Klink Skrevet 7. september 2022 #68061 Del Skrevet 7. september 2022 Hvis de pop it greiene er så skadelige… Barn som fort spiser, sutter og putter ting i munnen? Nå er cbe sine større enn det , men? Trodde leker som selges i Norge var godkjente og sjekket for alt mulig rart? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 7. september 2022 #68062 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Klink skrev (4 minutter siden): Hvis de pop it greiene er så skadelige… Barn som fort spiser, sutter og putter ting i munnen? Nå er cbe sine større enn det , men? Trodde leker som selges i Norge var godkjente og sjekket for alt mulig rart? Du tror kanskje også at all mat som selges i matbutikker er trygg? Tannkremen du pusser tennene med? Enkelte har en imponerende tillit til helsemyndighetene våre. Endret 7. september 2022 av Malum 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 7. september 2022 #68063 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Klink skrev (19 minutter siden): Hvis de pop it greiene er så skadelige… Barn som fort spiser, sutter og putter ting i munnen? Nå er cbe sine større enn det , men? Trodde leker som selges i Norge var godkjente og sjekket for alt mulig rart? Vi mennesker får dessverre i oss MYE mikroplast hver eneste uke. Dette er velkjent. Og slike "tips", som å bruke kakeformer med hormonforstyrrende stoffer og avleiringer i mikroplast, akselerer kun denne prosessen. https://www.aftenposten.no/norge/i/gW7jL9/vi-spiser-2000-smaa-plastbiter-hver-uke-millioner-av-fugler-og-hvaler-doer-fordi-de-spiser-plast I tillegg jobbes det med kriterier for annet EU-regelverk som for eksempel kosmetikkregelverket og klassifisering og merking av kjemikalier (CLP). EU publiserte i 2018 en melding om hormonforstyrrende stoffer. Målet er å begrense menneskers og miljøets eksponering for disse stoffene, og framskaffe mer data om egenskapene til hormonforstyrrende stoffer. I EUs kjemikaliestrategi, som ble publisert i 2020, er det foreslått ytterligere tiltak og handlingspunkter for å styrke reguleringen av hormonforstyrrende stoffer. https://miljostatus.miljodirektoratet.no/tema/miljogifter/prioriterte-miljogifter/hormonforstyrrende-stoffer/ Det er altså fremdeles work in progress når det gjelder å begrense disse farlige stoffene. Så bedreviteren CBE kan være så skråsikker hun bare vil på at mikroplast og hormonforstyrrende stoffer i kakeformer ment for lek ikke er farlig, og at kaloriene oppi er mye farligere. Forskning og restriksjoner beviser at hun nok en gang tar feil. Endret 7. september 2022 av Rastebenk 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 7. september 2022 Populært innlegg #68064 Del Skrevet 7. september 2022 Egentlig så kan man bare gratulere ekteparet. Når man trodde de ikke kunne bli mer uspiselige, så mestrer de å toppe seg selv enda en gang. Faktisk ganske godt gjort. De ønsker faktisk å framstå som ignorante besserwissere, og det mestrer de til fulle, i større og større grad. Og de understreker hvor lite stimulert og uopplyst man blir av å bare surre hjemme i sin egen lille boble. Det som provoserer meg mest med denne bedriften er hvordan de viser publikum hvor lite respekt og omsorg de har for egne (og andres) barn. Massiv eksponering av uvitende, ikke-samtykkekompetente barn, null respekt for barnas privatliv, og nå skal de altså mates med godteri som potensielt kan være helseskadelig for dem. Men så lenge det er så lite, og bare en gang, så er det nok ikke farlig, for det mener både CBE og LKE. Oppegående foreldre gjør alt de kan for å beskytte barna sine. De tar forhåndsregler for å unngå at barna kommer til skade på noen som helst måte. Disse foreldrene tar altså sjansen gang på gang, fordi de har bestemt seg for at PR og penger er viktigere enn alt. Til og med egne barn. Fullstendig forkastelig, og rett og slett bekymringsfullt. De burde skamme seg, men ingen av dem eier skam. 40 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 7. september 2022 Populært innlegg #68065 Del Skrevet 7. september 2022 Klink skrev (6 minutter siden): Hvis de pop it greiene er så skadelige… Barn som fort spiser, sutter og putter ting i munnen? Nå er cbe sine større enn det , men? Trodde leker som selges i Norge var godkjente og sjekket for alt mulig rart? Tenk at du sitter her og forsvarer denne galskapen. Hva er det som motiverer deg? 46 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 7. september 2022 Populært innlegg #68066 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) 1. Når man i dumskap (?) legger ut helseskadelig inspirasjon. Et hvert ernæringsstudie vil gi nok introduksjon i basal kjemi til at studenten burde kunne reflektere over skadelige innholdsstoffer, løselighet i fett, effekt ved oppvarming og grenseverdier. Det nytter ikke å cherry picke begreper som engangseksponering når total dose for nordmenn allerede er bekymringsverdig høy. Myk plast er en stor kilde til hormonforstyrrende ftalater og siden dette hverken er et småbarnsprodukt eller beregnet for næringsmidler er verdiene nesten garantert alt for høye. 2. Når man etterfølgende insisterer på det aldri forekommer skadelig påvirkning hos dem. Påvirkning skjer bare når det er den positive de får samarbeid og inntekter på. Som flere skriver så hadde et "åh det visste jeg ikke så jeg modifiserer innlegget" roet ned saken med det samme. Å tenke før man taster er en fin ting. Likeledes å overveie eventuelle logiske brister i ens resonnement. Dette leder videre til noe av det som provoserer meg mest med CBEs virke. Det fortelles om og skrytes av sunn livsstil og god helse. Men rett under overflaten er det det tydelig at sunnhet ikke er sunnhet i normal forstand men ene og alene handler om antall kalorier, lav fettprosent og hvor hardt man kan tyne kroppen. Hadde de faktisk brydd seg om sunnhet hadde de ikke laget ftalat-coctails og servert dem til barn. De hadde luket ut en god porsjon av de allergene, hormonforstyrrende, miljøskadelige produktene de bruker og reklamerer for (spesielt hva gjelder barn). Hadde de virkelig brydd seg om sunnhet hadde fettprosent, overtrening og pro ana-formidlingen fått mindre fokus mens mat servert i normalposjoner og hviledager hadde vært normalt. Dette er _ikke_ god helse. Hverken fysisk eller mentalt. Det er farlig og skadelig å etterligne dem! Men likevel klarer de på et eller annet forunderlig vis å formidle denne bløffen om at det er sunnhet det de driver med til alle som bare ser overfladisk. Endret 7. september 2022 av Inocybe 52 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. september 2022 #68067 Del Skrevet 7. september 2022 "For å si det sånn, jeg er mer bekymret for kaloriene....." Er det mulig? Nesten så man ikke tror det man leser. Skal man uroe seg for kalorier i barnebursdag?? Jada. Sikkert sagt med "glimt i øyet", men sett i sammenheng med stadig kalorifokus i Netfit, innsugd mage+++ så blir det en skremmende setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Vaati Skrevet 7. september 2022 Populært innlegg #68068 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Finlay skrev (1 time siden): "For å si det sånn, jeg er mer bekymret for kaloriene....." Er det mulig? Nesten så man ikke tror det man leser. Skal man uroe seg for kalorier i barnebursdag?? Jada. Sikkert sagt med "glimt i øyet", men sett i sammenheng med stadig kalorifokus i Netfit, innsugd mage+++ så blir det en skremmende setning. Dama er kraftig spiseforstyrret og lever av å beundre sitt eget speilbilde hvor det brukes filter og poseringer som gjør henne ugjenkjennelig . Selvsagt er hun mer redd kaloriene i en barnebursdag enn skadelige, kreftfremkallende stoffer. Sistnevnte blir hun ihvertfall ikke tykk av. Selv Caroline ser ikke ut som det idealet som presenteres i speilet hennes. Edit: og som ei jente som har vokst opp med en spiseforstyrret mor selv, så kan jeg love at barna plukker opp den skadelige adferden deres og blir påvirket. Det er umulig å ikke få med seg når mor er engstelig rundt mat og kropp, særlig når man ser bilder av en mor som ikke ser ut som seg selv. Endret 7. september 2022 av Girahim 49 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 7. september 2022 #68069 Del Skrevet 7. september 2022 Girahim skrev (6 minutter siden): Dama er kraftig spiseforstyrret og lever av å beundre sitt eget speilbilde hvor det brukes filter og poseringer som gjør henne ugjenkjennelig . Selvsagt er hun mer redd kaloriene i en barnebursdag enn skadelige, kreftfremkallende stoffer. Sistnevnte blir hun ihvertfall ikke tykk av. Selv Caroline ser ikke ut som det idealet som presenteres i speilet hennes. Edit: og som ei jente som har vokst opp med en spiseforstyrret mor selv, så kan jeg love at barna plukker opp den skadelige adferden deres og blir påvirket. Det er umulig å ikke få med seg når mor er engstelig rundt mat og kropp, særlig når man ser bilder av en mor som ikke ser ut som seg selv. Jeg synes også å observere en mor som stadig fyller inn/ ut også er skadelig. Jeg vokste opp i et slik fokus, og det har definitivt ikke gjort meg noe godt. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 7. september 2022 #68070 Del Skrevet 7. september 2022 Trudis23 skrev (1 time siden): Ser ut som «coachen» er sponset av både get inspired og den norske importøren av Hoka. På tide å mobilisere forbrukermakten vår igjen. #stopsharenting. Bilde hentet fra LKEs profesjonelle konto: Hmm… Hva menes med powered by… ? Rart at Get Inspired vil ha noe med han å gjøre! 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. september 2022 #68071 Del Skrevet 7. september 2022 snute skrev (7 minutter siden): Hmm… Hva menes med powered by… ? Rart at Get Inspired vil ha noe med han å gjøre! "Powered by" indikerer en eller annen form for avtale. Det betyr "drives av", "støttes av", "support fra" (tror jeg) Mens "Sponsored by" er klarere i hva det går ut på - spons. `Powered by` i sammenheng med coachens konto var litt ullent syns jeg. Hvis han har fått et par sko eller noe på prøve, så er jo ikke det noe å vifte med mener jeg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 7. september 2022 Populært innlegg #68072 Del Skrevet 7. september 2022 Finlay skrev (1 time siden): "For å si det sånn, jeg er mer bekymret for kaloriene....." Er det mulig? Nesten så man ikke tror det man leser. Skal man uroe seg for kalorier i barnebursdag?? Jada. Sikkert sagt med "glimt i øyet", men sett i sammenheng med stadig kalorifokus i Netfit, innsugd mage+++ så blir det en skremmende setning. CBE sin logikk er altså at kalorier er verre enn mikroplast og miljøgifter. Da vet vi hvor fokuset ligger, så det er bra hun er ærlig på det, da. 53 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 7. september 2022 #68073 Del Skrevet 7. september 2022 Si fra om noen av dere har kontaktet run og getinspired og spurt om de har avtale med ham - det hadde vært interressant å vite (men ikke vits i at alle spør dem heller…). 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misspinky Skrevet 7. september 2022 #68074 Del Skrevet 7. september 2022 snute skrev (45 minutter siden): Hmm… Hva menes med powered by… ? Rart at Get Inspired vil ha noe med han å gjøre! Get inspirere er jo en nettbutikk kun for kvinner🤷 veldig rart om de har et samarbeid med ham. Ikke bare fordi han er mann, men også for verdiene og kvinnesynet han til tider viser..... 29 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 7. september 2022 #68075 Del Skrevet 7. september 2022 Finlay skrev (2 timer siden): "For å si det sånn, jeg er mer bekymret for kaloriene....." Er det mulig? Nesten så man ikke tror det man leser. Skal man uroe seg for kalorier i barnebursdag?? Jada. Sikkert sagt med "glimt i øyet", men sett i sammenheng med stadig kalorifokus i Netfit, innsugd mage+++ så blir det en skremmende setning. Ja sant! Har ikke vært inne å sett på profilene på lenge og ble helt sjokkert over «utviklingen» til de begge. De er fullstendig ripped begge to. Tenker at for henne som åpent har stått frem og fortalt hun har hatt spiseforstyrrelse så er det ingen lur ide å fronte Netfit.no og det er tydelig at hun nå ikke har et gram ekstra kroppsfett. Dette er thininspo så det holder og veldig uheldig at hun er frontperson. Det burde ikke være målet til noen å bli så ripped som hun er nå. Det verste er at coachen ser helt lik ut. Heldigvis tror jeg de fleste ser det og forhåpentligvis ikke ser henne som ideal. Er lov å håpe. Helt utrolig at de gidder å kverulere på bruk av pop it. Det sier også noe om at de på veien har blitt helt immune på tilbakemeldinger selv når de er bagatellmessig og lett kan endres så står de på sitt på en helt latterlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scan Skrevet 7. september 2022 #68076 Del Skrevet 7. september 2022 Andrea59 skrev (59 minutter siden): Si fra om noen av dere har kontaktet run og getinspired og spurt om de har avtale med ham - det hadde vært interressant å vite (men ikke vits i at alle spør dem heller…). «Latskapen» lenge leve - det kan jo like gjerne være du som spør. Siden du vil vite, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 7. september 2022 #68077 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Finlay skrev (3 timer siden): "For å si det sånn, jeg er mer bekymret for kaloriene....." Er det mulig? Nesten så man ikke tror det man leser. Skal man uroe seg for kalorier i barnebursdag?? Jada. Sikkert sagt med "glimt i øyet", men sett i sammenheng med stadig kalorifokus i Netfit, innsugd mage+++ så blir det en skremmende setning. Denne reagerte jeg også på. Med tanke på at hun selv bekreftet tidligere spiseforstyrrelser og det kroppsfokuset vi daglig er vitne til så syntes jeg dette var usmakelig av henne å skrive. Glemmer jo ikke mannens kommentar om pizza heller, «pizza idag, feit imorgen». Tenker med grøss på to jenter som vokser opp med det her. Som om ikke utseendepresset ute i samfunnet er ille nok, så blir det ikke bedre med foreldre med denne holdningen. Endret 7. september 2022 av NewStart87 Korrigering tekst. La til ord. 33 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 7. september 2022 #68078 Del Skrevet 7. september 2022 Ser det diskuteres om Lars Kristian virkelig blir sponset av Get inspierd, jeg sendte de Mail nå med screenshot av profilteksten hans på Instagram. Blir spennende å se om de svarer. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjerna80 Skrevet 7. september 2022 #68079 Del Skrevet 7. september 2022 Finlay skrev (3 timer siden): "For å si det sånn, jeg er mer bekymret for kaloriene....." Er det mulig? Nesten så man ikke tror det man leser. Skal man uroe seg for kalorier i barnebursdag?? Jada. Sikkert sagt med "glimt i øyet", men sett i sammenheng med stadig kalorifokus i Netfit, innsugd mage+++ så blir det en skremmende setning. De har vært inne og redigert/slettet noe veldig i kommentarfeltet nå. Ja ja, bare de sletter så tenker de vel at det er borte for alltid. Takk og lov at samarbeidspartnere har mulighet til å bli litt mer opplyste underveis, av forbrukerene. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velinda Skrevet 7. september 2022 #68080 Del Skrevet 7. september 2022 misspinky skrev (1 time siden): Get inspirere er jo en nettbutikk kun for kvinner🤷 veldig rart om de har et samarbeid med ham. Ikke bare fordi han er mann, men også for verdiene og kvinnesynet han til tider viser..... De har litt til menn også,jeg hadde tenkt å bestille senere i dag men utsetter det til jeg vet om de er i noen avtale med LKE....blir ikke noe mer handel derfra om så er 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå