Laia Skrevet 31. august 2022 #67761 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Bingo Bongo skrev (9 timer siden): Mistenker at kommentaren om voksende hår er pga hun vet at det skaper diskusjon her inne. Tipper engasjementet i kanalene hennes går raskt i nedoverbakke, så da kommer slike krampaktige forsøk på å holde seg aktuell. Alternativet er fullstendig tunnel mellom ørene. Det virker som du har rett i det. IG følgertallet har sunket jevnt og trutt, og merkbart mye de siste dagene (ref. socialblade.com). Tror ikke det er lenge før det bikker under 300 000 i dette tempoet. Hvis det var jeg som styrte denne skuta, ville jeg tolket dette som et klart tegn på at følgerne ikke er fornøyd med innholdet i kanalen. Hos CBE virker det som tolkningen er motsatt; de velger å kjøre på med desto mer av det samme innholdet som følgerne ser ut til å flykte (ta avstand) fra. Endret 31. august 2022 av Laia 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 31. august 2022 #67762 Del Skrevet 31. august 2022 Laia skrev (45 minutter siden): Det virker som du har rett i det. IG følgertallet har sunket jevnt og trutt, og merkbart mye de siste dagene (ref. socialblade.com). Tror ikke det er lenge før det bikker under 300 000 i dette tempoet. Hvis det var jeg som styrte denne skuta, ville jeg tolket dette som et klart tegn på at følgerne ikke er fornøyd med innholdet i kanalen. Hos CBE virker det som tolkningen er motsatt; de velger å kjøre på med desto mer av det samme innholdet som følgerne ser ut til å flykte (ta avstand) fra. Man kan velge å snu på dette. CBE har de siste to årene endret innholdet sitt kraftig. Det ser ut som at dette er en vei hun ønsker å gå, å miste følgere som ikke er interessert i den type innhold er ikke nødvendigvis en ulempe. De sitter da igjen med mindre følgere, ja, men følgere som er genuine og engasjerer seg i innholdet hennes. «Penger» på Instagram tjener man ikke bare av mange følgere, men av å ha følgere som engasjerer seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 31. august 2022 #67763 Del Skrevet 31. august 2022 Ikkenoledig skrev (14 minutter siden): Man kan velge å snu på dette. CBE har de siste to årene endret innholdet sitt kraftig. Det ser ut som at dette er en vei hun ønsker å gå, å miste følgere som ikke er interessert i den type innhold er ikke nødvendigvis en ulempe. De sitter da igjen med mindre følgere, ja, men følgere som er genuine og engasjerer seg i innholdet hennes. «Penger» på Instagram tjener man ikke bare av mange følgere, men av å ha følgere som engasjerer seg. Men engasjerer de seg? Hvor? Det er max 5000 likerklikk på bildene, og da oftes dessverre med barna, mens snittet nok ligger mellom 1-2000. Det er ikke store engasjementet av 300 000 ‘følgere’. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 31. august 2022 #67764 Del Skrevet 31. august 2022 Kollontaj skrev (12 timer siden): Slapp av folkens, nå kan dere sove om natta! De vonde anelsene er historie, for håret til CBE vokser fortsatt! Fortsatt! Det er vel gode nyheter? Puh! 🥳🥳🥳 Denne dagen kan ikke bli bedre! En kanal med (tilsynelatende) hundretusenvis av følgere. Og dette er hva CBE velger å bruke makten sin til. Tenk å ha så lite å formidle i en alder av 35 år 😨 🎀🦄 Håret mitt vokser 🦄🎀 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 31. august 2022 #67765 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Ikkenoledig skrev (2 timer siden): Man kan velge å snu på dette. CBE har de siste to årene endret innholdet sitt kraftig. Det ser ut som at dette er en vei hun ønsker å gå, å miste følgere som ikke er interessert i den type innhold er ikke nødvendigvis en ulempe. De sitter da igjen med mindre følgere, ja, men følgere som er genuine og engasjerer seg i innholdet hennes. «Penger» på Instagram tjener man ikke bare av mange følgere, men av å ha følgere som engasjerer seg. Ja LKE har røsket henne ut av interiør/matoppskrifter/DIY/vellagede innlegg-sporet. Nå er det thinspo, mobilselfies og overtrening som gjelder. Det ser ut til at han har et særdeles anstrengt forhold til kvinnekroppen. Synd at det rigide synet nå ser ut til å ha oppslukt henne fullstendig også, med slankende poseringer, utglattende filtere og konstant skryt om siste treningsøkt. Spesielt synd i og med at CBE jobber som profesjonell påvirker og i tillegg har 2 småjenter i huset som vokser opp i denne strenge kroppsfikseringen. Endret 31. august 2022 av Rastebenk 48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 31. august 2022 #67766 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Ikkenoledig skrev (2 timer siden): Man kan velge å snu på dette. CBE har de siste to årene endret innholdet sitt kraftig. Det ser ut som at dette er en vei hun ønsker å gå, å miste følgere som ikke er interessert i den type innhold er ikke nødvendigvis en ulempe. De sitter da igjen med mindre følgere, ja, men følgere som er genuine og engasjerer seg i innholdet hennes. «Penger» på Instagram tjener man ikke bare av mange følgere, men av å ha følgere som engasjerer seg. Men er engasjementet hos de engasjerte og genuine følgerne høyt? Antall likes ser ikke ut til å være imponerende (og skjules ofte etterhvert). Kommentarer er oftest veldig få, og flere av disse representert av svar fra CBE selv. Endret 31. august 2022 av Laia 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 31. august 2022 #67767 Del Skrevet 31. august 2022 Engasjement rate ligger på 0,75%, så ikke så veldig interesserte følgere. Gjetter mange bare følger av gammel vane med aldri får opp filterfrua i feeden fordi de selv er vokst fra henne for lenge siden. Og aktivt følger andre konto. En god dose boot og falske følgere (behøver ikke vært kjøpt, insta er full av de) i tillegg, så er den reelle følgerskaren mye mindre. Den her bør alle som vil betale for påvirkere lese: Hvor mye bør et influencersamarbeid koste? | Promoty Instagram markedsføring : 11 praktiske tips! | Promoty (om engasjement og algoritme) 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 31. august 2022 #67768 Del Skrevet 31. august 2022 leetha skrev (14 timer siden): Det er jo ganske tydelig at det er enten filter eller lysredigering. Uten filter er hun jo som alle oss andre: hud med liv, små linjer osv. Man vil aldri få porselenshud, selv om man sprøyter inn ting. Bilde som sannsynligvis ikke er redigert: Så fint bilde av Caroline. Smilet ser ekte ut også. 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 31. august 2022 #67769 Del Skrevet 31. august 2022 Laia skrev (1 time siden): Men er engasjementet hos de engasjerte og genuine følgerne høyt? Antall likes ser ikke ut til å være imponerende (og skjules ofte etterhvert). Kommentarer er oftest veldig få, og flere av disse representert av svar fra CBE selv. Har ikke sagt at stauts per i dag er god, men at det kan være en grunn til at de ikke bekymrer seg. Går hun fra 300.000 følgere, hvor 100.000 ikke liker innholdet hennes, til 200.000 følgere vil dette mest sannsynlig være positivt for forretningene! Fordi engasjementraten og mulighets rekkevidde på innlegg vil gå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 31. august 2022 #67770 Del Skrevet 31. august 2022 6 hours ago, Aquarius04 said: Tja, forretningssans? Mye av det er jo å selge barna sine i kommersielle kanaler. Selge bilder av seg selv, gjerne lettkledde. Skrive tåredryppende biografier om seg selv… Enkelte har vel kanskje noe teft, men opp på Trygve Hegnar eller Olav Thons nivå kommer de aldri. Noe sans for økonomi og forretninger har jo de som klarer å leve av denne shady businessen, og ikke surrer seg bort i luksusfelleforbruk. Ta Sophie Elise, Pilotfrue, det skrekkelige Nyhus-paret, Iselin Guttormsen og CBE for den del. Folk som oppdager hva som selger, og ikke skyr noen midler for å komme opp og fram. De har ikke vett nok i hodet til å beskytte sine barn, og har brutt normale sperrer for hva som er lurt eller etisk greit å dele offentlig. Grådighet, PR-kåthet og ren dumskap vinner over moral. Forbildene finner de i USA. Dessverre står norske mediehus med åpne armer og tar dem imot. Gir dem store oppslag, TV-tid og bokutgivelser. Klikk og penger rår. Vår egen nysgjerrighet bidrar også til pengestrømmen. Dum og dummere har gode tider. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 31. august 2022 #67771 Del Skrevet 31. august 2022 Hva skal de leve av fremover, det går jo bare en vei dette. Innen 5 år bør de ha andre jobber om de skal klare å opprettholde livsstil og forbruk 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 31. august 2022 #67772 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Ikkenoledig skrev (56 minutter siden): Har ikke sagt at stauts per i dag er god, men at det kan være en grunn til at de ikke bekymrer seg. Går hun fra 300.000 følgere, hvor 100.000 ikke liker innholdet hennes, til 200.000 følgere vil dette mest sannsynlig være positivt for forretningene! Fordi engasjementraten og mulighets rekkevidde på innlegg vil gå opp. Mulig du forstår noe bedre enn jeg gjør her (har ingen problemer med å vedgå at jeg kjenner dårlig til IG businessmodell og algoritmer). Jeg bare observerer at følgertallet stuper, og antall likes/kommentarer (engasjement) er lavt. Men er det ikke en logisk brist i det du hevder? Tenker du at de trofaste gjenværende følgerne vil begynne å kommentere mer/legge oftere igjen likes etter at, si, 100 000 følgere har forsvunnet. Og i så tilfelle, hva skulle grunnen være til at de vil gjøre det? Endret 31. august 2022 av Laia 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 31. august 2022 #67773 Del Skrevet 31. august 2022 Laia skrev (13 minutter siden): Mulig du forstår noe bedre enn jeg gjør her (har ingen problemer med å vedgå at jeg kjenner dårlig til IG businessmodell og algoritmer). Jeg bare observerer at følgertallet stuper, og antall likes/kommentarer (engasjement) er lavt. Men er det ikke en logisk brist i det du hevder? Tenker du at de trofaste gjenværende følgerne vil begynne å kommentere mer/legge oftere igjen likes etter at, si, 100 000 følgere har forsvunnet. Og i då tilfelle, hva skulle grunnen være til at de vil gjøre det? De mest "trofaste" følgerne er de uekte profilene, som det finnes enorme mengder av hos CBE. De som avfølger er levende mennesker. Altså vil det gå helt motsatt - engasjementet blir bare dårligere og dårligere når de uekte, som aldri viser seg, blir igjen, 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 31. august 2022 #67774 Del Skrevet 31. august 2022 Laia skrev (16 minutter siden): Mulig du forstår noe bedre enn jeg gjør her (har ingen problemer med å vedgå at jeg kjenner dårlig til IG businessmodell og algoritmer). Jeg bare observerer at følgertallet stuper, og antall likes/kommentarer (engasjement) er lavt. Men er det ikke en logisk brist i det du hevder? Tenker du at de trofaste gjenværende følgerne vil begynne å kommentere mer/legge oftere igjen likes etter at, si, 100 000 følgere har forsvunnet. Og i så tilfelle, hva skulle grunnen være til at de vil gjøre det? Nå gjetter jeg bare, men kanskje fordi de gjenværende vil få henne hyppigere opp i feeden pga algoritmen og derfor da sannsynligvis vil kunne engasjere seg mer? At når det er færre så når hun ut til flere av de? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 31. august 2022 #67775 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Villroses hage skrev (På 31.8.2022 den 12.55): Noe sans for økonomi og forretninger har jo de som klarer å leve av denne shady businessen, og ikke surrer seg bort i luksusfelleforbruk. Ta Sophie Elise, Pilotfrue, det skrekkelige Nyhus-paret, Iselin Guttormsen og CBE for den del. Folk som oppdager hva som selger, og ikke skyr noen midler for å komme opp og fram. De har ikke vett nok i hodet til å beskytte sine barn, og har brutt normale sperrer for hva som er lurt eller etisk greit å dele offentlig. Grådighet, PR-kåthet og ren dumskap vinner over moral. Forbildene finner de i USA. Dessverre står norske mediehus med åpne armer og tar dem imot. Gir dem store oppslag, TV-tid og bokutgivelser. Klikk og penger rår. Vår egen nysgjerrighet bidrar også til pengestrømmen. Dum og dummere har gode tider. Det er dette som bekymret meg sånn! Hvordan kan man snu denne trenden? Jeg ønsker ikke at mine barn skal vokse opp i en verden der dum og dummere regjerer og å selge barn og kropp til høystbydende for klikk og likes er det store! Endret 1. september 2022 av Aquarius04 Endret setning 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 31. august 2022 Populært innlegg #67776 Del Skrevet 31. august 2022 Kyllingmonk skrev (15 minutter siden): Nå gjetter jeg bare, men kanskje fordi de gjenværende vil få henne hyppigere opp i feeden pga algoritmen og derfor da sannsynligvis vil kunne engasjere seg mer? At når det er færre så når hun ut til flere av de? Hvis dette var reelt hadde nok paret ryddet opp i følgerne sine for lenge siden. De vet jo like godt som oss at antallet bots er skyhøyt. Men det gjør de ikke, for jeg tipper ett av salgsargumentene til samarbeidspartnere er "Vi har over 300 000 følgere" Mitt inntrykk av samarbeidspartnerne deres er at det dreier seg om mennesker med dårlig kunnskap om både markedsføring og sosiale medier. Typisk mennesker som selv blir inspirert av pene bilder på SoMe, men ikke har utdanning eller tallforståelse til å lese mekanismene bak en slik konto. De tror de har skutt gullfuglen med 300 000 følgere og svelger CBEs påstander av glanset magasin. Kanskje tror de på at følgerne hennes er høyt utdannede, kjøpesterke kvinner også (forundrer meg ikke hvis de er frekke nok til å fortsatt hevde det). De aner ikke hva engasjementsrate er, og de scroller ikke gjennom følgerne. Det skinner fort igjennom når det begynner å storme i kommentarfeltet. Erfarne aktører lar ikke samarbeidspartnerne sine herje i eget kommentarfelt slik LKE har fått holde på. Det må være kjipt når du tror du har skutt gullfuglen, og så får man masse kjeft mens gullfuglen oppfører seg som en rabiat pitbull i DITT kommentarfelt. 49 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 31. august 2022 #67777 Del Skrevet 31. august 2022 Havnefogden skrev (47 minutter siden): De mest "trofaste" følgerne er de uekte profilene, som det finnes enorme mengder av hos CBE. De som avfølger er levende mennesker. Altså vil det gå helt motsatt - engasjementet blir bare dårligere og dårligere når de uekte, som aldri viser seg, blir igjen, Det er eksakt min tankegang også, men ville gjerne høre @Ikkenoledig sine synspunkter og argumenter for teorien hen la frem 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 31. august 2022 #67778 Del Skrevet 31. august 2022 Felis skrev (15 minutter siden): Hvis dette var reelt hadde nok paret ryddet opp i følgerne sine for lenge siden. De vet jo like godt som oss at antallet bots er skyhøyt. Men det gjør de ikke, for jeg tipper ett av salgsargumentene til samarbeidspartnere er "Vi har over 300 000 følgere" Godt poeng, da aner jeg ikke. Har ikke god kunnskap om algoritmene jeg heller, bare observerer at jeg oftere ser de med få følgere i feeden min, men det kan jo like gjerne være at Instagram tenker at de treffer interessene min bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 31. august 2022 #67779 Del Skrevet 31. august 2022 Aquarius04 skrev (8 timer siden): Tja, forretningssans? Mye av det er jo å selge barna sine i kommersielle kanaler. Selge bilder av seg selv, gjerne lettkledde. Skrive tåredryppende biografier om seg selv… Enkelte har vel kanskje noe teft, men opp på Trygve Hegnar eller Olav Thons nivå kommer de aldri. Enig i deg med det uthevede. Er vel få influensere som kan skilte med lang høyere utdanning. folk med gode utdannelser og inspirerende jobber og med godt og variert innhold på fritiden, har nok ingen ønsker/behov for dele sin private sfære på IG o l 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 31. august 2022 #67780 Del Skrevet 31. august 2022 Litt om engasjementrate, følgere og utvikling de siste 3 årene. Juni -19: 1,25% engasjementrate og 321 926 følgere. Jf. http://web.archive.org/web/20190630141832/https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno August-22: 0.75% engasjementrate og 300 434 følgere Jf. https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå