Pusern3 Skrevet 22. desember 2022 #73681 Del Skrevet 22. desember 2022 hippyskippy skrev (12 timer siden): Marna har karisma og troverdighet. Det er de to i Sarpsborg fullstendig blottet for. Utstråling som gjør at det føles som hun er mer enn en «plastdukke» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 22. desember 2022 #73682 Del Skrevet 22. desember 2022 Fizzypo skrev (29 minutter siden): For en sukkerspinnverden hun portretterer der der alt er glitter, lys og rosa og alle er glade og lattermilde hele tiden. Jeg kan ikke begripe at hun tror denne klisjeen fortsatt treffer. Bildene hun legger ut minner meg om et voksdukkemuseum der alt er oppstilt og arrangert. Det er null kontakt med mottakeren på andre siden. Den treffer vel, ellers hadde vel ikke det vært så mange kommentarer her inne. På en eller annen måte så klarer hun å engasjere og provosere folk her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. desember 2022 #73683 Del Skrevet 22. desember 2022 Felis skrev (1 time siden): Slik jeg ser det har CBE forsvart mannens oppførsel. Samme dag som storyene til @FruJohansen ble publisert, tok hun med hele familien ut i Sarpsborg på sponset pizza (spiser de noen gang sunn mat?). Det var familieidyll for alle pengene. Etterpå eksponerte hun de to minste massivt på IG. Det var et gedigent fuck you til kvinnen han terroriserte og alle andre som har fått kjenne på hans sinnemestringsproblem gjennom tidene. I tillegg til et tydelig spark til kritikken som utløste det hele. Hun kunne like gjerne tatt en Marna og publisert en selfie hvor hun rekker fingeren. Det hadde i det minste vært en variasjon i bildebruken... Senere har hun litt halvhjertet forsøkt å distansere seg profesjonelt fra maken. Kanskje etter råd fra sin nye bestevenninne manageren. Jeg vil på det sterkeste å ikke blande penger og vennskap, og i hvert fall ikke ha venner som profitterer på jobben du gjør, men i dette tilfellet er det kanskje ikke så dumt. Men den som tier, samtykker, og CBE er helt taus i denne saken. Uansett synes jeg Marna kom seg gjennom tumultene med bemerkelsesverdig få konsekvenser, og nå som hun har kvittet seg med mannen, er hun tilbake der hun var. Jeg synes kanskje ikke LKEs oppførsel er fryktelig mye verre enn Ørjans, men jeg tror CBE skades i mye større grad. Kanskje fordi karrieren var i fritt fall allerede før Beckmann-gate. Flere samarbeidspartnere har jo gått ut og sagt at de avsluttet samarbeidet pga dårlig jobb fra CBE. Det var rett og slett dårlig håndverk fra hennes side. Eskapadene i kommentarfeltene og mannens oppførsel blir ikke nevnt. Noe å huske på for paret neste gang de skal sutre over at "en liten gruppe mennesker på et beryktet forum" går inn for å ødelegge karrieren hennes, for det klarer hun helt selv. Har blitt for mange uheldige episoder med de begge to gjennom årene… løgner, drittslenging, sarkasme og nå til slutt rett og slett direkte vandalisme av skeptisk følger 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 22. desember 2022 #73684 Del Skrevet 22. desember 2022 (endret) Felis skrev (1 time siden): Slik jeg ser det har CBE forsvart mannens oppførsel. Samme dag som storyene til @FruJohansen ble publisert, tok hun med hele familien ut i Sarpsborg på sponset pizza (spiser de noen gang sunn mat?). Det var familieidyll for alle pengene. Etterpå eksponerte hun de to minste massivt på IG. Det var et gedigent fuck you til kvinnen han terroriserte og alle andre som har fått kjenne på hans sinnemestringsproblem gjennom tidene. I tillegg til et tydelig spark til kritikken som utløste det hele. Hun kunne like gjerne tatt en Marna og publisert en selfie hvor hun rekker fingeren. Det hadde i det minste vært en variasjon i bildebruken... Senere har hun litt halvhjertet forsøkt å distansere seg profesjonelt fra maken. Kanskje etter råd fra sin nye bestevenninne manageren. Jeg vil på det sterkeste å ikke blande penger og vennskap, og i hvert fall ikke ha venner som profitterer på jobben du gjør, men i dette tilfellet er det kanskje ikke så dumt. Men den som tier, samtykker, og CBE er helt taus i denne saken. Uansett synes jeg Marna kom seg gjennom tumultene med bemerkelsesverdig få konsekvenser, og nå som hun har kvittet seg med mannen, er hun tilbake der hun var. Jeg synes kanskje ikke LKEs oppførsel er fryktelig mye verre enn Ørjans, men jeg tror CBE skades i mye større grad. Kanskje fordi karrieren var i fritt fall allerede før Beckmann-gate. Flere samarbeidspartnere har jo gått ut og sagt at de avsluttet samarbeidet pga dårlig jobb fra CBE. Det var rett og slett dårlig håndverk fra hennes side. Eskapadene i kommentarfeltene og mannens oppførsel blir ikke nevnt. Noe å huske på for paret neste gang de skal sutre over at "en liten gruppe mennesker på et beryktet forum" går inn for å ødelegge karrieren hennes, for det klarer hun helt selv. Ja CBE forsvarte mannen. Med de mulighetene hun hadde uten å direkte kommentere LKEs trakassering og hærverk. De prøver seg jo på en lite effektiv strategi med å dysse ned de ekle handlingene til LKE ved å late som ingenting. Sikkert en strategi de har fått anbefalt av managementet og de desperat holder fast i selv når det beviselig ikke fungerer så bra som ønsket. Men denne artikkelen kom så vidt jeg skjønner etter LKE havnet hos politiet. CBE forteller der historien om de slemme misunnelige trollene som vil ødelegge stakkers CBE _etter_ mannen og styreleder har gått til angrep på en helt uskyldig person! CBE støtter altså slik jeg leser det mannens handlinger utad🤮. Det nytter lite å strategisk dempe LKEs synlighet på CBEs SoMe så lenge hun viser hun bakker opp handlingene hans i Dagbladet-artikkelen og ved å unnlate å kommentere. https://www.dagbladet.no/kjendis/skolesekk-brak-skummelt/76347256 CBE har jevnlig klaget over at mange kvinner ikke støtter henne, men hvorfor skal man det når hun tilsynelatende syns det mannen hennes gjorde er helt ok? Denne kvinner må støtte kvinner går vist bare en vei på Kulås. Endret 22. desember 2022 av Inocybe Presisering 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. desember 2022 #73685 Del Skrevet 22. desember 2022 Fizzypo skrev (36 minutter siden): For en sukkerspinnverden hun portretterer der der alt er glitter, lys og rosa og alle er glade og lattermilde hele tiden. Jeg kan ikke begripe at hun tror denne klisjeen fortsatt treffer. Bildene hun legger ut minner meg om et voksdukkemuseum der alt er oppstilt og arrangert. Det er null kontakt med mottakeren på andre siden. Forresten syns jeg det er litt rart at hun argumenterer for barneeksponering ved å si at kontoen hadde blitt kald og upersonlig uten familien, men hun legger jo knapt ut bilder med LKE lenger. Kun når de trener og den ene filmer den andre. Man kan jo nesten ikke se at de bor sammen engang ut ifra det hun deler. Hva med at profilen har blitt ekstremt ensporet - altfor mye løping - løping - løping. Null motiverende og inspirerende. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 22. desember 2022 Populært innlegg #73686 Del Skrevet 22. desember 2022 (endret) Det sees en tydelig tendens til at innholdsreklamene på Instagram er i ferd med å endres. Nå er det ikke lenger nok at en kjent person bruker klærne eller viser fram produktene til følgerne sine. For 10 år siden fikk bloggere/kjendiser kastet alle mulige produkter etter seg, fordi eksponeringen alene var nok til å øke salget, og venninnenarrativet mellom blogger og publikum var mer autentisk. Motivasjonen var i større grad å ha et publikum å kommunisere med, ikke først og fremst selge noe til. Nå utkrystalliserer det seg imidlertid et tydelig skille mellom de influenserne som lykkes med strategien sin, og de som ikke gjør det. I stedet for å kaste drøssevis av sponsede produkter ut i markedet, velger de største annonsørene seg ut én, eller noen få, influensere som de inngår store og tunge avtaler med. Jeg følger Emilie Nereng, og hun har i det siste reklamert for GRYR, på en slik måte at jeg faktisk husker det, selv om jeg ikke er i markedet for å kjøpe det. Gryr bruker Emilie i sine reklamer, og Emilie bruker Gryr i sine svært populære oppskrifter på Instagram. Dette må være en gullkantet avtale for både Gryr og Emilie, og milevis unna noe som har den fjerneste likhet med det vi ser på Eriksens plattformer. Så blir det også stadig mer vanlig at influensere setter navnet sitt på en produktlinje. Camilla Pihl har gjort dette lenge med kosmetikk, Jørgine Vasstrand har en mengde brødprodukter i porteføljen sin, Sophie Elise har etablert Glöd, og Isabel Raad har lansert litt av hvert, sist en parfyme om jeg ikke husker feil. Jenny Skavlan designer smykker, Lene Orvik har også gjort det. Sara Emilie solgte i bøtter og spann av sin Careless Bikini. I de litt lavere nivåene finner vi de som finner klær, undertøy og Kina - ræl på Alibaba, som de plukker favorittene sine fra, kaller det design i sitt navn, legger på 300% avanse og selger det til følgerne sine som "by the famous influenser *sett inn egennavn*. (Alle de overnevnte har tidligere gjort dette også) Også er det bøker, så klart. Og podcaster. Alt genererer penger inn, på en annen måte enn før. Det som er himmelropende ironisk, er at Caroline var en av de første til å gjøre alle (!) disse tingene. Hun gav ut koke(dag)bok, som solgte kjempebra! Hun "designet" sko for Bianco, og vesker for Adax, undertøy for MyMuse (ingenting av dette hadde noe med design å gjøre, men det er ikke poenget her). Hun hadde en merkevare som de største annonsørene ønsket å samarbeide med, og hun tjente penger som gress, som en av eliten i bransjen. Hun var tidlig ute med mye - selv om hun ble nasjonalt latterliggjort for å sende mail til forlagene der hun sa hun kunne anbefale bøkene deres mot betaling i bloggens barndom - I dag betales det flere millioner i årslønn til folk som har som heltidsjobb å gjøre nettopp dette, på vegne av alle i samme bransje som Caroline. Hun var på mange måter en pioner. Hun uttrykte selv at hun ønsket at kanalen hennes skulle være "eksklusiv", med bare de beste produktene, som passet profilen hennes. I dag henger hun igjen i sin egen storhetstid, med speilselfier (på do!) og mottaker av mobildeksler fra Ideal og Sweden, fast fashion fra Chicquelle, og samarbeid med små, ukjente gründere som satser på import av asiatisk kosmetikk, drikkeflasker med korktopper og skåler av kokosnøttskall - lenge etter at Normal, TGR og Nille har utarmet eksklusivmarkedet for denne typen produkter. På sosiale medier skiller hun seg nesten ingenting fra Julia Nyland og TCMN anno 2010, bortsett fra at hun er en hel del eldre. Sammenligner man Treasures med kanalene til Nereng, Pihl, Vasstrand, og Haugen, bare for å nevne noen med lik fartstid som Eriksen, ser man veldig, veldig tydelig hvem som tjener penger, og også hvorfor. Man kan godt overleve som influenser gjennom tiår, men da kan man ikke forvalte omdømmet sitt slik Eriksens har gjort - og fra at alt gikk av seg selv i et upløyd marked, krever det også stadig mer innsats å holde seg relevant. De har ikke klart noen av delene, og det er litt av et fall fra ti år tilbake. Endret 22. desember 2022 av FruJohansen Skrivefeil 80 1 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 22. desember 2022 #73687 Del Skrevet 22. desember 2022 Sirisiri10 skrev (49 minutter siden): Den treffer vel, ellers hadde vel ikke det vært så mange kommentarer her inne. På en eller annen måte så klarer hun å engasjere og provosere folk her inne. Jeg tror du misforstod… "treffer" som i fenger. Du vet, skaper positiv engasjement som direkte og indirekte lønner seg i form av kroner. Har du sett inntekten hennes? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. desember 2022 #73688 Del Skrevet 22. desember 2022 FruJohansen skrev (1 time siden): Det sees en tydelig tendens til at innholdsreklamene på Instagram er i ferd med å endres. Nå er det ikke lenger nok at en kjent person bruker klærne eller viser fram produktene til følgerne sine. For 10 år siden fikk bloggere/kjendiser kastet alle mulige produkter etter seg, fordi eksponeringen alene var nok til å øke salget, og venninnenarrativet mellom blogger og publikum var mer autentisk. Motivasjonen var i større grad å ha et publikum å kommunisere med, ikke først og fremst selge noe til. Nå utkrystalliserer det seg imidlertid et tydelig skille mellom de influenserne som lykkes med strategien sin, og de som ikke gjør det. I stedet for å kaste drøssevis av sponsede produkter ut i markedet, velger de største annonsørene seg ut én, eller noen få, influensere som de inngår store og tunge avtaler med. Jeg følger Emilie Nereng, og hun har i det siste reklamert for GRYR, på en slik måte at jeg faktisk husker det, selv om jeg ikke er i markedet for å kjøpe det. Gryr bruker Emilie i sine reklamer, og Emilie bruker Gryr i sine svært populære oppskrifter på Instagram. Dette må være en gullkantet avtale for både Gryr og Emilie, og milevis unna noe som har den fjerneste likhet med det vi ser på Eriksens plattformer. Så blir det også stadig mer vanlig at influensere setter navnet sitt på en produktlinje. Camilla Pihl har gjort dette lenge med kosmetikk, Jørgine Vasstrand har en mengde brødprodukter i porteføljen sin, Sophie Elise har etablert Glöd, og Isabel Raad har lansert litt av hvert, sist en parfyme om jeg ikke husker feil. Jenny Skavlan designer smykker, Lene Orvik har også gjort det. Sara Emilie solgte i bøtter og spann av sin Careless Bikini. I de litt lavere nivåene finner vi de som finner klær, undertøy og Kina - ræl på Alibaba, som de plukker favorittene sine fra, kaller det design i sitt navn, legger på 300% avanse og selger det til følgerne sine som "by the famous influenser *sett inn egennavn*. (Alle de overnevnte har tidligere gjort dette også) Også er det bøker, så klart. Og podcaster. Alt genererer penger inn, på en annen måte enn før. Det som er himmelropende ironisk, er at Caroline var en av de første til å gjøre alle (!) disse tingene. Hun gav ut koke(dag)bok, som solgte kjempebra! Hun "designet" sko for Bianco, og vesker for Adax, undertøy for MyMuse (ingenting av dette hadde noe med design å gjøre, men det er ikke poenget her). Hun hadde en merkevare som de største annonsørene ønsket å samarbeide med, og hun tjente penger som gress, som en av eliten i bransjen. Hun var tidlig ute med mye - selv om hun ble nasjonalt latterliggjort for å sende mail til forlagene der hun sa hun kunne anbefale bøkene deres mot betaling i bloggens barndom - I dag betales det flere millioner i årslønn til folk som har som heltidsjobb å gjøre nettopp dette, på vegne av alle i samme bransje som Caroline. Hun var på mange måter en pioner. Hun uttrykte selv at hun ønsket at kanalen hennes skulle være "eksklusiv", med bare de beste produktene, som passet profilen hennes. I dag henger hun igjen i sin egen storhetstid, med speilselfier (på do!) og mottaker av mobildeksler fra Ideal og Sweden, fast fashion fra Chicquelle, og samarbeid med små, ukjente gründere som satser på import av asiatisk kosmetikk, drikkeflasker med korktopper og skåler av kokosnøttskall - lenge etter at Normal, TGR og Nille har utarmet eksklusivmarkedet for denne typen produkter. På sosiale medier skiller hun seg nesten ingenting fra Julia Nyland og TCMN anno 2010, bortsett fra at hun er en hel del eldre. Sammenligner man Treasures med kanalene til Nereng, Pihl, Vasstrand, og Haugen, bare for å nevne noen med lik fartstid som Eriksen, ser man veldig, veldig tydelig hvem som tjener penger, og også hvorfor. Man kan godt overleve som influenser gjennom tiår, men da kan man ikke forvalte omdømmet sitt slik Eriksens har gjort - og fra at alt gikk av seg selv i et upløyd marked, krever det også stadig mer innsats å holde seg relevant. De har ikke klart noen av delene, og det er litt av et fall fra ti år tilbake. Enig i betraktningene dine! Vil legge til: Camilla P har jo både garn/gensere og klær, altså mange bein å stå på. I.Raad tjener også penger som gress, men der er det komboen vakker, kjærestekriser og (antakelig) veldig trofaste følgere som kom til under PH-tiden og føler at de kjenner henne. CBE er mer fjern for følgerne sine, hvem er hun egentlig? Legg til alle kontroversene som en del annonsører har fått med seg. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 22. desember 2022 #73689 Del Skrevet 22. desember 2022 FruJohansen skrev (1 time siden): Det sees en tydelig tendens til at innholdsreklamene på Instagram er i ferd med å endres. Nå er det ikke lenger nok at en kjent person bruker klærne eller viser fram produktene til følgerne sine. For 10 år siden fikk bloggere/kjendiser kastet alle mulige produkter etter seg, fordi eksponeringen alene var nok til å øke salget, og venninnenarrativet mellom blogger og publikum var mer autentisk. Motivasjonen var i større grad å ha et publikum å kommunisere med, ikke først og fremst selge noe til. Nå utkrystalliserer det seg imidlertid et tydelig skille mellom de influenserne som lykkes med strategien sin, og de som ikke gjør det. I stedet for å kaste drøssevis av sponsede produkter ut i markedet, velger de største annonsørene seg ut én, eller noen få, influensere som de inngår store og tunge avtaler med. Jeg følger Emilie Nereng, og hun har i det siste reklamert for GRYR, på en slik måte at jeg faktisk husker det, selv om jeg ikke er i markedet for å kjøpe det. Gryr bruker Emilie i sine reklamer, og Emilie bruker Gryr i sine svært populære oppskrifter på Instagram. Dette må være en gullkantet avtale for både Gryr og Emilie, og milevis unna noe som har den fjerneste likhet med det vi ser på Eriksens plattformer. Så blir det også stadig mer vanlig at influensere setter navnet sitt på en produktlinje. Camilla Pihl har gjort dette lenge med kosmetikk, Jørgine Vasstrand har en mengde brødprodukter i porteføljen sin, Sophie Elise har etablert Glöd, og Isabel Raad har lansert litt av hvert, sist en parfyme om jeg ikke husker feil. Jenny Skavlan designer smykker, Lene Orvik har også gjort det. Sara Emilie solgte i bøtter og spann av sin Careless Bikini. I de litt lavere nivåene finner vi de som finner klær, undertøy og Kina - ræl på Alibaba, som de plukker favorittene sine fra, kaller det design i sitt navn, legger på 300% avanse og selger det til følgerne sine som "by the famous influenser *sett inn egennavn*. (Alle de overnevnte har tidligere gjort dette også) Også er det bøker, så klart. Og podcaster. Alt genererer penger inn, på en annen måte enn før. Det som er himmelropende ironisk, er at Caroline var en av de første til å gjøre alle (!) disse tingene. Hun gav ut koke(dag)bok, som solgte kjempebra! Hun "designet" sko for Bianco, og vesker for Adax, undertøy for MyMuse (ingenting av dette hadde noe med design å gjøre, men det er ikke poenget her). Hun hadde en merkevare som de største annonsørene ønsket å samarbeide med, og hun tjente penger som gress, som en av eliten i bransjen. Hun var tidlig ute med mye - selv om hun ble nasjonalt latterliggjort for å sende mail til forlagene der hun sa hun kunne anbefale bøkene deres mot betaling i bloggens barndom - I dag betales det flere millioner i årslønn til folk som har som heltidsjobb å gjøre nettopp dette, på vegne av alle i samme bransje som Caroline. Hun var på mange måter en pioner. Hun uttrykte selv at hun ønsket at kanalen hennes skulle være "eksklusiv", med bare de beste produktene, som passet profilen hennes. I dag henger hun igjen i sin egen storhetstid, med speilselfier (på do!) og mottaker av mobildeksler fra Ideal og Sweden, fast fashion fra Chicquelle, og samarbeid med små, ukjente gründere som satser på import av asiatisk kosmetikk, drikkeflasker med korktopper og skåler av kokosnøttskall - lenge etter at Normal, TGR og Nille har utarmet eksklusivmarkedet for denne typen produkter. På sosiale medier skiller hun seg nesten ingenting fra Julia Nyland og TCMN anno 2010, bortsett fra at hun er en hel del eldre. Sammenligner man Treasures med kanalene til Nereng, Pihl, Vasstrand, og Haugen, bare for å nevne noen med lik fartstid som Eriksen, ser man veldig, veldig tydelig hvem som tjener penger, og også hvorfor. Man kan godt overleve som influenser gjennom tiår, men da kan man ikke forvalte omdømmet sitt slik Eriksens har gjort - og fra at alt gikk av seg selv i et upløyd marked, krever det også stadig mer innsats å holde seg relevant. De har ikke klart noen av delene, og det er litt av et fall fra ti år tilbake. Veldig god oppsummering👍 "Fotballfrues dagbok" mener jeg kom da lavkarbokosthold var ganske nytt, og på sitt mest populære, i tillegg hadde hun mange gode samarbeid. Hun hadde vel også en "egen" is? Her har noe gått alvorlig galt et sted underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 22. desember 2022 #73690 Del Skrevet 22. desember 2022 FruJohansen skrev (1 time siden): I dag henger hun igjen i sin egen storhetstid, med speilselfier (på do!) og mottaker av mobildeksler fra Ideal og Sweden, fast fashion fra Chicquelle, og samarbeid med små, ukjente gründere som satser på import av asiatisk kosmetikk, drikkeflasker med korktopper og skåler av kokosnøttskall - lenge etter at Normal, TGR og Nille har utarmet eksklusivmarkedet for denne typen produkter. På sosiale medier skiller hun seg nesten ingenting fra Julia Nyland og TCMN anno 2010, bortsett fra at hun er en hel del eldre. Sammenligner man Treasures med kanalene til Nereng, Pihl, Vasstrand, og Haugen, bare for å nevne noen med lik fartstid som Eriksen, ser man veldig, veldig tydelig hvem som tjener penger, og også hvorfor. Man kan godt overleve som influenser gjennom tiår, men da kan man ikke forvalte omdømmet sitt slik Eriksens har gjort - og fra at alt gikk av seg selv i et upløyd marked, krever det også stadig mer innsats å holde seg relevant. De har ikke klart noen av delene, og det er litt av et fall fra ti år tilbake. Veldig fint oppsummert! Jeg kortet ned innlegget ditt fordi jeg ønsker å utheve denne delen som jeg syns er veldig treffende og godt beskrevet. Fra å være en pionér i sitt felt som du skriver, har hun et sted på veien sluttet å utvikle seg som influencer og henger igjen i fortiden. Når hun nå prøver å gjøre noe tidsriktig som å starte en podcast føles det egentlig mest ut som at hun er late to the party ved å forsøke å markere seg på en marked som begynner å mettes. Man skal iallefall ha en særdeles god idé i tillegg til kreativitet og teft for å klare å skille seg ut. Det er ingen som kan overbevise meg om at hun er fornøyd med denne tilværelsen så lenge det går rundt. Den livsstilen hun prøver å gi inntrykk av at hun har er alt annet enn sannheten. Det var en tid der hun og ektemannen tjente så godt at hun fikk en splitter ny Audi TT i julegave av han og hun kjøpte designervarer fra Louis Vuitton til han til bursdag og jul. Nå kjøper hun falske vesker og sko og fyller huset med billige accessories fra vanlige kjedebutikker. Det er trist å se for hun hadde faktisk mye potensiale. 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 22. desember 2022 #73691 Del Skrevet 22. desember 2022 Kollontaj skrev (38 minutter siden): Enig i betraktningene dine! Vil legge til: Camilla P har jo både garn/gensere og klær, altså mange bein å stå på. I.Raad tjener også penger som gress, men der er det komboen vakker, kjærestekriser og (antakelig) veldig trofaste følgere som kom til under PH-tiden og føler at de kjenner henne. CBE er mer fjern for følgerne sine, hvem er hun egentlig? Legg til alle kontroversene som en del annonsører har fått med seg. Det er interessant at to så vidt forskjellige karakterer som Pihl og Raad klarer å skape seg det jeg må anta er hvert sitt marked, med hver sin tilnærming til sin offentlige person. Der den ene er sober, diskret og elegant, og den andre er vulgær, breial og, eh, byr på seg selv på en svært nærgående måte, så klarer de likevel å tjene mer penger enn de aller fleste av sine kolleger. Et sted i midten der er vel Treasures akkurat nå, med en frontfigur som kler seg i mest mulig avslørende polyester, poserende i krampaktige positurer, heldekkende sminke med filter oppå, mens de desperat prøver å se ut som de hører hjemme i den dempede, beige luksusen man ser i Camilla Pihl sin kanal. Det er kanskje noe av problemet, som flere har vært innom i denne tråden - mangelen på en tydelig retning og målgruppe. Man kan ikke være både Isabel og Camilla, liksom. 39 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 22. desember 2022 #73692 Del Skrevet 22. desember 2022 3 hours ago, FruJohansen said: Det er interessant at to så vidt forskjellige karakterer som Pihl og Raad klarer å skape seg det jeg må anta er hvert sitt marked, med hver sin tilnærming til sin offentlige person. Der den ene er sober, diskret og elegant, og den andre er vulgær, breial og, eh, byr på seg selv på en svært nærgående måte, så klarer de likevel å tjene mer penger enn de aller fleste av sine kolleger. Et sted i midten der er vel Treasures akkurat nå, med en frontfigur som kler seg i mest mulig avslørende polyester, poserende i krampaktige positurer, heldekkende sminke med filter oppå, mens de desperat prøver å se ut som de hører hjemme i den dempede, beige luksusen man ser i Camilla Pihl sin kanal. Det er kanskje noe av problemet, som flere har vært innom i denne tråden - mangelen på en tydelig retning og målgruppe. Man kan ikke være både Isabel og Camilla, liksom. Nå tror jeg rett og slett det er for sent, folk flest er ikke interssert i CBE lenger og har glemt henne. Men hvis de hadde tatt til seg noen av alle tipsene de har fått her for noen år siden, kunne de tjent mye mer nå og vært langt mer relevante. Denne sida har jo ironisk nok vært den beste karriereveilederen de hadde kunnet få. I tillegg så har de hatt et hinder hele veien med at CBE rett og slett ikke når ut av "ruta", det ser man på måten hun ikke har klart å få noen suksess på tv. Men det har vel ikke Camilla Pihl hatt heller, men hun har klart å fronte seg som modelle og moteinfluenser på en måte som har gitt helt andre inntekter. I starten kunne CBE kutte av seg halve ryggen og bli beundret for sin tynne kropp og treningsvaner, men nå vet folk mer, influencere må snakke og filme mye mer enn før, stive oppstylede bilder er ikke lenger in. Og det var det CBE var god på. Nå har hun ingenting igjen å by på, bortsett fra kropp og barn, og de har de fleste sett mer enn nok av. 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 22. desember 2022 #73693 Del Skrevet 22. desember 2022 hvalstad45 skrev (43 minutter siden): I tillegg så har de hatt et hinder hele veien med at CBE rett og slett ikke når ut av "ruta", det ser man på måten hun ikke har klart å få noen suksess på tv. Har vel ikke hjulpet med en rabiat LKE i kommentarfelt heller, i tillegg til hans oppførsel mot en kritiker 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 22. desember 2022 Populært innlegg #73694 Del Skrevet 22. desember 2022 Påpeker noen små detaljer: Peter Peters og Camilla Pihl var i mange år management for Treasures AS/Carolinebergeriksenno, samt eierskap i Netfit AS via Friendly Entertainment/PP ventures. https://www.carolinebergeriksen.no/kontakt-meg/ Susann Hobbelin kom fra United Influencers til som bookingansvarlig for Pihl og Berg Eriksens kommersielle virksomhet under pandemien i 2020: https://www.noblad.no/fra-kjokkenbordet-pa-munkerud-er-susan-35-agent-for-to-av-norges-storste-influensere-jeg-klyper-meg-selv-i-armen/s/5-56-302901 "Jobben hennes går blant annet ut på å fikse samarbeidsavtaler mellom influenser og brand. – La oss si at Caroline elsker et kaffemerke som hun bruker hele tiden, da er det ganske naturlig at vi kan samarbeide." Nå ser det ut til at denne tiden er over, for verken Caroline Berg Eriksen eller Netfit AS er fremvist i PP ventures nåværende portfolio på den nye nettsiden i 2022. https://ppventures.no/ Pp Ventures/Friendly uttalte blant annet at de "kontrollerte" 1/5 eierandeler bare i Netfit AS på den forrige nettsiden. Nå er fortsatt Adrian Paul daglig leder, mens nettsiden ligger nede, og "Caroline Berg Eriksen er ansvarlig for alt som skrives på Netfit" i følge henne selv. Sist oppdatert i 2021: https://www.proff.no/roller/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/ Flere detaljer der Netfit eies av PP holding: https://www.regnskapstall.no/roller-og-eiere-av-netfit-as-106654536S0 Lars Kristian Eriksen har lagt opp til å selge PT-tjenester på egen plattform og nettside i løpet av høsten 2022, der han bruker gamle bilder av både Adrian Paul og kona, helt uten å nevne Netfit AS/netfit.no/carolinebergeriksenno. https://www.larskristianeriksen.com/coaching carolinebergeriksenno har ennå ikke varslet nye, spennende prosjekter og samarbeid for 2023 som hun gleder seg til som i årene før, bortsett fra en impulsivt sammenrasket desemberpodcast med julefjas/Life by Caroline (hvem?) sammen med agenten, nå venninnen, Susann etter en fotoseanse i en pop up julebutikk i hovedstaden. Fraværet av reklameoppdrag og samarbeid er påtagelig, bortsett fra lokal spons for å fikse på utseendet. Det ser ikke ut til at Susann/venninnen klarer å hanke inn et kaffe-samarbeid en gang etter Beckmann-gate og dramaet som pågikk i kulissene. Det meste fremstår stort sett gjennomsyret av uprofesjonelt utført ad hoc-arbeid og ihjelredigerte selfier tatt på toaletter rundt omkring, variert med thinspo fra kjelleren. Jeg får litt "kom, nå gjør vi sånn for å vise at du fortsatt finnes"-vibber av de siste måneders småkleine påfunn. Tipper det er flere endringer som vil vises tydeligere i løpet av 2023. 45 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 22. desember 2022 #73695 Del Skrevet 22. desember 2022 Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden): Påpeker noen små detaljer: Peter Peters og Camilla Pihl var i mange år management for Treasures AS/Carolinebergeriksenno, samt eierskap i Netfit AS via Friendly Entertainment/PP ventures. https://www.carolinebergeriksen.no/kontakt-meg/ Susann Hobbelin kom fra United Influencers til som bookingansvarlig for Pihl og Berg Eriksens kommersielle virksomhet under pandemien i 2020: https://www.noblad.no/fra-kjokkenbordet-pa-munkerud-er-susan-35-agent-for-to-av-norges-storste-influensere-jeg-klyper-meg-selv-i-armen/s/5-56-302901 "Jobben hennes går blant annet ut på å fikse samarbeidsavtaler mellom influenser og brand. – La oss si at Caroline elsker et kaffemerke som hun bruker hele tiden, da er det ganske naturlig at vi kan samarbeide." Nå ser det ut til at denne tiden er over, for verken Caroline Berg Eriksen eller Netfit AS er fremvist i PP ventures nåværende portfolio på den nye nettsiden i 2022. https://ppventures.no/ Pp Ventures/Friendly uttalte blant annet at de "kontrollerte" 1/5 eierandeler bare i Netfit AS på den forrige nettsiden. Nå er fortsatt Adrian Paul daglig leder, mens nettsiden ligger nede, og "Caroline Berg Eriksen er ansvarlig for alt som skrives på Netfit" i følge henne selv. Sist oppdatert i 2021: https://www.proff.no/roller/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/ Flere detaljer der Netfit eies av PP holding: https://www.regnskapstall.no/roller-og-eiere-av-netfit-as-106654536S0 Lars Kristian Eriksen har lagt opp til å selge PT-tjenester på egen plattform og nettside i løpet av høsten 2022, der han bruker gamle bilder av både Adrian Paul og kona, helt uten å nevne Netfit AS/netfit.no/carolinebergeriksenno. https://www.larskristianeriksen.com/coaching carolinebergeriksenno har ennå ikke varslet nye, spennende prosjekter og samarbeid for 2023 som hun gleder seg til som i årene før, bortsett fra en impulsivt sammenrasket desemberpodcast med julefjas/Life by Caroline (hvem?) sammen med agenten, nå venninnen, Susann etter en fotoseanse i en pop up julebutikk i hovedstaden. Fraværet av reklameoppdrag og samarbeid er påtagelig, bortsett fra lokal spons for å fikse på utseendet. Det ser ikke ut til at Susann/venninnen klarer å hanke inn et kaffe-samarbeid en gang etter Beckmann-gate og dramaet som pågikk i kulissene. Det meste fremstår stort sett gjennomsyret av uprofesjonelt utført ad hoc-arbeid og ihjelredigerte selfier tatt på toaletter rundt omkring, variert med thinspo fra kjelleren. Jeg får litt "kom, nå gjør vi sånn for å vise at du fortsatt finnes"-vibber av de siste måneders småkleine påfunn. Tipper det er flere endringer som vil vises tydeligere i løpet av 2023. Beckmann viste misnøye med at CBE ikke viste frem de sekk-funksjonene som de hadde betalt henne for å fronte. Dårlig utført reklamearbeid der altså. Et vitaminbjørn-merke kansellerte også et reklamesamarbeid med CBE da de mente det var tydelig at hun ikke brukte produktet eller hadde satt seg inn i det i det hele tatt. Husker noen hvilket firma dette var snakk om? Fakta er hvert fall at CBE for mange år siden var kjent for å legge ned jobb i samarbeidene sine. Nå gidder hun ikke engang å prøve å gjøre en god jobb. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 22. desember 2022 #73696 Del Skrevet 22. desember 2022 (endret) Rastebenk skrev (1 time siden): Beckmann viste misnøye med at CBE ikke viste frem de sekk-funksjonene som de hadde betalt henne for å fronte. Dårlig utført reklamearbeid der altså. Et vitaminbjørn-merke kansellerte også et reklamesamarbeid med CBE da de mente det var tydelig at hun ikke brukte produktet eller hadde satt seg inn i det i det hele tatt. Husker noen hvilket firma dette var snakk om? Fakta er hvert fall at CBE for mange år siden var kjent for å legge ned jobb i samarbeidene sine. Nå gidder hun ikke engang å prøve å gjøre en god jobb. Det første store samarbeidet jeg husker som forsvant før det i det hele tatt begynte var i forbindelse med enda en lansering av Netfit.no. X-life ble gledesstrålende introdusert på bloggen for siden å ikke bli nevnt i annen form enn at "Lars Kristian måtte ta 200 nye bilder" på grunn av ny samarbeidspartner, Balion. Berg Eriksen lot publikum tro at svimerkene på ryggen kom av treningstøyet, daglig leder av Balion var selv innom tråden her for å forsvare cbe, men forsvant i stillhet sammen med samarbeidet. Og gikk konkurs i 2022. https://www.regnskapstall.no/informasjon-om-balionno-as-konkursbo-107017540S0 Endret 22. desember 2022 av Revenge o'Cavatina 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 22. desember 2022 #73697 Del Skrevet 22. desember 2022 Revenge o'Cavatina skrev (48 minutter siden): Det første store samarbeidet som forsvant før det i det hele tatt begynte var i forbindelse med enda en lansering av Netfit.no. X-life ble gledesstrålende introdusert på bloggen for siden å ikke bli nevnt i annen form enn at "Lars Kristian måtte ta 200 nye bilder" på grunn av ny samarbeidspartner, Balion. Berg Eriksen lot publikum tro at svimerkene på ryggen kom av treningstøyet, daglig leder av Balion var selv innom tråden her for å forsvare cbe, men forsvant i stillhet sammen med samarbeidet. Og gikk konkurs i 2022. https://www.regnskapstall.no/informasjon-om-balionno-as-konkursbo-107017540S0 Be A Lion ja, husker forsvarstalen fra daglig leder ja, men lite visste hun at det å bruke penger på CBE var bare bortkasta kroner, men men, kostbar lærepenge det der 😜 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 22. desember 2022 #73698 Del Skrevet 22. desember 2022 Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Lars Kristian Eriksen har lagt opp til å selge PT-tjenester på egen plattform og nettside i løpet av høsten 2022, der han bruker gamle bilder av både Adrian Paul og kona, helt uten å nevne Netfit AS/netfit.no/carolinebergeriksenno. https://www.larskristianeriksen.com/coaching Klippet vekk litt av innlegget ditt. Hvorfor bruker han bilder av Adrian Paul på sin egen side, som liksom skal promotere ham selv? Og i menyen under foto, er det en mappe merket bryllup. Der er det kun ett bryllup som er fotografert…altså. Han burde jo konse på én ting av gangen kanskje. Trening ELLER foto, feks? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 22. desember 2022 #73699 Del Skrevet 22. desember 2022 Skrottefar skrev (13 minutter siden): Be A Lion ja, husker forsvarstalen fra daglig leder ja, men lite visste hun at det å bruke penger på CBE var bare bortkasta kroner, men men, kostbar lærepenge det der 😜 Nettside og Instagram uten oppgitt org.nummer lever og selger fortsatt til tross for åpnet konkursbo. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 22. desember 2022 #73700 Del Skrevet 22. desember 2022 Den første store "kommentarfelt" -gaten var vel Kremmerhuset? Den lignet litt på Beckmann, noen skrev kritisk på Kremmerhuset sin Instagram om dårlig valg av influenser, forskjellen var at Kremmerhuset selv gikk aktivt inn og slettet kommentarer etterhvert, noe som provoserte potensielle kunder enda mer. Eriksens var hjertelig til stede i diskusjonen, de gikk bla. inn på profilen til én av de som hadde kommentert og ba vedkommende rimelig tydelig om å ikke uttale seg om eksponering av barn, fordi hun hadde åpen profil og et par, tre bilder av sitt nokså store barn på kontoen sin, med et par hundre følgere. Det er på en måte der de har kjørt seg fast nå, så fort de knytter seg til en solid og ellers godt likt merkevare, vil annonsørens kunder si tydelig i fra at de ikke liker det, og hvorfor. For å beskytte seg selv, vil de fleste gjøre som Beckmann og Kremmerhuset, og nå nylig Makeup Mekka, slette for harde livet og stenge kommentarfeltet. Som kritiske forbrukere vil vi nok aldri få "gleden" av å se en annonsør si høyt at de tok et dårlig valg, det blir nok generelle vendinger som "takk for engasjementet, vi skal ta en runde på rutiner omkring influensersamarbeid, det er viktig for oss å nå ut til mange med tilbudene våre, derfor, bla, bla". Men det rent konkrete resultatet vil jo være at de lar være å kjøpe synlighet hos Treasures AS. Det er ikke en markedssjef i verden som vil betale for å få storm av rasende kunder i kommentarfeltet sitt. Dermed er de litt stuck med de små og ukjente annonsørene, Fotoknutsen som aldri til dags dato kan ha solgt noe til fullpris med alle rabattkodene de har liggende overalt, og de gigantiske ultrafast fashion- kjedene som spyr ut "moteklær" i polyester som vi stort sett ser én gang, filmet med vidvinkellinse i en smal gang på Kulåsen. 36 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå