Folk som kommer løpende med "men hva med privatpersonen, tenk på hva hun/han må føle" hjelper profesjonelle influencere å tilsløre denne markedsføringsvirksomheten og med å fortsette å villede følgerne sine for å selge produkter. Denne tråden bidrar til å sette fokuset på riktig plass, selv om den spores av gjentatte ganger av folk som kjøper privatpersonnarrativet og løper influencernes ærend i jobben med å beskytte skitne forretningsmetoder.

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 timer siden):

Det ser ut som Caroline øver inn poseringene til Danaemercer (poseringene der Dana avslører nettopp hvordan noen poserer seg tynnere) 

Det virker rett og slett litt rart at hun tror folk ikke ser det.

Og LKE sin consistancy. Nei, det er ikke kontinuitet. Det er overtrening. Det er helt tydelig at han ikke har en viktig rolle å fylle ukene sine med, så han trener og trener. Han trener ikke til noe eller mot noe. Han er pensjonert som idrettsutøver, nå er han mosjonist som de fleste andre av oss. Ja, han deltar på løpene sine, men løp er det mange mosjonister som deltar på. 

Han er tydeligvis ikke interessert i kunder til "PT/coach/treningsreiser"- drømmen sin. For de aller fleste som betaler en PT for å komme i bedre form, vil velge en PT som er litt mer tilgjengelig, og som også legger vekt på restitusjon. En trener som kanskje ikke skryter så hardt av seg selv - og som ikke rakker ned på andre. 

De er forhenværende idrettsutøver og toppblogger. Nå er de hjemmeværende posører som nekter å tre ned fra pallen uten "hyl og skrik". 

Det er tydelig at hun øver på disse poseringene, måten hun slik poserer på er jo skrekkeksempler på manipulasjon for å skape det uoppnåelige resultatet med egen kropp som hun ikke en gang greier selv. Det er når hun får andre til å føle misnøye med seg selv hun tjener penger. Dette er kynisk og helt bevisst strategi.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (2 timer siden):

🤷 

Feil

Endret av neon_sun
Blingsa mellom alle fb kanalene til tv2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 timer siden):

Siden LKE konsekvent stiller opp i mosjonistklassgn, så syntes jeg det var litt interessant å sammenligne antall treningstimer med andre. Men siden andre mosjonister ikke har for vane å skryte slik som LKE, så finner jeg ikke noe om hva konkurrentene hans legger med i trening. Jeg antar at det ikke er like mye, siden de fleste har dette som hobby ved siden av jobb (derav mosjonistklassen). Likevel blir LKE forbiløpt hver gang...

Derfor sammenlignet jeg med andre toppidrettsutøvere i utholdenhetsidretter, som langrenn og løping. LKE trener nesten samme timeantall som våre beste langrennsløpere, og ca halvparten av løperne. Jeg må legge til at flere av disse regner alternativ trening som yoga og svømming inn i disse timene. Restitusjon er også noe toppidrettsutøvere er opptatt av, mens LKE ser ut til å tro at samme intensitet 365 dager i året er effektivt.

Jeg kan også legge til at flere sier at laktatmåling er noe de ikke trenger, fordi de kjenner kroppen sin så godt. Det er rart at en mann på førti-ish, som har trent så mye hele sitt voksne liv, fremdeles ikke kjenner kroppen sin...

LKE har ingen progresjon (ut over vektnedgang) og han er urovekkende ofte skadet og/eller syk. Hvordan skal denne mosjonisten, som ikke engang kan trene seg selv, overleve av å trene andre? I tillegg har han en personlighet som skremmer alle andre enn kona og Mads Hansen. Og angående det, så leste jeg et utsagn fra Jonsrud Sundby, etter at han økte treningsmengden til 1100 timer i året:

- Jeg er ikke fysisk sliten, men jeg er psykisk sliten. Det har gått utover humøret. Jeg har hatt kort lunte, jeg har vært lett antennelig. https://www.vg.no/sport/i/0m3JE/slik-reagerte-johnsrud-sundby-paa-1100-timer-trening

Det høres omtrent ut som den ene beboeren på Kulås i Særp...

Ja, hvor skal man begynne... LKE kunne begynt med å rette opp i måten han omtaler seg selv på twitter. "Former pro footballer now trail runner..." presenterer han seg som. Den som ikke er bevisst eller kjenner til hans historie med å pynte på ting og hevde å ha titler han faktisk ikke har, vil lese det som om han nå er "pro... trail runner". Og det er jo eviglangt fra sannheten.

Lars Kristian Eriksen er mosjonist-løper. Som ikke jobber vesentlig utenom mosjonstreningen sin.

Hele hans fokus på laktatmålinger osv. blir nærmest patetisk, fordi det i realiteten mest er show-off for å slenge om seg med terminologi som "vanlige folk" ikke greier å avsløre hulheten av.

Da jeg studerte var det noen av "gutta" som første året kastet om seg med faguttrykk for å skape et inntrykk av at de kunne enormt mye mer enn resten av oss, kun for å imponere lærerne. Da vi var kommet til andre året innrømmet de lettere beskjemmet at de hadde gjort det kun for å imponere lærerne og andre, og at de ofte ikke en gang forstod hva de egentlig snakket om, de bare tok en sjanse på at ingen forstod hva de gjorde når de refererte til forskningsstudier de selv ikke hadde forstått. Fra andreåret hadde de fått en ydmykhet i tilnærming til faget, for jo mer de lærte, jo mer forstod de at de ikke kunne, og jo mer opptatt ble de av å tilegne seg faktisk dybdekunnskap. På tredjeåret var det de selv som full av selvironi gjorde narr av førsteårs-utgaven av seg selv, hvor patetiske de hadde vært, hvor usikre de hadde vært og hvor latterlig det hadde vært å forsøke å fremstille seg som bedre enn de var. Og fra andreåret studerte de beinhardt og målrettet. LKE har tatt et pt-kurs og kritiserer anerkjente nasjonale og internasjonale eksperter innen trening...

Han viser i praksis på sine bedriftskanaler hvorfor man absolutt ikke bør velge ham som personlig trener eller coach, nettopp av de grunnene som du nevner, bl.a. overtrening, manglende forståelse for viktigheten av restitusjon (hjelper ikke at han sier seg enig med en eller annen med fagkunnskap om at restitusjon er viktig når han viser i virkeligheten at han ikke følger det opp "consistantly"...), usunne holdninger til kropp og trening og vekt, at han fortsetter samme ensidige løpetrening selv med skader og også konkurrerer med skader. Ingen som bryr seg om egen kropp og helse bør velge LKE som pt. At han ønsker seg toppidrettsutøvere som kunder viser bare hvor lite han forstår av egne kunnskapsmangler.

Sammenligningen med toppidrettsutøvere er relevant, siden LKE forsøker å fremstille seg som det, eller noe i nærheten av det.

Jonsrud Sundby hadde selvinnsikt til å se hva som skjedde med ham da han trente for mye - og tok grep for å endre det.

LKE har vist på twitter i høst (viser til tidligere utlagte linker som dokumenterer det) at han rakker ned på faktiske fagfolk når disse presenterer det som ofte både er ganske allmennkjent og/eller forskning som viser til bestemte ting. Forskjellen mellom LKE og disse han arrogant forsøker å rakke ned på, det er at de andre, i motsetning til ham, både har høyere utdanning innen sine fag og det de presenterer, kompetanse og erfaring i praksis med feltet.

Den store forskjellen på LKE og toppidrettsutøvere, det er at for toppidrettsutøverne er det å trene yrket deres, de tjener penger på det de gjør og får gjerne også støtte i form av stipend eller lignende. Og de som ikke gjør det, de jobber gjerne ved siden av inntil de får nok inntekter av idretten. LKE er en hobbymosjonist som knapt jobber, i hvert fall ikke med noe som vises noe sted - og er det noe LKE har gjort bestandig, så er det jo å skryte av det han gjør, så jeg tenker det derfor er rimelig å anta at det han jobber er det han viser på sine bedriftskanaler, dvs. svært lite.

Uten nok restitusjon (nok hvilke, nok og riktig mat, stressreduksjon, søvn m.m.) greier ikke kroppen å hele mikroskadene trening naturlig påfører oss, og greier da heller ikke å bygge seg opp til å bli sterkere eller tåle mer eller få bedre kondis. Det går en stund, inntil et visst nivå, men det kommer til et punkt hvor skadene begynner å oppstå, hvor fremgangen stagnerer. Presser man da videre vil man bli dårligere. LKE har tydelig vist at han får skader, han har skrevet på sine bedriftskanaler om at han trener med skader og konkurrerer med skader (bl.a. skrev han om det før og etter maratonløpet han deltok i sist høst). Og dette er det han selv presterer når han ikke jobber særlig utenom en gang.

Han prioriterer et par timer trening + forberedelser før og etter (klesskifte, dusjing, spising) og restitusjon hver eneste dag. Med to timer aktiv trening hver dag, må man anta at han bruker minimum 3, trolig mer 4+ timer til egen hobby hver dag. Og det er jo veldig tydelig at hans temperament bikket helt over sommeren 2022. Så noe gjør han som ikke er bra for egen fysiske og psykiske helse.

• Liker 38
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 timer siden):

De trener vel to ganger hver eneste dag for å fylle ut tiden med noe, innimellom klinikkbesøk, nettshopping og krangling i kommentarfelt. De propellerer hverandre frem med et tilsynelatende fjortispreget kroppshysteri. LKE fremstår helt innbitt på å fremvise disiplin, samtidig som han hverken har klart å gjennomføre høyere utdanning eller å skape seg en egen karriere. Han lener seg tungt på kona, som bare fremstår mer og mer anspent og nervøs.

Kanskje LKE har sin egen, strengt hemmelige coach-jobb. Men med tanke på hvordan han nitidig logger og skryter av hver eneste lille løpetur han tar, så tviler jeg på at den mannen kan yte noe som helst uten å søke bekreftelse for det i SoMe.

Kun tre reklameinnlegg i IG-feeden i løpet av hele januar.. Hvor lenge kan dette egentlig brødfø en privilegert familie på 4?

Ser også et soleklart brudd på markedsføringsloven i en av de siste reelsene på feed'en, umerket reklame for Nakd. Disse ultrafast fashion-plaggene reklamerte CBE for på stories for noen dager siden. Frekkere enn flatlusa, vet hvordan hun skal bevege seg i et gråsoneland som Forbrukertilsynet ikke har ressurser til å sjekke.... 

Screenshot_20230203_112117_Instagram.jpg

Og filter og endring av hud.

To lovbrudd i den ene arbeidsoppgaven der altså.

Det viser hvordan de offentlig bevisst dokumenterer sine lovbrudd dag etter dag etter dag. Til og med lovbrudd som de er blitt tatt for tidligere, så det er ikke noe nytt for dem eller noe de ikke forstår.

Når de fortsetter dette viser de en ekstrem arroganse og kynisme. Det viktigste for dem er lettjente penger, og da driter de i hvilke lover de bryter, at de i årevis har eksponert egne barn, at de driver med thinspo og proana.

Dette viser hva de står for. Uærlighet, drite i lover, drite i at det de presenterer skader andre.

Ikke rart det dukker opp ny angst.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neon_sun skrev (1 time siden):

Virker som de slettet hele saken og la den ut på nytt igjen 🤷

Jeg kan se alle kommentarer og flere nye kritiske.

Endret av Glufseguri
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (9 minutter siden):

Ja, det er jeg som har blingsa på kanalene, tv2 har jo ørten fb sider. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Glufseguri skrev (28 minutter siden):

Er det på GKN sin fb? Jeg ser saken, men den har bare noen få likerklikk og ingen kommentarer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (6 minutter siden):

Er det på GKN sin fb? Jeg ser saken, men den har bare noen få likerklikk og ingen kommentarer. 

Nei, TV2 nyheter

Endret av Glufseguri
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Felis skrev (4 timer siden):

Jeg har tenkt litt på disse nattlige angstanfallene hun prater om i podcasten. Noen nevnte at det var manipulativt å ta opp dette nå. Jeg er til dels enig, det er unektelig nyttig å gjøre seg liten og sårbar når kritikken hagler, for ingen liker å sparke noen som ligger nede. Jeg kjente selv da jeg hørte på henne, at jeg fikk litt hjerte for henne.

Jeg tror ikke hun lyver, jeg tror på henne når hun sier at hun har angstanfall. Hun sier jo at hun har hatt det fra hun var liten. Men det er noe med tidslinjen her. Hun hadde angstanfall som barn, og igjen da hun flyttet hjemmefra for første gang. Så var hun bra i mange år, før det plutselig kom tilbake for to år siden. På grunn av hatet hun mottar, i følge Caroline.

Men dette hatet, eller kritikken som det heter på folkemunne, har da vært ganske konstant gjennom mesteparten av karrieren? Hun har stått gjennom stormer som kommentarfelt-gate, redigerings-gate og kritikk på bryllupsreise. Likevel var det først for to år siden at kritikken førte til angst? Det henger ikke helt på greip?

Det fikk meg til å tenke på hva annet som skjedde for to år siden. Det var vel omtrent da hun la om treningsrutinene? I hvert fall ser jeg en markant endring i kroppsfasong omtrent på denne tiden. På tross av filter og poseringer var det ikke tvil om at både Caroline og mannen sluttet å være "vektstabile". 

Og da er vi tilbake til podcasten og angsten til Caroline. For hun sier at den ble utløst av helseangst da hun var barn. Hun var så redd for å dø, at hun trodde hun fikk hjerteinfarkt. For meg høres det mer sannsynlig ut at det er utløst av den samme helseangsten som da hun var ung, ikke "hatet" i kommentarfeltet. For det er tross alt det samme, mens den kroppslige tyningen er ny. Dessuten var det pandemi for to år siden, som skremte selv de mest stabile. Men det er jo praktisk å skylde på kritikerne...

Hva mer skjedde for omtrent to år siden?

Hun lanserte undertøyskolleksjon og la ut store mengder seksualiserte bilder av seg selv i undertøyet, og fikk mye kritikk for sammenblandingen av det mange oppfatter som mykpornotendenser og bilder av barn.

Hun tok skrittet for fullt over fra bloggen (som fikk langt færre innlegg) til instagram. Etter det har kritikken også flyttet seg mer over på leverandørene sine kommentarfelt. Det betyr at de ikke lengre kan kontrollere kritikken ved å slette og gå til motangrep i sitt eget kommentarfelt lengre. 2019 var for eksempel året for det noen kaller Kremmerhusgate - da kritikken mot samarbeidet med CBE eksploderte i Kremmerhuset sine kanaler. Istedet for at kritikken går direkte på CBE involverer den annonsørene, og dermed den økonomiske inntjeningsevnen og omdømmet til bedriften. Det innebærer også tap av kontroll, noe som er en kjent årsak til angst, særlig om man har stort kontrollbehov. Og det må man kunne si at virksomheten har bedrevet i alle år.

Hundene døde. Ubearbeidet sorg er heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...