Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

EmilieH skrev (19 minutter siden):

Idag starter et nytt kapittel skriver hun på stories! 

Hmm.. hva skal skje nå? Hold meg oppdatert dere som ikke er blokket 😄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EmilieH skrev (21 minutter siden):

Idag starter et nytt kapittel skriver hun på stories! 

Oioioi, spennende! Blir det husbygging kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (13 minutter siden):

Hmm.. hva skal skje nå? Hold meg oppdatert dere som ikke er blokket 😄

image.thumb.png.efc582264a3af59a84b3628a36e4d36d.png

fornebu hovedgård... kjøpt seg ny villa?? Hmmm, jeg kan nesten ikke vente! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Det krever da svært mange år med trening for å bli god (nok) i yoga (til å lære bort)?

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tivi20 said:

Ligger yogastudio der som starter kurs som yogalærer der i dag, over fire helger. Stemmer med emojien hun har brukt. 

Så atter en gang velger hun hurtigkurs i stedet for å få seg en skikkelig utdanning? Man må vel ha minst 200 timer YTT for å kunne undervise?

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE løper som vanlig etter toget som takser ut fra perrongen. Yogainstruktører florerer det jo av allerede, og mange av dem er nok godt som umulige å konkurrere med på grunn av erfaring. Men bare vent; hun har nok fått rabatter for å reklamere for kursene, de var jo ganske stive i pris…

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
NettoppJa skrev (1 time siden):

The Shala Yoga & Mindfulness

Faktisk tatt online kurs hos dem. Skuffende at de samarbeider med henne. Har sett hun postet noe(eller var det The Shala) en god stund før jul, som handlet om dem. 

Kanskje Netfit skal over til online yoga timer? Det hadde vært noe! Men all den mindfulnessen og indre ro, kan jeg ikke forestille meg CBE lære bort

Endret av Bulsara
rettskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (26 minutter siden):

Så atter en gang velger hun hurtigkurs i stedet for å få seg en skikkelig utdanning? Man må vel ha minst 200 timer YTT for å kunne undervise?

Yogalærer og det å være stiv som en pinne  fordi du må se tynnut fra en hver vinkel,rumpepute og ekstrem nasal stemme…ja,det blir litt av et syn..

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (1 time siden):

Hun skal nok ikke undervise noen. Blir vel mer poseringsyoga. Se på Caroline Berg Eriksen gjøre yoga. 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (3 timer siden):

De ytre skrå magemusklene er en del av kjernen, ref internett. Så da trener man vel kjerne ved feks russian twist og skrå sit ups?

https://aktivtrening.com/trening/styrketrening/hvordan-trene-de-dype-magemusklene

(eneste kilden jeg fant i farta, men dette er som sagt informasjon liggende på nettet.) Hvorfor du har en så trang til å fortsette avsporing, for å føle at du har riktig - og jeg feil. Blir litt for dumt.

Det er flere "lag" med muskler, kjernemusklene blir ikke riktig aktivert med de øvelsene. Har man mye erfaring med trening, PT etc - så vet man dette. Nå er jeg dog ferdig med avsporing, så hvis du er ytterligere interessert i dette temaet så får du heller sende meg en melding. Jeg rapporterer mine egne kommentarer som avsporing, så får moderator gjøre det hen vil. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (24 minutter siden):

Tidligere så har paret uttalt at de bare inngår samarbeid med produkter de har testet ut og kan stå inne for….så nå når de reklamerer for Anyfin (mulig jeg staver feil) så må man nesten gå ut i fra at de benytter seg av det selv og har samlet opp smålån og forbrukslån med høy rente og betaler nå i steder månedlig avdrag til Anyfin… Hadde jeg hatt smålån og forbruksgjeld så tror jeg heller jeg ville ha kontaktet banken min og fått samlet gjelden min hos banken. Hadde i allefall ikke brukt en app/firma som bruker flere influencere til å reklamere for seg.

Blir også passe oppgitt over den storyen der hun løper og skriver at alle har tid til å trene, særlig nåf jeg setter det i sammenheng med tidligere uttalelse om at å trene 2-3 ganger i uken er lite/sjeldent. For voksne mennesker med jobb, barn som skal følges opp mtp skole, fritidsaktiviteter, lekser, familietid/familieaktvteter, egne hobbier og et sosialt liv med venner som også må pleies (for å ikke miste kontakt med vennene sine og havne utenfor) så har de færreste tid eller overskudd til harde treningsøkter morgen og kveld, 7 dager i uka året rundt. Det går bare ikke opp. Da jeg var i jobb så begynte feks dagvakten kl 7. Skulle jeg da ha løpt ei mil før jobb så hadde jeg sikkert måtte stått opp i 4-tiden for å være ferdig med å løpe før vekking av barn, frokost, stell av barn (da de var små), levering osv. Og når man kommer hjem fra ei  travel seinvakt kl 22.30 så hadde jeg ikke hatt sjans til å hoppe i treningstøyet. Ja, jeg trente. Frem til jeg ble syk så trente jeg 3-4 ganger i uken, både cardio og styrke. Men ifg CBE/LKE så er det lite trening…

Men med sånne uttalelser så viser de bare hvilken boble de to lever i. Det er ikke bare tredemølle/løping og styrketrening som er det som er gjeldende for et sunt liv. De har helt glemt å ta med det å være hverdagsaktiv. Det å sykle eller gå til jobb, ta trapper i stedet for heis, 3 turer med hunden daglig (vi går 2 kortere og en langtur hver dag, i tilkegg til toppturer, og for mannen min sin del; jakt). Man er også aktiv med barna sine; fisketurer, oppdagelsesferd i skog og mark, svømmehallen, familietur på søndager, skiturer osv osv. Mange har også en fysisk tung jobb der man i løpet av 7-8 timer bare sitter på rumpa når man har matpause.

Med et vanlig liv og ikke et influencer-liv så er faktisk trening på mølle/styrketrening 3 ganger i uken bra. Og man har faktisk ikke tid til 14 øker i uka. Ikke er det sunt for kroppen å presse seg sånn over tid (særlig kombinert med kalorikontroll) da kroppen trenger restitusjon sånn at den får hvile og hentet seg inn igjen

Når man ser hva CBE promoterer på sin offentlige kanal med hard trening (så hard at hun ligger på gulvet og vrir seg etterpå), reklamerer for lifesum samtidig som maten hun hyppig presenterer i sin kanal for å Inspirere andre i hovedsak består av små porsjoner pasta med minimalt med grønnsaker i oppskriften, og når de da også uttaler at trening 2-3 ganger i uken er lite så fremstår ikke hun og mannen som noen gode forbilder

Jeg tror de har levd så lenge i denne bobla si at de ikke klarer å se at det livet de lever ikke er det samme livet de fleste familier med barn lever. Ingen barnefamilier der foreldrene er i jobb kan leve sånn som de gjør iht trening og fokus på seg selv mtp kropp og utseende. Jeg tviler på at det er normalt at en ektemann bruker ei fettklype for å regelmessig sjekke sin egen og konas fettprosent. Jeg håper bare at to små ikke får med seg foreldrenes bruk av fettklype. 

Jeg er så enig. De lever et liv de færreste gjør.   

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villroses hage skrev (1 time siden):

Seriøst? Det krever da svært mange år med trening for å bli god (nok) i yoga (til å lære bort)?

Nei ikke så mange år, men man burde helst ha praktisert en god stund - og gå lære i 1 år for å bli yogainstruktør. Jeg har praktisert en stund, og kunne fint vært instruktør. Men nå er jo ikke yoga noe man trener, det er noe man praktiserer. Selvfølgelig, man kan jo bare trene, men da får man jo ikke det samme utnytte. 

Bulsara skrev (1 time siden):

Faktisk tatt online kurs hos dem. Skuffende at de samarbeider med henne. Har sett hun postet noe(eller var det The Shala) en god stund før jul, som handlet om dem. 

Kanskje Netfit skal over til online yoga timer? Det hadde vært noe! Men all den mindfulnessen og indre ro, kan jeg ikke forestille meg CBE lære bort

Vel, kjenner mest på at CBE til stadighet ikke står for det hun sier. Hun har tidligere ledd av yoga, sagt at det er så dårlig trening. Var diskusjon her ikke for flere måneder siden vedrørende dette utsagnet. Hun postet ut dette i høst på en av kanalene. Blir jo artig å se fremover, yoga er ikke noe man trener, det er noe man praktiserer - yoga er jo en livsstil. Og begrepet yoga inneholder sinnsykt mye.  Jeg praktiserer ashtanga, og har gjort dette i nesten 2 år nå, og vurderer sterkt instruktør-praksis. 

Legger ved «the yoga poster» - så kan man se alt yoga egentlig innebærer. 

https://wearesilvertree.com/products/the-yoga-poster/

Endret av kraftwerk
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (2 timer siden):

Veldig morsomt om damen skal gå på yogakurs. Mannen har jo uttalt at yoga ikke har noe treningsverdi..

• Liker 37
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker helt feil har vel paret/mannen uttalt at de mener yoga ikke er noe særlig til trening?

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minnie Mus skrev (9 minutter siden):

Hvis jeg ikke husker helt feil har vel paret/mannen uttalt at de mener yoga ikke er noe særlig til trening?

Et siste krampaktig forsøk på å skape interesse for netfit eller innhold på en ellers skrapa konto?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (8 minutter siden):

Ja, han mente det hadde null treningseffekt. Hadde kun en hensikt om man ville tøye og strekke på seg, og kanskje at man ble litt mer i ett med seg selv ( eller noe i den duren..) . Det er så utrolig dumt å være så skråsikker i alt man gjør.. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men crap! Jeg har vurdert dem, men syns de virker litt useriøse med så ufattelig mye reklame på Facebook og stadige 50% rabatt på det ene og det andre. Et samarbeid med CBE overbeviser meg om at dette ikke er noe å satse på! 

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel litt strategier for indre ro når man har fått seg forbrukslån😅

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...