lille sangfugl Skrevet 5. januar 2023 #74721 Del Skrevet 5. januar 2023 45 minutter siden, Sophia_08 said: "...alt vi ikke kan noe om spør vi andre med formell kompetanse" .. Sånn som temaet "trening og kosthold" da eller? 🫢 (Og når svarer "kompetansen" og når svarer CBE?) Veldig godt poeng. 47 minutter siden, Misselue said: Det er vel bare Adrian Paul som er utdannet PT? Har Lars K fullført utdanningen sin? Han tok visstnok eksamen for 2 år siden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 5. januar 2023 #74722 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Nutz skrev (41 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare tar det PT kurset, en hver idiot kan klare det. Ja er det ikke merkelig at CBE ikke bare gjør det? Er ikke det et kurs som tar typ 4 måneder? Eller hva med en bachelor- eller mastergrad innen klinisk ernæring, hun som liksom var så skoleflink? Tenk å ha så solid klokketro på egen kunnskap på tross av null formell kompetanse om temaene hun svarer på 😳 loffen skrev (25 minutter siden): Hvorfor spør ikke folk de som har kompetansen inne med en gang, istedenfor å spørre Netfit, som igjen må spørre de med kompetanse? Lol, det er jo morsomt. Mye informasjon går tapt og flere misforståelser oppstår jo flere ledd det blir, så nei det der er ikke betryggende. Surikatt skrev (13 minutter siden): Det er bare løgn, juks og fanteri. Heldigvis vil de aldri oppnå noe særlig med denne tilnærmingen: se på Caroline Berg Eriksen sin maniske trening og matlaging hjemme midt på blanke formiddagen. De fleste er på jobb og lever et helt annet liv. Jeg må le av den lunchen hun lager seg. Så urealistisk. Jeg spiser min lunch i fellesskap med kollegaer så det hun driver på med alene i villaen på dagtid er jo bare helt fjernt. Ser nitrist ut. Ja det er fascinerende hvordan man kan ha en arbeidsdag bestående av egentrening, smoothielaging og selfies med vidvinkel, og likevel oppriktig tro at man har en meningsfylt jobb. Endret 5. januar 2023 av Rastebenk 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #74723 Del Skrevet 5. januar 2023 lille sangfugl skrev (2 minutter siden): Veldig godt poeng. Han tok visstnok eksamen for 2 år siden. Ok. Det visste jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. januar 2023 #74724 Del Skrevet 5. januar 2023 Rastebenk skrev (6 minutter siden): Ja er det ikke merkelig at CBE ikke bare gjør det? Er ikke det et kurs som tar typ 4 måneder? Eller hva med en bachelor- eller mastergrad innen klinisk ernæring, hun som liksom var så skoleflink? Tenk å ha så solid klokketro på egen kunnskap på tross av null formell kompetanse om temaene hun svarer på 😳 Mye informasjon går tapt og flere misforståelser oppstår jo flere ledd det blir, så nei det der er ikke betryggende. Ja det er fascinerende hvordan man kan ha en arbeidsdag bestående av egentrening, smoothielaging og selfies med vidvinkel, og likevel oppriktig tro at man har en meningsfylt jobb. Men CBE.no gledet seg til hverdagen etter jul, alenetid hele dagen med gubben er visst velkomment (helt ærlig er hverdag fint etter jul, men mest fordi jeg kunne skravle med fine og morsomme kolleger igjen 😅). 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 5. januar 2023 #74725 Del Skrevet 5. januar 2023 Men hun reklamerer i disse dager for en app som teller kalorier🤔🤷♀️🤥 42 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 5. januar 2023 #74726 Del Skrevet 5. januar 2023 Stiller du spørsmål til deg selv? Ja 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. januar 2023 #74727 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) MacBeth skrev (13 minutter siden): Men hun reklamerer i disse dager for en app som teller kalorier🤔🤷♀️🤥 Men den gjør mye annet også. Måltider, planlegging, næring etc. Selv om hovedfokuset er kalorier. Men kan også brukes for å passe på at man får nok kalorier og riktig sammensetning av karbo, fett og proteiner. Som er viktig når man trener mye. Men skjønner selvsagt at det blir litt misvisende at hun reklamerer for appen og ingenting som tyder på at hun har brukt den lenge. Endret 5. januar 2023 av Sirisiri10 La til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 5. januar 2023 #74728 Del Skrevet 5. januar 2023 Slik jeg ser det er Netfit laget for å vise fram kroppen til CBE, samt selvskryt om hvor flink hun er til å "trene" hver dag. De henvender seg sjeldent til publikum, og de treningsøktene har jo null læring i seg. De sier ikke hvordan gjøre øvelsen rett, hva å unngå, eller objektets utvikling for den saks skyld. Etter snart 14 år som influencer har hun i hovedsak en sixpack å vise for det. De eksklusive samarbeidene uteblir, "hennes" produkter har flunket, og smykkebutikken til bedriften var mildt sagt en fiasko. Hadde jeg som kvinne i midten/sent 30 årene hatt så lite utvikling faglig, hadde jeg blitt nedfor. En stor del av hverdagen til mange mennesker er jobben, der man utvikler seg, gir og tar kunnskap, og får noe å strekke seg etter. Her har de skapet sin egen arbeidsplass, men hva har de egentlig å vise for det? Det er som de har satt seg fast i en boble som funket i 2009-2015 ish. Mange andre i samme bransje gått videre, utviklet seg, sett hva som er trenden, hva som selger, mens de er låst til en utdatert oppskrift. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorindaDedley Skrevet 5. januar 2023 #74729 Del Skrevet 5. januar 2023 Ja, hvorfor har hun ikke tatt PT-utdannelse hvis det er såpass fort gjort, som flere skriver her….? Siden hun er godt over snittet opptatt av trening, virkelig har mer enn nok tid til det, og ikke minst: det hadde gitt henne så vanvittig mye mer kredibilitet når hun svarer i hytt og vær på diverse IG-kontoer hun besitter? Jeg kan bare ikke fatte hvorfor hun ikke har gjort det forlengst, jo mer jeg tenker på det jo mer selvfølgelig er det for meg at hun burde gjort det for flere år siden, i hvert fall da de startet hele ideen med NetFit 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. januar 2023 #74730 Del Skrevet 5. januar 2023 30 minutter siden, Rastebenk said: Ja er det ikke merkelig at CBE ikke bare gjør det? Er ikke det et kurs som tar typ 4 måneder? Eller hva med en bachelor- eller mastergrad innen klinisk ernæring, hun som liksom var så skoleflink? Tenk å ha så solid klokketro på egen kunnskap på tross av null formell kompetanse om temaene hun svarer på 😳 Før i tiden var det det, nå er det minimum et år som er kravet, men de fleste seriøse arbeidsplasser ønsker seg bachelor grad eller høyere. Har selv gått PT studie, men det ville ikke falle meg inn å gi ernæringsråd utover det som er helt basic da dette er et helt eget fagfelt. 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. januar 2023 #74731 Del Skrevet 5. januar 2023 Liver skrev (23 minutter siden): De sier ikke hvordan gjøre øvelsen rett, hva å unngå, eller objektets utvikling for den saks skyld. Så sant 🤔 De svarer jo på spørsmål, men legger ikke ut øvelser som man kan lære av og tips/råd. Det er litt rart. Det hadde jo vært litt mer "nyttig" hvis de hadde hatt nok kunnskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 5. januar 2023 #74732 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (1 time siden): Så sant 🤔 De svarer jo på spørsmål, men legger ikke ut øvelser som man kan lære av og tips/råd. Det er litt rart. Det hadde jo vært litt mer "nyttig" hvis de hadde hatt nok kunnskap.. Helt enig. Det er jo nettopp det som er hele vitsen med å ha en slik konto. Det vrimler av gode kontoer på Instagram (og sikkert andre steder) som viser veldig nøye hvordan man skal gjennomføre en øvelse, hvilke deler av kroppen øvelsen trener, hvor mange repetisjoner, etc. Netfit viser bare at Caroline løper eller tøyer, e.l. Kanskje teamet burde tatt et lite kurs i pedagogikk? Endret 5. januar 2023 av Pust 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorindaDedley Skrevet 5. januar 2023 #74733 Del Skrevet 5. januar 2023 Fotballfluen skrev (6 timer siden): Det er jo vanskelig å holder inne magen samtidig som hun løfter tungt når hun istedet bør trekke inn luft så magen står ut før man løfter... Viktigere med flat mage enn teknikk serru! Merk hvor mye hun trekker inn maget også etter hun har tatt stangen av hoftene. Jeg mistenker at hun faktisk greier øvelsen endel bedre enn dette, men, nettopp som du poengterer så har hun så mange «regler» når det kommer til hvordan kroppen MÅ se ut mens hun gjør øvelsen, så hun ødelegger hele øvelsen for både seg selv og oss kun for utseendet. Innsuget av magen i denne videoen er helt ekstrem. Og hun er veldig dårlig til å knipe rumpa skikkelig inn på toppen av øvelsen, noe som får meg til å tro at det er fordi rumpa blir ganske flat når man gjør det, og det kan danne seg cellulitt også når man tar det siste harde knipet, selve rumpa blir veldig snurpete og kan se litt lite flatterende ut. Dette har jeg nemlig også lagt merke til når hun utfører knebøy, at hun kniper ikke skikkelig til på slutten, som de fleste andre treningsprofiler jeg har sett i hvert fall gjør når de skal vise øvelsen. Jeg er ikke en kyndig og vet ikke hva som er korrekt, men har observert at C ikke presser hofta fram og kniper skikkelig til med rumpa på «slutten» når hun er på toppen av en knebøy, i hvert fall ikke når hun viser den fram til oss….Det får faktisk øvelsen til å se litt uferdig ut, at hun går ned i neste knebøy litt før den forrige er ferdig… 37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorindaDedley Skrevet 5. januar 2023 #74734 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Jeg tok screenshot av det jeg skrev med knebøyen, men jeg får ikke til å legge inn noe bilde, det var komplett umulig 😄 Føler meg dum som et brød her, man kan legge ut bilder fra egen tlf? Endret 5. januar 2023 av MorindaDedley 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 5. januar 2023 #74735 Del Skrevet 5. januar 2023 MorindaDedley skrev (4 minutter siden): Jeg tok screenshot av det jeg skrev med knebøyen, men jeg får ikke til å legge inn noe bilde, det var komplett umulig 😄 Føler meg dum som et brød her, man kan legge ut bilder fra egen tlf? Bare ta screenshot og velg lim inn her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 5. januar 2023 #74736 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg kommenterte at øvelsen var utført feil, ble blokka. 30 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 5. januar 2023 #74737 Del Skrevet 5. januar 2023 Sirisiri10 skrev (2 timer siden): Men den gjør mye annet også. Måltider, planlegging, næring etc. Selv om hovedfokuset er kalorier. Men kan også brukes for å passe på at man får nok kalorier og riktig sammensetning av karbo, fett og proteiner. Som er viktig når man trener mye. Men skjønner selvsagt at det blir litt misvisende at hun reklamerer for appen og ingenting som tyder på at hun har brukt den lenge. Hun reklamerte jo med at hun bruker den sånn at hun vet hun får riktig inntak. Altså teller hun kalorier, og alt annet hun må ønske og telle for å få i seg nok. "Leseren" som har stilt spørsmålet, mener nok spørsmålet i retning av "teller du kalorier for å holde deg så tynn", slik man ofte gjør man man ønsker vektkontroll. Selv om CBE kanskje ikke gjør det, er det svært misvisende å svare et enkelt nei på dette spørsmålet når hun samtidig reklamerer for en app som har hovedfokus på kalorier. Poenget her er at hun (igjen) misvisende, villeder og forvirrer følgerne sine ved å svare lite utfyllende eller direkte svada. Hun kunne ha svart, "jeg teller gram proteiner etc for å vite jeg får i meg nok ihht treningsplanen jeg følger". 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 5. januar 2023 #74738 Del Skrevet 5. januar 2023 MacBeth skrev (2 timer siden): Men hun reklamerer i disse dager for en app som teller kalorier🤔🤷♀️🤥 Ja og nei- svar. Noe så utrolig informativ og nyttig! Kjempemessig med slik spørsmålsrunde. Da fikk hun roet ned gemyttene vedr.beskyldninger om slanking/kroppspress. Mission completed - null utbytte for andre. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ice-91 Skrevet 5. januar 2023 #74739 Del Skrevet 5. januar 2023 Elsker når folk stiller spørsmål rett ut men tviler på at netfit svarer på denne 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 5. januar 2023 Populært innlegg #74740 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Hvis noen gidder å bla seg et par hundre sider tilbake i tråden, er jeg rimelig sikker på at man vil finne et råd fra Netfit sitt "team av utdannede PTer" om at man helt enkelt kan unngå tap av fettvev i puppene ved å ligge et par hundre kalorier i overskudd i døgnet. Det er altså ikke mulig å punktslanke, men man kan, antagelig ved en form for autonom ønsketenkning, sørge for at 200 kcal pr dag skal holde seg i brysthøyde. Edit: la til bilde, hentet fra denne tråden, kilden er opprinnelig en Netfit Instastory. Endret 5. januar 2023 av FruJohansen La til bilde 51 2 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå