Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest tullerikke
Inocybe skrev (1 time siden):

Det er høyest aktuelt for livsstilen CBE forfekter. Kvinner med høyt treningspress og lavt energiinntak er i høyrisikosonen for å utvikle beinskjørhet. Ikke kult med beinstruktur som en 70-åring mens man er i tredveårene.

Vi vet jo alle at LKE i form av Lege-Åge ikke anser fravær av menstrasjon som farevarsel overhode. Mens det i den virkelige medisinske verden er et symptom på noe er helt galt. Fravær av menstrasjon -> for lavt østrogen -> dårlig beindannelse. Disclaimer: tror aldri CBE har skrevet om hvorvidt hun har hatt fravær av menstrasjon men LKEs holding til dette medisinske faresignalet er godt dokumentert.

Netfit, CBE og LKE burde framsnakke beinmasseundersøkelse hos legen og fokus på reel fysisk og mental sunnhet i stedet for treningsmani, lavt kaloriinntak, lav fettprosent og den fettklypen de er så fascinert av.

https://www.nrk.no/vestland/line-_27_-trente-sa-hardt-at-ho-vart-beinskjor-1.15655797

Kaller du det menstrasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tullerikke skrev (24 minutter siden):

Kaller du det menstrasjon?

Hva driver den forbaska autocorrect med? 🙈 Rettet opp nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (43 minutter siden):

Da har jeg sendt en saklig Mail til GI og bedt om å avslutte kumdekomtoen min der, i tillegg til at de fjerner meg fra Mail-lista deres da jeg ikke lenger akter å motta tilbud fra de. 

Skrev også at der var utrolig dumt, for jeg har vørt trofast kunde siden de startet opp, har lagt igjen ganske så mye penger opp gjennom årene til de. Senest i sommer brukte jeg nesten 3000kr da jeg trengte nytt sommer-turtøy. I tillegg har jeg ved flere anledninger anbefalt de videre til andre 

Men det er uaktuelt for meg å benytte meg av en nettbutikk som har inngått samarbeid med LKE og CBE. Da i særs LKE med sitt dårlige kvinnesyn (særlig når GI har profilert seg som en bedrift for kvinner som støtter mangfoldet) med en rekke dårlige/uheldige kommentarer om kvinner og kvinnekroppen. Altså, når man måler sin magre kone med ei fettklype…..i tillegg til å også redigere henne enda tynnere, også da hun var gravid…..det sier sitt. De fronter begge thinspo til de grader! Han er direkte usmakelig som uttaler at lår som møtes er maskulint. Pizza i dag, feit i morgen. At noen fortjener ei kule i pannen. Spøker, ler og legger ut BILDE av en kjøttbit av en hest som han har kjørt i hjel. At alkoholloven er tåpelig. Da kona gikk gravid så fulgte han nøye med vektoppgangen og uttalte at «hun ligger helt i rute

Arrogansen lyser og han har et ytterst nedlatende syn på andre mennesker som han mener ikke sitter like godt i det som de, bla uttalelsen om «scodafamilier» Han tramper rundt i diverse kommentarfelt som en elefant i en glassbutikk.

Han er heller ingen «coach». Eneste han er «coach» for er seg selv og kona. Etter et PT-kurs på noen uker som hvem so, helst kan ta. Ernæringsstudiet fullførte han ikke. Han er heller ingen god coach tydeligvis når han legger opp et så hardt treningsregime til kona, der han i tillegg har uttalt at msn trenger ikke restitusjonsdager. Og selv om CBE i flere år har uttalt at hun ikke liker å trene om kveldene pga hun får dårligere søvnkvalitet, men har alltid likt å trene om morgenene så begynte hun med treningsøkt både morgen og kveld for ei god stund siden pga LKE ba henne om det. Hun har flere ganger gitt uttrykk for at hun ikke er motivert i forkant av ei løpeøkt, men i stedet for å si «i dag orker jeg ikke løpe» så presser hun seg gjennom. Og det igjen har resultert i at hun flere ganger har blitt syk eller fått smerter som kommer av for hardt treningsregime uten hviledager, samt for lite kalorier inn, og har måtte bryte det som skulle være «se-hvor.spreke-vi-er»-turer, som f.eks da de syklet Dovre eller da de skulle løpe opp 5 fjelltopper på samme dag (tror det var 5) Og nå har hun gitt en heads up om at hun ikke er i form og at det mulig ikke blir noe av det halvmaratonet hun har meldt seg på. 

Så at en bedrift som GI, som liksom skal være for kvinner og for kvinnelig mangfold inngår samarbeid med Norges største nettroll henger ikke på grep. Og det hjelper ikke at LKE skjuler det fra bioen sin. Alle reklamesamarbeid SKAL merkes. Selv om både coachen og CBE suger når det kommer til å merke sponsede produkter så har også bedriften de reklamerer for et ansvar for at samarbeidet deres merkes. Jeg kommer til å melde inn GI til Forbrukerrådet hver gang jeg ser umerket reklame. Tydeligvis så hjelper det ikke å melde inn influencere når de ikke merker, men kanskje det hjelper å heller melde inn selve bedriften

Flere har bl.a lurt på om de er sponset av Hoka; de har tydeligvis ikke et direkte samarbeid med Hoka, men får skoene sponset via GI som har Hoka på varelista si. Så de har rett i at de er ikke sponset av Hoka…..de unngår bare å si st de får Hoka sponset via en annen samarbeidspartner 

Skrev ikke alt dette til GI, men et sammendrag av det der jeg fremhevet kvinnesyn (eller mangel på det), opphengt i å være tynn og fettklype, at han ble fersket på å redigere kona tynnere og herjet løs i kommentarfeltet på bloggen der han bl.a utga seg for å være lege (og i etterkant fikk kritikk av legeforeningen), uttalelsene hans om mannlige lår og at Beyonce var 20kg overvektig, at han ikke er en coach, og om arrogansen hans. Siden GI svarte en tidligere bruker her at de støtter begge så betyr det at Caroline også er sponset av de, men jeg har ikke sett et spor av merking av reklame på IG, og at de som bedrift er ansvarlige for at de som de inngår samarbeid med merker korrekt, så jeg kommer til å ta det videre til Forbrukerrådet. Og at jeg har vært trofast kunde siden oppstart og lagt igjen utrolig mye penger opp igjennom årene. Men nå velger jeg å bruke min forbrukermakt. Jeg kommer også til å ta dette videre til venninner jeg vet handler på GI. Og selv om LKE var kjapt ute i går med å endre bioen sin så er det likevel et eksisterende samarbeid. Det hjelper ikke å skjule det, tvert i mot så blir det bare enda mere fishy. Jeg hater å bli lurt, og jeg nekter å støtte både coachen og bedriften CBE.

Og til dere som forsvarer disse to i ett og alt; nei, det er ikke bare 2-3stk fra KG som kommer til å bruke forbrukermakten sin og droppe å handle der. Det ble også påstått her inne da Cubus kjørte kampanje med Influencere, og se hvordan det fikk. Likedan Kremmerhuset. Og Beckman. Vi er i 2022, vi blir mere og mere opplyste om agendaen til Influencere, og ingen liker å  bli lurt. Jeg har null problem å handle noe som jeg har blitt gjort oppmerksom på av en Influencer, men da skal det være troverdig, åpenlyst og ikke lureri (CBE reklamerte nettopp for en walkingpad, hvem i alle dager tror at hun går å tråkker på den padden  med ei tipp topp tredemølle i treningsrommet sitt?) 

Utrolig synd da jeg alltid har vært fornøyd med GI da de har et stort varesortiment, de har ofte gode tilbud, de var en bedrift som rettet seg mot kvinner og hadde fokus på mangfold. De har alltid vært kjappe med å sende varene, og de har ei lettvint rerurløsning

De begynte som ei lita bedrift der grunder Silje Landevåg fra Trondheim kom rett fra skolebenken, tok opp 200 000 i lån og startet GI, jobbet i 2 år uten å ta ut lønn. Nå driver hun GI sammen med broren sin og det har blitt ei millionbedrift 

https://www.kk.no/jobb/get-inspired-grnder-silje---jeg-jobbet-i-to-ar-uten-en-eneste-krone-i-lonn/69935406

Her står det mere om hvor stor GI har blitt, ble bl.a kåret til årets bedrift tre år på rad, og flere investorer har kommet inn i firmaet 

https://teft.no/miljoer-som-rekrutterer/get-inspired-opplever-eksplosiv-vekst/

Så skyter de seg selv i leggen og ikke bare inngår samarbeid med LKE og CBE, men også er med på å skjule reklame. Gudene vet hvor lenge samarbeidet har foregått, for hverken LKE eller CBE har merket hverken Hoka, Twentyfour, Nike aller andre produkter som nå åpenlyst kommer fra GI. 

Takk for meg Get Inspired. 

Bare for å informerer så har jeg skrevet inn til Get Inspired og informert de om denne kampanjen her inne på kvinneguidene hvor da enkelte alltid skal skrive inn til CBE samarbeidspartnere og prøve å ødelegge for henne. Har informert om denne tråden og hva som skrives her inne om henne. Så de er nok klar over dette på forhånd, men det er jo greit at de får mer informasjon om dette. De er profesjonelle og vil selvfølgelig svare hyggelig på tilbakemeldinger fra de som påstår de vil avslutter samarbeidet, men da vet de hvem de har med å gjøre. Denne heksejakten er ikke normal oppførsel av voksne folk. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg trener akkurat slik som CBE da jeg ikke følger henne og får med meg alt av hva hu driver med. Jeg lever ikke av å påvirke andre, men det å spise 2 ganger om dagen er iallfall ikke usunt så lenge man spiser skikkelig mat

Helt enig i at det går an å kun spise 2 g pr dag, og spes om det er «skikkelig mat». 
Problemet her er at hun viser ikke den maten- hun viser en liten porsjon med chiagrøt til frokost ( etter hun har løpt 10-20 km) og senere en fancy liten kyllingfilet oppå noen pastaskruer, cherrytomater og fetaost. Og så vet jeg at hun gjerne trener helkropp om kvelden. Jeg ser også en proteinbar, is eller en kanelbolle og ørten kopper kaffe i tillegg noen ganger. 
Dette er det hun som offentlig påvirker forteller meg er greit. 
Og det synes jeg IKKE er greit. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE var tidligere har vært ambassadør for GI, en avtale som senere ble avsluttet.
Det hadde vært interessant å visst hvorfor GI nå velger et (skjult) samarbeid med paret.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mater.sapiens skrev (15 minutter siden):

Det er fint at du informerer oss/brukerne i denne tråden, om at du har informert GI om en tråd som omhandler influenserbedriftens elendige etikk. Slik når man fram med enda mer informasjon til annonsekjøperne. De fortjener å få vite hvem og hva nettbutikken deres nå vil bli assosiert med. 

Veldig enig i dette. Selv om det skrives en del unødvendig her også, så er det ikke tvil om at det er mange gode innlegg som annonsørene absolutt burde bite seg merke i. 
Og bruke LKE ifht GI er jo helt spinnvilt, de har jo helt ulike verdier sånn som jeg ser det i alle fall. Men ut fra svaret over her så ser det ikke ut som de har et samarbeid allikevel? *Forvirret*

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Felis skrev (14 timer siden):

I følge Get Inspired har de inngått samarbeid med både LKE og CBE. Sistnevnte skrev ingenting på profilen sin. Selv om det nå er fjernet fra coachen profil tror jeg ikke vi skal utgå fra at samarbeidet er brutt. Get Inspired fant bare ut at det er mer lønnsomt å gjøre det i det skjulte.

1826069612_Skjermbilde2022-09-08kl_20_18_42.png.96fa77ff9660c7fb5fba7a74aec7638d.png

Jeg fikk svar fra Get Inspired i dag. Og det ser merkelig med tanke på svaret du har fått:

69198443-BC15-40F0-AA0B-9CC975136D5A.jpeg

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk svar fra Get Inspired i dag. Og det ser merkelig med tanke på svaret du har fått:

69198443-BC15-40F0-AA0B-9CC975136D5A.jpeg

Nettopp, forvirrende. Er jo ikke noe bedre hvis GI er med på skjult samarbeid, kommer ikke til å kjøpe noe mer av dem da heller. 
Det samme gjelder jo Hoka, er det også et skjult samarbeid? I så fall skikkelig umoralsk av annonsørene å være med på det. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...