Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Carrie_S skrev (2 minutter siden):

Noe har de tjent på dette. I følge PureHelp hadde Netfit AS driftsinntekter på 156 000 kr i fjor. Tilsvarende hadde selve bloggbedriften inntekter på 2,4 millioner kroner. Regnskapene til begge bedriftene er offentlige. 

Men jeg mener å huske at opp mot 30 % av Treasures sin inntekt var i utestående fordringer, altså fakturaer de hadde sendt ut som ikke var betalt ved årsskiftet? Det er jo rimelig drøyt? Er det fakturaer a la den som @FruJohansen fikk, altså en tullete fakturering som ikke hadde rot i virkeligheten? Det er jo ingen tvil om at CBE ikke har mer enn et par annonsesamarbeid i måneden, og det er jo heller ingen tvil om at forbruket deres har gått ned med piratkopi-vesker, billige charterbilletter fra Sverige på nattestid og Tyrkiaferie i svigerforeldrenes leilighet. For ikke å snakke om at den hjemmeværende eks-toppidrettsutøveren omsider har begynt å reklamere (om enn noe ubehjelpelig) for sine tjenester.

• Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrie_S skrev (21 minutter siden):

Det kan ikke jeg tenke meg heller. Målgruppen hennes er vel 30 +. Hvorvidt hun når målgruppen er en annen sak, men hun er jo ikke en som henvender seg til unge. 

Jeg synes intensjonen bak denne prisen er god, men som det ble nevnt da Sophie Elise vant så kan man ikke slå ettertrykkelig fast at det er unge som har nominert og stemt frem da det ikke er noen kontroll over hvem som stemmer. I Sophie Elises tilfelle ble det også kjørt nominasjonskampanjer. Jeg så flere voksne damer kommentere i kommentarfelt på Facebook at de hadde nominert og så stemt på henne. Da mister dessverre prisen litt av sin viktige verdi, og kan derfor ikke tas til inntekt for noe. 

Det du skriver er bare nok en måte for gullbarbie-vinnere å ikke ta ansvar på. Men stemmemåten ble vel endret i februar 2022:

"Mariero sier at Press aldri før har fått kritikk for stemmesystemet. I år har de likevel tatt grep for å unngå at stemmedebatten overskygger det de mener prisutdelingen egentlig bør handle om. I år må derfor alle som vil stemme verifisere seg gjennom Vipps."

https://www.vg.no/rampelys/i/v5yRal/disse-kan-vinne-aarets-gullbarbie

Det er vel også Press (ungdomsorganisasjonen til Redd Barna) som presenterer de 3 kandidatene som det skal stemmes på.

Edit: Jeg er forresten helt enig i at CBE både er for gammel og for uaktuell/ukjent for denne prisen. For ti år siden så hadde fotballfrue derimot vært høyaktuell. Men nå, når f eks kanalen "OnlyFans" er en av de nominerte, så blir det for dumt å komme drassende med en veteranblogger som får 1500 likes i snitt på bildene sine.

Endret av Rastebenk
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rastebenk said:

Men jeg mener å huske at opp mot 30 % av Treasures sin inntekt var i utestående fordringer, altså fakturaer de hadde sendt ut som ikke var betalt ved årsskiftet? Det er jo rimelig drøyt? Er det fakturaer a la den som @FruJohansen fikk, altså en tullete fakturering som ikke hadde rot i virkeligheten? Det er jo ingen tvil om at CBE ikke har mer enn et par annonsesamarbeid i måneden, og det er jo heller ingen tvil om at forbruket deres har gått ned med piratkopi-vesker, billige charterbilletter fra Sverige på nattestid og Tyrkiaferie i svigerforeldrenes leilighet. For ikke å snakke om at den hjemmeværende eks-toppidrettsutøveren omsider har begynt å reklamere (om enn noe ubehjelpelig) for sine tjenester.

Kundefordringer er på 706 k, så det betyr fortsatt at det har gått inn nærmere 1,7 mill i inntekter til firmaet. 
De andre tallene (som likviditetsgrad osv) viser også et lønnsomt firma. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rastebenk said:

Det du skriver er bare nok en måte for gullbarbie-vinnere å ikke ta ansvar på. Men stemmemåten ble vel endret i februar 2022:

"Mariero sier at Press aldri før har fått kritikk for stemmesystemet. I år har de likevel tatt grep for å unngå at stemmedebatten overskygger det de mener prisutdelingen egentlig bør handle om. I år må derfor alle som vil stemme verifisere seg gjennom Vipps."

Det er vel også Press (ungdomsorganisasjonen til Redd Barna) som presenterer de 3 kandidatene som skal stemmes på.

Edit: Jeg er forresten helt enig i at CBE både er for gammel og for uaktuell/ukjent for denne prisen. For ti år siden så hadde hun derimot vært høyaktuell. Når f eks kanalen "OnlyFans" er en av de nominerte, så blir det for dumt å komme drassende med en veteranblogger som får 1500 likes i snitt på bildene sine.

Det er i så fall en helt legitim innvending mot prisen. De har heller ikke tatt noen grep for å stemme, slik de hevder. Jeg gikk inn for å teste nå, og oppga noe helt random, Skrev så inn fiktivt navn, fiktivt alder og fiktiv epost og fikk som svar "Takk for din nominasjon", 

Press presenterer de som skal stemmes på, men det er jo blant de som har fått mest nominasjoner innledingsvis. Som sagt, prisens intensjon er god, men utvelgelsen gjøres på en sånn måte at den ikke kan tillegges noen verdi. Jeg kjenner flere i presse-Norge og ingen der tar denne prisen seriøst nettopp pga at hvem som helst kan nominere og stemme - og kan stemme flere ganger.  Det er kanskje unges pris i navnet, men innlegg på nett (som eks tidligere i denne tråden) viser at også voksne damer engasjerer seg i nominasjon og stemmegiving og da er ikke lenger prisens intensjon oppfylt. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (51 minutter siden):

Det er i så fall en helt legitim innvending mot prisen. De har heller ikke tatt noen grep for å stemme, slik de hevder. Jeg gikk inn for å teste nå, og oppga noe helt random, Skrev så inn fiktivt navn, fiktivt alder og fiktiv epost og fikk som svar "Takk for din nominasjon", 

Press presenterer de som skal stemmes på, men det er jo blant de som har fått mest nominasjoner innledingsvis. Som sagt, prisens intensjon er god, men utvelgelsen gjøres på en sånn måte at den ikke kan tillegges noen verdi. Jeg kjenner flere i presse-Norge og ingen der tar denne prisen seriøst nettopp pga at hvem som helst kan nominere og stemme - og kan stemme flere ganger.  Det er kanskje unges pris i navnet, men innlegg på nett (som eks tidligere i denne tråden) viser at også voksne damer engasjerer seg i nominasjon og stemmegiving og da er ikke lenger prisens intensjon oppfylt. 

Jeg prøvde det samme og du har rett, man trenger ikke å verifisere seg selv mot Vipps. Så dumt at de ikke gjennomførte den ordningen, for de som er best på å få unge til å føle seg verst trenger virkelig ikke unnskyldninger for å la være å forholde seg til resultatet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (1 time siden):

Noe har de tjent på dette. I følge PureHelp hadde Netfit AS driftsinntekter på 156 000 kr i fjor. Tilsvarende hadde selve bloggbedriften inntekter på 2,4 millioner kroner. Regnskapene til begge bedriftene er offentlige. 

Netfit har hatt noen annonsesamarbeid med leverandører av treningsklær bl. a (tror jeg) Med luftslott mener jeg mer at det aldri har blitt noe av hverken app, skreddersydde treningsopplegg osv. 

Og ingenting skjedde på nettsiden. 

https://www.netfit.no/

Vet ikke hvor lenge det har stått: "Get ready, something really cool is coming soon" på siden jeg. 

Netfit forble med bilder av egentrening. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/v5yRal/disse-kan-vinne-aarets-gullbarbie

Det er vel også Press (ungdomsorganisasjonen til Redd Barna) som presenterer de 3 kandidatene som det skal stemmes på.

Edit: Jeg er forresten helt enig i at CBE både er for gammel og for uaktuell/ukjent for denne prisen. For ti år siden så hadde fotballfrue derimot vært høyaktuell. Men nå, når f eks kanalen "OnlyFans" er en av de nominerte, så blir det for dumt å komme drassende med en veteranblogger som får 1500 likes i snitt på bildene sine.

Oi. Dette visste jeg ikke, så utrolig dumt at det er sånn. Jeg er i målgruppen og nominerte en i går, man må jo skrive alder osv - så jeg tenkte kanskje at de filtrerer bort de som er over "aldersgrensen", men da forstår jeg jo hvorfor denne prisen har blitt tatt så lite seriøst. Sophie Elise gikk jo ut når hun fikk den, og sa at det bare var kritikere - og da kan jeg godt forstå hvorfor den ikke blir tatt så seriøst.. Kjente jeg ble litt trist av det. Håper de fikser opp i det. 

Og jeg er også enig i at CBE ikke er i målgruppen til «gullbarbie», hun har ikke unge mennesker som følgerskare - eller målgruppe. Finnes påvirkere der ute som er mye "verre" enn CBE, CBE de en versting på eksponering av barn og thinspo etc, men jeg vil si at Sophie Elise er mye verre iht kroppspress, seksualisering av kvinner og mye mer.

Endret av kraftwerk
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloweenkostymet henner er 100% i tråd med det CBE pleier å fronte på insta, det skal hun ha!  

Fint kostyme men hun klarer jo ikke bevege seg i de høye skoene og den korte """kjolen""".

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Sugar&Spice skrev (3 minutter siden):

Halloweenkostymet henner er 100% i tråd med det CBE pleier å fronte på insta, det skal hun ha!  

Fint kostyme men hun klarer jo ikke bevege seg i de høye skoene og den korte """kjolen""".

Selveste fjolla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (5 minutter siden):

Det viktigste er å vise mest mulig hud og kropp. Det slår aldri feil. 

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens andre småbarnsforeldre pynter sine egne små til Halloween  er herr og fru i byen og leker sexy. Det er så platt, pinlig og latterlig. 

• Liker 38
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 22.10.2022 den 19.29):

Vel, de brukte henne ikke i årets kampanje. Ett av etterhvert mange samarbeid som har blitt avsluttet for Treasures AS. Forbrukermakt virker. Eller kanskje de syntes det var like teit som meg å møte opp på stranda i hvite klær med medbrakt søppel for en kampanje som handlet om å rydde i naturen? 

Her har vi til og med en tørr pappeske fra en nettbutikk, hvor sannsynlig er det å finne det i fjæra?

1809695728_Skjermbilde2022-10-22kl_19_28_02.png.611c95ee7f90a40d1b8e26e876f93c55.png

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/09/11/coop-rydder-norge/

Oii hva er fokuset her da? Rompa eller søpla👀?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunfl0wer

Jeg synes hun ser nydelig ut i kostymet sitt🧚‍♀️

Og så klart får hun kritikk for å kle seg som hun gjør. Kjempe unikt at folk kler seg sexy på halloween😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Mens andre småbarnsforeldre pynter sine egne små til Halloween  er herr og fru i byen og leker sexy. Det er så platt, pinlig og latterlig. 

Så de voksnes Haloween ble prioritert over barnas? 

Jeg forstår at man ikke alltid KAN prioritere barna, men at bryllup med lang påfallende frokost+trening velges over bursdag og sexy by-Halloween prioriteres over at barna får gå selv (i alderen de er er det absolutt forventet blandt jevnaldrende) syntes jeg er fryktelig trist. Og ikke minst at foreldrene ikke gleder seg nok over barnas glede til å ønske å være sammen med dem. Mitt høydepunkt i dag var når minsten kolspset fornøyd og sliten og jeg måtte være ham i seng. Tenk å gå glipp av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kult med folk som faktisk kler seg ut på Halloween og ikke har behov for å være «deilig og avkledd» også denne dagen. Utrolig forutsigbart da.  

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sunfl0wer skrev (18 minutter siden):

Jeg synes hun ser nydelig ut i kostymet sitt🧚‍♀️

Og så klart får hun kritikk for å kle seg som hun gjør. Kjempe unikt at folk kler seg sexy på halloween😅 

Ikke så normalt for småbarnsforeldre som skal ut å gå «knask eller knep» med barna, men det høres ut som at fruen ditcha ungene, til fordel for en IG-photoshoot i selveste Særp 🤣. Vil vel egentlig ikke si at det er særlig vanlig å kle seg ut «sexy» på Halloween lengre, dette var vel veldig inn i 2009-2015 kanskje, men det er ganske ut ser jeg. Nå er det mye mer utvalg og fokus på  "profesjonell" sminke og kle seg ut som forskjellige karakterer/mennesker, akkurat som i USA. Når jeg var 18/19 år kledde jeg meg ut sexy på Halloween, men hadde ikke gjort det nå som jeg er 29 år. Personlig syntes jeg det er ganske tacky og kleint når man ikke lenger er ungdom/tenåring som skal på fylla, og hadde jeg hatt barn så hadde jeg selvfølgelig gått ute med de 😊

• Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (11 minutter siden):

Det er så kult med folk som faktisk kler seg ut på Halloween og ikke har behov for å være «deilig og avkledd» også denne dagen. Utrolig forutsigbart da.  

Ettersom det jeg har fått med meg, så er det ikke særlig inn å kle seg mest "sexy" på Halloween lengre. Og slik har det vært en del år allerede, men helt ærlig forventer jeg ikke noe annet av fruen. Hun  følger åpenbart ikke med i tiden, virker som hun er stuck i 2010.

Endret av kraftwerk
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jo Halloween feiret med barna hjemme en ukes tid og forventningene bygget opp, så hvorfor ikke tilbringe selve hoveddagen på voksenfest.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...