Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

skruf skrev (27 minutter siden):

Jeg har en pysjamas/onsie som jeg liker veldig godt. Den er ganske pen også. Og jeg føler meg fin i den,

Siden jeg liker den,  er det da greit å bruke den i bryllup? Eller bør jeg heller følge skikk og bruk og etikette og kle meg i noe mere sømmelig i ett bryllup, dåp eller konfirmasjon?

https://www.nettavisen.no/livsstil/mote/dette-betyr-kleskodene-i-bryllupsinvitasjonen/s/12-95-3424137598

https://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/her-er-de-verste-motetabbene-du-gjor-som-bryllupsgjest-2597576

Har du hørt om dresskode ifm bryllup? Galla, smoking, mørk dress? Og at man ikke skal ha nakne skuldre inne i kirken i ett kirkelig bryllup men dekke seg til?

Jeg syns ikke det ville vært passende, men om du velger det greit for meg. Hadde ikke ødelagt mitt bryllup. 
Syns det er veldig spesielt å sammenligne en pysjamas med en kjole som andre mener ikke var kledelig på henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (32 minutter siden):

Jeg har en pysjamas/onsie som jeg liker veldig godt. Den er ganske pen også. Og jeg føler meg fin i den,

Siden jeg liker den,  er det da greit å bruke den i bryllup? Eller bør jeg heller følge skikk og bruk og etikette og kle meg i noe mere sømmelig i ett bryllup, dåp eller konfirmasjon?

https://www.nettavisen.no/livsstil/mote/dette-betyr-kleskodene-i-bryllupsinvitasjonen/s/12-95-3424137598

https://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/her-er-de-verste-motetabbene-du-gjor-som-bryllupsgjest-2597576

Har du hørt om dresskode ifm bryllup? Galla, smoking, mørk dress? Og at man ikke skal ha nakne skuldre inne i kirken i ett kirkelig bryllup men dekke seg til?

Ja, vet du dresskoden i bryllupet? Og dekke seg til i kirken er vel litt vel gammeldags. Det har jeg faktisk aldri hørt om. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (20 minutter siden):

Bedriften kan påvirkes av at følgerne ikke lengre finner hennes interessant eller inspirerende? 

Hennes rolle er jo nettopp å påvirke og inspirere. I dette tilfellet velger hun en kjole som ikke sitter pent på henne. Som ser mest ut som hun har presset seg nedi, og tatt glidelåsen igjen mens hun holdt pusten og kan rakne i sømmen om hun nyser. Bysten ser ut som den vippe frem hvert øyeblikk. Flere her inne har reagert på hennes valg av kjole og jeg vil tro at de er ikke de eneste. 

Jeg mener at man skal kle seg pent i et bryllup, med mindre invitasjonen tilsier noe annet. Med pent så mener jeg at klærne i det minste skal passe, så får smaken være som baken. La oss snu på det, og se på herrebekledning, kanskje du forstår poenget til folk her litt bedre: 

Eksempel: "kleskode mørk dress": En mann er ikke pent kledd om han kommer i den mørke konfirmasjonsdressen, som passet en gang på 90tallet, men som er altfor trang idag, med for korte ermer, knapper som sprenger over magen, for kort bukse som havner midt på leggen som strammer så hardt over rumpa at man ser trådene i sømmen. Han har følgt kleeskoden mørk dress men er fremdeles ikke pent kledd.

Altså det får nå være opp til hver enkelt og så ille var ikke den kjolen at den kan sammenlignes med en dress med alt for korte ermer eller en pysjamas. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuvas skrev (7 timer siden):

Jeg skrev at « det kan jo virke som mange er sjalu». Forstår jo at ikke alle er det. Men jeg får inntrykk av det, når det kommenteres på en nedlatende måte om klær hun går i, hva slags innhold hun poster( da tenker jeg ikke på barna), hvor mange/lite likes hun får, hvordan hun velger å feriere, hvordan stil hun har hjemme. Det er helt greit å diskutere disse temaene, på en nøytral måte, det er vel derfor vi er her. Men, det er måten enkelte skriver det på, og enkelte kommentaren, som gjør at det for MEG kan virke som sjalusi. Når det er sagt, så er det mye fin debatt her, og konstruktiv kritikk, er jo derfor jeg leser her. Men, at denne tråden kan oppfattes som någet giftig, hvis du ikke har lest jevnlig over flere sider? Absolutt! #minmening

Sjalu: https://naob.no/ordbok/sjalu - som føler uvilje mot en annen fordi denne nyter gunst eller fordel man selv ønsker å ha (særlig i kjærlighet)

Misunnelig: https://naob.no/ordbok/misunnelig - som føler bitterhet overfor andres hell eller lykke

Endret av mater.sapiens
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (30 minutter siden):

Ja, vet du dresskoden i bryllupet? Og dekke seg til i kirken er vel litt vel gammeldags. Det har jeg faktisk aldri hørt om. 

Å ikke ha bare skuldre i kirken går på respekt. Og veldig velkjent 

At du ikke har hørt om det er litt overraskende, med mindre du er veldig ung.

(t.o.m datteren min på 19 spurte om jeg hadde et sjal hun kunne låne i kirken da hun og klassen var å så på vielsen til læreren deres i sommer…..uten at jeg hadde fortalt henne det) 

Her er ett sitat du kan lese;

Husk å dekke til skuldrene i kirken. Det er det mange som glemmer. Det er kun bruden som får lov til å vise bare skuldre i kirken, sier Schulstad.

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandie skrev (26 minutter siden):

Dette er mobbing og latterliggjøring. 

Jeg har flere ganger kommentert Caroline kritisk, men da går det på ting hun gjør og ikke utseende og antrekk. Hun må få gå i det hun vil, og slank som hun er ser hun bra ut i det meste. Det må vi alle erkjenne.  Selv om flere av hennes antrekk ikke er min smak kan uten problemer tenke at de så bra ut på henne. Den syrinlilla fargen på kjolen er da også helt innafor til et bryllup. Det vet du. 

Nei, hun gjør jo ikke det når hun nesten konsekvent velger for små størrelser. Hun hadde sett smashing ut med rett størrelse og mer classy plagg enn hun ikler seg for tiden (jf. sommerfugltoppen).

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (34 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Fordi jeg synes, og det er min mening - den var alt for trang, den falt ikke fint på hemne, og så er det noe med stil i et bryllup. Dette var ikke stilig slik som jeg ser det, og jeg skjønner ikke den fascinasjonen for disse fjærene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke vi om CBE engang var i noen kirke? Så dette med kjolen blir litt vel spekulativt. Folk har ulik stil. Som influenser kler hun seg jo nærmest snerpete i fht feks Sophie Elise. 

Jeg reagerer mer på at de prioriterer å løpe seg en tur før de haster hjem til bursdagsbarnet som blir 6 år i dag. Fatter ikke den prioriteringen. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (På 9.9.2022 den 14.17):

Man kan jo lure på hva denne fettfobien bunner i. De aller fleste friske kvinner har rundelige former og litt fett her og der. De fleste menn liker det og ønsker seg slike damer. 

Misforstå meg rett, jeg støtter overhodet ikke oppunder denne thinspoen hennes, og hennes tydelige redsel for fett og kalorier. Men jeg synes vi kan holde oss for gode til å sette kroppstyper opp mot hverandre - det er ikke alle damer, meg inkludert, som har runde former og fett her og der. Menn liker meg likevel. Det jeg mener å si er at man bør være forsiktig med å si at den ene kroppstypen er å foretrekke fremfor den andre, vi ser alle ulike ut, og vi er alle fine. Vi kan kritisere poseringer osv, men kropp synes jeg vi kan droppe å sammenligne ☺️ Ikke vondt ment, bare en heads up på at det finnes kvinner som også sliter med å legge på seg, og det er ikke noe hyggeligere å bli omtalt som for «tynn» til at menn foretrekker deg enn at man er for tykk. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (40 minutter siden):

Nå vet jo ikke vi om CBE engang var i noen kirke? Så dette med kjolen blir litt vel spekulativt. Folk har ulik stil. Som influenser kler hun seg jo nærmest snerpete i fht feks Sophie Elise. 

Jeg reagerer mer på at de prioriterer å løpe seg en tur før de haster hjem til bursdagsbarnet som blir 6 år i dag. Fatter ikke den prioriteringen. 

Veldig spesiell prioritering. Var ikke sånn at det var en rask morgentur heller, de dro ikke ut på løpetur før klokka var 13.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så filmen Lars Kristian la ut av Caroline igår, hvor man ser henne bakfra gående ute i den altfor trange kjolen, man ser jo at kjolen er så trang at hun såvidt kan gå?! Skjønner ikke hvordan hun orker å gå i en sånn kjole, spesielt ikke under et bryllup som fort varer noen timer. For å ikke snakke om hvordan det blir å spise i en slik kjole? Bryllup består jo som regel av mye god mat og kaker, for å ikke glemme drikke. 

Dette minner meg om en gang da jeg var i 20 årene og hadde bestilt en for liten kjole på internett som jeg tvang meg i før jeg dro på fest og byen med venninner. Jeg husker kjolen plagde meg hele kvelden og hvor nydelig det var å få den av da jeg kom hjem! :fnise: Så hvis det er sånn hun følte seg igår, noe jeg dessverre tror, så skjønner jeg ikke at hun orker. Hun har jo ikke akkurat få kjoler å velge mellom heller for å si det sånn. 

Også var dette med at kjolen er for liten en ting, men den er også for dristig. Ser jo ut som brystene nesten detter ut og det er jo naturlig med tanke på at kjolen er så liten at de nesten presses ut. Kan ikke være godt å gå med slikt press på brystene hele kvelden ( og sikkert også litt av natten ). 

DF558C2F-E77A-4ADC-97D5-9220663B80F0.jpeg

Endret av NewStart87
La til bilde jeg kommenterer.
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enda en speilselfie. Det går på repeat. Det går i det samme hele tiden, når har de tenkt å tenke nytt? Ser det stadig blir dokumentert synkende tall hos dem, følger de ikke med på dette eller bryr de seg ikke? Hvis de vil fortsette å brødfø seg på måten de gjør nå så er de virkelig på tide å snu skuta, for de er et synkende skip. 

Jeg syntes det er lite med disse to som minner om et par i midten av 30 årene, de virker mer fanget i ungdommen. Vet ikke om det er dette som fort kan skje når man lever i influenser verden? Man følger ikke med i tiden, er mer opptatt av overfladiske ting som  kropp, utseende, fasade og merker. Ting som egentlig burde være lite viktige. Selvfølgelig viktig å ta vare på kroppen sin, men da mener jeg med næringsrik mat og trening hvor kroppen får hvile, ikke små porsjoner mat og maniske økter hvor man forbrenner mest mulig. For å ikke snakke om de stadige treningsskadene som oppstår. Syntes ikke det er sjelden Caroline er syk heller. 

DEFADCBD-7396-4C41-9239-A1ADABB0F047.jpeg

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NewStart87 skrev (1 minutt siden):

Så enda en speilselfie. Det går på repeat. Det går i det samme hele tiden, når har de tenkt å tenke nytt? Ser det stadig blir dokumentert synkende tall hos dem, følger de ikke med på dette eller bryr de seg ikke? Hvis de vil fortsette å brødfø seg på måten de gjør nå så er de virkelig på tide å snu skuta, for de er et synkende skip. 

Jeg syntes det er lite med disse to som minner om et par i midten av 30 årene, de virker mer fanget i ungdommen. Vet ikke om det er dette som fort kan skje når man lever i influenser verden? Man følger ikke med i tiden, er mer opptatt av overfladiske ting som  kropp, utseende, fasade og merker. Ting som egentlig burde være lite viktige. Selvfølgelig viktig å ta vare på kroppen sin, men da mener jeg med næringsrik mat og trening hvor kroppen får hvile, ikke små porsjoner mat og maniske økter hvor man forbrenner mest mulig. For å ikke snakke om de stadige treningsskadene som oppstår. Syntes ikke det er sjelden Caroline er syk heller. 

DEFADCBD-7396-4C41-9239-A1ADABB0F047.jpeg

Dette er liksom voksne folk.. 🤣

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Det er din smak og behag. Cbe likte kjolen. 

Du spurte MEG om hva jeg anså som en fin kjole, gjorde du ikke? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnnePåLande skrev (13 minutter siden):

Dette er liksom voksne folk.. 🤣

Ja, er derfor jeg sier at de ikke oppfører seg som voksne mennesker i midten av 30 årene. De minner mer om oppførselen til noen i starten av 20 årene. Kanskje det er det de ønsker også, på en måte være forever young, men for oss andre på deres alder ( og garantert for mange yngre enn oss også ) blir det bare dumt å se på. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (8 timer siden):

Kjolen sitter ikke akkurat kledelig på enkelte av modellene på nettbutikken heller. Pussig markedsføring, dette ser bare smertefullt ut. 

Jeg syns for øvrig videoen LK la ut av Caroline var morsom, og jeg tror de hadde tjent på å vise den typen selvironisk innhold oftere. 

Bildet er fra nettsiden til butikken som var linket lenger opp. 

Screenshot_20220911-075352_Samsung Internet.jpg

Skal ikke kvinner lengre ha byste????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten provosert over «coachen» i dag, som bare «må» putte inn litt «work» i dag. På tross av sen natt med lite søvn og (muligens) alkohol, men iallefall feiring til langt på natt. 
kan virkelig ikke kroppen da faktisk ha godt av en dag med hvile? Må det på død og liv løpes kilometer etter kilometer?

CBE skriver det var hardt i dag, men tvang seg ut. 
Dette resonerer som sykelig hos meg. Jeg kan ikke forstå at det ikke går an å ta en dag fri. 
La kroppen hvile. Søvn er alfa og omega for vellykket trening. Det burde «coachen» vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...