Gjest Hoppetau Skrevet 20. september 2022 #68781 Del Skrevet 20. september 2022 Marsh skrev (1 minutt siden): Postet, skulle det stå. Og ingen trenger vel å vite hvilket sykehus de er på, men det legger hun ut, og bildet av kaffekoppen kom som bestilt.... Ingen hadde heller trengt å vite antall dager innlagt. Det leder bare til spekulasjoner og fisking etter sympati. Hadde vært bedre med den første posten og så at det var helt stillt til de var tilbake til normalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 20. september 2022 #68782 Del Skrevet 20. september 2022 Hallepalle2 skrev (9 timer siden): Det er jo bare forferdelig for begge to! En feil Caroline aldri kommer til å gjøre igjen. Jeg syns ikke at det skal kritiseres, vi har alle tabbet oss ut. Forskjellen på de stakkars influenserne er jo at de gjør det for hele verden. Jo det synes jeg faktisk kan kritiseres, for det sier jo alt om Caroline. For giddelaus til å lese hele teksten/innlegget før hun skal gratulere. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 20. september 2022 #68783 Del Skrevet 20. september 2022 Marsh skrev (28 minutter siden): Postet, skulle det stå. Og ingen trenger vel å vite hvilket sykehus de er på, men det legger hun ut, og bildet av kaffekoppen kom som bestilt.... Enig, ingen trengte å få den type informasjon av daglig leder som åpenbart ikke ser hva som er delbart innhold på sin offentlige konto. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 20. september 2022 #68784 Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Ser mange henger seg opp i at hun trener mens en av ungene er innlagt, og kan dermed opplyse at Kalnesskogen og idrettsbanen ligger kun et steinkast fra sykehuset. Og ingenting er bedre enn å få frisk luft for å lufte hodet sitt når man er innlagt. Men forsvarer ikke vinkelen på nevnte bilder. Hun kunne ha gjort dette så mye bedre enn å vise den "normale" magen sin 24/7! Endret 20. september 2022 av Pæddan 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg #68785 Del Skrevet 20. september 2022 Lafamiglia skrev (12 timer siden): Det er veldig lite oppskrifter på normal mat. Og nei, pinneisen fra butikken har slettes ikke normal kvalitet. Hadde hun heller postet oppskrifter på hjemmelaget iskrem, eller vist frem at hun spiser is fra småskalaprodusenter som har fokus på kvalitet, ville det vært totalt annerledes. Stort sett så fronter hun bare dritt som har nix og nada å tilføre kroppen. Derfor blir også kommentaren om dårlig mat på sykehuset veldig merkelig. Tipper den er uendelig mye bedre enn det hun vanligvis får i seg. Enig i at det er veldig lite vanlig og inspirerende mat. Før så hadde hun fast oppskrifts-onsdag f.eks. Ett par av de gamle oppskriftene fra bloggen, fra den tiden jeg fulgte henne, er favoritter her i huset. Den ene tror jeg hun kalte «lasagne med en tvist» og den andre er ei lakseoppskrift med brie og fikenmarmelade På sykehus er det som oftest standard husmannskost med brød eller knekkebrød til frokost, med div pålegg og f.eks agurk, tomat eller paprika. Juice, melk (man kan be om uten laktose hvis man ikke tåler laktose eller melkefri som havremelk hvis man ikke tåler melkeprotein eller er veganer). Lunsj varierer fra sykehus til sykehus, her jeg bor er det et varmt, enkelt måltid til lunsj, f.eks suppe. Men man kan også be om brød/knekkebrød hvis man ikke har lyst på varm lunsj. Middag rundt kl 16; alt fra fisk, kjøtt med poteter og grønnsaker, pasta, div kyllingretter. Til kvelds får man tilbud om ett lett måltd. Alltid frukt fremme man kan forsyne seg av, Sett bort i fra at enkelte sykehus henger igjen med middag i 13-14 tida så er dette det gjengse kosthold på norske sykehus med mindre man har ønskekost (forbeholdt veldig syke pasienter med lavt matinntak og matlyst) eller spesialkost ved allergier eller religion. Dette er langt i fra et dårlig kosthold. Bare pga man har karbohydrat-angst eller fikse ideer rundt hva som er sunt eller ikke så blir det helt feil av en influencer med så stor følgemasse å gå ut å si at hun har fått dårlig kosthold på sykehuset når den maten hun har fått er ett helt vanlig kosthold Å proppe kroppen med div pulver og shakes er i allefall ikke sunt. 42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 20. september 2022 #68786 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg synes CBE håndterer sykehusinnleggelsen flott. At hun tar seg en pause og trener litt mens barnet er på sykehus, synes jeg ikke er noe å henge seg opp i. At hun poster bilder av det, og av kaffekoppen sin, synes jeg heller ikke er så mye å henge seg opp i. CBE har, enten man liker det eller ikke, følgere, som daglig har fulgt livet hennes siden hun var en av de største bloggerene i Norge, og jeg vil tro at mange av disse sikkert har sendt henne DM på Instagram, spurt hvordan det går og kanskje til og med etterlyst oppdateringer (for Gud forby at hun nå tar seg noen dager med fri for å være med datteren sin), og for å slippe spekulasjoner, meldinger og kommentarer, så poster hun et og annet bilde om ting som ikke bare er sykehus. Jeg er ikke en fan av CBE, og synes mye av kritikken hun får, spesielt den som handler om eksponering av barn, er velfortjent. Men akkurat her, i denne settingen, synes jeg ikke det er noe å kritisere henne for. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 20. september 2022 #68787 Del Skrevet 20. september 2022 skruf skrev (6 minutter siden): Enig i at det er veldig lite vanlig og inspirerende mat. Før så hadde hun fast oppskrifts-onsdag f.eks. Ett par av de gamle oppskriftene fra bloggen, fra den tiden jeg fulgte henne, er favoritter her i huset. Den ene tror jeg hun kalte «lasagne med en tvist» og den andre er ei lakseoppskrift med brie og fikenmarmelade På sykehus er det som oftest standard husmannskost med brød eller knekkebrød til frokost, med div pålegg og f.eks agurk, tomat eller paprika. Juice, melk (man kan be om uten laktose hvis man ikke tåler laktose eller melkefri som havremelk hvis man ikke tåler melkeprotein eller er veganer). Lunsj varierer fra sykehus til sykehus, her jeg bor er det et varmt, enkelt måltid til lunsj, f.eks suppe. Men man kan også be om brød/knekkebrød hvis man ikke har lyst på varm lunsj. Middag rundt kl 16; alt fra fisk, kjøtt med poteter og grønnsaker, pasta, div kyllingretter. Til kvelds får man tilbud om ett lett måltd. Alltid frukt fremme man kan forsyne seg av, Sett bort i fra at enkelte sykehus henger igjen med middag i 13-14 tida så er dette det gjengse kosthold på norske sykehus med mindre man har ønskekost (forbeholdt veldig syke pasienter med lavt matinntak og matlyst) eller spesialkost ved allergier eller religion. Dette er langt i fra et dårlig kosthold. Bare pga man har karbohydrat-angst eller fikse ideer rundt hva som er sunt eller ikke så blir det helt feil av en influencer med så stor følgemasse å gå ut å si at hun har fått dårlig kosthold på sykehuset når den maten hun har fått er ett helt vanlig kosthold Å proppe kroppen med div pulver og shakes er i allefall ikke sunt. Jeg tror faktisk ikke det var sykehusmaten hun mente var dårlig mat. Når jeg har hatt noen av mine nærmeste innlagt har jeg levd av maten i Narvesen... Det har vært ting som har gjort at det ble vanskelig å følge normale måltider på avdelingen, og boller og hotdog har blitt redningen. Tror ikke engang CBE vil kalle skiver med leverpostei for dårlig mat. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 20. september 2022 #68788 Del Skrevet 20. september 2022 Som influenser, hvor inntekten styres av hva man legger ut i sosiale medier, er det sannsynligvis vanskelig å balansere behovet for å forklare hvorfor man uteblir, og å skjerme om det private. Folks nysgjerrighet er stor (særlig fordi hele familien har blitt publikums «eiendom»), annonsørene kan bli gretne over manglende oppfølging, og det emosjonelle knyttet til skader og sykdom i familien kan være vanskelig å takle. CBE er kanskje den som har ansvaret for å skaffe inntekt til familien? I så fall bør det ringe noen bjeller hos den andre eieren av Treasures, at det er på tide å få ut fingeren og bidra til en trygg økonomi. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 20. september 2022 #68789 Del Skrevet 20. september 2022 Lafamiglia skrev (14 timer siden): Det er veldig lite oppskrifter på normal mat. Og nei, pinneisen fra butikken har slettes ikke normal kvalitet. Hadde hun heller postet oppskrifter på hjemmelaget iskrem, eller vist frem at hun spiser is fra småskalaprodusenter som har fokus på kvalitet, ville det vært totalt annerledes. Stort sett så fronter hun bare dritt som har nix og nada å tilføre kroppen. Derfor blir også kommentaren om dårlig mat på sykehuset veldig merkelig. Tipper den er uendelig mye bedre enn det hun vanligvis får i seg. Greia er vel at CBE har fått for seg at "visse typer" mat er "nei" mat. Dermed skaper hun et veldig tullete blikk, av kosthold/sunn mat i kanalen. Iskrem fra butikken og Freia melkesjokolade får gratis reklame i kanalen, men brødskive skal man holde seg laaang unna 😂 (satt på spissen). Så det viser jo at hun ikke har så mye peiling, egentlig. Hun har gjort seg opp en personlig mening - og formidler den som en type fasit. Nå er jeg aldri på IG, men jeg likte godt hennes "oppskrift onsdag" på bloggen. Og har prøvd flere oppskrifter og har vært fornøyd med de, faktisk lagd de flere ganger også. FruRosa skrev (14 timer siden): Sånn går det når man ikke gidder å se på begge bildene og/eller lese teksten! Skjermdumper for dokumentasjon: Uff - stakkars Noor 😳. Dette er jo bare utrolig pinlig. Er de to gode venninner? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 20. september 2022 #68790 Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Pust skrev (57 minutter siden): Som influenser, hvor inntekten styres av hva man legger ut i sosiale medier, er det sannsynligvis vanskelig å balansere behovet for å forklare hvorfor man uteblir, og å skjerme om det private. Folks nysgjerrighet er stor (særlig fordi hele familien har blitt publikums «eiendom»), annonsørene kan bli gretne over manglende oppfølging, og det emosjonelle knyttet til skader og sykdom i familien kan være vanskelig å takle. CBE er kanskje den som har ansvaret for å skaffe inntekt til familien? I så fall bør det ringe noen bjeller hos den andre eieren av Treasures, at det er på tide å få ut fingeren og bidra til en trygg økonomi. Det kommer nok ikke til å skje. Jeg anser LKE som en såpass stolt og arrogant mann, at han kommer ikke til å "legge seg" på linje - med resten av befolkningen. Han er jo "fotballstjerne", han kan ikke få seg en vanlig jobb. Ser for meg at CBE gjør alt hun kan for å holde bedriften gående, nettopp pga dette med LKE. Han skal få dyrke hobby, prøve å få noen å "coatche" - imens CBE må selge kropp og fjortisklær for å få mat på bordet. Det er slik jeg oppfatter det ihvertfall. Ting kan sikkert vært annerledes, men jeg tolker forholdet som svært skjevfordelt og som en usunn maktbalanse. Når han valgte å slutte med fotball, og ble med i selskapet hennes - så gikk skuta nedover allerede der. Så han har ikke bidratt med noe særlig positiv utvikling, samtidig som hun har gått med på å gjøre det han vil og foreslår. Endret 20. september 2022 av kraftwerk 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 20. september 2022 #68791 Del Skrevet 20. september 2022 Pust skrev (1 time siden): Som influenser, hvor inntekten styres av hva man legger ut i sosiale medier, er det sannsynligvis vanskelig å balansere behovet for å forklare hvorfor man uteblir, og å skjerme om det private. Folks nysgjerrighet er stor (særlig fordi hele familien har blitt publikums «eiendom»), annonsørene kan bli gretne over manglende oppfølging, og det emosjonelle knyttet til skader og sykdom i familien kan være vanskelig å takle. CBE er kanskje den som har ansvaret for å skaffe inntekt til familien? I så fall bør det ringe noen bjeller hos den andre eieren av Treasures, at det er på tide å få ut fingeren og bidra til en trygg økonomi. Men det et jo unektelig fadese å ikke ha en del bilder/innlegg liggende, som kan postes på IG i slike tider. Ikke alt MÅ være tatt der og da, tross alt. Som f eks treningsinspirasjon eller matoppskrifter på Reels, slik som Fitfocus produseres i bøtter og spann hver eneste uke (selv om Fitfocus er den eneste ansatte i sitt firma). Det er jo to funksjonsfriske, voksne mennesker som er fulltidsansatt i reklamebedriften Treasures AS. Og den ene fulltidsansatte driver i tillegg kun på med egne hobbyer, selv på bekostning av at levebrødet/reklamekanalen står brakk. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 20. september 2022 #68792 Del Skrevet 20. september 2022 Pæddan skrev (3 timer siden): Ser mange henger seg opp i at hun trener mens en av ungene er innlagt, og kan dermed opplyse at Kalnesskogen og idrettsbanen ligger kun et steinkast fra sykehuset. Og ingenting er bedre enn å få frisk luft for å lufte hodet sitt når man er innlagt. Men forsvarer ikke vinkelen på nevnte bilder. Hun kunne ha gjort dette så mye bedre enn å vise den "normale" magen sin 24/7! Men TRENGER hun å poste bilder i det hele tatt? Med barn på sykehus hadde jeg fått fri fra jobben, ingen hadde forventet at jeg skulle stille opplagt, med eller uten magemuskler. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Izibelli Skrevet 20. september 2022 #68793 Del Skrevet 20. september 2022 Hvor har hun skrevet at sykehuset har drittmat? Hun har sagt att hun har spist elendig, de kan ha bestilt take away og spist «dritt» mat på den måten! Ikke vri alt hun skriver! Har selv hatt ett barn på sykehus i 4 uker, og maten der er dritt om man ikke er ekstremt glad i husmannskost og brød! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 20. september 2022 #68794 Del Skrevet 20. september 2022 13 minutter siden, Izibelli said: Hvor har hun skrevet at sykehuset har drittmat? Hun har sagt att hun har spist elendig, de kan ha bestilt take away og spist «dritt» mat på den måten! Ikke vri alt hun skriver! Har selv hatt ett barn på sykehus i 4 uker, og maten der er dritt om man ikke er ekstremt glad i husmannskost og brød! Mat er vel ikke pr def dritt fordi om det ikke er det man er mest glad i. Høres mer ut som det burde betegnes som kresenhet 26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 20. september 2022 #68795 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg er faktisk delvis enig i det enkelte skriver nå, det er ikke så mye å "ta" dem på her altså. Når det gjelder det med gratulasjonen på insta, så er det lett å trakke i salaten på SoMe. En i nær relasjon til meg, døde like før en rund dag. På bursdagen hennes var det sikkert 100 gratulasjoner, selv om damen så vidt hadde vært død noen dager. Det hele ble helt absurd til slutt. Skjønner godt at CBE misforstod kontekst med det første bildet der, men ja, det lønner seg å lese teksten. Virker som om hun slettet det fort, og hun var virkelig ikke den eneste som gjorde det. Sånn. Det tror jeg var min første forsvarstale til CBE noen sinne 😀 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 20. september 2022 #68796 Del Skrevet 20. september 2022 Marsh skrev (4 timer siden): Men TRENGER hun å poste bilder i det hele tatt? Med barn på sykehus hadde jeg fått fri fra jobben, ingen hadde forventet at jeg skulle stille opplagt, med eller uten magemuskler. Dette er jeg helt enig i. Som forelder er det ikke normalt at man poster på sosiale medier at noen er på sykehus. I tillegg skulle man tro hun gjør noe eksepsjonelt som forelder når man er sammen med barnet på sykehuset. Noe som er helt selvsagt for de fleste må Caroline Berg Eriksen ha skryt for. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 20. september 2022 #68797 Del Skrevet 20. september 2022 Uansett hva CBE gjør, eller ikke gjør, så vil det være feil i noens øyner😅 er ikke lett å være influencer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 20. september 2022 #68798 Del Skrevet 20. september 2022 Fint for henne at hun har en jobb der hun uten problemer kan tilbringe tid med barnet sitt. Ingen arbeidsplass som får problemer fordi nettopp HUN er plutselig er borte flere dager i strekk. Ikke noe hektisk jag for å få fatt i en erstatter, ingen som ringer og maser om når hun er tilbake. Ikke nok med det - mannen er i samme situasjon. Vil tro han tar seg av det andre barnet, hund og hjem. Sykehuset ligger nært, de kan bytte på å være der. Aldri hyggelig med barn på sykehus, men sammenliknet med de aller fleste andre må jo dette gå greit. De får kanskje ikke løpt like mange mil som vanlig, men det får gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Curie Skrevet 20. september 2022 #68799 Del Skrevet 20. september 2022 Izibelli skrev (4 timer siden): Hvor har hun skrevet at sykehuset har drittmat? Hun har sagt att hun har spist elendig, de kan ha bestilt take away og spist «dritt» mat på den måten! Ikke vri alt hun skriver! Har selv hatt ett barn på sykehus i 4 uker, og maten der er dritt om man ikke er ekstremt glad i husmannskost og brød! Ja hvor har hun skrevet det? Hvis hun ikke har skrevet dette, så er det nok et pinlig eksempel på usannheter og forvrengning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Curie Skrevet 20. september 2022 #68800 Del Skrevet 20. september 2022 Finlay skrev (10 minutter siden): Fint for henne at hun har en jobb der hun uten problemer kan tilbringe tid med barnet sitt. Ingen arbeidsplass som får problemer fordi nettopp HUN er plutselig er borte flere dager i strekk. Ikke noe hektisk jag for å få fatt i en erstatter, ingen som ringer og maser om når hun er tilbake. Ikke nok med det - mannen er i samme situasjon. Vil tro han tar seg av det andre barnet, hund og hjem. Sykehuset ligger nært, de kan bytte på å være der. Aldri hyggelig med barn på sykehus, men sammenliknet med de aller fleste andre må jo dette gå greit. De får kanskje ikke løpt like mange mil som vanlig, men det får gå. Gud hjelpe meg så smålig. Helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå